abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_59027916
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 07:55 schreef smoekie het volgende:


ik vindt het on zinnig om 2 nationaliteiten te moeten hebben.
Ik vind het ook onzinnig als iemand 2 auto's heeft... moet het dan verboden worden?
  zaterdag 31 mei 2008 @ 13:09:13 #27
170945 smoekie
individualist
pi_59030139
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 09:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind het ook onzinnig als iemand 2 auto's heeft... moet het dan verboden worden?
Die vergelijking slaat mijn inziens nergens op, want waarom is dat onzinnig? Als beide elders werken (de 1 in Amsterdam en de ander in ik noem maar wat Hoevelaken, dan heb je toch beide een auto nodig om naar je werk te komen of niet? Dus ja, zo onzinnig vindt ik het nou ook weer niet, en zoals gezegd staat het niet in verhoudging tot het hebben van 2 nationaliteiten.

maar goed, zoals ik al zei, daarin verschilt men gewoon van mening.

.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_59042449
Interessant topic. Ik woon als Nederlander buitenlands, en heb meer begrip voor buitenlanders in Nederland gekregen. Ik twijfel en denk steeds meer aan en over het Noorse staatsburgerschap. Ik moet eerlijk bekennen dat dat deels te doen heeft met de idioterie aan geld die het me kost, maar deels ook met de politiek waar ik eigenlijk zo weinig vertrouwen in heb...

Ik ken Nederland niet meer zo sterk, ondanks alles wat ik lees in de kranten, en voel dat ik Noorwegen daar sterker ken. Dinsdag een sollicitatie, en voor die moet ik een schrijftest afleggen pffff Ik kan het, net zo goed als dat ik een Nederlandse moet afleggen (zelfs wanneer ik voel dat mijn Nederlands inmiddels slechter is). Ik ben zo onzeker! Dit was slechts een voorbeeld. Wij Nederlanders leren ons het Noors zo snel aan, en sommigen hebben twijfel zelfs over waar ik vandaan kom: denken aan een Noors dialect.

Ik ben Nederlands en in mijn hart zal ik dat altijd ergens blijven. Maar ik voel ook wel ergens dat door mijn nationaliteit veranderen ik een belangrijke keuze maak. Ook in het vinden van een baan. Ik voel niet dat ik mijn oude nationaliteit verraad (als ik de kans krijg hangen er hier ook oranje vlaggetjes buiten )

Nu ben ik hier een allochtoon, en ja: door wat ik heb meegemakt snap ik meer over de buitenlanders in Nederland en wat ze soms kunnen voelen
pi_59049144
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 17:09 schreef Megumi het volgende:
Ik mis Canada
Ik mis Amerika, waar ik toch naartoe zal immigreren. Want ondanks de problemen in de V.S. word ik als zwarte man toch gezien als Amerikaan, terwijl ik daar niet geboren en getogen ben en ik heb de Nederlandse nationaliteit. Het zal wel komen door mijn engels, en zij vinden mijn accent leuk.
  zondag 1 juni 2008 @ 20:58:53 #30
215531 tenenkaas
Never give up, Never back down
pi_59055594
onzin, het is een woord wat al langer bestaat sinds het hele integratie gedoe. Door sommige mensen word het woord allochtoon verkeerd begrepen en meteen geintepreteerd met mensen als mohammed B en dergelijke. Het is maar hoe je het zelf opvat en een allochtoon blijft een allochtoon hoe die het ook wend of keert
wit-rood-wit zit in ons bloed,
we zijn de beste en zo goed,
ik spring me hele leven lang,
voor AJAX AMSTERDAM!
  zondag 1 juni 2008 @ 21:27:15 #31
123170 alors
zlata1234
pi_59056208
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:09 schreef smoekie het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat mijn inziens nergens op, want waarom is dat onzinnig? Als beide elders werken (de 1 in Amsterdam en de ander in ik noem maar wat Hoevelaken, dan heb je toch beide een auto nodig om naar je werk te komen of niet? Dus ja, zo onzinnig vindt ik het nou ook weer niet, en zoals gezegd staat het niet in verhoudging tot het hebben van 2 nationaliteiten.

maar goed, zoals ik al zei, daarin verschilt men gewoon van mening.

.
Er zijn ook mensen met 4 auto's en 2 motoren en een scooter voor hun dochter, die ook best kan fietsen. Is ook nergens voor nodig, maar het zal mij aan mijn reet roesten, ze doen maar lekker.

Met het ene paspoort kunnen ze makkelijker naar dat land reizen. En het Nederlandse paspoort is reuze handig voor in en om Nederland. Maarja zij hebben er 2 en wij maar 1 boehoe, dat mag niet!!
Hollandse bekrompenheid + luxeproblemen = dit soort onzin.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 19:37:06 #32
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59097923
Een allochtoon blijft een allochtoon, maar zoals het woord nu gebruikt wordt, lijkt het alsof het gaat om één groep en dat aan de andere kant 'de andere groep' staat in de vorm van de autochtonen. Dit terwijl er onder de verschillende allochtone groepen verschillen bestaan die vaak groter zijn dan het verschil dat één van deze groepen heeft met de autochtonen.
Afschaffen??, tsja, het is maar een woord. Maar we mogen wel wat zorgvuldiger zijn in het omschrijven dan bepaalde zaken. Ik zie niet in waarom bijv. Hindoestaanse mensen (over het algemeen één van de allochtone groepen die geen probleem vormt in termen van criminaliteit, sociale onwelwillendheid, taalachterstand, economische achterstand, etc.) moeten lijden onder het stigma van 'de kwade allochtoon', omdat grote groepen Antilianen en Marokkanen zich niet kunnen gedragen.

Tuurlijk zijn het allemaal Nederlanders (in de meeste gevallen dan). Maar indien je een afwijkend kenmerk wil noemen, doe het dan goed. Ik snap dat het niveau van de kunst van berichtgeving dan stijgt tot een voor een groot aantal niwits die nooit met een allochtoon te maken hebben, onbereikbaar niveau, maar daar is wat mij betreft ook niets mis mee.
pi_59098833
Het woord "allochtoon" is indertijd (20-30 jaar terug) door de toenmalige politiek ingevoerd pomdat de woorden "buitenlander" en "vreemdeling" in de volksmond besmet raakten. Nu gebeurt hetzelfde met allochtoon. Dus wat voor newspeak ze ook verzinnen, het woord zal altijd een besmette klank krijgen TOTDAT de vreemdelingen die onder ons leven per saldo een positieve bijdrage leveren. Helaas weten sommige groepen, voornamelijk van islamitische huize, de gemiddeld positieve bijdrage door etnisch Chinezen, Vietnamezen, Surinamers en Indiërs meer dan te verzieken.
pi_59161408
Nederlanders beginnen zo gefixeerd te worden over dit geheel.. waarom eigenlijk?
Ik lees zoveel recties over Nederlanders die denken over emigreren... beseffen die ook da ze zichzelf daardoor ook 'allochtoon' maken? Gewoon een vraag...
pi_59171963
Van mij part mag het woord wel blijven, maar in hoeverre kan je de allochtonen van tegenwoordig nog allochtoon noemen?
Ik vind dat de meeste jongeren, de laatste generatie (?), wel gewoon goed geïntergreerd is.

En wat ik wel frappant vind is dat de 'buitenlanders' hier in Nederland, even eens als 'buitenlander' worden gezien in hun land van afkomst.

Ik ben zelf Turks, en als ik in Turkije ben zegt men daar dat ik 'Alamanci' (Duitser) ben.
Dat woord word meestal gebruikt voor Turken die niet meer in Turkije wonen, is me opgevallen. Al ben ik in Nederland geboren en getogen.. Ik denk omdat misschien de eerste generatie die verhuisden naar het buitenland, meestal dit deden naar Duitsland?
Mensen gunnen je van alles, zolang je het maar niet hebt.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:41:43 #36
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59179397
Volgens mij snappen een paar mensen niet wat de topicopener bedoelt. Het gaat niet om het afschaffen van het woord allochtoon, of het verzinnen van een nieuwe synoniem ervan. Het gaat erom dat we eens een verschil maken tussen de verschillende allochtone groepen, omdat de allochtone groep niet als één groep te zien is waar we allerlei uitspraken over kunnen doen. Alleen het gegeven dat één van beiden ouders uit het buiteland komt, klopt. Nu kan dat vaak ook niet op grond van enkel de etniciteit, maar je komt wel flink in de buurt, omdat sommige etniciteiten nu eenmaal oververtegenwoordigd zijn als het gaat om het vertoon van zekere gedragingen.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 18:51:59 #37
130955 Floripas
Blast from the past
pi_59179641
quote:
Op zondag 18 mei 2008 11:12 schreef aychelle het volgende:
inderdaad dat ´´woord´´ mag van mij wel de Deur uit! Ik ben donker maar geadopteerd en eigenlijke verder ken ik niks anders dan Nederlands (goed geintegreerd dus) Maar toch word je aangezien als buitenlander, allochtoon etc. etc. je kunt hier nog zo je best doen je word hier toch door de meeste niet geapsepteerd .
Apart, hè? Een vriend van mij is zwart, hij heeft voorouders die hier in de negentiende eeuw al kwamen wonen. Zegt zijn nieuwe vriendin: "Ik heb iets met een allochtoon."
  vrijdag 6 juni 2008 @ 21:31:21 #38
170945 smoekie
individualist
pi_59183663
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 18:51 schreef Floripas het volgende:

[..]

Apart, hè? Een vriend van mij is zwart, hij heeft voorouders die hier in de negentiende eeuw al kwamen wonen. Zegt zijn nieuwe vriendin: "Ik heb iets met een allochtoon."
trouwens het gaat nu dan wel over allochtoon, als ik het al over allochtonen heb, heb ik het meestal eigenlijk gewoon over buitenlanders, en dat houd voor mij eigenlijk niets meer in dan iemand met een "ander kleurtje" om het maar ff kort te zeggen, of ze nou wel of niet in Nederland geboren zijn.

beide hoeven van mij niet afgeschaft te worden, want schaf het af en er komt wel weer een ander "woordje" voor. En die zal ongetwijfeld met der tijd ook als "negatief" bestempeld worden.
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  zondag 8 juni 2008 @ 17:41:29 #39
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_59223405
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 20:11 schreef Henk243 het volgende:
Het woord "allochtoon" is indertijd (20-30 jaar terug) door de toenmalige politiek ingevoerd pomdat de woorden "buitenlander" en "vreemdeling" in de volksmond besmet raakten. Nu gebeurt hetzelfde met allochtoon. Dus wat voor newspeak ze ook verzinnen, het woord zal altijd een besmette klank krijgen TOTDAT de vreemdelingen die onder ons leven per saldo een positieve bijdrage leveren. Helaas weten sommige groepen, voornamelijk van islamitische huize, de gemiddeld positieve bijdrage door etnisch Chinezen, Vietnamezen, Surinamers en Indiërs meer dan te verzieken.
Luister naar Henk. Hij heeft gelijk.
Dit patroon kunnen we inderdaad blijven verwachten.
Gewoon terug naar het woord 'buitenlander' en niet meer zeuren.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_59278263
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:23 schreef MightyDutchy het volgende:
Is het niet beter als het woord 'allochtoon' wordt afgeschaft en we voortaan spreken over:
- Duits-Nederlandse afkomst.
- Turks-Nederlandse afkomst.
- Marokkaans-Nederlandse afkomst.
- Chinees-Nederlandse afkomst.
Etc.

Noem het beestje bij z'n naam. Hoeveel nationaliteiten leven er ook alweer in Amsterdam? 177? Is het dan niet raar dat we al die mensen op 1 hoop gooien waardoor 1 slechte groep allochtonen het verpesten voor de rest van de allochtonen?
Korter is autochtone-allochtone afkomst.

Maak je tenminste geen discruiminerend onderscheid tussen Duits Turks en Marokkaans
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:11:47 #41
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59315295
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 15:04 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Korter is autochtone-allochtone afkomst.

Maak je tenminste geen discruiminerend onderscheid tussen Duits Turks en Marokkaans

Het gaatt er net om dat we dit verschil wèl moeten maken en inzien dat de groep allochtonen niet één groep mensen is en je allochtone groepen die het niet verdienen geen slechte naam geeft. Ik zie ook niet waarom het dicriminerend is in de zin van dat je een groep achtersteld.

Maar goed, gezien een paar van de reacties hier is het kennelijk erg moeilijk voor een flinke groep mensen om te begrijpen hoe het zit, en blijft men iedereen liever maar buitenlander noemen en scharen onder dezelfde groep.
pi_59322799
quote:
Op zondag 18 mei 2008 10:23 schreef MightyDutchy het volgende:
Is het niet beter als het woord 'allochtoon' wordt afgeschaft en we voortaan spreken over:
- Duits-Nederlandse afkomst.
- Turks-Nederlandse afkomst.
- Marokkaans-Nederlandse afkomst.
- Chinees-Nederlandse afkomst.
Etc.

Noem het beestje bij z'n naam. Hoeveel nationaliteiten leven er ook alweer in Amsterdam? 177? Is het dan niet raar dat we al die mensen op 1 hoop gooien waardoor 1 slechte groep allochtonen het verpesten voor de rest van de allochtonen?
Nee, waarom noemen we het beestje niet helemaal bij zijn naam? Gewoon zijn naam. Henk Smits of Emre Volkan. In specifieke gevallen de eigenlijke naam. De Spanjaarden, de Turken, Ghanezen etc.
Je kan je alleen maar storen aan een woord als je dat zelf toelaat. Ikzelf heb er geen problemen mee, ik kijk meer naar de omstandigheden.

In de politiek begrijp ik dat er een term nodig is ivm intergratievraagstukken of wat dan ook. Verder ben ik van mening dat we niet al te ver moeten afdwalen, want als er een discussie gaande is is er geen plaats over nog een nevendiscussie over de gebruikte termen.
Ouders geboren in het buitenland ? = Allochtoon. Klaar.
  donderdag 12 juni 2008 @ 15:42:54 #43
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59337661
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 23:30 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:

[..]

Ouders geboren in het buitenland ? = Allochtoon. Klaar.
En waarom moeten bijv. een Turk of Hindoestaan of Chinees of Kroaat tot één groep benoemd worden? Het zijn vier heel andere etniciteiten, derhalve is het woord allochtoon in deze nietszeggend en heeft het geen meerwaarde voor het integratievraagstuk m.b.t. het formuleren van een oplossing. Een groep die geen probleemgroep vormt, hoeft geen oplossing voor bedacht te worden. Er gaat onnodig tijd en geld aan verloren, en het maatschappelijke inzicht komt het ook niet ten goede.
De algemene tendens op plaatsen als bijv. de FOK! frontpage, waar de maatschappelijke kennis gemiddeld op een relatief laag niveau staat is bijv: allochtoon = moslim = sociaal onvermogen = dommer dan een blanke = slecht Nederlands sprekend, etc. Dergelijke stompzinnigheid moet men vanaf in een maatschappij waarin veel verschillende etniciteiten voorkomen.
Jij zegt: stoor je er niet aan. Ik zeg: verbeter dat.
  donderdag 12 juni 2008 @ 16:20:23 #44
122997 zquing
Drama Junk
pi_59338732
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 15:42 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En waarom moeten bijv. een Turk of Hindoestaan of Chinees of Kroaat tot één groep benoemd worden? Het zijn vier heel andere etniciteiten, derhalve is het woord allochtoon in deze nietszeggend en heeft het geen meerwaarde voor het integratievraagstuk m.b.t. het formuleren van een oplossing. Een groep die geen probleemgroep vormt, hoeft geen oplossing voor bedacht te worden. Er gaat onnodig tijd en geld aan verloren, en het maatschappelijke inzicht komt het ook niet ten goede.
De algemene tendens op plaatsen als bijv. de FOK! frontpage, waar de maatschappelijke kennis gemiddeld op een relatief laag niveau staat is bijv: allochtoon = moslim = sociaal onvermogen = dommer dan een blanke = slecht Nederlands sprekend, etc. Dergelijke stompzinnigheid moet men vanaf in een maatschappij waarin veel verschillende etniciteiten voorkomen.
Jij zegt: stoor je er niet aan. Ik zeg: verbeter dat.
omdat ze allemaal allochtoon zijn, niets mis mee om ze in 1 groep te scharen aangezien ze allemaal een gelijkenis hebben
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_59350956
Maar de algemen tendens heeft het fout dus. Ik heb heel braaf de definitie in mijn aardrijkskundeboek gebruit, want ik dacht lang heel dom dat ik gewoon autochtoon was aangezien ik hier geboren ben. Maar dat blijkt niet te kloppen, geen punt verder het is wat het is.

De anderen geven er een nare bijsmaak aan, ik zeg onderwijs ze en leg ze uit wat het werkelijk inhoud. Moslim zijn of sociale onvermogend zijn kan je niet toeschrijven aan allochtoonzijn maar meer aan menszijn. Een nederlander kan ook moslim zijn dus daar gaat het al fout.

Waarom zoveel aanstoot nemen aan een woord? Het heeft een gegeven definitie en is dus wat het is. Klaar. Niet moeilijk doen joh
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:14:42 #46
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59352399
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 16:20 schreef zquing het volgende:

[..]

omdat ze allemaal allochtoon zijn, niets mis mee om ze in 1 groep te scharen aangezien ze allemaal een gelijkenis hebben
Het hangt ervan af waar je het over hebt. De groep is te gevarieerd om er één bepaald oordeel over te geven. In bepaalde contexten kan het wel, maar wanneer je een oordeel velt over een grote groep, moet je wel je nuances juist hebben. Je kunt niet de conclusie trekken dat de allochtone cultuur etc. etc. Het enige dat allochtonen gemeen hebben is het gegeven dat één van hun ouders uit het buitenland komt. Een gegeven dat werkelijk niets zegt over een gelijkenis tussen die mensen, behalve dat zeer concrete gegeven. Op grond van dat gegeven kun je moeilijk verdere onderzoek doen. Derhalve is bijv. een 'criminaliteitscijfer onder allochtonen' een gegeven dat net zo legitiem te gebruiken is om beleid over uit te voeren als een 'criminaliteitscijfer onder mensen met zwart haar'.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:26:34 #47
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_59352671
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:19 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Maar de algemen tendens heeft het fout dus. Ik heb heel braaf de definitie in mijn aardrijkskundeboek gebruit, want ik dacht lang heel dom dat ik gewoon autochtoon was aangezien ik hier geboren ben. Maar dat blijkt niet te kloppen, geen punt verder het is wat het is.

De anderen geven er een nare bijsmaak aan, ik zeg onderwijs ze en leg ze uit wat het werkelijk inhoud. Moslim zijn of sociale onvermogend zijn kan je niet toeschrijven aan allochtoonzijn maar meer aan menszijn. Een nederlander kan ook moslim zijn dus daar gaat het al fout.

Waarom zoveel aanstoot nemen aan een woord? Het heeft een gegeven definitie en is dus wat het is. Klaar. Niet moeilijk doen joh
Daar gaat het niet om. Je hebt zeker geen ongelijk, maar je mist het punt. Ik val helemaal niet over de definitie, en ik ben tegenstander van een alternatief van het woord allochtoon, alleen maar omdat het een negatieve connotatie heeft gekregen in de ogen van bepaalde mensen.
Maar waarom zou je een groep die bijv. het kwa integratie perfect doet, negatief in het daglicht stellen door hen onder een dak te plaatsen met Antillianen en Marokkanen? Het perfecte beeld zou natuurlijk zijn dan men mensen als individu ziet. Maar dat is een fase waar we als maatschappij nog lang niet zijn. Zeker niet gezien de tendens van de laatste tijd. De eerste stap is om eens te zien waar het nu werkelijk over gaat, en te begrijpen dat 'allochtoon' niet één etniciteit is en dat verschillende allochtone etniciteiten meer overeenkomsten vertonen met de autochtonen dan met allochtone probleemgroepen.

Concreet voorbeeld:
'Inteelt oorzaak hoge kindersterfte allochtonen' Vervolgens gaat het over Turken en Marokkanen, terwijl in de meeste allochtone culturen trouwen binnen de familie minstens zo abject wordt beschouwd als onder de autochtonen.

Dit zou overigens ook het ideale beleid zijn om verschillende allochtone groepen achter je te krijgen als politieke partij om probleemallochtonen aan te pakken. Helaas zien de meeste rechtse politici dit niet, en roepen idioten als Verdonk en met name Wilders maar allochtonen dit en allochtonen dat. Zonder dat ze het weten waar ze het over hebben. Wanneer ik luister en lees wat de uitspraken van Fortuyn waren (iemand met wel een degelijk intellect), had hij het zelden tot nooit over "allochtonen". Niet dat ik ooit op de man zou stemmen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xaobotnik op 13-06-2008 03:32:15 ]
pi_59357268
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is nou eenmaal zo dat wanneer er wordt gesproken over allochtonen strikt genomem iedereen onder valt die niet hier geboren is of wiens ouders niet hier geboren zijn. Dan neem je inderdaad de goed geintegreerden samen met de niet zo goed geintegreerden. Het enige wat ze gemeen hebben is dus de plaats van geboorte, waarvan jij al geconcludeerd had dat het het enige concrete is. Het feit dat het woord 'allochtoon' nu wordt gekoppeld aan slecht geintegreerd, Marokkaan, crimineel of wat dan ook is dan ook fout. In discussies moet dan ook, zoals je zei, de kunst van het nuanceren goed gehanteerd worden. Dit blijkt enorm moeilijk te zijn, want gemakshalve of misschien zelfs uit onwetendheid wordt er altijd gesproken over allochtonen.

Het is dan ook de taak aan deelnemers van discussies of politici om én te nuanceren, werkelijk zeggen waar het over gaat én zelf door te vragen als je geconfronteerd wordt met gemakszuchtig gebruikt van het woord 'allochtoon'.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 14:50:49 #49
170945 smoekie
individualist
pi_59364020
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:15 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Het feit dat het woord 'allochtoon' nu wordt gekoppeld aan slecht geintegreerd, Marokkaan, crimineel of wat dan ook is dan ook fout. In discussies moet dan ook, zoals je zei, de kunst van het nuanceren goed gehanteerd worden. Dit blijkt enorm moeilijk te zijn, want gemakshalve of misschien zelfs uit onwetendheid wordt er altijd gesproken over allochtonen.

allochtonen zijn in mijn ogen niets anders dan zij wiens ouders ergens anders vandaan komen of die zelf ergens anders geboren zijn buiten Nederland.

Als ik het heb over marrokanen of turken in slechte zin van het woord, hetzij door crimineel gedrag of wat dan ook, gebruik ik nog steeds de benaming van “kut marrokaan” – “kut turk” “Kut chinees“ ( zelden, dat moet ik wel bekennen) etc etc etc
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
pi_59364901
Ik gebruik de naam Allochtoon enkel voor mensen die zich niet willen (want van kunnen kan geen sprake zijn) aanpassen. Laat het maar een scheldnaam zijn/veroordeling zijn, misschien dat mensen eens hun best gaan doen om van die benaming af te komen. Om nou een beestje anders te laten noemen, neemt niet het probleem weg waardoor ze zo genoemd worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')