ik denk dat een gewone yamaha pacifica wel volstaat. lekkere goed gebouwde gitaar voor weinig geld. ongeveer 200 euro heb ik er destijds voor betaald. enigste waar ik niet te spreken over was is de pickup switch. die is stof gevoelig en kan een slechte verbinging krijgen daardoor. beetje perslucht ertegenaan en het is weer goed.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef RoW_0 het volgende:
Hoi lui:D
Ik was al op zoek naar een leuke gitaar en versterker en alles, ik had dit al eerder gevraagd en jullie raadden me toen een Yamaha aan met 1 humbucker en 2 single coils! en ik heb dit nagevraagd en iedereen gaf positief reactie terug!btw.. moet het persé een modelnummer zijn van yamaha of mag het gewoon een yamaha van 280 euro met 1 humbucker en 2 single coils met sunburst?
En vraagje 2.. Ik heb ook een versterker nodig, en omdat ik een beginner moet ik wel met een 15 watt beginnen. Maar welke heb ik nodig? ik hoor ook dat ik overdrive nodig heb en alles, maar dat weet ik niet.
Mijn stijlen zijn: Arctic monkeys, Red hot chilli peppers, Feeders.
Mijn muziekshop in de buurt: www.vriese.nl
Alvast bedankt
Tsja uitproberen kan ik niet echt, want ik kan gewoon geen gitaar spelenquote:Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Under_Score het volgende:
2 topics geleden al beloofd mijn zangkunsten te laten horen, heeft ff geduurd ivm een verbouwing. dus bij deze
Click here to listen to James---Slaughterhouse
[..]
ik denk dat een gewone yamaha pacifica wel volstaat. lekkere goed gebouwde gitaar voor weinig geld. ongeveer 200 euro heb ik er destijds voor betaald. enigste waar ik niet te spreken over was is de pickup switch. die is stof gevoelig en kan een slechte verbinging krijgen daardoor. beetje perslucht ertegenaan en het is weer goed.
je zou er altijd een paar uit kunnen gaan proberen bij de muziek winkel.
voor een versterker is een Roland Cube een aanrader. klinkt erg goed voor zo`n klein doosje
tsja, dat 'typische Band X geluid' komt vaak door jarenlange ervaring van de muziekanten, de peperdure aparatuur en hun stijl muziek. dat kàn je gewoon voor 3 tientjes niet krijgen. je kan daarintegen wel een leuke gitaar halen, daar hun nummers op leren spelen en later kijken of je uberhaupt nog wel omkijkt naar die bands.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Tsja uitproberen kan ik niet echt, want ik kan gewoon geen gitaar spelenik wil gewoon dat Arctic monkeys geluid hebben
De Roland Cube kost hier 100 euro, en 50 euro op marktplaats. (is dat wel een goed idee? 2e hands?)
'Laat je niet misleiden door zijn kleine gestalte—de Cube-15 klinkt groots! Deze 15-watt gitaarversterker heeft een 8-inch speaker en twee kanalen met vier populaire overdriveen distortion-klanken, van “Overdrive” tot “Metal Stack.'
Geeft mij dit de Arctic geluid?
Haha nee dat begrijp ik, bedankt. Maar ik bedoelde niet dat ik in een keer een soort metal-achtig geluid krijg enzo. Het moet wel 'stratocaster' achtig blijven neem ik aan, en dat is de yamaha en roland cube ook?quote:Op zondag 25 mei 2008 22:47 schreef Under_Score het volgende:
[..]
tsja, dat 'typische Band X geluid' komt vaak door jarenlange ervaring van de muziekanten, de peperdure aparatuur en hun stijl muziek. dat kàn je gewoon voor 3 tientjes niet krijgen. je kan daarintegen wel een leuke gitaar halen, daar hun nummers op leren spelen en later kijken of je uberhaupt nog wel omkijkt naar die bands.
zonde om voor 3000 euro aparatuur te halen waar je 3 jaar later bijna niet meer op speelt omdat je toch maar jazz bent gaan spelen bijvoorbeeld.
zo heb ik bijna ooit is een Telecaster gekocht omdat ik op dat moment behoorlijk veel surf muziek luisterde. toch blij dat ik het niet gedaan heb
Een telecaster kan meer dan surfmuziekquote:Op zondag 25 mei 2008 22:47 schreef Under_Score het volgende:
[..]
tsja, dat 'typische Band X geluid' komt vaak door jarenlange ervaring van de muziekanten, de peperdure aparatuur en hun stijl muziek. dat kàn je gewoon voor 3 tientjes niet krijgen. je kan daarintegen wel een leuke gitaar halen, daar hun nummers op leren spelen en later kijken of je uberhaupt nog wel omkijkt naar die bands.
zonde om voor 3000 euro aparatuur te halen waar je 3 jaar later bijna niet meer op speelt omdat je toch maar jazz bent gaan spelen bijvoorbeeld.
zo heb ik bijna ooit is een Telecaster gekocht omdat ik op dat moment behoorlijk veel surf muziek luisterde. toch blij dat ik het niet gedaan heb
Een tweedehands versterker klinkt minder eng dan een tweedehands gitaar... Een gitaar kan volgens mij veel meer kleine kutdingetjes mee mis zijn als je niet goed weet waar je op moet letten bij aankoop. Misschien zit ik er wel naast maar als een versterker het doet dan doettie het toch gewoon? (Wel even alle kanalen checken en aan alle knopjes draaien (ook het volume hard proberen) ofcourse...)quote:Op zondag 25 mei 2008 22:52 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Haha nee dat begrijp ik, bedankt. Maar ik bedoelde niet dat ik in een keer een soort metal-achtig geluid krijg enzo. Het moet wel 'stratocaster' achtig blijven neem ik aan, en dat is de yamaha en roland cube ook?
En is het wel slim om een 2e handse versterker te kopen?
weet ik, maar het is gewoon niet mijn ding. ooit als ik geld teveel heb mischienquote:
Een cube kan òòk metal ja, maar ook een redelijk goede clean en een behoorlijke overdrive. ik ken het artic monkeys geluid niet dus ik weet niet of je dat er ook uit kan krijgen. maar een beetje amp kan een hele boel geluiden halen.quote:Op zondag 25 mei 2008 22:52 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Haha nee dat begrijp ik, bedankt. Maar ik bedoelde niet dat ik in een keer een soort metal-achtig geluid krijg enzo. Het moet wel 'stratocaster' achtig blijven neem ik aan, en dat is de yamaha en roland cube ook?
En is het wel slim om een 2e handse versterker te kopen?
Ik denk eraan om dus een 1e handse gitaar van Yamaha (1 humbucker 2 single's) van 300 euro ofzoiets te halen.. Vergeleken met een Squier zag de squier eruit als speelgoed. De yamaha zag er nog wel mooi uit voor zo'n prijsje..quote:Op zondag 25 mei 2008 22:56 schreef Moozze het volgende:
[..]
Een tweedehands versterker klinkt minder eng dan een tweedehands gitaar... Een gitaar kan volgens mij veel meer kleine kutdingetjes mee mis zijn als je niet goed weet waar je op moet letten bij aankoop. Misschien zit ik er wel naast maar als een versterker het doet dan doettie het toch gewoon? (Wel even alle kanalen checken en aan alle knopjes draaien (ook het volume hard proberen) ofcourse...)
Deze post klinkt veel professioneler dan ik ben. (vind ik)
quote:Op zondag 25 mei 2008 22:57 schreef Under_Score het volgende:
[..]
weet ik, maar het is gewoon niet mijn ding. ooit als ik geld teveel heb mischieneen goede fender is altijd welkom
[..]
. ik ken het artic monkeys geluid niet
Ik probeerde laatst ook ff te checken of ik van die Alphabeat geluiden uit m`n KORG multieffectpedaal kan krijgen. Alleen ik kan hem niet vinden hoor, alleen maar van die echo effecten waar je werkelijk waar niks aan heb. Overigens vind ik de distortion ook vrij droevig...quote:Op zondag 25 mei 2008 22:42 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Tsja uitproberen kan ik niet echt, want ik kan gewoon geen gitaar spelenik wil gewoon dat Arctic monkeys geluid hebben
De Roland Cube kost hier 100 euro, en 50 euro op marktplaats. (is dat wel een goed idee? 2e hands?)
'Laat je niet misleiden door zijn kleine gestalte—de Cube-15 klinkt groots! Deze 15-watt gitaarversterker heeft een 8-inch speaker en twee kanalen met vier populaire overdriveen distortion-klanken, van “Overdrive” tot “Metal Stack.'
Geeft mij dit de Arctic geluid?
Ik heb hier vrij nauwelijks van begrepen.. Dus het is geen goede versterkerquote:Op zondag 25 mei 2008 23:02 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik probeerde laatst ook ff te checken of ik van die Alphabeat geluiden uit m`n KORG multieffectpedaal kan krijgen. Alleen ik kan hem niet vinden hoor, alleen maar van die echo effecten waar je werkelijk waar niks aan heb. Overigens vind ik de distortion ook vrij droevig...
Nee want er zijn meer dingen die een versterker goed maken.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:05 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik heb hier vrij nauwelijks van begrepen.. Dus het is geen goede versterker?
Inderdaadquote:Op zondag 25 mei 2008 23:11 schreef Moozze het volgende:
[..]
Nee dit ging over een effectenpedaal geloof ik
Waarom quote hij mij dan in godsnaamquote:Op zondag 25 mei 2008 23:13 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Inderdaad(volgens mij komt het woord versterker er niet in veur)
Nu wil ik nog grager een telecaster... :quote:
nog maar een keer :pquote:Op zondag 25 mei 2008 22:35 schreef Under_Score het volgende:
2 topics geleden al beloofd mijn zangkunsten te laten horen, heeft ff geduurd ivm een verbouwing. dus bij deze
Click here to listen to James---Slaughterhouse
Klinkt een beetje als 'de Wreker' van Dungeons and Dragonsquote:
Iets met weerstand ofzo geloof ik! En dat het naar XLR gaat.quote:Op maandag 26 mei 2008 10:41 schreef Cynic het volgende:
Wat doet een DI trouwens? Ben nu een beetje met wat akoestische liedjes bezig en met oefenen plug ik mijn gitaar dan direct in de mengtafel. Met optredens zie ik echter dat er altijd een DI tussen gezet wordt. Klinkt dat beter ofzo?
die slechterik uit die tekenfilm serie? is dat goed of slecht?quote:Op maandag 26 mei 2008 10:01 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als 'de Wreker' van Dungeons and Dragons
Ik kan je alleen wat over de GT-8 vertellen van boss, maar als het schakelen bij een me 50 even snel gaat, dan hoor je niks van stiltes.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:03 schreef DoNirvana het volgende:
Beste Mede-gitaristen,
Ik zit een beetje met een dilemma, 2 weken geleden is helaas mijn pod 2.0 overleden dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
Mijn budget ligt tussen 250 - 300.
Ik had erg veel intresse in de boss me50 maar volgens mij heeft ie te veel stilte tussen het wisselen van effecten en als ik ergens een hekel aan heb...
Wat raden jullie mij aan ?
Ik speel via een orange 30 met een ephi les paul std.
Speel veel rock - hardrock - punk dus dat moet ie ook zeker aankunnen.
Alvast bedankt !
Oh, dat ziet er echte te vet uit manquote:Op maandag 26 mei 2008 09:41 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Ik heb een nieuw gitaartje gekocht.
De Classic Player Baja Telecaster Desert Sand (mex)
Ben er echt heel blij mee, wat een heerlijke tele.
Foto: [ afbeelding ]
Specs: http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=0141502&name=Classic+Player+Baja+Telecaster%26reg%3B
Official: http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141502389
Die sunburst Yamaha Pacifica ziet er inderdaad echt supermooi uit, ook qua afwerking. Zag er eentje hangen bij de lokale muziekshop, maar hij doet echt niet onder voor een gitaar van minimaal 2x de prijs wat betreft finish en zo.quote:Op zondag 25 mei 2008 23:00 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik denk eraan om dus een 1e handse gitaar van Yamaha (1 humbucker 2 single's) van 300 euro ofzoiets te halen.. Vergeleken met een Squier zag de squier eruit als speelgoed. De yamaha zag er nog wel mooi uit voor zo'n prijsje..
"A DI unit, DI box, Direct Box or simply DI is an electronic device that connects a high impedance line level signal that has an unbalanced output to a low impedance mic level balanced input, usually via XLR connector. DIs are frequently used to connect an electric guitar or electric bass to a mixing console's microphone input. The DI performs level matching, balancing, and either active buffering or passive impedance bridging to minimise noise, distortion, and ground loops. DIs do not perform impedance matching."quote:Op maandag 26 mei 2008 10:41 schreef Cynic het volgende:
Wat doet een DI trouwens? Ben nu een beetje met wat akoestische liedjes bezig en met oefenen plug ik mijn gitaar dan direct in de mengtafel. Met optredens zie ik echter dat er altijd een DI tussen gezet wordt. Klinkt dat beter ofzo?
Ik heb een ME-50.quote:Op maandag 26 mei 2008 11:03 schreef DoNirvana het volgende:
Beste Mede-gitaristen,
Ik zit een beetje met een dilemma, 2 weken geleden is helaas mijn pod 2.0 overleden dus ben ik op zoek naar een nieuwe.
Mijn budget ligt tussen 250 - 300.
Ik had erg veel intresse in de boss me50 maar volgens mij heeft ie te veel stilte tussen het wisselen van effecten en als ik ergens een hekel aan heb...
Wat raden jullie mij aan ?
Ik speel via een orange 30 met een ephi les paul std.
Speel veel rock - hardrock - punk dus dat moet ie ook zeker aankunnen.
Alvast bedankt !
het was niet echt grappig bedoeld, hoewel de tekst wel erg slecht isquote:Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
@Under_Score: Ja die inderdaad!
Als het grappig bedoeld is, is het perfect!
Zal vanavond wat foto's makenquote:Op maandag 26 mei 2008 12:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
@Sergeant_Prepper: Mooie Mexicaan zeg! Gefeliciteerd.
Heb je ook eigen foto's?
Dus het is wel aan te raden?quote:Op maandag 26 mei 2008 12:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
"A DI unit, DI box, Direct Box or simply DI is an electronic device that connects a high impedance line level signal that has an unbalanced output to a low impedance mic level balanced input, usually via XLR connector. DIs are frequently used to connect an electric guitar or electric bass to a mixing console's microphone input. The DI performs level matching, balancing, and either active buffering or passive impedance bridging to minimise noise, distortion, and ground loops. DIs do not perform impedance matching."
Beter kan ik het niet verwoorden..
Die zijn er genoeg hoor.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:08 schreef Syb-rund. het volgende:
hoi ik ben ontwetend, maar bestaan er toevallig leuk uitziende oranje gitaren (of in gedeelte oranje)? ik heb ze nog niet gezien namelijk
nee joh, oranje is mijn favo kleur.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die zijn er genoeg hoor.
http://cgi.ebay.de/HK-STL(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Ik hoop dat het niks met het EK te maken heeft?
Dat kan. Ik weet dat er combi's bestaan. Een DI is ook zo'n lullige aansluiting dat ze het overal bijprikken. Mijn amp heeft er ook één.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dus het is wel aan te raden?
Ik heb wel zo'n behringer mic200 voorversterkertje waar je verschillende instellingen op kan kiezen, ook voor akoestische gitaar. Fungeert dat dan als DI of is dat toch weer iets anders? Die kan ik wel via xlr op de mengtafel aansluiten.
quote:Op maandag 26 mei 2008 14:03 schreef SNArky het volgende:
Zullen we ff een tijd afspreken waarop de afvaardiging van het gitaristentopic zich voor de Speakers verzameld?
Ach, dat half uurtje.quote:Op maandag 26 mei 2008 14:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb zo'n voorgevoeld at ik die andere band niet leuk ga vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |