Uhm ik heb alles ingevuld zoals het hoorde en 't bleek dat ik wel recht had op zorgtoeslag en kreeg opeens 1112 Euro op mijn rekening gestort onder de noemer 'voorschot GVS' wat dus nu om 'n fout blijkt te gaan van hen. Tsja ik denk ook dat ik 't gewoon terug moet betalen maar ik dacht 'laat ik op z'n minst vragen of ik misschien 'n kans maak om bezwaar te maken/het aan te vechten' natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing. Is gewoon ergerlijk dat zij twee jaar geleden 'n fout maakten en daar in feite niet op afgerekend worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:32 schreef er1969 het volgende:
Als het een fout betreft kun je het niet aanvechten . Wist je niet dat je er geen recht op had dan? Ik meen dat je op de site van de belastingdienst kunt berekenen of je recht hebt op zorgtoeslag.
Ach, bekijk het zo: je hebt nu 2 jaar rente kunnen trekken van geld dat nooit van jou geweest had moeten zijnquote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:46 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Uhm ik heb alles ingevuld zoals het hoorde en 't bleek dat ik wel recht had op zorgtoeslag en kreeg opeens 1112 Euro op mijn rekening gestort onder de noemer 'voorschot GVS' wat dus nu om 'n fout blijkt te gaan van hen. Tsja ik denk ook dat ik 't gewoon terug moet betalen maar ik dacht 'laat ik op z'n minst vragen of ik misschien 'n kans maak om bezwaar te maken/het aan te vechten' natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing. Is gewoon ergerlijk dat zij twee jaar geleden 'n fout maakten en daar in feite niet op afgerekend worden.![]()
M.
Hehe goed punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:48 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ach, bekijk het zo: je hebt nu 2 jaar rente kunnen trekken van geld dat nooit van jou geweest had moeten zijn
Ooh shit helemaal niet aan gedacht ik heb gewoon gezegd 'stuur me de acceptgiro maar, ik betaal wel in één keer ben ik d'r tenminste van af'quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef LadyXochi het volgende:
Dat is trouwens wel een goeie, als je het gespreid betaalt, kun je er nog wat rente over vangen!
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:39 schreef SiGNe het volgende:
Een vriendin van me heeft ook een keer zoiets gehad, kreeg ze ook een flink bedrag van de belasting.
Omdat ze al een vermoeden had dat het niet klopte heeft ze gebeld met de belastingdienst en die zeiden dat het klopte.
Toch vertrouwde ze het nog niet en heeft er ook een paar (aangetekende) brieven over geschreven, maar volgens de belastingdienst had ze gewoon recht op dat geld.
2 jaar later bleek dus dat ze er inderdaad geen recht op had en toen wilde de BD het geld weer terug hebben, maar omdat ze die brieven had waarin stond dat ze er wel recht op had als bewijs mocht ze uiteindelijk het geld houden, ging om een kleine 2000 euro..
Leuker kunnen ze het niet maken
Kijk daar heb je het al, je kan het in een keer terugbetalen, dan had je al aan je water kunnen aanvoelen dat je er geen recht op had.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:46 schreef BlueMage het volgende:
natuurlijk betaal ik het 'gewoon' in één keer terug dan ben ik d'r verder van af, lijkt me de beste oplossing.
Probeer dan alleen een bank te vinden die meer rente uitkeert dan de belastingdienst vraagtquote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:22 schreef LadyXochi het volgende:
Dat is trouwens wel een goeie, als je het gespreid betaalt, kun je er nog wat rente over vangen!
Doordat het inderdaad een voorschot is wordt er geen rente over gevraagd, als jij echter gespreid wenst terug te betalen betaal je vanaf de eerste datum wel rente.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:59 schreef BlueMage het volgende:
Het was 'n fout, dat gaf de medewerker aan de telefoon zelf toe. En ik zeik ook niet omdat ik gelukkig best rond kan komen ik heb echter toch even contact gehad met Juridisch Loket omdat ik gewoon wilde weten of ik er nog wat aan kon doen (nee dus, had ik ook wel gedacht) en ik heb zeker geen topinkomen maar goed laten we hopen dat die ¤1100 terecht komt bij mensen die 't echt nodig hebben
En tsja nogmaals: d'r zit zo'n twee jaar tussen, in die tijd is er wel wat veranderd ja. 'n Jaar terug zou 't toch 'n stuk lastiger voor me zijn geweest om 't terug te betalen. De BD berekent trouwens geen rente over dit bedrag, da's dan wel weer netjes.
M.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |