Waar de Beatles al geen invloed op hebben gehad...quote:
Ik prefereer The Animals.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Waar de Beatles al geen invloed op hebben gehad...
Supergoed echtquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Texas Flood van Stevie Ray Vaughan, een van mijn grootste invloeden. Ik probeer een aantal licks van hem te kopieren en toch m'n eigen sausje eroverheen te gooien. Met m'n oude gitaar (inmiddels gejat, dus als je hem ergens ziet, meld het me)
Bekijk deze YouTube-video
En vervolgens niet vertellen wat voor gitaar het isquote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Texas Flood van Stevie Ray Vaughan, een van mijn grootste invloeden. Ik probeer een aantal licks van hem te kopieren en toch m'n eigen sausje eroverheen te gooien. Met m'n oude gitaar (inmiddels gejat, dus als je hem ergens ziet, meld het me)
Hebben ze alleen je gitaar gejat of was het onderdeel van een grotere, smerige breuk?quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:42 schreef FoggyFreek het volgende:
Haha, het is een Telecaster Thinline '72 (japanner). Mijn naam staat er in gegraveerd, gestolen uit mijn huis in Groningen begin dit jaar. Inmiddels heb ik een custom Thinline (zwart, heb ik hier ook gepost volgens mij... inclusief spinnenwebben) maar ik mis 'em zo. Echt veel meer dan ik had verwacht.
Thanks voor de complimenten gasten!
Zwaar klote dat je gitaar gejat is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:42 schreef FoggyFreek het volgende:
Haha, het is een Telecaster Thinline '72 (japanner). Mijn naam staat er in gegraveerd, gestolen uit mijn huis in Groningen begin dit jaar. Inmiddels heb ik een custom Thinline (zwart, heb ik hier ook gepost volgens mij... inclusief spinnenwebben) maar ik mis 'em zo. Echt veel meer dan ik had verwacht.
Thanks voor de complimenten gasten!
School? Wat is dat ook alweer?quote:
Wat voor dikte zijn je snaren? .11?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:32 schreef FoggyFreek het volgende:
Zonder hun hadden we Jimi Hendrix niet gekend, ze zijn dus eigenlijk ook behoorlijk belangrijk geweest.quote:
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:51 schreef FoggyFreek het volgende:
als het echt ruig moet dan tover ik m’n pick tevoorschijn
Je bedoelt toch niet die jazzbass kopie? Lijkt me toch wel algemeen bekend dat ik een gruwelijke hekel heb aan jazzbassen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zonder hun hadden we Jimi Hendrix niet gekend, ze zijn dus eigenlijk ook behoorlijk belangrijk geweest.
Als je nog een backup zoekt voor je Samick, er staat er 1 op marktplaats te koop voor 150 euro.
Je hebt wel een mooie sound, maar bij de hogere stukken kun je wel horen dat SRV dikker speelt. Al een .13 geprobeerd voor de gein?quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:51 schreef FoggyFreek het volgende:
@guitarist.nl
.11 inderdaad, als ik een tijdje niet gespeeld heb kies ik voor .10 met heavy bottoms van Ernie Ball. En Ja, ik wissen pick en vingers eigenlijk constant af. Rustig speel ik doorgaans met vingers, als het echt ruig moet dan tover ik m’n pick tevoorschijn (geen vieze plaatjes bij bedenken he!)
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:48 schreef Under_Score het volgende:
Slayer!
Ik had zo snel niet gezien dat het een J-bass kopie is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet die jazzbass kopie? Lijkt me toch wel algemeen bekend dat ik een gruwelijke hekel heb aan jazzbassen..
Jaaaa precies. Wees beducht voor het immer aanwezige kwaad van de J-bass. Soms herken je hem niet meteen, maar hij is er wel! Past op uw zaak!quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik had zo snel niet gezien dat het een J-bass kopie is.
Dan hoef ik zelf dus ook geen bod uit te brengen.
Kunnen, kunnen....wķllen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:03 schreef guitarist.nl het volgende:
Nog mensen die op de gastenlijst willen voor Paradiso volgende week?
Het is Paradiso late night, dus 12 uur 's nachts, en niemand kan!
quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Jaaaa precies. Wees beducht voor het immer aanwezige kwaad van de J-bass. Soms herken je hem niet meteen, maar hij is er wel! Past op uw zaak!.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean..
.12 moeilijker aan te komen? Ik speel daar ook op, die hebben ze toch overal? Ik koop sowieso mijn snaren in setjes van 10 tegenwoordig, ze komen toch wel op.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:44 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je hebt wel een mooie sound, maar bij de hogere stukken kun je wel horen dat SRV dikker speelt. Al een .13 geprobeerd voor de gein?
Ik heb zelf eens een tijdje op .12 gespeeld, maar daar was moeilijker aan te komen, dus weer naar .11 gegaan!
Je moet ook niet proberen om met je stagemoves de karbonades uit het schap te pakken. Die artiesten hebben niet zomaar spandex aan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:03 schreef Cynic het volgende:
zo zeg, ik ben net finaal uit mijn broek gescheurd in de supermarkt
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak stekenquote:Op woensdag 21 mei 2008 18:12 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je moet ook niet proberen om met je stagemoves de karbonades uit het schap te pakken. Die artiesten hebben niet zomaar spandex aan..
quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
En nu maar wachten op de cover door Dribbel en Dean..
quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak steken
Thank god for underwear!
* zoekt tab...quote:
Dat krijg je er van, als je je geld in dozen vol snaren investeert, ipv goede kledij.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:34 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ware het niet dat mijn stagemove niet bestaat uit het met mijn hand in mijn kontzak steken
Thank god for underwear!
Wat? In je ondergoed lopen?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:00 schreef Cynic het volgende:
Zou het nog kans hebben mode te worden? Een beetje als nieuwe grunge-look?
Ga het testen zou ik zeggen...quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:00 schreef Cynic het volgende:
Zou het nog kans hebben mode te worden? Een beetje als nieuwe grunge-look?
Man, ik kon dat al spelen toen ik pas 2 jaar een gitaar had. Kun je best.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:03 schreef The_Dean het volgende:
[..]
* zoekt tab...
Dude, wil je me dood ofzo
Pure kunstquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Man, ik kon dat al spelen toen ik pas 2 jaar een gitaar had. Kun je best..
hoor maar...
Momenteel een semi acoustic Lag gitaar. speelt echt super. Hij is wel 320 euro. Maar ik geloof dat er nog acoustic guitars waren van 200~300 euro. Dan heb je echt een goede gitaar ( niet van dat beginner prut )quote:Op maandag 19 mei 2008 23:54 schreef ibaneX het volgende:
hoi,
Wat is een goud merk (staalsnaar) western/acoustic. Dun halsje en lage actie.
Ik weet dat yamaha wel wat maakt maar dat is weer >300 eutjes.
Adobe Audition. Dit programma kost wel geld (if you catch my drift).quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:29 schreef punxinator het volgende:
En heeft iemand enige idee hoe ik het beste geluid kan opnemen van mijn gitaar zonder weer 100+ euries uit te geven. Ik heb momenteel een verloop stekkertje van mijn semi acoustic naar de computer. Ik heb al gezocht naar een programma op het op te nemen, maar no luck i guess.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |