quote:
Op vrijdag 17 september 2010 17:45 schreef ranifiles het volgende:HoHO vriend, even duidelijk stellen zoals het is:
We hebben nooit gezegd dat die vriend mogelijk iets met de Puttense zaak te maken had, dat is informatie die van de Politie afkomstig is. Zij hebben dat gezegd en ons laten komen in verband met een onderzoek.
Waarom nam John contact op met de politie? In dat filmpje zeg jij duidelijk dat jullie de connectie leggen tussen het feit dat hij uit Putten kwam en de geweldadigheden tegen de jongens. En dat dit voor je man aanleiding was om contact op te nemen met de politie.
Op dat ogenblik waren de twee van Putten net op vrije voeten en was het onderzoek weer in volle gang. Als er dan iemand komt met een verhaal van een geweldadig persoon uit Putten die nu in België woont, wordt dit uiteraard onderzocht. Wat voor jouw man dan weer reden was om zijn verhaal voor waar aan te nemen. Zelfs nu nog zijn jullie ervan overtuigd, blijkbaar, dat Peter de moordenaar is van Christel.
quote:
Bovendien:
Deze vriend en moeder zijn inmiddels veroordeeld door de rechter in Nederland en in Belgie. De uitspraak is Duidelijk. En nu.... De kinderen zijn inderdaat door mijn man uit Belgie gehaald maar dat was op advies van Bureau Jeugdzorg en het AMK. Nu wil het probleem dat Jeugdzorg en het AMK daarmee een grens zijn overschreden die internationaal niet te verandwoorden is.
Als het AMK zegt dat je die kinderen daar beter weg kan halen, doelen ze niet op ontvoering, maar op een wettelijke manier. Had je dat gedaan, dan was dat waarschijnlijk gelukt, ook. Nu is het ontvoering.
quote:
De Jongens zijn terrecht weggehaald uit Belgie en het was dus een goed advies aan mijn man. Nu ze dus inderdaat niet meer terug kunnen naar moeder zouden ze dus normaal gezien naar ons moeten komen. Maar BJZ is erg hebberig als het over hun handel gaat. Bovendien zou dan uitlekken dat ze mijn opdracht hebben gegeven om de jongens te "ontvoeren" uit een andere lidstaat van de EU.
Ze hebben niet de opdracht gegeven die kinderen te ontvoeren, maar ze weg te halen uit die situatie. Dit had je niet te letterlijk op moeten vatten. Ontvoeren mag niet.
quote:
Dat is dus alles
Rani
Heb ik nog een vraag voor je: Waarom sliepen jullie op het politieburo, je kon toch ook gewoon naar huis!!