abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 25 mei 2008 @ 21:53:07 #101
159915 -Menn0-
MNO
pi_58907048
Daar kom ik nooit dus geen idee.
,,/
pi_58908114
Hoi lui:D

Ik was al op zoek naar een leuke gitaar en versterker en alles, ik had dit al eerder gevraagd en jullie raadden me toen een Yamaha aan met 1 humbucker en 2 single coils! en ik heb dit nagevraagd en iedereen gaf positief reactie terug! btw.. moet het persé een modelnummer zijn van yamaha of mag het gewoon een yamaha van 280 euro met 1 humbucker en 2 single coils met sunburst?

En vraagje 2.. Ik heb ook een versterker nodig, en omdat ik een beginner moet ik wel met een 15 watt beginnen. Maar welke heb ik nodig? ik hoor ook dat ik overdrive nodig heb en alles, maar dat weet ik niet.

Mijn stijlen zijn: Arctic monkeys, Red hot chilli peppers, Feeders.

Mijn muziekshop in de buurt: www.vriese.nl

Alvast bedankt
  zondag 25 mei 2008 @ 22:35:54 #103
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_58908129
2 topics geleden al beloofd mijn zangkunsten te laten horen, heeft ff geduurd ivm een verbouwing. dus bij deze

Click here to listen to James---Slaughterhouse
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef RoW_0 het volgende:
Hoi lui:D

Ik was al op zoek naar een leuke gitaar en versterker en alles, ik had dit al eerder gevraagd en jullie raadden me toen een Yamaha aan met 1 humbucker en 2 single coils! en ik heb dit nagevraagd en iedereen gaf positief reactie terug! btw.. moet het persé een modelnummer zijn van yamaha of mag het gewoon een yamaha van 280 euro met 1 humbucker en 2 single coils met sunburst?

En vraagje 2.. Ik heb ook een versterker nodig, en omdat ik een beginner moet ik wel met een 15 watt beginnen. Maar welke heb ik nodig? ik hoor ook dat ik overdrive nodig heb en alles, maar dat weet ik niet.

Mijn stijlen zijn: Arctic monkeys, Red hot chilli peppers, Feeders.

Mijn muziekshop in de buurt: www.vriese.nl

Alvast bedankt
ik denk dat een gewone yamaha pacifica wel volstaat. lekkere goed gebouwde gitaar voor weinig geld. ongeveer 200 euro heb ik er destijds voor betaald. enigste waar ik niet te spreken over was is de pickup switch. die is stof gevoelig en kan een slechte verbinging krijgen daardoor. beetje perslucht ertegenaan en het is weer goed.

je zou er altijd een paar uit kunnen gaan proberen bij de muziek winkel.

voor een versterker is een Roland Cube een aanrader. klinkt erg goed voor zo`n klein doosje
pi_58908291
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Under_Score het volgende:
2 topics geleden al beloofd mijn zangkunsten te laten horen, heeft ff geduurd ivm een verbouwing. dus bij deze

[..]

ik denk dat een gewone yamaha pacifica wel volstaat. lekkere goed gebouwde gitaar voor weinig geld. ongeveer 200 euro heb ik er destijds voor betaald. enigste waar ik niet te spreken over was is de pickup switch. die is stof gevoelig en kan een slechte verbinging krijgen daardoor. beetje perslucht ertegenaan en het is weer goed.

je zou er altijd een paar uit kunnen gaan proberen bij de muziek winkel.

voor een versterker is een Roland Cube een aanrader. klinkt erg goed voor zo`n klein doosje
Tsja uitproberen kan ik niet echt, want ik kan gewoon geen gitaar spelen ik wil gewoon dat Arctic monkeys geluid hebben

De Roland Cube kost hier 100 euro, en 50 euro op marktplaats. (is dat wel een goed idee? 2e hands?)

'Laat je niet misleiden door zijn kleine gestalte—de Cube-15 klinkt groots! Deze 15-watt gitaarversterker heeft een 8-inch speaker en twee kanalen met vier populaire overdriveen distortion-klanken, van “Overdrive” tot “Metal Stack.'

Geeft mij dit de Arctic geluid?
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2008 @ 22:47:28 #105
197197 Moozze
Plugged
pi_58908404
Arctic monkeys zijn ook niet heel moeilijk om te spelen (wel leuk )
pi_58908405
hoi nice topic
omdat appels geen peren zijn..
  zondag 25 mei 2008 @ 22:47:59 #107
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_58908410
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:42 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Tsja uitproberen kan ik niet echt, want ik kan gewoon geen gitaar spelen ik wil gewoon dat Arctic monkeys geluid hebben

De Roland Cube kost hier 100 euro, en 50 euro op marktplaats. (is dat wel een goed idee? 2e hands?)

'Laat je niet misleiden door zijn kleine gestalte—de Cube-15 klinkt groots! Deze 15-watt gitaarversterker heeft een 8-inch speaker en twee kanalen met vier populaire overdriveen distortion-klanken, van “Overdrive” tot “Metal Stack.'

tsja, dat 'typische Band X geluid' komt vaak door jarenlange ervaring van de muziekanten, de peperdure aparatuur en hun stijl muziek. dat kàn je gewoon voor 3 tientjes niet krijgen. je kan daarintegen wel een leuke gitaar halen, daar hun nummers op leren spelen en later kijken of je uberhaupt nog wel omkijkt naar die bands.

zonde om voor 3000 euro aparatuur te halen waar je 3 jaar later bijna niet meer op speelt omdat je toch maar jazz bent gaan spelen bijvoorbeeld.

zo heb ik bijna ooit is een Telecaster gekocht omdat ik op dat moment behoorlijk veel surf muziek luisterde. toch blij dat ik het niet gedaan heb
pi_58908516
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:47 schreef Under_Score het volgende:

[..]

tsja, dat 'typische Band X geluid' komt vaak door jarenlange ervaring van de muziekanten, de peperdure aparatuur en hun stijl muziek. dat kàn je gewoon voor 3 tientjes niet krijgen. je kan daarintegen wel een leuke gitaar halen, daar hun nummers op leren spelen en later kijken of je uberhaupt nog wel omkijkt naar die bands.

zonde om voor 3000 euro aparatuur te halen waar je 3 jaar later bijna niet meer op speelt omdat je toch maar jazz bent gaan spelen bijvoorbeeld.

zo heb ik bijna ooit is een Telecaster gekocht omdat ik op dat moment behoorlijk veel surf muziek luisterde. toch blij dat ik het niet gedaan heb
Haha nee dat begrijp ik, bedankt. Maar ik bedoelde niet dat ik in een keer een soort metal-achtig geluid krijg enzo. Het moet wel 'stratocaster' achtig blijven neem ik aan, en dat is de yamaha en roland cube ook?

En is het wel slim om een 2e handse versterker te kopen?
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2008 @ 22:54:33 #109
197197 Moozze
Plugged
pi_58908574
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:47 schreef Under_Score het volgende:

[..]

Een telecaster kan meer dan surfmuziek
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2008 @ 22:56:48 #110
197197 Moozze
Plugged
pi_58908639
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Haha nee dat begrijp ik, bedankt. Maar ik bedoelde niet dat ik in een keer een soort metal-achtig geluid krijg enzo. Het moet wel 'stratocaster' achtig blijven neem ik aan, en dat is de yamaha en roland cube ook?

Een tweedehands versterker klinkt minder eng dan een tweedehands gitaar... Een gitaar kan volgens mij veel meer kleine kutdingetjes mee mis zijn als je niet goed weet waar je op moet letten bij aankoop. Misschien zit ik er wel naast maar als een versterker het doet dan doettie het toch gewoon? (Wel even alle kanalen checken en aan alle knopjes draaien (ook het volume hard proberen) ofcourse...)

Deze post klinkt veel professioneler dan ik ben. (vind ik)
  zondag 25 mei 2008 @ 22:57:10 #111
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_58908648
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:54 schreef Moozze het volgende:

[..]

weet ik, maar het is gewoon niet mijn ding. ooit als ik geld teveel heb mischien een goede fender is altijd welkom
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:52 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Een cube kan òòk metal ja, maar ook een redelijk goede clean en een behoorlijke overdrive. ik ken het artic monkeys geluid niet dus ik weet niet of je dat er ook uit kan krijgen. maar een beetje amp kan een hele boel geluiden halen.
en een 2e hands versterker kan wel, alleen bij een buizen versterker moet je de buizen nakijken enzo.. zo`n cube kan bijna niet kapot. hooguit de speaker.

toch zou ik hem wel uitproberen voor de tijd.
pi_58908735
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef Moozze het volgende:

[..]

Een tweedehands versterker klinkt minder eng dan een tweedehands gitaar... Een gitaar kan volgens mij veel meer kleine kutdingetjes mee mis zijn als je niet goed weet waar je op moet letten bij aankoop. Misschien zit ik er wel naast maar als een versterker het doet dan doettie het toch gewoon? (Wel even alle kanalen checken en aan alle knopjes draaien (ook het volume hard proberen) ofcourse...)

Deze post klinkt veel professioneler dan ik ben. (vind ik)
Ik denk eraan om dus een 1e handse gitaar van Yamaha (1 humbucker 2 single's) van 300 euro ofzoiets te halen.. Vergeleken met een Squier zag de squier eruit als speelgoed. De yamaha zag er nog wel mooi uit voor zo'n prijsje..

Maar tsja dan ga ik wel voor die roland cube aangezien die maar 50 euro kost op marktplaats.

Andere tips zijn welkom! heb ik geen andere effecten nodig voor Arctic monkeys? Dikkere snaren etc?
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:57 schreef Under_Score het volgende:

[..]

weet ik, maar het is gewoon niet mijn ding. ooit als ik geld teveel heb mischien een goede fender is altijd welkom
[..]

. ik ken het artic monkeys geluid niet

[ Bericht 16% gewijzigd door RoW_0 op 25-05-2008 23:08:26 ]
  zondag 25 mei 2008 @ 23:02:14 #113
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_58908785
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:42 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik probeerde laatst ook ff te checken of ik van die Alphabeat geluiden uit m`n KORG multieffectpedaal kan krijgen. Alleen ik kan hem niet vinden hoor, alleen maar van die echo effecten waar je werkelijk waar niks aan heb. Overigens vind ik de distortion ook vrij droevig...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_58908881
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik probeerde laatst ook ff te checken of ik van die Alphabeat geluiden uit m`n KORG multieffectpedaal kan krijgen. Alleen ik kan hem niet vinden hoor, alleen maar van die echo effecten waar je werkelijk waar niks aan heb. Overigens vind ik de distortion ook vrij droevig...
Ik heb hier vrij nauwelijks van begrepen.. Dus het is geen goede versterker ?
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2008 @ 23:11:26 #115
197197 Moozze
Plugged
pi_58909071
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:05 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Ik heb hier vrij nauwelijks van begrepen.. Dus het is geen goede versterker ?
Nee want er zijn meer dingen die een versterker goed maken.
  zondag 25 mei 2008 @ 23:13:22 #116
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_58909130
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef Moozze het volgende:

[..]

Nee dit ging over een effectenpedaal geloof ik
Inderdaad (volgens mij komt het woord versterker er niet in veur)
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_58909196
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:13 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Inderdaad (volgens mij komt het woord versterker er niet in veur)
Waarom quote hij mij dan in godsnaam
pi_58909217
Gewoon voor een cube gaan man! (de cube 30 heeft nog meer functies dan de cube 15)
  Redactie Frontpage zondag 25 mei 2008 @ 23:50:43 #119
197197 Moozze
Plugged
pi_58910047
quote:
Op zondag 25 mei 2008 23:15 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Waarom quote hij mij dan in godsnaam
Ik weetn ooit waarom ik dingen doe...
  maandag 26 mei 2008 @ 00:19:35 #120
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58910565
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:54 schreef Moozze het volgende:

[..]

Zoals dit...
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2008 @ 01:06:58 #121
197197 Moozze
Plugged
pi_58911128
quote:
Op maandag 26 mei 2008 00:19 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Zoals dit...
Nu wil ik nog grager een telecaster... :

Edit om een dubbele post te voorkomen:

http://www.rondomusic.com/stl50car.html <- Dat ziet er pas straks uit. Dat schijnen ook goede gitaren te zijn en ze zijn extreem cheap! Moet alleen shipping costs nog even uitzoeken...

[ Bericht 24% gewijzigd door Moozze op 26-05-2008 01:13:49 ]
  maandag 26 mei 2008 @ 02:00:33 #122
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_58911591
quote:
Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Under_Score het volgende:

nog maar een keer :p
  maandag 26 mei 2008 @ 07:17:52 #123
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_58912112
Spammerdespam:

. . .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_58912174
zo, ff een weekendje niet opletten en we zijn alweer halverwege het volgende topic
repeteren ging vrijdag aardig, zondag kut... ben niet tevreden over het geproduceerde geluid
rest van de band zoiets als: klinkt toch goed?
ik: nee, moet beter
nu me top thuis en van de week dus hard sleutelen...
pi_58913295
Ik heb een nieuw gitaartje gekocht.

De Classic Player Baja Telecaster Desert Sand (mex)

Ben er echt heel blij mee, wat een heerlijke tele.

Foto:

Specs: http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=0141502&name=Classic+Player+Baja+Telecaster%26reg%3B

Official: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389
Voorheen Prep2Fight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')