abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58801563
Marko Arnautovic

Deze negentienjarige, 1.92 lange Oostenrijkse spits is dan nog niet definitief doorgebroken in FC Twente 1 , maar die laatste stap kan echt niet lang meer duren. Daarom dit topic, ik ben er van overtuigd dat hij het stokje van de op leeftijd gerakende Blaise Nkufo met verve zal overnemen.

De aanleiding van het openen van een topic over hem is zijn optreden gisteren in Rijssen tegen hoofdklasser Excelsior'31. Tuurlijk was het te merken dat het seizoen voor FC Twente lang had geduurd, het ging er relaxed aan toe. Er werd niet teveel gelopen en veel gekaatst, een wedstrijd voor de leuk.

Eerlijkgezegd had ik al een zwak voor Arnautovic na de weinige flitsen op tv die ik had gezien, gisteren bevestigde hij voor mij die status. Op de Wikipediapagina van Marko staat dat hij met zijn spel doet denken aan Zlatan Ibrahimovic. En dat klopt ook echt wel. Heeft hij de bal dan is de controle er. Hij is graag aan de bal, overdrijft zijn actie niet, is slim en heeft overzicht. Een perfecte no-look pass, een snelle voetbeweging, een steekballetje met buitenkant voet op maat. Het gaat hem makkelijk af. De liefhebber smult.

In de A-jeugd en het beloftenteam heeft hij al naam gemaakt als doelpuntenmaker. Op het hoogste niveau heeft hij nog niet gescoord. Die droogte zal er ongetwijfeld aangaan. Maar wordt het volgend jaar opnieuw een bijrol, of toch wel vaker een hoofdrol?

foto: Bas Everhard

[ Bericht 2% gewijzigd door -Vaduz- op 21-05-2008 16:24:42 ]
That's all folks!
pi_58801916
Wordt de nieuwe Ibrahimovic genoemd toch? Kwa lengte en stijl lijkt hij er wel op.

Twente heeft de opvolger van Nkufo in ieder geval in huis. Leuke speler wat ik er van gezien heb.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58802661
Kan hij in ieder geval in de spits tijdens de voorronde , aangezien nkufo dan geblesseerd is
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_58802794
Wat vind jij als Tukker van hem? Je hebt hem vast meerdere malen aan het werk gezien.

Andere beoordelingen zijn ook welkom.
That's all folks!
pi_58803212
Ik heb hem twee keer gezien bij jong twente, loopt veel vrij, wil graag de bal... Echt een vechter, scheld graag op tegenstanders en is absoluut een beuker, daarnaast heeft hij een verschikkelijke arrogante uitstraling.

Zijn efficientie is perfect, hij krijgt 3 kansen hij scoort er 2.
pi_58803490
Leuk Vaduz. Schijnt inderdaad een heel erg groot talent te zijn, ben wel benieuwd hoe hij zich volgend seizoen gaat manifesteren, zolang hij maar niet tegen Heracles scoort.

Rendla deed niet mee denk ik Vaduz? Jammer dat die zo lang geblesseerd is geweest , schijnt ook een enorm talent te zijn.

Jammer dat dit soort jongens allemaal bij Twente terechtkomen, Heracles moet over een paar jaar echt kappen met die gezamelijke opleiding.
pi_58804539
Geen Rendla inderdaad. Wel Tjarron Chery en de tweede helft keeper Nikolay Mihaylov, die maakte een sterke indruk.
That's all folks!
pi_58807571
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 14:41 schreef Lamzak_ het volgende:
Kan hij in ieder geval in de spits tijdens de voorronde , aangezien nkufo dan geblesseerd is
Nkufo is dan geschorst door zijn rode kaart tegen Getafe dit seizoen .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58814773
Dat bedoel ik , had in mijn hoofd rondspelen dat hij geblesseerd is (daan waarschijnlijk niet meer) en ik typ spontaan geblesseerd ipv geschorst
pi_59897082
quote:
want volgens onze bronnen heeft oud-Heerenveentrainer Gertjan Verbeek er na dit weekeinde ook nog een spits bij: van FC Twente inderdaad... Marko Arnautovic naar Feyenoord.
Bron
pi_59897166
Daar zou Twente dan wel flink wat voor kunnen vragen, tenzij men het er al over heeft gehad bij de transfer van El Ahmadi.
That's all folks!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:46:56 #12
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59897321
Ik zie geen reden voor Twente om hem te verkopen, dus ik neem dit gerucht helaas nog met een korreltje zout.
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:42 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Arnautovic van Twente wordt de nieuwe Zlatan
Ik zie inmiddels dat meer mensen het daarover eens zijn met mij, hopelijk komt 'ie.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:05:17 #13
123545 DatMeenJeNiet
pi_59909753
RTV Oost:

VOETBAL - Marko Arnautovic vertrekt van FC Twente naar Feyenoord.

De Oostenrijkse spits had nog een contract tot 2011 bij de Enschedese club. Met de overgang is een transfersom gemoeid van 4,5 miljoen euro. Afgelopen seizoen speelde de talentvolle aanvaller 14 keer in de hoofdmacht van de Tukkers waarvan een in de basis. Hij kwam daarin niet tot scoren.In het seizoen 2006/2007 had Arnautovic met 16 doelpunten in 22 duels een belangrijk aandeel in het landskampioenschap bij de A1 jeugd van FC Twente / Heracles.

.
pi_59909776
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
RTV Oost:

VOETBAL - Marko Arnautovic vertrekt van FC Twente naar Feyenoord.

De Oostenrijkse spits had nog een contract tot 2011 bij de Enschedese club. Met de overgang is een transfersom gemoeid van 4,5 miljoen euro. Afgelopen seizoen speelde de talentvolle aanvaller 14 keer in de hoofdmacht van de Tukkers waarvan een in de basis. Hij kwam daarin niet tot scoren.In het seizoen 2006/2007 had Arnautovic met 16 doelpunten in 22 duels een belangrijk aandeel in het landskampioenschap bij de A1 jeugd van FC Twente / Heracles.

.
Waarom die " ", terwijl je redelijk positief over hem bent? Te duur?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:13:12 #15
123545 DatMeenJeNiet
pi_59909851
4,5 is erg veel voor een club met schulden en een selectie waar, vooral achterin, nog erg veel aan geschroefd moet worden. Aan de ene kant, het is idd een toptalent, alleen wel eentje met een gebruiksaanwijzing, hij schijnt niet de makkelijkste te zijn.

Maar ik denk dat hij deel uitmaakt van de nieuwe talentpool van 20 miljoen euro voor spelers onder de 23 jaar, in dat geval kost hij Feyenoord dus eigk. niets.
pi_59909919
4.5 miljoen?! De tering.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:21:31 #17
123545 DatMeenJeNiet
pi_59909934
VOETBAL - Marko Arnautovic staat nadrukkelijk in de belangstelling van Feyenoord.
Afgelopen week hebben de Rotterdammers verscheidene pogingen ondernomen om de jonge Oostenrijkse spits los te weken bij FC Twente. De Tukkers willen vooralsnog niet meewerken aan de overgang.

Het bericht is inmiddels aangepast...
pi_59909959
quote:
VOETBAL - Marko Arnautovic staat nadrukkelijk in de belangstelling van Feyenoord.

Afgelopen week hebben de Rotterdammers verscheidene pogingen ondernomen om de jonge Oostenrijkse spits los te weken bij FC Twente. De Tukkers willen vooralsnog niet meewerken aan de overgang.
Bron: rtv oost
pi_59910029
ik snap niet dat Twente hem laat gaan. hij was toch zo'n groot talent? dan kun je er later veel meer voor krijgen dan 4,5 miljoen.

past wel perfect in het wanbeleid: McClaren als coach. Engelaar en El Ahmadi weg. geen echte versterkingen.
pi_59910187
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:27 schreef DJ_Ryow het volgende:
ik snap niet dat Twente hem laat gaan. hij was toch zo'n groot talent? dan kun je er later veel meer voor krijgen dan 4,5 miljoen.

past wel perfect in het wanbeleid: McClaren als coach. Engelaar en El Ahmadi weg. geen echte versterkingen.
Twente laat hem echt niet zo maar gaan. Contract is niet voor niets met 4 jaar verlengd toen hij 18 werd.

En leg eens uit van dat wandbeleid?
Engelaar weg, Janssen opvolger.
El Ahmadi weg, Tioté opvolger.

Voor het budget van Twente is dit het maximaal haalbare. Janssen en Tioté zouden ook bij Ajax en PSV niet misstaan. Prima aankopen!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 16:45:15 #21
123545 DatMeenJeNiet
pi_59910266
En nu een bericht van RTV Rijnmond.
quote:
Feyenoord wil Arnautovic

Feyenoord wil Marko Arnautovic overnemen van FC Twente.

De Rotterdammers hebben de afgelopen periode diverse gesprekken gehad met de club uit Enschede. Dat heeft nog geen tot akkoord opgeleverd, maar Feyenoord verwacht dat dit spoedig zal gebeuren. Arnautovic heeft zelf te kennen gegeven naar Feyenoord te willen.

De 19-jarige Oostenrijker geldt als een groot talent. Hij speelde in het afgelopen seizoen 14 wedstrijden in de hoofdmacht van FC Twente, daarin kwam hij nog niet tot scoren. In het beloftenelftal was de 1 meter 92 lange spits wel trefzeker, met 21 doelpunten in 24 wedstrijden werd hij topscorer van de ploeg.
Klinkt goed.
pi_59910399
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 16:39 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Twente laat hem echt niet zo maar gaan. Contract is niet voor niets met 4 jaar verlengd toen hij 18 werd.
blijkbaar wel hé? RTV Oost weet meer maar kwam iets te vroeg. kwestie van tijd.
quote:
Voor het budget van Twente is dit het maximaal haalbare. Janssen en Tioté zouden ook bij Ajax en PSV niet misstaan. Prima aankopen!
die zouden absoluut niet spelen bij Ajax en PSV. beide spelers zijn een stap achteruit op wat Twente had.
pi_59910578
Arnautovic is wel een erg groot talent natuurlijk; jammer dat ie nu al naar Feyenoord verkast.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_59911070
4,5 miljoen zou echt te weinig zijn, ik hoop niet dat Twente hier makkelijk aan meewerkt.
That's all folks!
  zaterdag 5 juli 2008 @ 21:06:06 #25
123545 DatMeenJeNiet
pi_59914557
quote:
Marko Arnautovic bijna Feyenoorder
Door WIETSE DIJKSTRA & EDDY VAN DER LEY
ROTTERDAM/ENSCHEDE - Feyenoord staat op het punt om Marko Arnautovic over te nemen van FC Twente. De club uit Rotterdam heeft een miljoenenbedrag over voor de 19-jarige Oostenrijkse spits, die in Enschede op het punt van doorbreken staat.
afbeelding vergroten Marko Arnautovic. FOTO ANP
,,We zijn op een haar na rond,’’ zegt Feyenoords technisch directeur Peter Bosz. ,,Normaal gesproken gaan we eruit komen.’’

FC Twente wil de talentvolle Arnautovic eigenlijk niet kwijt en stribbelt nog wat tegen. Van de hoge vraagprijs die voorzitter Joop Munsterman heeft genoemd, zijn de Rotterdammers echter niet geschrokken. Bosz zat vorige week met FC Twente om de tafel en verwacht een snel akkoord. Met Arnoutovic denkt hij eveneens spoedig tot overeenstemming te komen. ,,De speler wil zelf heel graag naar Feyenoord,’’ zegt Bosz. ,,Wij zien in Arnautovic een jonge talentvolle speler die we graag willen hebben.’’

Feyenoord, dat gisteren voor duizenden toeschouwers de eerste training afwerkte, is nog op zoek naar een verdediger en een aanvaller. Trainer Gertjan Verbeek vindt dat hij voorin nog wel wat lengte kan gebruiken. Met de 1.92 meter lange Arnautovic hoopt hij in die behoefte te kunnen voorzien.

De Oostenrijker staat te boek als een groot talent, maar heet ook een eigenzinnige jongen te zijn met een gebruiksaanwijzing, die niet altijd in de pas loopt. Het voorbije seizoen kwam hij veertien keer in actie voor FC Twente, meestal als invaller, zonder tot scoren te komen. In naam van Jong FC Twente scoorde hij des te meer. Met 21 treffers in 24 wedstrijden leidde hij de beloften van de Enschedese club naar de landstitel. Ook in de voorbereiding op het nieuwe seizoen weet hij – voor de hoofdmacht – regelmatig het net te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')