abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63723830
Een paar fotootjes van m'n keukeneiland:

Edit: De zijwandjes moeten nog netjes geschilderd en afgewerkt worden. Ook de rechter bovenlade moet nog goed gesteld worden en de greepjes ontbreken nog. Komend weekeinde de andere kant van de keuken betegelen.

Edit 2: Ook maar wat foto's van m'n douche. Zeer onscherp en met douchegordijn. Heb nog geen geld voor een melkwitte glazen deur.

pi_63723905
Heel mooi en praktisch!

Is dat leisteen?

Als je blijft editten...

Ik bedoel dus het blad op het keukenblok...
Douche ziet er ook goed uit.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63724206
Het is leisteen ja (Mustang). Onder verstek gezaagd en gevoegd met een antraciet voeg (die helaas niet echt antraciet is).
pi_63724724
Is die douche niet erg smal? 90cm ofzo?
pi_63724783
90 cm breed, 100 cm diep. Ruim voldoende om relaxed te douchen (minus wat aftrek van een tijdelijk douchegordijn).
pi_63724953
Hoe moet ik dat trouwens zien, heb je geen echte badkamer..? Die douche is als het ware een nis in je woonkamer/slaapkamer/living? Ik heb even teruggelezen in het topic maar het werd me niet zo duidelijk.
Kookeiland is erg mooi trouwens!
pi_63725170
Ik heb geen echte badkamer. Gezien de afmeting van het appartement, het ruimtelijk concept en de samenhang tussen diverse onderdelen heb ik geen hele badkamer gemaakt. Overigens komt in de nis rechts naast de douche nog een wastafelmeubel met spiegel e.d. Feitelijk gezien heb ik dus een complete badkamer alleen is het geen benauwd hokje. Ik had alles in een hokje van 1 x 2 meter kunnen proppen, maar ik vind dat zo een oplossing architectonische kwaliteit mist en niet bij de rest van het appartement past.
pi_63725482
En die douche is gelegen in het huidige slaapgedeelte? (kan je niet een plattegrondje maken? )Maar als je er ooit eens een bovenverdieping op gaat plaatsen, staat die douche dan niet op een vreemde plek?

Waar heb je trouwens die Mustang tegels gehaald/besteld? Ik vind het erg mooie tegels.
pi_63726205
De douche ligt naast het huidige slaapgedeelte. Rechts net buiten de foto's staat m'n bed (die staat normaal iets dichter bij de douche, maar ik wilde wat meer bij de verwarming liggen. :p).

Die douche gaat bij het optoppen weg. In plaats van de douche en het wasmeubel komt de trap (achter een muurtje).

Ik heb de tegels bij African Slate & Tiles besteld. Normaal bestel ik altijd bij Global Stone, maar die is iets duurder en dat liet m'n budget niet toe.
  woensdag 3 december 2008 @ 18:10:01 #235
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_63730679

Op deze tekening is de indeling bij de douche nog iets anders, waarom is dat anders geworden (had dat nou iets te maken met het halletje ofzo?)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_63731148
quote:
Op woensdag 3 december 2008 13:33 schreef Walter-Ego het volgende:
Het is leisteen ja (Mustang). Onder verstek gezaagd en gevoegd met een antraciet voeg (die helaas niet echt antraciet is).
Mooi! Die gaat in mijn ideeën map...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63731438
@maok: Tijdens het slopen kwam naar voren dat ik één wandje niet weg kon slopen zonder mijn hele schoorsteen op te moeten vangen. Daarnaast zou het verplaatsen van mijn elektrameter dermate duur zijn en lang duren, dat dat economisch niet aantrekkelijk was. Ik ben toch het ontwerp gaan herzien op basis van beide gegevens. Ik zou het duidelijk kunnen vertellen, maar daar ontbreekt me nu even de tijd voor (deadline voor werk en morgen tussenpresentatie voor studie... yay).

De reacties van vandaag zijn kleine intermezzo's omdat ik anders helemaal knettergek wordt.
pi_63741291
Whahaha, vandaag 14 uur werk gehad en nog 5-10 te gaan. Gaat lekker! 's Nachts werken zonder vage internetradiostations is echter heel vervelend. Hopelijk heb ik weer snel internet!

Omdat ik vannacht waarschijnlijk niet aan slapen toe kom ben ik vrijdag wel vrij. Een goede mogelijkheid om 's middags even mijn hele huis met een professionele stofzuiger te zuigen. Ik word gek van al het stof overal....
pi_63744191
..wat gaaf om te volgen dit!!

totaal geen verstand van alles, maar het duurt dus meer dan een half jaar om zoiets te realiseren, of was het gewoon gehussle met ondernemers en alles zelf in weekend- en avonduurtjes moeten doen?

(enne..alles is zo strak en modern in het ontwerp en dan zie ik zo'n enorm romantisch bed + bedmeubel staan en ook dat douchegordijn...- ok dat douchegordijn is tijdelijk maar dan nog - je eigen smaak lijkt dus haaks te staan op de stijl waarin je van plan bent om alles op te leveren.. doe je dat bewust met het oog op verkoop straks???)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63761359
Het duurde iets langer om de koop rond te krijgen (scherp onderhandelen), daarna vertraging met financiering. De aannemer is ruim 3 maanden bezig geweest, wat ook langer duurde dan gepland. Al met al zijn het wat kleine vertragingen, maar je moet niet verwachten dat je dit traject sneller dan 6 maanden af kan ronden.

Alle meubels komen nog uit mijn oude kamer. Als ik het geld had zou ik het huis vol zetten met leuke designdingetjes, maar dan ben ik zo 15.000 euro verder (wat ik niet heb). Overigens heb ik helemaal geen probleem met het combineren van strakke en moderne elementen met iets rustieker elementen. Het belangrijkste vind ik echter dat de basis van mijn huis retestrak is. De 'gezelligheid' kan je met meubels en accessoires prima voor elkaar krijgen. Mijn smaak staat niet haaks op mijn smaak, zeg maar. :p
pi_63836058
Afgelopen weekeinde gedaan:

- Ontspannen;
- Een aantal keukengreepjes gemonteerd;
- Ontspannen;
- Alle standaard kastdeurtjes afgehangen (de 'maatwerk' deurtjes en kastjes moeten nog gedaan worden);
- Ontspannen;
- Met een professionele alleszuiger mijn hele huis gezogen en e.e.a. opgeruimd-> een wereld van verschil!
- Nog meer ontspannen;
- Elektrapunten afgemonteerd;
- Moet ik het nog noemen?;
- Indeling wat meer richting definitieve indeling gemaakt: mijn woongedeelte (stoelen, tafel, werkplek) staat nu voor en achter heb ik enkel nog mijn slaapgedeelte;
- Nog meer genoten van mijn huisje.

Wat was het fijn om na alle verbouwings-, werk- en studiedrukte eens een weekeinde helemaal geen verplichtingen te hebben. Er zijn nog veel dingen die moeten gebeuren (met name op het gebied van tegelwerk), maar ik heb het gevoel dat het nu echt bewoonbaar is, i.p.v. als een halve kraker tussen de meuk te moeten wonen.

Zodra ik de camera weer heb zal ik nieuwe foto's posten.
  maandag 8 december 2008 @ 00:47:44 #242
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_63840325
Ik blijf het belachelijk vinden dat je met je krullenbed in je keuken slaapt, maar desondanks veel plezier in je woning!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_63840846
wat een onwijs gave keuken zo!

Wat heb je er voor handgrepen opgezet?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 8 december 2008 @ 02:41:52 #244
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63841715
quote:
Op maandag 8 december 2008 00:47 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik blijf het belachelijk vinden dat je met je krullenbed in je keuken slaapt, maar desondanks veel plezier in je woning!
Ach, hij komt er openlijk voor uit dat hij ook zonder potten en pannen kookt in de keuken. Daarnaast heeft hij dan iig daar nog een comnfi plek voor. Is weer wat anders dan op het koude keukenblad
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63846143
quote:
Op maandag 8 december 2008 02:41 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ach, hij komt er openlijk voor uit dat hij ook zonder potten en pannen kookt in de keuken. Daarnaast heeft hij dan iig daar nog een comnfi plek voor. Is weer wat anders dan op het koude keukenblad
Inderdaad! Koken gaat het beste in bed en ik slaap nergens beter dan in mijn koelkast of op het gasfornuis.

Ik heb voor nu de Grip greepjes van de IKEA. Deze zijn best fraai en niet te duur. Mocht ik dit uiteindelijk toch niet mooi vinden, dan verzin ik wel weer wat anders. Tot op heden is het IKEA-gehalte van mijn keuken op het oog niet zo groot. Nu de meubels nog.
  maandag 8 december 2008 @ 18:47:53 #246
154323 Buup
hAsTaLaPaStA
pi_63857375
still watching you !!
pi_63858112
Hey! Tijd niet gesproken. Buup is geen goede stalknaam.
pi_64001422
ziet er mooi uit maar ook ik vind de oplossing van het bed naast de tafel en open keuken niet" het van jet " , zou ik zelf niet willen maar is maar tijdelijk uiteraard , jij hebt er heel wat moois van gemaakt Walter -ego !
pi_64268176
Na een paar weekjes drukte met verhuizen, studie en werk gevolgd door een paar weekjes chillen ben ik weer aan het klussen geslagen.

Afgelopen weekeinde heb ik eindelijk mijn keuken grotendeels afgemaakt. Op mijn to-do voor de keuken staan nog de volgende puntjes:
- Tegels bij kookgedeelte impregneren;
- Kookplaat definitief installeren;
- Bovendeurtjes op maat zagen, scharniergaten maken en afhangen;
- Greepjes op bovendeurtjes monteren;
- Houten dorpels en deklatten voor wangen van m'n keukeneiland maken, schilderen en monteren;
- Vloer tegelen;
- Plint plaatsen;
Edit: - Keukengreepjes herzien! Deze greepjes zijn dan wel heel subtiel, maar toch ogen ze heel onrustig. Toch maar eens brainstormen/photoshoppen/3D-modellen...

Voor de douche/wasmeubel:
- Rozetten van kraan monteren: eerst bij de aannemer aankloppen omdat hij de aansluiting te ondiep gemaakt heeft (waarschijnlijk moet ik een stukje van m'n koppelstukjes (die Z-stukjes tussen aansluiting en kraan) afslijpen);
- Tegels en met name de voegen nog enkele malen impregneren;
- Randje tussen tegels en plafond dichtkitten;
- Plafond witten;
- Douchedeur ontwerpen, hard sparen en daarna laten maken en zelf monteren;
- Ventilatieroostertje monteren;
- Badkamermeubel voor in nis ontwerpen en maken (incl. sanitair)

Toilet:
- Plafond en muren witten;
- Ventilatieroostertje plaatsen;
- Eventueel toilet iets hoger hangen: aannemer heeft denk ik bij het stellen geen rekening met de dekvloer gehouden ;
- Vloer en achterwand tegelen;
- Fonteintje en fonteinkraan monteren;
- Houten dorpel maken;
- Deur zo nodig oplengen;
- Kozijn en deur plamuren, gronden en aflakken;
- Deurbeslag monteren;

Installatieruimte:
- Houten dorpel maken;
- Deur zo nodig oplengen;
- Kozijn en deur plamuren, gronden en aflakken;
- Deurbeslag monteren;

Overig:
- Kozijnen in achtergevel plamuren, gronden en aflakken;
- Diverse elektra afmonteren (WCD's, UTP, CAI)
- Pax-kasten inbouwen;
- Boekenplanken in woonkamer maken;
- Wand- en plafondschilderwerk overal nalopen en zo nodig bijwerken;
- Zwevende dekvloer (Fermacell) leggen;
- Massief eiken vloer laten leggen;
- Plintjes en afwerkprofielen plaatsen;
- Meubels ontwerpen en materiaal voor verzamelen, indien genoeg materiaal meubels maken;
- Informatie opzoeken voor DIY-zonnecollector uit afvalmateriaal.

Hieronder de huidige stand van zaken in de keuken. De rest van de woning is niet noemenswaardig gevorderd:

Ik wil komende zomer zelf een zonneboiler gaan bouwen. Ik heb namelijk een stuk dubbelglas van 57 x 141 cm liggen waar ik iets nuttigs mee wil maken. Ik denk dat deze maat heel geschikt is voor een klein experimentje.

Ik wil een geisoleerd element maken waarin ik de radiator van een oude koelkast plaats. In principe wil ik de stroomrichting van het koelsysteem van de koelkast omdraaien. De grote radiator die normaal de warmte afgeeft moet in mijn systeem de zonnewarmte opnemen. Het grote oppervlak en het feit dat die dingen meestal zwart geverfd zijn maakt het voor deze klus zeer geschikt. De oude verdamper, welke in de koelkast zat, moet bij mij als condensor gaan werken waarbij hij z'n warmte afgeeft aan een vat met water. Door dat voorraadvat wil ik de koudwater aanvoerleiding van m'n CV-ketel laten lopen zodat de aanvoertemperatuur van het water voor warm tapwater hoger komt te liggen. Een hogere temperatuur betekend minder gas verstoken. Om het hele systeem energetisch rendabel te maken moet de compressor op zonne-energie gaan werken: zodra de zon schijnt (licht en warmte ) gaat de compressor draaien en pomt ie de warmte mijn huisje in.

Er zitten nog veel haken en ogen aan het project, maar het moet mogelijk zijn om voor een klein bedrag en wat slim gebruik van afvalmateriaal zo een systeem te bouwen. Als het concept werkt en mijn ketel kan erop aangepast worden lijkt het me ook interessant om de zonneboiler ook voor ruimteverwarming te gebruiken. Belangrijkste uitgangspunten zijn dat het systeem voor het grootste deel uit afval gemaakt moet worden en door mij zelf te bouwen is. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 1% gewijzigd door Walter-Ego op 23-12-2008 00:35:16 ]
pi_64268375
Strakke keukenwand zo!
Heb je er bewust voor gekozen de zijkanten van je keuken gewoon wit te houden?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')