abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58657705
Hier verder, OP volgt
quote:
De brand van het gebouw van de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit in Delft zal nog zo'n zes uur doorwoeden. Dat heeft de brandweer rond 23.00 uur gezegd.

Het instortingsgevaar blijft aanwezig. De brand heeft zich inmiddels uitgebreid naar de onderste verdiepingen van het gebouw.

Opvang

De bewoners die wegens de brand zijn geëvacueerd en geen alternatieve slaapplek hebben, worden opgevangen in de sporthal Brasserskade in Delft.

In de sporthal zijn alle noodzakelijke faciliteiten aanwezig, zoals eten, bedden, medische zorg en slachtofferhulp.

Politie

De politie heeft auto's die binnen een straal van honderd meter van het brandende gebouw geparkeerd stonden, verwijderd. Met behulp van de kentekenplaten worden de eigenaren ingelicht.

Twee Delftse ondernemers, afgestudeerd aan de TU, hebben hun kantoren beschikbaar gesteld voor studenten en medewerkers van de faculteit.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 51% gewijzigd door admiraal_anaal op 14-05-2008 02:29:40 ]
  woensdag 14 mei 2008 @ 02:24:31 #2
122997 zquing
Drama Junk
pi_58657713
ik vraag me af hoe ze alles gaan regelen met de mensen die bouwkunde doen...... Verder viel er voor mij vandaag een college uit omdat de docent les aan 't geven was in bouwkunde en is afgevoerd met ademhalingsproblemen :s
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_58657715
Ik moest werken in het gebouw ernaast.
Alle ramen dicht, lekker warm weer

Wel filmpjes kunnen maken

Bekijk deze YouTube-video
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_58657729
Toch frappant dat je op die laatste foto nog houten onderdelen ziet die wat betreft brandschade ongedeerd zijn gebleven. Misschien dat er toch nog wat documenten en boeken te redden zijn?
  woensdag 14 mei 2008 @ 02:31:15 #5
122997 zquing
Drama Junk
pi_58657733
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch frappant dat je op die laatste foto nog houten onderdelen ziet die wat betreft brandschade ongedeerd zijn gebleven. Misschien dat er toch nog wat documenten en boeken te reden zijn?
er zal vast nog wel wat te redden zijn, de vraag is alleen hoeveel nog
pi_58657737
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:31 schreef zquing het volgende:
er zal vast nog wel wat te redden zijn, de vraag is alleen hoeveel nog
Ik kreeg een beetje de indruk dat het allemaal een reddeloze zaak was, dit geeft dan toch weer wat hoop. Een probleem zal denk ik ook wel zijn hoe je die spullen nu kunt bereiken, wegens instortingsgevaar lijkt het mij niet verstandig om het gebouw in te gaan. Ze zullen toch niet gelijk gaan slopen?
  woensdag 14 mei 2008 @ 02:39:55 #7
122997 zquing
Drama Junk
pi_58657756
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik kreeg een beetje de indruk dat het allemaal een reddeloze zaak was, dit geeft dan toch weer wat hoop. Een probleem zal denk ik ook wel zijn hoe je die spullen nu kunt bereiken, wegens instortingsgevaar lijkt het mij niet verstandig om het gebouw in te gaan. Ze zullen toch niet gelijk gaan slopen?
Hmmmmmm, ik denk dat 't instortingsgevaar behoorlijk afneemt als 't is opgehouden met branden. Mischien dat ze daarna nog gaan proberen te redden wat er te redden valt.

Het eerste wat ik dacht toen ik dit hoorde was niet "ik hoop niet dat er niemand gewond is geraakt" maar "hoe zit 't nu met al het wetenschappelijk materiaal daar"

Gelukkig is de data wel veilig, maar de bibliotheek, daar is volgens mij weinig van over
  woensdag 14 mei 2008 @ 02:49:03 #8
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_58657778
wat is de status nu? ingestort? uitgebrand? nog steeds brandende?
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_58657789
gedeeltelijk ingestort en ze zijn nog bezig met het nablussen en zorgen dat er niet opnieuw vuur ontstaat
pi_58658074
quote:
Brand Delft begin ochtend gedoofd

` De brandweer in Delft laat het vuur
in het gebouw van de TU gecontroleerd
uitbranden.Vermoedelijk zal het vuur
tegen de ochtend zijn gedoofd.

Gisteren brak door kortsluiting brand
uit in de faculteit Bouwkunde.Een deel
van het gebouw is ingestort.De andere
vleugel is door het vuur verwoest.In de
omgeving zijn twee studentenflats en
een paar huizen ontruimd.Acht evacués
hadden geen slaapplaats en zijn in
hotels ondergebracht.

Door de brand zijn veel werkstukken van
studenten,zoals maquettes,in vlammen
opgegaan.Ook een collectie stoelen van
Rietveld en Le Corbusier is verwoest.
NOS TT
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58658326
tvp. ;o
pi_58658353
Ramen en deuren weer open in tanthof.... frisse lucht
tsja
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 mei 2008 @ 08:00:29 #13
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58658445
Is het inmiddels als uitgebrand?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2008 @ 08:02:52 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58658462
Ik denk dat ik vanmiddag ook nog even langs fiets. Even kijken wat de staat nu is...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_58658490
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:24 schreef zquing het volgende:
ik vraag me af hoe ze alles gaan regelen met de mensen die bouwkunde doen...... Verder viel er voor mij vandaag een college uit omdat de docent les aan 't geven was in bouwkunde en is afgevoerd met ademhalingsproblemen :s
dat vraag ik mij ook af worden die verspreid over twente en eindhoven, want om zo snel aan zoveel studenten onderdak te bieden is onmogelijk of ze moeten leeg staande kantoren gaan huren.
(overigens gaat het nog zeker wel 2 jaar duren voordat er een ander gebouw is.

IK vind het trouwens gek dat er geen sprinkler installatie was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58658539
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 08:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

IK vind het trouwens gek dat er geen sprinkler installatie was
Was die er niet, of zat het aangesloten op de gewone waterleiding, die dus gesprongen was...
Lijkt mij dat zo'n gebouw verplicht sprinklers heeft.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_58658621
zoals ik het gebouw zo zie vanaf een afstand van pak 'm beet 5 km, zie ik 1 zwartgeblakerd gebouw, ik ize geen rookpluim of vlammen meer, maar ik kan de begane grond hier nét niet zien.

volgens mij is het bijna uit, ik weet niet of er al mensen ter plaatse zijn?
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_58658639
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 08:12 schreef OA het volgende:

[..]

Was die er niet, of zat het aangesloten op de gewone waterleiding, die dus gesprongen was...
Lijkt mij dat zo'n gebouw verplicht sprinklers heeft.
normaal zijn dat aparte buizen (hier in ieder geval wel)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!fotograaf woensdag 14 mei 2008 @ 08:29:23 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_58658711
Mja, als het vuur tussen de plafonds kruipt, helpen sprinklers die aan dat plafond hangen ook weinig lijkt me...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_58658783
quote:
DELFT - De brandweer heeft woensdagmorgen om 6.00 ur het sein brand meester gegeven. Een woordvoerder van de brandweer heeft dat gezegd. Het uitgebrande gebouw van de Delftse Technische Universiteit smeult nog een beetje na.

Ongeveer twintig brandweermannen houden toezicht. Vanwege instortingsgevaar kunnen ze niet dichtbij het gebouw komen.

Volgens een woordvoerder van de brandweer gaan deskundigen van een sloopbedrijf woensdag zo snel mogelijk onderzoeken hoe de situatie in het pand is.
geef iemand macht en je leert 'm kennen
pi_58658897
vreselijk man, al die scripties enzo weg ..
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:51:43 #22
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_58658948
Maar hoe zit het nu met die andere gebouwen in de buurt? Stel dat er bij Electro een brandje komt, dan kan dat dus kennelijk ook niet geblust worden????
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † woensdag 14 mei 2008 @ 08:56:44 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_58659017
Ik denk dat het voordeel van bijv Electro is dat dat wél goed te bereiken is.

Nadeel van Electro is de benzinepomp aan de overkant!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:56:51 #24
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_58659018
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 08:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar hoe zit het nu met die andere gebouwen in de buurt? Stel dat er bij Electro een brandje komt, dan kan dat dus kennelijk ook niet geblust worden????
Ligt eraan hoeveel ruimte er is om te blussen....
  woensdag 14 mei 2008 @ 08:57:15 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58659024
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lijkt mij wel. Sloopkogel ertegenaan. Ik zou geen mensenleven riskeren om wat oude boeken boven te halen. Ik mag aannemen dat de administratie gewoon digitaal en extern bijgehouden is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')