quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:24 schreef humberto.tan het volgende:[..]
Brian is ongetwijfeld nu nog populairder geworden bij mensen die kicken op geweld en die woedend zijn dat het hen ontnomen is dat Huub legaal het ziekenhuis in gemept zou worden.
Ik denk dat de mensen die niet van geweld houden dolblij zijn dat dat gevecht niet is doorgegaan.
Mijn man is een sportman die een vechtsport beoefend. Dit is echt totaal ongehoord! Een grote schande! Die Hans Nijman is echt geen knip voor zijn neus waard dat hij dit soort schaamtevol gedrag overbrengt.
Je vecht NIET tegen een tegenstander uit een andere gewichtsklasse en ZEKER NIET tegen een ongetrainde tegenstander die niet van jouw niveau is.
In tegenstelling tot wat er nu ( terecht na dit gebeuren overigens) getoond is... de vechtsport heeft veel regels. Waar je aan hebt te houden. het is een SPORT! En het zijn sportmensen die een vechtsport beoefenen.
Niet om een ander levenslang het licht uit de ogen te rammen.
ONGELOFELIJK IS DIT ZEG! Wat een schande voor Nederland is deze Hans Nijman en consorten. Nu begrijp ik ook veel beter waarom hij Brian zelfs nog feliciteerde na zijn oneervolle gevecht. De sportmensen spreken schande van iemens die een tegenstander die op de grond ligt nog natrapt! Je bent een sportman met grote kracht als je weet in welk onderdeel van een seconde je je moet beheersen.
Daar zit je kracht namelijk. Dat je niet HOEFT te vechten om van je tegenstander te winnen. Je moet je hersens gebruiken en de kracht om je te beheersen. Dan win je.
Huub heeft vanavond gewonnen. Want dat Hans Nijman zijn pupil uberhaubt de ring in heeft laten stappen was schandelijk! Dat had hij zijn pupil ONMIDDELIJK moeten leren.
Onderdeel van een vechtsport beoefenen is dat je dat NOOIT buiten de ring beoefend en zeker niet op ongeoefende buitenstaanders!
Schandelijk!