HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 16:18 |
Hallo luitjes, Ik heb een groot probleem. Mijn kever staat hier op de oprit zonder dat ie op contact staat, zonder sleutels erin en de startmotor slaat zo nu en dan spontaan aan! Wats aan het handje? Help! PS: het betreft een kever [ Bericht 16% gewijzigd door HPoi op 22-05-2008 16:38:12 ] | |
TheYoung1 | donderdag 22 mei 2008 @ 16:21 |
Je hebt Herbie op de oprit staan!!!!! ![]() Maar er zal wel een kabeltje ergens los op iets electronisch hangen/liggen. Kijk eens onder het motorklepje ![]() | |
JaZekerZ | donderdag 22 mei 2008 @ 16:21 |
bekabeling bij het contactslot niet goed.. wellicht liggen er draadjes bloot die elkaar raken oid. Heb er nooit van gehoord en dit is het enige wat ik bedacht kan krijgen | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 16:28 |
quote:Ik bel m'n luchtgekoelde oom! Misschien weet hij het. edit: blokje onder contactslot? | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 16:37 |
Er zit ergens iets niet goed bij het contact. Als ik aan draadjes trek gaat ie aan. Maar weet niet hoe ik erbij kan. | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 16:40 |
quote:Stuur er af. Ruitensproeierhandel met mechanisme er af. Welk bouwjaar? Kan iets schelen per jaar (niet zo gek voor een auto die 60 jaar in productie is geweest ![]() | |
Geqxon | donderdag 22 mei 2008 @ 16:41 |
Hij wil gewoon aandacht. Iets vaker gaan rijden en het probleem moet opgelost zijn. | |
AlphaOmega | donderdag 22 mei 2008 @ 16:48 |
Dan moet je hem zeker uit de versnelling zetten als je hem parkeert.... gevaarlijk.... weet je zeker dat het de startmotor is? | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 16:54 |
quote:Dankje. Ben nu bezig het stuur eraf aan het halen. Ruitensproeier is bij mij een knop. ![]() Ik heb een 1200 uit 1975. | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 16:54 |
quote:Ik parkeer altijd in zijn vrij + handrem | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 16:56 |
quote:Kan gesoldeerd zijn, anders met stekkers. Hangt er wat om ![]() Onderdeel is uiteraard nog goed verkrijgbaar. Heb de telefoon net weer opgehangen. Maar nu red je het zelf wel ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-05-2008 17:01:54 ] | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 17:02 |
quote:Er zit verder niets in een auto dat spontaan er voor kan zorgen dat de motor start. En die startmotor wordt weer aangestuurd door het contact. Dus logica zegt dan: het is iets aan het contactslot. | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 17:06 |
En de motor slaat niet aan maar de startmotor draait alleen maar. ![]() ![]() Ik kijk eerst even naar de bedrading. Bedankt MaGNet voor je hulp! En bedank je oom ook maar. ![]() | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 17:35 |
Hm, ik ben zover dat het stuur eraf is en dat ik de behuizing eraf heb van het contactslot, alleen krijg ik het contactslot er niet uit getrokken. (gaat maar 2cm omhoog) | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 18:06 |
Hij start nu niet meer vanzelf ![]() | |
gias | donderdag 22 mei 2008 @ 18:07 |
het zou ook aan de bedrading bij de startmotor kunnen liggen. ontkoppel iig je accu, anders draait je start motor zeker in de soep. ik heb het probleem ook gehad en met een nieuwe startmotor was het verholpen. In mijn geval ging de startmotor wel draaien, maar nam de motor zelf niet mee. hij draaide dus op volle toeren, zonder enige belasting. | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 19:33 |
quote:Dat klinkt meer als een defecte bendix. | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 19:34 |
quote:Kom je zondag nog naar Rijperkerk? | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 20:06 |
quote:Nee, is wat te ver weg voor mij. ![]() ![]() | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 20:12 |
grumbel, mopper............ ik ben eruit waarschijnlijk. (net als ik alles weer teruggemonteerd heb) Waarschijnlijk stond ie op stuurslot! Dan haakt het contactslot zich vast aan stuurstang. Helemaal vergeten hem van stuurslot te halen............ ![]() | |
erikkll | donderdag 22 mei 2008 @ 20:42 |
stuurslot zou dat toch niet mogen veroorzaken ![]() | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 21:05 |
Het was het stuurslot. Dus nu kon ik het contactslot eruit krijgen. Viel niks te zien. Het probleem is dus het contactslot zelf. In budel eens eentje op de kop tikken, kan ik ook gelijk het stuurwiel vervangen want deze is gebarsten. (was al bij aankoop) | |
daNpy | donderdag 22 mei 2008 @ 21:10 |
Naar je startmotor loopt altijd 12V. Aan massa zit ie sowieso via de motormassakabel. Zodra je start zet je een relais om omdat de startmotor hoge stromen trekt, via dit relais verloopt het veilig. Er zit dus ergens een 'kortsluiting' (eigenlijk contact), -waardoor het startrelais bekrachtigd wordt en de startmotor gaat draaien- tussen de startmotor en het contact. Kijk het goed na, mss is het toch niet (alleen) je contactslot. Ook vervelend tijdens het rijden ![]() | |
erikkll | donderdag 22 mei 2008 @ 21:45 |
Ohhh. kreeg je het hele contactslot er niet uit door stuurslot ![]() ![]() | |
TheFreshPrince | donderdag 22 mei 2008 @ 21:58 |
quote:Hehe, ik moest ook 2x lezen voor de 20 eurocent viel. | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 22:19 |
quote:Dank je voor je info. Heb gecheckt, maar het is echt iets in het contact, als ik namelijk erop druk waar de stekkertjes zitten gaat spontaan de startmotor draaien. | |
HPoi | donderdag 22 mei 2008 @ 22:19 |
quote:Sorry voor mijn belabberde tekst. ![]() ![]() | |
daNpy | vrijdag 23 mei 2008 @ 18:13 |
quote:Dan maak je daar waarschijnlijk contact ![]() | |
HPoi | vrijdag 23 mei 2008 @ 18:46 |
quote:Yep. Heb er nu een voor 10 euro. (uiteraard 2de hands) | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 23 mei 2008 @ 18:53 |
herbie ![]() | |
SpecialK | zaterdag 24 mei 2008 @ 19:32 |
lache als je je auto dan ook altijd in z'n 1e versnelling parkeert. dan komt herbie ook effejtes lekker buurten bij je ![]() | |
DANILXL | zaterdag 24 mei 2008 @ 21:41 |
nu dcontroleer je je versnelling wel 2 keer ![]() |