abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63633668
tvp ik zal morgen eens gaan pimpen met mijn steden en regio
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 1 december 2008 @ 21:47:13 #277
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_63680437
Is het trouwens erg belangrijk om meerdere steden/dorpen in je region te gooien?
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 1 december 2008 @ 22:01:28 #278
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_63681018
Ach, belangrijk... Het maakt het spel voor mij in ieder geval leuker en realistischer. Het heeft ook enkele grote voordelen: zo kun je je vervuilende industrie, energiecentrale en landfills in een van de naburige steden bouwen, zodat je daar in je "hoofd"stad geen last van hebt: door middel van neighbour deals koop je energie van die buur, en je verkoopt je eigen vuilnis. Om dat financieel enigzins te compenseren kun je dan weer tol heffen op de weg die tussen deze twee steden hebt liggen.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_63683064
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:47 schreef MrTorture het volgende:
Is het trouwens erg belangrijk om meerdere steden/dorpen in je region te gooien?
Dat is zeker wel belangrijk. Bouw maar eens een stad met daaromheen een aantal andere steden. Wanneer je dan uiteindelijk weer terug gaat naar die eerste stad in het midden en deze speelt, dan zal deze stad opeens groeien als kool!
pi_63683111
Wat betekenen de sterren trouwens onder je naam (normaal gewoon "Defacto"), wanneer je in de regio op een stad klikt?
  maandag 1 december 2008 @ 23:39:59 #281
26777 MrTorture
pi_63684496
Hmm, ok, uitbreiden dus
Ik zit nog met een klein drama:

Viaduct aangelegd over een highway. Gemaakt met Avenue puzzle pieces.Niemand maakt gebruik van dat ding Iedereen pakt de metro (op zich niet erg) of zit werkloos thuis Een van mijn grotere wijken dreigt failliet te gaan zo
Binnenkort even een noodader aanleggen, maar waarom werkt deze oplossing niet

Avenue is goed aangesloten op de afrit, hieronder zie je een schema van puzzlestukjes. Omdat de highway én avenue diagonaal lopen, is het midden van het viaduct een S-vorm, die wordt opgevuld door 2 kleine blokjes. Pijltjes zijn rijrichting, k heb de Britse variant :p

Help iemand?
Vis een optie?
  maandag 1 december 2008 @ 23:50:43 #282
14509 reem
pi_63684773
Je hebt ook bij de installatie van de NAM aangegeven dat je de Britse variant hebt dan? Dat probleem had ik namelijk.
[b]@RemiLehmann[/b]
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:31:47 #283
26777 MrTorture
pi_63688139
Volgens mij heb ik sinds de installatie van een bepaalde plugin een linksom rijdende variant. Misschien de NAM een keer opnieuw installeren dan maar En dus effe een noodroute aanleggen voor ze écht weg zijn Wonen toch een paarduizend mensen op 50k totaal
Vis een optie?
pi_63713356
Een kleine update van de stad boven 'Monnickendam', genaamd Zuiderwoude:

Zoals te zien is gaat het opknappen en uitbreiden van de buurtsteden gestaag!
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:49:10 #285
14509 reem
pi_63713501
Het is een kwestie van smaak hoor (en ik ben jaloers op al die hoge torens), maar vind je dat mooi, zo enorm veel hoogbouw?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_63733003
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:49 schreef reem het volgende:
Het is een kwestie van smaak hoor (en ik ben jaloers op al die hoge torens), maar vind je dat mooi, zo enorm veel hoogbouw?
Ghehehe, dat hoor ik vaker
Jah, ik vind het zeker alleraardigst al die hoogbouw, alhoewel ik ook wel een stad heb met uitsluitend (erge) laagbouw

Maar dan ben ik meer 'thema' gericht bezig, zoals ik heb gedaan bij m'n haven.
Verder maakt deze stad met hoogbouw deel uit van een regio waar tot op heden bijna alleen maar hoogbouw staat, dus op regio view valt het niet op
  woensdag 3 december 2008 @ 19:31:51 #287
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63733071
Die laagbouw-stad is best tof! Doet erg Nederlands aan .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_63733583
Ik vind die laagbouw echt geweldig ja!
pi_63733682
Ja, zou zo een deel uit Tilburg of Rotterdam kunnen zijn. Hoe maak je zoiets, gewoon de bouwstijl altijd hetzelfde houden?
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_63733951
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:49 schreef Kadafi het volgende:
Ja, zou zo een deel uit Tilburg of Rotterdam kunnen zijn. Hoe maak je zoiets, gewoon de bouwstijl altijd hetzelfde houden?
Bijvoorbeeld. Al is dat niet noodzakelijk. In ieder geval moet je niet verder gaan dan Medium Residental. De echt grote flats blijven dan weg. Zo is het een stuk makkelijker om met laag/middenbouw te werken.
pi_63734075
Ik bouw echt alleen maar met dense res/ com/ ind. Moet ik toch eens mee kappen, ik vind die hoogbouw ook niet zo geweldig om te zien. Levert natuurlijk wel meer inwoners op, maar mijn doel is toch meer de schoonheid van de stad.
pi_63734532
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:59 schreef Stofje het volgende:
Ik bouw echt alleen maar met dense res/ com/ ind. Moet ik toch eens mee kappen, ik vind die hoogbouw ook niet zo geweldig om te zien. Levert natuurlijk wel meer inwoners op, maar mijn doel is toch meer de schoonheid van de stad.
En het voordeel is dat je niet zoveel scholen/ziekenhuizen etc. nodig hebt voor een bepaalde wijk van je stad.

Gebruik zelf voornamelijk medium residental met af en toe light en dense. Dit heb ik gedaan in onderstaand plaatje. Het gros is medium en in dit geval heb ik 2 keer dense gebruikt. Zo heb je een leuk buurtje met een aardig aantal inwoners en toch voelt het niet enorm aan.

Bij commercial gebruik ik eigenlijk altijd dense met af en toe wat medium. Echt grote torens krijg ik niet, omdat ik toch nooit het inwoneraantal haal dat zulke torens nodig hebben om aan hun aantal werknemers te kunnen voldoen.
pi_63735000
Ziet er echt veel leuker uit .
Ik heb idd altijd tekort aan scholen en ziekenhuizen. Trouwens toch nog twee vraagjes:
Er is bij mij vaak een tekort aan kantoorruimte, hoeveel (dense) commercial ik ook bouw. Zou dat dense moeten zijn, of hoe krijg je dat voor elkaar?
High tech industrial is ook moeilijk te ontwikkelen, wat is daar de speciale tactiek voor?
  donderdag 4 december 2008 @ 00:09:25 #294
26777 MrTorture
pi_63743183
ik word echt pissig van m'n niet werkende NAM gedoe... Naast de eerder genoemde avenue problemen, krijg ik ook het maken van tunnels niet voor mekaar
Beide kanten hole diggers, rails tot aan de diggers, vervolgens de diggers met elkaar connecten. Daar hoort-ie een tunnel te maken, maar ik krijg de meest lelijke brug-oplossingen {
Vis een optie?
  donderdag 4 december 2008 @ 00:16:27 #295
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63743383
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:25 schreef Stofje het volgende:
Ziet er echt veel leuker uit .
Ik heb idd altijd tekort aan scholen en ziekenhuizen. Trouwens toch nog twee vraagjes:
[ afbeelding ] Er is bij mij vaak een tekort aan kantoorruimte, hoeveel (dense) commercial ik ook bouw. Zou dat dense moeten zijn, of hoe krijg je dat voor elkaar?
[ afbeelding ] High tech industrial is ook moeilijk te ontwikkelen, wat is daar de speciale tactiek voor?
High-tech industrial krijg je o.a. geloof ik wanneer je gewoon erg veel hoog-opgeleide, slimme sims hebt. Dus veel investeren in onderwijs enzo. Daarmee zorg je er trouwens ook voor dat de criminaliteit erg laag blijft.
pi_63750298
Klinkt logisch . Dank je!
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:20:23 #297
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_63778535
Ook Simcity 4 deluxe gekocht Zal hier ook eens blijven meelezen
Frysk bloed tsjoch op!
pi_63780459
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:20 schreef iFries het volgende:
Ook Simcity 4 deluxe gekocht Zal hier ook eens blijven meelezen
Daar gaat je sociale leven
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:03:18 #299
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_63788222
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 12:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Daar gaat je sociale leven
Had ik toch al niet
Frysk bloed tsjoch op!
pi_63798635
En dan crasht ie weer Gaat weer 2 uur zorgvuldig plannen en bouwen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')