abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58740369
Hallo,

Ik wil dus een vliering gaan maken in de nok van het dak op mijn zolder.
Alleen weet ik even niet zo goed hoe ik de draagbalken moet gaan ophangen aan het schuine dak.
Er zijn geen gordingen zichtbaar/aanwezig waar ik dus makelijk mijn dragers op zou kunnen bevestigen.

Hier even wat foto`s van de zolder nu:

http://home.tiscali.nl/b.taylorhome/zolder2.JPG

http://home.tiscali.nl/b.taylorhome/zolder3.JPG

http://home.tiscali.nl/b.taylorhome/zolder1.JPG

Het wordt een open vliering zodat ik er ook nog wat spullen op kwijt kan.

Heeft er iemand een idee hoe ik dit het best aan kan pakken, zodat ik een mooie sterke vliering krijg.
(teken voorbeelden zijn ook welkom)

Bryan
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2008 @ 12:13:03 #2
17893 Forno
pi_58740497
Wat is de opbouw van je dak? Het lijkt me op het eerste gezicht een prefab dakplaat (van Unidek o.i.d.).

Daar kun je in ieder geval geen draagbalken aan bevestigen. Omdat ze geen constructieve waarde hebben.
Maar goed dan moet je eerst zeker weten wat de opbouw van je dak is. Mocht er spanten lopen, dan heb je een betere ondergrond.

En anders kun je zelf een soort van portalen maken van hout. Die je onder de dakplaten, op de vloer laat rusten.
  PR/Manusje van alles zondag 18 mei 2008 @ 12:28:14 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58740735
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:13 schreef Forno het volgende:
Wat is de opbouw van je dak? Het lijkt me op het eerste gezicht een prefab dakplaat (van Unidek o.i.d.).

Daar kun je in ieder geval geen draagbalken aan bevestigen. Omdat ze geen constructieve waarde hebben.
Maar goed dan moet je eerst zeker weten wat de opbouw van je dak is. Mocht er spanten lopen, dan heb je een betere ondergrond.

En anders kun je zelf een soort van portalen maken van hout. Die je onder de dakplaten, op de vloer laat rusten.
Aangezien het sandwichelementen zijn zitten er inderdaad geen gordingen in het dak Je zult inderdaad met minimaal vier palen een dragende constructie moeten maken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_58740901
Maar het wordt ook een slaapkamer en dan zijn vierpalen niet echt handig.

Ik heb verder geen idee wat voor dak constructie dit is? maar is daar echt geen andere oplossing voor?

Bryan
  PR/Manusje van alles zondag 18 mei 2008 @ 12:47:02 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_58741006
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:39 schreef abrain het volgende:

Ik heb verder geen idee wat voor dak constructie dit is? maar is daar echt geen andere oplossing voor?

Bryan

Het dak is wel behoorlijk dik, er kan dus wel iets onder zitten. Je kan één van die afdekplaten tijdelijk verwijderen en dan even kijken wat er onder zit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 18 mei 2008 @ 12:49:09 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58741041
Het dak zal er niet voor bedoeld zijn, dus palen blijft de enige optie... Je kan ze tegen de muur zetten, dan heb je er weinig last van.
Heb je wellicht betonnen muren, dan kan je al heel wat vastschroeven.

Offtopic: leuk he, veel MPixel camera's, maar verkleinen mag best!
censuur :O
  zondag 18 mei 2008 @ 12:50:26 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_58741058
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:39 schreef abrain het volgende:

Bryan
niemand die zegt dat de palen loodrecht naar beneden moeten en dus midden in kamer staan, ze kunnen ook gewoon schuin langs het dak.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_58756566
Je zou van bouwmuur (dragende muur) naar bouwmuur twee balken kunnen maken, waar je vervolgens je vliering op maakt. Bij deze prefab sandwichdakplaten is het iig niet mogelijk een vliering aan te hangen
  maandag 19 mei 2008 @ 11:11:27 #9
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_58758106
Hoe groot is de overspanning van muur tot muur? Je zou balken hiertussen op kunnen hangen met bakschoenen (heten die metalen dingen zo?). Is die muur met de deur er in dragend? Zo niet zul je daar iets voor moeten verzinnen, bijvoorbeeld het wandje vervangen voor een dragende wand die sterk genoeg is om de vliering te dragen, of een paar palen die tegen de huidige wand aan zet waar het vloertje op kan steunen. Maar als de overspanning tussen de 2 wanden erg groot is wordt de houtafmeting wel groot. (en zwaar)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_58764456
Ok das balen, de muur met de deur er in is van gipsbetonblokken maar aan de andere kant heb ik een compleet raamkozijn en geen muur.
En als ik er alleen een verlaagd plafon in maak, waar ik dan dus geen spullen boven opleg?

Bryan
  FOK!fotograaf maandag 19 mei 2008 @ 17:55:04 #11
17893 Forno
pi_58765203
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:15 schreef abrain het volgende:
Ok das balen, de muur met de deur er in is van gipsbetonblokken maar aan de andere kant heb ik een compleet raamkozijn en geen muur.
En als ik er alleen een verlaagd plafon in maak, waar ik dan dus geen spullen boven opleg?

Bryan
Het is niet aan mij om je smaak te beoordelen. Maar waarom wil je de hoogte van het zadeldak wegwerken? Dat geeft juist een ruimtelijk effect. Met verlaagd plafond oogt de ruimte veel kleiner.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:50:28 #12
545 dop
:copyright: dop
pi_58782388
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:55 schreef Forno het volgende:

[..]

Het is niet aan mij om je smaak te beoordelen. Maar waarom wil je de hoogte van het zadeldak wegwerken? Dat geeft juist een ruimtelijk effect. Met verlaagd plafond oogt de ruimte veel kleiner.
heel juist dat is zoiets als wel de nadelen en niet de voordelen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop