abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 16:48:40 #151
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_58944548
Roken in de trein, dat waren tijden!
pi_58945048
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 16:48 schreef Frollo het volgende:
Roken in de trein, dat waren tijden!
Inderdaad! . Dat waren tijden!
pi_58945132
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 15:42 schreef Gellius het volgende:
Ik heb 'n tijdje geforensd tussen Amsterdam en Woerden, dan zat ik in het boemeltje naar Rotterdam. Heerlijk rustig treintje was dat, een zegen vergeleken bij de wanordelijke toestanden in de Intercities.
Ik zit nu regelmatig in die sprinter, en dat is echt geen rustig treintje. Nu ja, als je om 11 uur 's ochtends erin stapt misschien.

En zo tráág bovendien. Altijd vertraging. Altijd regen. Altijd dit lege hart. Altijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_58945814
Het gaat de goede kant op met de rookverboden. Vliegtuigen, treinen, horeca, de werkplek.

Jammer dat er niet of nauwelijks iets gedaan wordt aan het rookverbod op stations. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat er geen beter alternatief denkbaar is voor die smerige stinkpalen op de perrons.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2008 17:58:48 ]
pi_58945892
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:58 schreef k_man het volgende:
Het gaat de goede kant op met de rookverboden. Vliegtuigen, treinen, horeca, de werkplek.
Jep, het gaat zeker de goede kant op met de betuttelende, almachtige staat. Het is nu nog wachten op een autoverbod in de steden.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:04:23 #156
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58945944
En stiekem vinden we de regeltjes en de verboden wel fijn. Anders moesten we toch iets anders verzinnen om over te klagen.

Ok, zelfs ik ben het niet met me eens.

En wat is Moderne letterkunde een fijn vak .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:05:33 #157
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58945969
En zo vaak "en" achter elkaar is niet zo mooi.
Hoogachtend,
Erik.
pi_58946067
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:04 schreef Tha_Erik het volgende:

En wat is Moderne letterkunde een fijn vak .
Vond ik ook! Ik heb Faverey leren kennen door Moderne Letterkunde.
pi_58946253
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 17:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zit nu regelmatig in die sprinter, en dat is echt geen rustig treintje. Nu ja, als je om 11 uur 's ochtends erin stapt misschien.

En zo tráág bovendien. Altijd vertraging. Altijd regen. Altijd dit lege hart. Altijd.
Werkelijk? Ik stapte altijd zo rond halfacht in op Muiderpoort. Er heerste dan een serene rust. Terug was het vaak wat drukker, ja. Maar goed, de tijden veranderen.
pi_58946275
Ik houd wel van in de trein zitten: muziekje luisteren, boek, krant, koffie, af en toe beetje wegdromen, naar het voorbij schietende landschap staren. Als ik in Den Haag uitstap, ben ik de leerlingen vergeten. .
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58946764
Mits je kan zitten en gevrijwaard blijft van schetterende koptelefoons en mobieltjes.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:11:24 #162
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58947259
Ik heb mijn muziekjes niet zo hard staan en mijn telefoon op stil (omdat ik die toch niet hoor als ik muziek luister/in slaap dommel ).
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:14:23 #163
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58947319
Overigens had ik vandaag in de trein last van een zelfingenomen rijinstructuur die op weg naar Kenia was waar hij naar zijn vrouw ging. Het was een (ver)storend, maar toch erg intigrerend gesprek. Tussen hem en een meisje.
Hoogachtend,
Erik.
pi_58947353
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:01 schreef Claudia_x het volgende:
Jep, het gaat zeker de goede kant op met de betuttelende, almachtige staat. Het is nu nog wachten op een autoverbod in de steden.
Veel rokers schijnen te denken dat het verspreiden van hun giftige dampen een soort verworven recht is en dat andere mensen dat maar hebben te accepteren. Zo lang mensen zelf niet beschikken over het fatsoen of de intelligentie om te beseffen dat het asociaal is te roken in gezelschap, heb ik geen enkel bezwaar tegen dergelijke regels.
pi_58947607
Wat een venijn, k_man. Ex-roker?
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:33:32 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58947812
Ik ben nu bijna 5 maanden gestopt met roken en wat voel ik me er goed bij. Niet alleen veel frisser en fitter, maar ook de rust die je hebt omdat je niet telkens hoeft te denken "Waar kan ik over een half uur mijn volgende cigaret roken?" Toen ik rookte luisterde ik tijdens vergaderingen na een half uur helemaal niet meer en dacht enkel aan een peuk. Eigenlijk ben je als roker de helft van de tijd met roken bezig.
Heel af en toe mis ik het natuurlijk nog wel. Die ene peuk die écht lekker was. Maar dat was er altijd ook maar 1 op de 10. En als ik na een feestje de volgende morgen wakker wordt voel ik me nog geen kwart zo verrot als toen ik nog rookte. Ondanks wat ik gedronken heb;
The End Times are wild
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:35:33 #167
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58947891
Ik denk er wel eens aan om te beginnen met roken, vooral als ik stress heb . Maar het is nog nooit zo ver gekomen.
Hoogachtend,
Erik.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:41:03 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58948045
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:35 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik denk er wel eens aan om te beginnen met roken, vooral als ik stress heb . Maar het is nog nooit zo ver gekomen.
Die ontstressing werkt alleen maar als je verslaafd bent hoor! En eigenlijk ontstress je dan van de stress van het even niet gerookt hebben, verder niets. Om te beginnen met roken als je stress hebt is volslagen onzin!.
The End Times are wild
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:46:44 #169
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_58948168
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die ontstressing werkt alleen maar als je verslaafd bent hoor! En eigenlijk ontstress je dan van de stress van het even niet gerookt hebben, verder niets. Om te beginnen met roken als je stress hebt is volslagen onzin!.
Gelukkig dat ik dan nog niet begonnen ben .
Hoogachtend,
Erik.
pi_58948206
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Veel rokers schijnen te denken dat het verspreiden van hun giftige dampen een soort verworven recht is en dat andere mensen dat maar hebben te accepteren. Zo lang mensen zelf niet beschikken over het fatsoen of de intelligentie om te beseffen dat het asociaal is te roken in gezelschap, heb ik geen enkel bezwaar tegen dergelijke regels.
Veel fascisten schijnen te denken dat ze hun eigen voorkeuren op kunnen leggen aan anderen, zelfs als ze het over private domeinen hebben.
pi_58948242
De Nederlandse treinen hebben voor mij allang geen charme meer. In andere contreien ja, daar zijn nog wél Treinen met de hoofdletter T. De Trein van Chisinau naar Boekarest bijvoorbeeld. Zo rond een uur of vijf in de middag stap je dan op met wat Moldavische gelukzoekers en een doorrookte james-dean-conducteur die met pezige arm af en toe een kleuter aan boord hijst. En dan, ter-gend traag, trekt de trein op naar een avondlijk gangetje van zo'n 50 kilometer per uur. Na een half uur zie je dan een soort pastoraal avondland aan je voorbijtrekken: glooiende, met zonnebloemen bedekte, heuvels. Kleine kerkjes met opgepoetste uienkoepels. Een verlaten huifkar.

Wanneer je de Moldavisch-Roemeense grens bereikt, wanneer de wielkasten omgewisseld moet worden voor het bredere spoor dan zie je ze al van een afstand op het treinstel afkomen. Een groep treinarbeiders, ja arbeiders in de ware zin van het woord. Anoniem, het gelaat weggeëtst in de schaduw van hun werkpet, maar tegelijkertijd in mijn geheugen gegrift. Zij zorgen met roestige stangen en geheimtaal ervoor dat de couchette op kreunende vijzels komt te rusten zonder enig ongemak voor de reizigers. Ja, het kost een hoop tijd, maar dat geeft tenminste de gelegenheid om met een arm uit het raam te hangen en een sigaretje te roken met James Dean. Als je dan eindelijk Roemenië inrijdt, dan is het tijd voor avondeten: broers, moeders en dochters, de fles als bijgeschoven familielid. Een klein meisje dat telkens in je kupé komt koekeloeren en wat door de gang jengelt, waarna de moeder zich verontschuldigt en haar dochter vervolgens terugstuurt met een stuk brood, dán droom je pas weg, als dat nog niet allang het geval was.

Fuck Amsterdam – Woerden, man.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:56:38 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58948417
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Veel fascisten schijnen te denken dat ze hun eigen voorkeuren op kunnen leggen aan anderen, zelfs als ze het over private domeinen hebben.
Wel, het perron is moeilijk nog privaat domein te noemen, toch?

Verder heb ik trouwens helemaal geen hekel aan rokers in de buitenlucht. Ik vind het zelfs lekker ruiken, zeker shag, sigaren en pijp.
The End Times are wild
pi_58948590
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:49 schreef zodiakk het volgende:
Na een half uur zie je dan een soort pastoraal avondland aan je voorbijtrekken: glooiende, met zonnebloemen bedekte, heuvels. Kleine kerkjes met opgepoetste uienkoepels. Een verlaten huifkar.
Ja, dat zie ik dan ook voor me, terwijl ik ondertussen kijk naar een oerhollands polderlandschap. Wegdromen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58948639
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wel, het perron is moeilijk nog privaat domein te noemen, toch?
Onder de Nederlandse overheid valt sowieso weinig nog privaat domein te noemen. Als het nodig is, word je je huis uit gezet omdat er plaats gemaakt moet worden voor een spoorlijn.

Ik begrijp niet wat er zo onredelijk is aan het hebben van treinstellen voor rokers en treinstellen voor niet-rokers. En waarom zou je geen kroegen voor rokers en kroegen voor niet-rokers kunnen hebben? Waarom moet er een algeheel verbod komen omdat niet-rokende zelfstandig ondernemers te beroerd zijn een rookvrije gelegenheid te beginnen?

Ach, ik ben een niet-roker, en ik vind het maar een heksenjacht. Ook hier is een geniale Southpark-aflevering over gemaakt, Gellius.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 20:09:25 #175
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_58948709
Ik vraag me altijd af waarom mensen met roken beginnen... Peer pressure?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')