Auwquote:
Ik speel tenminste niet zo'n spelletje als jij, maar gelukkig heb ik dan ook niet zo'n goede grafische kaart.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Auw
Het feit dat jij een merk zo verschrikkelijk verdedigt geeft eigenlijk al aan dat jij hier de nerd bent
Ik heb 4 toetsenborden versleten, en nu heb ik een zwartequote:Op zondag 25 mei 2008 21:46 schreef Little_Angel het volgende:
Nou blijkbaar ligt het niet aan mij want het is niet weg. Helaasch.
Ik krijg eerder het idee dat jíj je pc aan het verdedigen bent, met je games.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:03 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Auw
Het feit dat jij een merk zo verschrikkelijk verdedigt geeft eigenlijk al aan dat jij hier de nerd bent
Neuh, ik corrigeerde alleen even het 500 euro-half jaar verhaalquote:Op dinsdag 27 mei 2008 18:25 schreef dottinator het volgende:
[..]
Ik krijg eerder het idee dat jíj je pc aan het verdedigen bent, met je games.
Ah, dus dankzij een OS die totaal anders is, maar door hetzelfde programma als op de PC en de Mac, met allemaal dezelfde functies maar net een andere stijl, is het verschil of ik een website kan maken of niet?quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:09 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dan? Wat is je punt? Of denk je nog steeds dat koude benchmarks belangrijker zijn dan gebruiksvriendelijkheid en productiviteit? Ik ken mensen die met pc's van 1000 euro nog nooit een website hebben gemaakt en sinds ze een Mac hebben dit binnen een week hadden gedaan gewoon omdat het zo simpel is. Of zelf prachtige DVD's maken van hun DV tapejes. Wat ik wil zeggen is: leuk dat je voor 1000 euro een PC kunt samen stellen die in 3 tellen Doom 4 helemaal achterstevoren kunt afdraaien, maar als je OS niet meewerkt en je de apps te duur of te ingewikkeld zijn, wat héb je er dan aan?
Of wil je Truus Thuigebruiker echt aan de Dreamweaver hebben? Of moeten we het echt over Windows Movie Maker hebben?
Als de rollen zich omdraaien, komen er geen virussen en spyware meer voor windows, maar juist voor OSX omdat die de huishoudens domineert. Als dat gebeurt ren je jankend naar je stoffige windows xp/vista.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
http://webwereld.nl/artic(...)skamer-in-2013-.html
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....quote:Op woensdag 28 mei 2008 03:07 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ah, dus dankzij een OS die totaal anders is, maar door hetzelfde programma als op de PC en de Mac, met allemaal dezelfde functies maar net een andere stijl, is het verschil of ik een website kan maken of niet?
Want je moet immers bij windows 2x meer klikken om bijvoorbeeld Dreamweaver te openen![]()
Jullie zien Mac echt als een wonder. Als mac zijn OS ook op bepaalde hardware laat draaien en optimaliseert kan er ook weinig fout gaan he.
Terwijl Windows op duizenden verschillende configuraties kan draaien en er inderdaad foutjes kunnen wezen. Gelukkig heeft een apple maximaal 10 configuraties die amper van elkaar afwijken bwvs
Met Vista, zodra ik randapparatuur installeer doet ie het bij mij binnen een paar tellen, ook zonder reboot. Wat dat betreft zitten we weer op hetzelfde niveau. En mocht ik opnieuw moeten starten dan stel ik dat uit en installeer de rest. En van een reboot ga ik niet deaud, vaak doet ie het ook prima zonder.
Wat me vooral een vraag blijft. Waarom maar 1 muisknop?
[..]
Als de rollen zich omdraaien, komen er geen virussen en spyware meer voor windows, maar juist voor OSX omdat die de huishoudens domineert. Als dat gebeurt ren je jankend naar je stoffige windows xp/vista.
Overigens hebben de muizen nu wel 2 knoppenquote:Op woensdag 28 mei 2008 06:50 schreef leksie het volgende:
[..]
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....
Nog een vraag voor jou waarom zou je een mac 2 muisknoppen geven... omdat Windows 2 knoppen gebruikt???? In OS-X heb je nou eenmaal maar 1 muisknop nodig....
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..quote:Op woensdag 28 mei 2008 06:50 schreef leksie het volgende:
[..]
Lezen!!!.... het gaat helemaal niet over dreamweaver of wat dan ook van Adobe.. Het gaat over iLife.... met daarin iPhoto, iMovie, iDVD en alles....
Nog een vraag voor jou waarom zou je een mac 2 muisknoppen geven... omdat Windows 2 knoppen gebruikt???? In OS-X heb je nou eenmaal maar 1 muisknop nodig....
Handig toch, een accu tijd van 30 minuten?quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:58 schreef Jarno het volgende:
Een laptop met 2x2,6 Gh desktop CPU's. Riiiiiiiite.
Nou bedankt voor de informatie.... Ik doe er verder niks mee,,, maar toch...quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..Ik gebruik em regelmatig met photoshop omdat het sneller is als op een tabblad te klikken en het zootje te scrollen.
Apple let dan ook meer op het design als praktijk. Die toetsenborden tikken totaal voor geen meter. Ding lijkt wel gemaakt uit een blokkendoos. Imo is de praktijk ver te zoeken.
Ik heb een laptop, 300 euro goedkoper als een apple, en dus 200mhz per core trager. En toch zijn er huillies die beweren dat je met 2,2ghz veel beter uit bent, de MacbookPro dus. Want hij is dan wel 10% sneller in C++Als je zo nodig snelheid moet hebben koop je de C90S laptop, met een desktopprocessor 2x2,6Ghz die naar 3Ghz geclockt kan worden
. Voor 200 euri meer als de Mac, maar dat zien we weer es niet staan he. Want alle merken zuigen aars, en Apple juist weer niet.
Ik vind het toetsenbord, muis enz van een macbook (bijgeleverde muis) gewoon echt niks, ik vind het voor geen meter tikken. Behalve dat kan ik een betere laptop krijgen voor dezelfde prijs. Ik overwoog de C90S te nemen, maar mn budget liet het net niet toe, dus kocht ik maar een goedkopere laptop, welke ook niet slecht is(en er dan achter komen dat ze 2 weken later de C90S voor 700 euro hebben geveild op mycom.nl
)
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Om nou elke keer op de ctrl knop te rammen..Ik gebruik em regelmatig met photoshop omdat het sneller is als op een tabblad te klikken en het zootje te scrollen.
Apple let dan ook meer op het design als praktijk. Die toetsenborden tikken totaal voor geen meter. Ding lijkt wel gemaakt uit een blokkendoos. Imo is de praktijk ver te zoeken.
Ik heb een laptop, 300 euro goedkoper als een apple, en dus 200mhz per core trager. En toch zijn er huillies die beweren dat je met 2,2ghz veel beter uit bent, de MacbookPro dus. Want hij is dan wel 10% sneller in C++Als je zo nodig snelheid moet hebben koop je de C90S laptop, met een desktopprocessor 2x2,6Ghz die naar 3Ghz geclockt kan worden
. Voor 200 euri meer als de Mac, maar dat zien we weer es niet staan he. Want alle merken zuigen aars, en Apple juist weer niet.
Ik vind het toetsenbord, muis enz van een macbook (bijgeleverde muis) gewoon echt niks, ik vind het voor geen meter tikken. Behalve dat kan ik een betere laptop krijgen voor dezelfde prijs. Ik overwoog de C90S te nemen, maar mn budget liet het net niet toe, dus kocht ik maar een goedkopere laptop, welke ook niet slecht is(en er dan achter komen dat ze 2 weken later de C90S voor 700 euro hebben geveild op mycom.nl
)
"Dass rockt nicht! Wir sind underground!"quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Handig toch, een accu tijd van 30 minuten?.
Das ist doch viel zu superficial.quote:Op woensdag 28 mei 2008 12:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"Dass rockt nicht! Wir sind underground!"
Ik heb het over de processor hoofdzakelijk, het is maar een ruwe schattingquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:06 schreef Anthraxx het volgende:
Nou, ik heb niet perse een Macbook Pro omdat het in C++ wel 10% sneller is (knap dat je dat kan meten trouwens). Ik heb wel een Macbook Pro omdat ik gewoon niet lang wil wachten op het compileren van programma's. Op dit moment werk ik aan een project waarbij de Haskell compile ruim 2 minuten bezig is om te compileren (op mijn Macbook Pro). Op de Dell laptop van mijn vriendin is dit al ruim 4.5 / 5 minuten. Dan kies ik als developer toch echt voor een Macbook Pro. Zeker omdat ik anders wel heel veel koffie tussendoor moet drinken om wat zinnigs te doen tijdens het compilen. En ja, dit is een voorbeeld.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=5&l2=141&l3=536&l4=0&model=1641&modelmenu=1quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:58 schreef Jarno het volgende:
Een laptop met 2x2,6 Gh desktop CPU's. Riiiiiiiite.
Het 2de, teveel ruimte tussen, het zit gewoon niet lekkerquote:Op woensdag 28 mei 2008 10:09 schreef Anthraxx het volgende:
Welke toetsenborden heb jij trouwens geprobeerd van Apple?De oude Apple Keyboard Pro toetsenborden tikken heel erg lekker. De nieuwe weet ik niet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ghz tellen idd niet, maar een desktop processor is sowieso beter, of niet?quote:Op woensdag 28 mei 2008 10:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, ooit gedacht dat niet alleen de ghz'en tellen, maar ook wat je met die ghz'en doet? Vista laat tig processen op de achtergrond draaien waar ik niet om vraag (en ja, die kan ik voor een groot gedeelte uitzetten). MacOS draait er waarschijnlijk een stuk minder of werkt een stuk efficienter, want ik heb geen monsterpc nodig om dat OS vol te draaien, itt tot Vista. Vista moet ik tweaken om uberhaupt enige performance te krijgen
En dan werken de applicaties die ik nodig heb niet eens
Rosetta op mac regelt iig dat ik wel oude progs kan draaien
En een toetsenbord dat niet werkt en een blokkendoos is? Onder welke steen heb jij gelegen?
Je ziet het te beperkt denk ik. Er zijn niet alleen maar mensen die kijken naar de harde specs (Ghz), maar er zijn ook mensen die naar dingen kijken als een degelijk toetsenbord, veel aansluitingen, goed en helder scherm, goede audio, weinig geluidsoverlast door koelers, laag gewicht, batterijduur, goede usability, goede beveiliging etc.quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:57 schreef Sjibble het volgende:
[..]
)
Ik zie het niet beperkt. Ik heb mijn laptop gekozen op allerlei vlakken.quote:Op woensdag 28 mei 2008 13:40 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Je ziet het te beperkt denk ik. Er zijn niet alleen maar mensen die kijken naar de harde specs (Ghz), maar er zijn ook mensen die naar dingen kijken als een degelijk toetsenbord, veel aansluitingen, goed en helder scherm, goede audio, weinig geluidsoverlast door koelers, laag gewicht, batterijduur, goede usability, goede beveiliging etc.
Kijk, ik snap ook wel dat je als scholier/student niet veel geld te makken hebt en dat je dan puur naar de megaherzen kijkt (ik heb in een ver verleden ook nog mijn eigen PC gebouwd), maar als je eenmaal werkt, dan kijken mensen niet meer alleen maar naar het goedkoopste en dan gaat de tijd en het gemak van het gebruik van apparaten meetellen (en aan de andere kant kunnen overwegingen zoals wel of niet kunnen gamen ook meespelen natuurlijk). Daarom is deze discussie zo nutteloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |