nee, geen lijfspreuk ofzo. Het is voor een naam van een project over multiculturalisme. Daarom ook dat oorlog (en eigenlijk ook ruzie) misschien minder toepasselijk zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2008 20:41 schreef Wouter1989 het volgende:
Oh, je gaat er trouwens toch geen lijfspreuk van maken waarbij je het ene huldigt en het ander verwerpt, hè? Een bepaalde opvatting sluit andere opvattingen namelijk uit en is daarmee per definitie in strijd.
Onder andere, maar je krijgt ook een ingang uit Lewis & Short, een wat ouder standaarwoordenboek, voorgeschoteld. Eigenlijk zocht ik in Lewis & Short op "controversia" als een mogelijke vertaling voor jouw tweede woordenreeks toen ik zag dat de site ook synoniemen geeft. Probeer anders ook eens op de suggesties van de users hierboven te zoeken, zoals "iurgium" (of bijvoorbeeld "discordia").quote:Op donderdag 15 mei 2008 21:07 schreef KarelVH het volgende:
[..]
nee, geen lijfspreuk ofzo. Het is voor een naam van een project over multiculturalisme. Daarom ook dat oorlog (en eigenlijk ook ruzie) misschien minder toepasselijk zijn.
@ hierboven: Die site kende ik niet, waarvoor dank dus. Het is blijkbaar wel een site waar je een latijns woord moet ingeven, en dan zoekt hi jsynoniemen en overeenkomende griekse woorden (toch?). Probleem is dat ik nauwelijk latijn ken (heb het 2 jaar gedaan, dan gestopt) en ik dus geen latijnse woorden ken. Ik zal eens zoeken in huis, want vroeger had ik een dun woordenboekje latijn - NL.
Alvast bedankt voor de hulp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |