abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:26:39 #1
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58706281
...dankzij 'n fout van hen. Het gaat om zorgtoeslag. Op 13 september 2006 heeft de belastingdienst 'n bedrag van ongeveer 1100 Euro aan mij uitgekeerd wat ik nu dus terug moet betalen omdat het om een fout ging. Mijn vraag is nou, als ik dit wil aanvechten, hoe sterk sta ik dan?

M.
Hallon!
pi_58706327
Je mag moet het gewoon terug gaan betalen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:30:49 #3
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_58706368
Toeslagen van de belastingdienst zijn altijd(!) voorlopig..
Pas aan t einde van het jaar krijg je een brief met het definitieve bedrag wat je het jaar had moeten krijgen
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_58706373
Ah ik krijg nog 2000 van ze, als jij het nu vast aan mij overmaakt is dat alvast klaar!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:32:42 #5
215322 er1969
blablabla
pi_58706420
Als het een fout betreft kun je het niet aanvechten . Wist je niet dat je er geen recht op had dan? Ik meen dat je op de site van de belastingdienst kunt berekenen of je recht hebt op zorgtoeslag.
pi_58706515
Pwned door de bd.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:41:41 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58706600
als je het heel lief vraagt mag je het misschien in 3 keer betalen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:46:30 #8
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58706703
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:32 schreef er1969 het volgende:
Als het een fout betreft kun je het niet aanvechten . Wist je niet dat je er geen recht op had dan? Ik meen dat je op de site van de belastingdienst kunt berekenen of je recht hebt op zorgtoeslag.
Uhm ik heb alles ingevuld zoals het hoorde en 't bleek dat ik wel recht had op zorgtoeslag en kreeg opeens 1112 Euro op mijn rekening gestort onder de noemer 'voorschot GVS' wat dus nu om 'n fout blijkt te gaan van hen. Tsja ik denk ook dat ik 't gewoon terug moet betalen maar ik dacht 'laat ik op z'n minst vragen of ik misschien 'n kans maak om bezwaar te maken/het aan te vechten' natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing. Is gewoon ergerlijk dat zij twee jaar geleden 'n fout maakten en daar in feite niet op afgerekend worden.

M.
Hallon!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:48:05 #9
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_58706736
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:46 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Uhm ik heb alles ingevuld zoals het hoorde en 't bleek dat ik wel recht had op zorgtoeslag en kreeg opeens 1112 Euro op mijn rekening gestort onder de noemer 'voorschot GVS' wat dus nu om 'n fout blijkt te gaan van hen. Tsja ik denk ook dat ik 't gewoon terug moet betalen maar ik dacht 'laat ik op z'n minst vragen of ik misschien 'n kans maak om bezwaar te maken/het aan te vechten' natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing. Is gewoon ergerlijk dat zij twee jaar geleden 'n fout maakten en daar in feite niet op afgerekend worden.

M.
Ach, bekijk het zo: je hebt nu 2 jaar rente kunnen trekken van geld dat nooit van jou geweest had moeten zijn
Humans dont deserve to live...
pi_58706760
Nou ja, je hebt zelf natuurlijk ook wel een beetje verantwoordelijkheid in het nagaan of zoiets wel klopt.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:59:52 #11
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58706959
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:48 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Ach, bekijk het zo: je hebt nu 2 jaar rente kunnen trekken van geld dat nooit van jou geweest had moeten zijn
Hehe goed punt. En ik heb in die tijd flink wat met de belastingdienst gestreden omdat ik 'n hele tijd helemaal niks aan huurtoeslag heb ontvangen dus op 'n gegeven moment wist ik niet meer wat ze nou waarom uitkeerden aan mij. Vandaar dat ik 't misschien niet zo goed ben nagegaan als gemoeten zou hebben, tsja.

M.
Hallon!
pi_58707083
Heb je die 1100,- al uitgegeven dan? Of heb je het netjes op je rekening laten staan?

Mensen geven snel uit wat niet van hun is, eerst even na denken en dan handelen natuurlijk.

Eigen schuld dikke......... haha
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:18:40 #13
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58707345
Ik heb 't geld om 't in één keer terug te betalen zonder daar verder financiële problemen van te krijgen. Dit was 'n bedrag dat ik kreeg in 2006, op dat moment was 't erg welkom omdat ik geen huurtoeslag kreeg waar ik wel recht op had (vandaar dat ik dus ook niet dacht dat 't wel érg veel was) enneh kweenie maar ik ga geen 2 jaar m'n geld 'bewaren' maar tsja in 2 jaar tijd is d'r veel veranderd voor mij en m'n geldzaken zijn prima op orde dus geen probleem verder maar ik wilde toch wel even weten of 't misschien nog de moeite waar was om te protesteren. Maar zoals ik zelf al had gedacht kan ik 't maar beter terugbetalen en d'r vanaf zijn.

M.
Hallon!
pi_58707423
Dat is trouwens wel een goeie, als je het gespreid betaalt, kun je er nog wat rente over vangen!
Assumption is the mother of all fuckups.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:24:03 #15
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58707454
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef LadyXochi het volgende:
Dat is trouwens wel een goeie, als je het gespreid betaalt, kun je er nog wat rente over vangen!
Ooh shit helemaal niet aan gedacht ik heb gewoon gezegd 'stuur me de acceptgiro maar, ik betaal wel in één keer ben ik d'r tenminste van af'

M.
Hallon!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:27:50 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_58707549
Alle toeslagen als zorg, huur ed. worden vastgesteld door BD aan begin jaar, als achteraf blijkt dat je geen recht had moet je betalen ja.

Tis wel zuur in jouw geval Maar de volgende keer dus de belastingteruggaves even bewaren, al is 2 jaar wel erg lang
Dum de dum
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:39:17 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_58707767
Een vriendin van me heeft ook een keer zoiets gehad, kreeg ze ook een flink bedrag van de belasting.
Omdat ze al een vermoeden had dat het niet klopte heeft ze gebeld met de belastingdienst en die zeiden dat het klopte.
Toch vertrouwde ze het nog niet en heeft er ook een paar (aangetekende) brieven over geschreven, maar volgens de belastingdienst had ze gewoon recht op dat geld.
2 jaar later bleek dus dat ze er inderdaad geen recht op had en toen wilde de BD het geld weer terug hebben, maar omdat ze die brieven had waarin stond dat ze er wel recht op had als bewijs mocht ze uiteindelijk het geld houden, ging om een kleine 2000 euro..
Leuker kunnen ze het niet maken
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:02:04 #18
215322 er1969
blablabla
pi_58708195
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:39 schreef SiGNe het volgende:
Een vriendin van me heeft ook een keer zoiets gehad, kreeg ze ook een flink bedrag van de belasting.
Omdat ze al een vermoeden had dat het niet klopte heeft ze gebeld met de belastingdienst en die zeiden dat het klopte.
Toch vertrouwde ze het nog niet en heeft er ook een paar (aangetekende) brieven over geschreven, maar volgens de belastingdienst had ze gewoon recht op dat geld.
2 jaar later bleek dus dat ze er inderdaad geen recht op had en toen wilde de BD het geld weer terug hebben, maar omdat ze die brieven had waarin stond dat ze er wel recht op had als bewijs mocht ze uiteindelijk het geld houden, ging om een kleine 2000 euro..
Leuker kunnen ze het niet maken

Daar had ze de BD mooi ff te pakken dan
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:04:57 #19
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58708251
Ik heb nooit ook maar iets op papier gehad van dit voorschot, ook zo handig idd en ja als ik had vermoed dat ik er beslist geen recht op had dan had ik natuurlijk wel meer aangedrongen om 't nog eens goed na te kijken maar ja ik was ook bezig om eindelijk huurtoeslag te krijgen en toen ik dat voorschot kreeg dacht ik 'ah ha, is dus opgelost' nee dus, toen kreeg ik vervolgens maanden geen huurtoeslag en na lang over en weer getelefoneer kreeg ik nog meer geld van hen en eindelijk gewoon per maand m'n huurtoeslag. Helemaal niet meer aan die 1100 Euro gedacht en dat dit dus om 't voorschot voor de zorgtoeslag ging Heb al contact gehad met 't Juridisch Loket die snel antwoord gaven (standaard vraag blijkbaar ) en komt er op neer dat ik geen been heb om op te staan maar dat 't bij de belastingdienst 'n administratieve puinhoop is, is wel duidelijk ja.

M.
Hallon!
pi_58729219
't Is zo erg daar dat er kamervragen over worden gesteld. Het schijnt dat de BD soms willens en wetens foute VT's verstuurt, om zo maar hun deadlines te halen.
Assumption is the mother of all fuckups.
  zondag 18 mei 2008 @ 10:11:56 #21
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_58738976
Is het wel een fout?

Toeslagen als de zorgtoeslag worden vooraf voorlopig toegewezen, maar achteraf definitief vastgesteld omdat ze uitgaan van de werkelijke inkomsten in dat jaar. Krijg je dus tussentijds een loonsverhoging (of wissel je van baan) dan kan je een dergelijk effect krijgen.

BD maakt fouten, natuurlijk, maar voor de uitvoering van bepaalde vormen van regelgeving zou je helderziend moeten zijn om dat in 1 keer goed te doen.

Bij de Voorlopige Teruggaaf is dat wat meer bekend / geaccepteerd.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_58739310
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:46 schreef BlueMage het volgende:
natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing.

Kijk daar heb je het al, je kan het in een keer terugbetalen, dan had je al aan je water kunnen aanvoelen dat je er geen recht op had.
Het is tenslotte voor mensen die het echt nodig hebben, en niet voor mensen die ruimschoos rond kunnen komen.
pi_58739421
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef LadyXochi het volgende:
Probeer dan alleen een bank te vinden die meer rente uitkeert dan de belastingdienst vraagt Wordt erg moeilijk.
  zondag 18 mei 2008 @ 12:59:19 #24
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58741215
Het was 'n fout, dat gaf de medewerker aan de telefoon zelf toe. En ik zeik ook niet omdat ik gelukkig best rond kan komen ik heb echter toch even contact gehad met Juridisch Loket omdat ik gewoon wilde weten of ik er nog wat aan kon doen (nee dus, had ik ook wel gedacht ) en ik heb zeker geen topinkomen maar goed laten we hopen dat die ¤1100 terecht komt bij mensen die 't echt nodig hebben En tsja nogmaals: d'r zit zo'n twee jaar tussen, in die tijd is er wel wat veranderd ja. 'n Jaar terug zou 't toch 'n stuk lastiger voor me zijn geweest om 't terug te betalen. De BD berekent trouwens geen rente over dit bedrag, da's dan wel weer netjes.

M.
Hallon!
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 18 mei 2008 @ 16:46:53 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_58745183
quote:
Op zondag 18 mei 2008 12:59 schreef BlueMage het volgende:
Het was 'n fout, dat gaf de medewerker aan de telefoon zelf toe. En ik zeik ook niet omdat ik gelukkig best rond kan komen ik heb echter toch even contact gehad met Juridisch Loket omdat ik gewoon wilde weten of ik er nog wat aan kon doen (nee dus, had ik ook wel gedacht ) en ik heb zeker geen topinkomen maar goed laten we hopen dat die ¤1100 terecht komt bij mensen die 't echt nodig hebben En tsja nogmaals: d'r zit zo'n twee jaar tussen, in die tijd is er wel wat veranderd ja. 'n Jaar terug zou 't toch 'n stuk lastiger voor me zijn geweest om 't terug te betalen. De BD berekent trouwens geen rente over dit bedrag, da's dan wel weer netjes.

M.
Doordat het inderdaad een voorschot is wordt er geen rente over gevraagd, als jij echter gespreid wenst terug te betalen betaal je vanaf de eerste datum wel rente.

Maar ik las dat je het hele bedrag in 1 keer kan terugbetalen dus daar heb je gelukkig geen last van
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')