Het grootste probleem kan condensvorming op je kast zijn in het begin dat de airco aangezet word.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:43 schreef freak1 het volgende:
dat het niet ideaal is snap ikhet gaat mij erom dat er geen grote technische reden is om het niet te doen, zoals warmte afgifte ofzo..
hij hangt op de breedterichting van de kamer dan..quote:Op zondag 18 mei 2008 13:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Het grootste probleem kan condensvorming op je kast zijn in het begin dat de airco aangezet word.
Het volgende maar iets mindere probleem kan zijn dat de luchtstroom niet ideaal is, waardoor er toch weer een stuk van de capaciteit verloren gaat.
De overcapaciteit gaat voor een flink deel verloren doordat dit een aan/uit model betreft en geen inverter model, de unit zal dus meer gaan pendelen.
Je hebt het over de scheiding van je keuken en woonkamer, wilt dit zeggen dat je hem in de breedterichting gaat plaatsen of in de lengterichting?
Hoe verder weg de tegenoverliggende muur is des te beter het is.
tja, je snapt mijn probleem dusquote:Op zondag 18 mei 2008 18:10 schreef klipper het volgende:
Tja op die manier blijven er inderdaad niet echt veel goede plekken over.
Hooguit op de wand naast je eilandkap, zodat deze er in ieder geval langs kan blazen.
Maar je beamer, hangt die dan niet in de luchtstroom van je airco?
Want daar moet je natuurlijk wel mee oppassen dat deze inwendig niet gaat condenseren, wat mogelijk is wanneer beide apparaten aanstaan en de airco direct je beamer inblaast.
doordat de beamer inwendig warm is kan deze door de koude luchtstroom ineens gaan condenseren.
voor condens water hoef je niet bang te zijn :-) dat is namelijk SCHOON water en zal dus niet elektrisch geleidenquote:Op zondag 18 mei 2008 18:10 schreef klipper het volgende:
Tja op die manier blijven er inderdaad niet echt veel goede plekken over.
Hooguit op de wand naast je eilandkap, zodat deze er in ieder geval langs kan blazen.
Maar je beamer, hangt die dan niet in de luchtstroom van je airco?
Want daar moet je natuurlijk wel mee oppassen dat deze inwendig niet gaat condenseren, wat mogelijk is wanneer beide apparaten aanstaan en de airco direct je beamer inblaast.
doordat de beamer inwendig warm is kan deze door de koude luchtstroom ineens gaan condenseren.
ofcourse, geen kalk enzoquote:Op zondag 18 mei 2008 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
voor condens water hoef je niet bang te zijn :-) dat is namelijk SCHOON water en zal dus niet elektrisch geleiden
Ik zou er maar niet al teveel op vertrouwen, dat condenswater geen schade kan aanrichten.quote:Op maandag 19 mei 2008 09:21 schreef freak1 het volgende:
[..]
ofcourse, geen kalk enzo
naja, ik zie het wel, ze hangen, zaterdag worden ze aangesloten
ik zorg er gewoon voor dat hij zeker niet die kant op blaast.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet al teveel op vertrouwen, dat condenswater geen schade kan aanrichten.
De theorie is nog altijd anders dan de praktijk, waar de lucht dusdanig vervuild is dat het condenswater dat ook snel weer is.
Ik zou toch niet blij zijn als er druppels water uit mijn beamer zou lopen. Ik denk ook dat het wel gaat roesten vanbinnen, je hebt echter geen last van kalkaanslag.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet al teveel op vertrouwen, dat condenswater geen schade kan aanrichten.
De theorie is nog altijd anders dan de praktijk, waar de lucht dusdanig vervuild is dat het condenswater dat ook snel weer is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |