abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2008 @ 20:17:43 #1
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_58767471

12 juni is het dan zover: dan komt Hideo Kojima’s meesterwerk uit: Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots!

Hideo Kojima is met de eerste MGS in de jaren ’80 de uitvinder van het stealth-action genre.
Het verhaal achter MGS is niet zo 1,2,3 te beschrijven. De MGS reeks bevat urenlange cutscenes die het verhaal verder uitdiepen.
De exacte details kun je volgen op deze Videos:
Deel 1
Deel 2

Deel 3 komt later deze week uit en zal het verhaal vertellen van MGS2 en MGS3. De echte fans (en dat word je vanzelf) kunnen altijd nog de oude delen proberen aan te schaffen voor de ps1 en ps2.
Deel 4 heeft een geheel eigen plot; dus als je het verhaal niet kent is het geen probleem om deel 4 te spelen. De Bluray (50gig!) staat helemaal vol met de game en de cutscenes,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deel 4 spelen we wederom als Snake maar deze keer is hij aan zijn laatste klusje toe.
“Old Snake” ;Oud, grijs en niet meer zo lenig als eerst; hij heeft nu zelfs compressen nodig om zijn aangetaste rug een beetje pijnvrij te houden. Dat krijg je met al dat sneaken. Gebruik je geen compressen voor je rug, zie je Snake rechtop komen en met een pijn vertrokken gezicht zijn stijve rug masseren…
Dit is 1 van de vele voorbeelden van de diepgang van de MGS reeks. Vol humor en realisme.

Je kan als je MGS4 koopt, ook online! Met 16 man maximaal kun je online gamen.
MGO bestaat uit een starterpack en expansion packs die je later kunt downloaden.
Als je MGS4 koopt, zit de starterspack er al bij en te zijner tijd worden er expansionpacks aangeboden met extra maps, characters en andere features.
In het starterspack zitten 5 maps, de match rules en communicatie mogelijkheden die de basis vormen van MGO.

Links:
Trailer
MGS4 wiki

Bespreek hier alles omtrent MGS4 en MGO!
Sorry van de TT, eerste keer + een aantal plaatjes schaamteloos gejat van FoK!Games.
Suffering from Oblomow's
  maandag 19 mei 2008 @ 20:19:05 #2
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_58767492
Wie gaat hem online spelen?
Suffering from Oblomow's
pi_58767884
MGS4 topic
Het doet me pijn dat jouw OP er mooier uitziet
Metal Gear Solid 5 : The Chuck Norris Chronicles
PSN : Darsiie
  maandag 19 mei 2008 @ 20:55:30 #4
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_58768024
Huh? Excuus! Wat raar dat ik je topic niet zag bij de playstation index?
Suffering from Oblomow's
pi_58962094
Ik stel voor om gewoon hier verder te gaan aangezien die andere toch al bijna vol is. Bovendien zit daar geen filter op.

De reviews so far op een rij:
quote:
- Officieël PlayStation Magazine (GB): 10/10
- Officieël PlayStation Magazine (VS): 10/10
- Officieël PlayStation Magazine (Italië): 10/10
- Officieël PlayStation Magazine (Nederlands): 9.6/10
- Level (Zweden): 10/10
- Joypad (Frankrijk): 19/20
- Jeuxvideo Magazine (Frankrijk): 18/20
- Gamepro: 5/5
De laatste even verder uitgelicht:

Gamepro:
quote:
David Hayter's role as the gravel-throated Solid Snake is a performance for the ages. This is video game storytelling at its absolute best, and represents a new high watermark for the craft, easily surpassing the suburb Bioshock and subversive Grand Theft auto 4.
quote:
These are are moments that will have Hollywood directors like Micheal Bay shifting uncomfortably in their seats. Why watch the latest big-budget action movie when you can play a game as powerful as this?
quote:
Kojima has fooled us again: These aren't pre-rendered movies, as many had assumed, but in-game assets running in real time.
quote:
MGS4sets new standards for graphics, sound, gameplay, and storytelling, and it may be years before it is equaled, let alone surpassed. You will not play a better game this year -- maybe even this decade. If you own a PS3, buy this game the day it comes out. And if you don't own a PS3, well, you better start saving your nickels and dimes.
quote:
Every once in a long while, a game will come along and change all the rules. Final Fantasy 7 transformed the RPG genre. Resident Evil helped create a new sub-category of gaming - survival horror - and Grand Theft Auto 3 single-handedly reshaped the gaming landscape. And now comes Metal Gear Solid 4, a game whose potential influence on the current state of gaming is nothing short of tectonic.
quote:
MGS4 it is, without a doubt, one of the greatest games of all time.
5/5

pi_58962109
Voor de OP:

pi_58963428
Kut dat ik rond die tijd net met een paat tentamens en deadlines opgescheept zit

Ik ga hem pas de 24e halen, anders ga ik teveel gamen waardoor ik tentamens ga lopen verneuken
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:24:25 #8
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_58963975
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor de OP:

[ afbeelding ]

Dat is inderdaad een mooi plaatje. Mijn god wat een spel gaat dit worden!
Op mijn werk verklaren ze me voor gek als ik zeg waarom ik 12 juni vrij heb genomen maar dat interesseert me geen reet! MGS4

edit: Deel 3 van de MGS retrospective! (moet ook in de OP volgende keer)

[ Bericht 9% gewijzigd door Govinda op 28-05-2008 14:32:40 ]
Suffering from Oblomow's
  FOK!fotograaf woensdag 28 mei 2008 @ 14:43:30 #9
159915 -Menn0-
MNO
pi_58964455
Gelukkig ben ik ook vrij
,,/
pi_58964528
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blackninjadude op 28-05-2008 15:16:54 ]
  woensdag 28 mei 2008 @ 14:51:15 #11
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58964621
Het is dat ik pas eind juni een bonusje krijg, maar anders had ik op de dag zelf een PS3 + de game gekocht....nu moet ik even wachten op de PS3.

Dit was dus 1 van de 2 games waarvoor ik een PS3 zou gaan kopen, de andere is FFXIII.

TOP!!

Oh, probeer spoilers in spoiler tags te plaatsten plz! Ik wil niks van deze game lezen tot dat ik het zelf speel. Wellicht dat ik er beter aan doe, niet meer in het topic te komen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58965190
-dubbel-
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:19:47 #14
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59022472
quote:
Here we go again...
28-May-2008 Early MGS4 reviews make mockery of critical process

Hello, Early reviews for MGS4 are creeping out on the internet and, like GTAIV, it's another near-perfect whitewash. "Without a doubt, one of the greatest games of all time", screams US magazine Gamepro, "Every once in a long time, a game will come along that changes all the rules... and MGS4's potential influence on the current state of gaming is nothing short of tectonic". Exciting? Yes. Accurate? No - it's total bullshit.

We've finished MGS4. Twice. And while it's an incredible achievement, it's no more a seismic leap for games, than GTAIV was from GTA: San Andreas, or GTA3. It's merely - and we say this with a hefty pinch of salt - a wonderful next-gen polishing of a largely last-gen experience. The gameplay mechanics - while surely the series' most polished - are instantly recognisable, and despite reasonably freeform opening levels, it's not a shock reimagining of the series. 'Shocking' or 'tectonic' gameplay would have been fully destructible levels with truly 'nowhere to hide', as once billed. Or *huge* open world crowds where you need to use disguise, or body language, or real voice reading via an audio mic, to blend in seamlessly - but despite some excellent stealth sections, MGS4's best efforts are 'only' a polishing of MGS3's camouflage-led jungle sneaking; bar an unexpected, if fairly linear, stealth episode half-way through.

To use a recent example, was GTA4 everything you'd been promised by 99% of the world's media? As incredible as it is/was - probably not. Folk were falling over themselves to award it perfect 100%, or 10/10, scores, setting expectations at ridiculous levels. Amazingly, our score of 96% was the world's lowest for a number of weeks, which truly beggars belief.

We're not saying MGS4 isn't brilliant - it clearly is - but temper those expectations with reality. While its individual components are hard to fault, the bigger question is whether it holds together as a whole - and that's an issue we'll attempt to resolve in our review, in PSM102, on-sale next Thursday. Truth is, MGS4 is so complex, nuanced and indulgent, it's too early to say whether it's the work of genius or madness, or - most accurately - both. The trick's whether Kojima's got the balance right from scene-to-scene.

One thing's sure: MGS4's certainly the most interesting game of 2008, and while we only know a select few who've finished it, we've already had in-depth, half-hour minimum, heated debates with all of them about what the game truly means. And, in fairness, we're one of the most dissenting voices - despite thinking MGS4 is incredible.

Can't wait to find out what you think of it - we'll kick off the debate in a forthcoming issue, with amazing prizes for those who can provide the most accurate description of its themes/worth. *Amazing* prizes - if not 'tectonic' - but you'll see. With just over two weeks to UK launch, the countdown has begun.

What are you curently thinking about MGS4?

Cheers

Dan
Wat vinden jullie? Eens of niet eens?
Ikzelf denk dat een spel een 10 geven sowieso overrated is omdat er altijd wel wat te zeiken is.
Maar dat het enige argument om hem 'maar' een 8 te geven is dat het spel niet vernieuwend is, dan vind ik dat een beetje krom.
Suffering from Oblomow's
pi_59025855
na al de lovende berichten die ik over dit speel lees, ga ik het ook maar halen

ik heb nog geen enkele eerdere versie gespeeld, hopelijk is het wat.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 09:06:07 #16
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_59027681
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:19 schreef Govinda het volgende:

[..]

Wat vinden jullie? Eens of niet eens?
Ikzelf denk dat een spel een 10 geven sowieso overrated is omdat er altijd wel wat te zeiken is.
Maar dat het enige argument om hem 'maar' een 8 te geven is dat het spel niet vernieuwend is, dan vind ik dat een beetje krom.
Hoe kan je nou verwachten of we het eens zijn met een review, als ik maak even een aanname nog niemand op Fok! dit spel heeft gespeeld.

Overigens zorg ik er gewoon voor dat ik zo weinig mogelijk lees over een game en dat mijn verwachtingen, zover mogelijk bij mij, realistisch blijven. Althans ik geloof over het algemeen geen grote verhalen van gamemakers...en mochten die dan toevallig wel uitkomen...more kudo's voor de maker.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:43:39 #17
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59030579
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 09:06 schreef Semisane het volgende:

[..]

Hoe kan je nou verwachten of we het eens zijn met een review, als ik maak even een aanname nog niemand op Fok! dit spel heeft gespeeld.

Overigens zorg ik er gewoon voor dat ik zo weinig mogelijk lees over een game en dat mijn verwachtingen, zover mogelijk bij mij, realistisch blijven. Althans ik geloof over het algemeen geen grote verhalen van gamemakers...en mochten die dan toevallig wel uitkomen...more kudo's voor de maker.
Meer of je het eens bent de argumenten die gegeven worden om tot een 8 te komen.
Suffering from Oblomow's
pi_59047568
  zondag 1 juni 2008 @ 14:17:54 #19
164122 Feitosa
Brombeer
pi_59047883
Ik laat het spel mooi liggen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zondag 1 juni 2008 @ 17:26:58 #20
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_59051675
MGS4

Helaas komt 'ie uit middenin mijn tentamenperiode en zoals het er nu naar uit ziet is dit niet een spel dat je zomaar even een uurtje gaat spelen tussendoor

Dus dat wordt mezelf echt heel erg disciplineren waarschijnlijk...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zondag 1 juni 2008 @ 19:04:42 #21
45458 Govinda
Blond is geil!
pi_59053275
quote:
Op zondag 1 juni 2008 14:02 schreef Cyberia18 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf! Kom je elke dag zo'n mooie banner posten hier?
*telt ook af tot 12 juni
Suffering from Oblomow's
  zondag 1 juni 2008 @ 19:43:25 #22
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_59054054
Ik dacht dat de retrospective van MGS3 vandaag online zou staan bij gametrailers.com maar kan hem helaas nog niet vinden.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_59054424
quote:
Op zondag 1 juni 2008 19:43 schreef Chocobo het volgende:
Ik dacht dat de retrospective van MGS3 vandaag online zou staan bij gametrailers.com maar kan hem helaas nog niet vinden.
Volgens mij rond een uur of negen.

We kunnen vandaag ook nog een nieuwe MGS 4 aflevering verwachten van de Bonus Round
pi_59054583
Was er niet speciaal in nederland een actie of zo voor metal gear??
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
pi_59054839
quote:
Op zondag 1 juni 2008 20:11 schreef RAM_ het volgende:
Was er niet speciaal in nederland een actie of zo voor metal gear??
En wat voor actie moet ik dan aan denken?

Het enige wat bekend is is dat Kojima volgende week in de MM Arena een signeersessie heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')