Heb ik niet echt invloed op hequote:Op woensdag 21 mei 2008 01:08 schreef PKfotografie het volgende:
en de kleur temperatuur, die weet ik nog even niet. vind de koude foto's het mooist. maar bij het thema passen de warme kleuren het beste.
maar 2 kleuren is wat raar in de serie naar mijn mening.
Owja da's waar, fotograven doen niks anders dan op het knopje drukken...quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik niet echt invloed op heDa's de belichting van de show.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:10 schreef PankPinther het volgende:
Owja da's waar, fotograven doen niks anders dan op het knopje drukken...
Dat kan je doen idd. Maar dan pas je wel de lichtchoreografie van de voorstelling aan. Lijkt me niet echt de bedoeling. Althans...ik vind het not done.quote:Tuurlijk heb je daar wel invloed op.
Realtime: kleurfilter
Achteraf: photoshop
Dat doen je ogen ook.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kan je doen idd. Maar dan pas je wel de lichtchoreografie van de voorstelling aan. Lijkt me niet echt de bedoeling. Althans...ik vind het not done.
Ik denk dat ik je begrijp. Net even snel zitten spelen met de foto's en ik zal vanavond of morgen ff naar de witbalans kijken.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:38 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Dat doen je ogen ook.
Zo ziet de gemiddelde mens niet het verschil tussen twee 'witte' lampen met een verschillende kleurtemperatuur tenzij je ze vlak naast elkaar houd
Overigens vind ik het bij #1 prima kunnen.
Als je daar nog een cooling filter (82) overheen gooit op 25% past hij wat mij betreft prima in de rest van het rijtje.
Maar neem nou #3
Moet je voor de grap eens de kleur meten op haar buik
R - 255
G - 255
B - 1
Twee kleuren overbelicht en de derde ontbreekt.
Bij de spijkerbroek op #2 is het andersom
Het vervelende is dat je camera onverbiddelijk is.
Waar het menselijk oog zich aanpast aan de situatie doet jouw camera dat niet of nauwelijks.
Combineer dat met een beetje overbelichting op een bepaalde plek en dan krijg je dit resultaat.
En jij bent degen die er voor moet zorgen dat je de beelden overbrengt zoals ze die avond waren.
Dus ben ook jij degene die de kleurtemperatuur aan moet passen als de lichtbron veranderd.
Dat doe je normaal toch ook als je van daglicht naar kunstlicht gaat?
Ja als je verder komt worden de eisen ook hoger.
Even een nOOb vraag.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:38 schreef PankPinther het volgende:
[..]
Maar neem nou #3
Moet je voor de grap eens de kleur meten op haar buik
R - 255
G - 255
B - 1
Twee kleuren overbelicht en de derde ontbreekt.
Bij de spijkerbroek op #2 is het andersom
Dan is zo'n kleur wel oververtegenwoordigt maar niet zo extreem als hierquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:16 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Even een nOOb vraag.
Even de buik van foto 3 als voorbeeld.
Klopt het dan niet dat er een kleur ontbreekt als het onderwerp waar je de meting op verricht maar 1 specifieke kleur heeft??
BTW P Toffe serie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |