quote:De brand van het gebouw van de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit in Delft zal nog zo'n zes uur doorwoeden. Dat heeft de brandweer rond 23.00 uur gezegd.
Het instortingsgevaar blijft aanwezig. De brand heeft zich inmiddels uitgebreid naar de onderste verdiepingen van het gebouw.
Opvang
De bewoners die wegens de brand zijn geëvacueerd en geen alternatieve slaapplek hebben, worden opgevangen in de sporthal Brasserskade in Delft.
In de sporthal zijn alle noodzakelijke faciliteiten aanwezig, zoals eten, bedden, medische zorg en slachtofferhulp.
Politie
De politie heeft auto's die binnen een straal van honderd meter van het brandende gebouw geparkeerd stonden, verwijderd. Met behulp van de kentekenplaten worden de eigenaren ingelicht.
Twee Delftse ondernemers, afgestudeerd aan de TU, hebben hun kantoren beschikbaar gesteld voor studenten en medewerkers van de faculteit.
er zal vast nog wel wat te redden zijn, de vraag is alleen hoeveel nogquote:Op woensdag 14 mei 2008 02:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch frappant dat je op die laatste foto nog houten onderdelen ziet die wat betreft brandschade ongedeerd zijn gebleven. Misschien dat er toch nog wat documenten en boeken te reden zijn?
Ik kreeg een beetje de indruk dat het allemaal een reddeloze zaak was, dit geeft dan toch weer wat hoop. Een probleem zal denk ik ook wel zijn hoe je die spullen nu kunt bereiken, wegens instortingsgevaar lijkt het mij niet verstandig om het gebouw in te gaan. Ze zullen toch niet gelijk gaan slopen?quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:31 schreef zquing het volgende:
er zal vast nog wel wat te redden zijn, de vraag is alleen hoeveel nog
Hmmmmmm, ik denk dat 't instortingsgevaar behoorlijk afneemt als 't is opgehouden met branden. Mischien dat ze daarna nog gaan proberen te redden wat er te redden valt.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kreeg een beetje de indruk dat het allemaal een reddeloze zaak was, dit geeft dan toch weer wat hoop. Een probleem zal denk ik ook wel zijn hoe je die spullen nu kunt bereiken, wegens instortingsgevaar lijkt het mij niet verstandig om het gebouw in te gaan. Ze zullen toch niet gelijk gaan slopen?
NOS TTquote:***************************************
Brand Delft begin ochtend gedoofd
` De brandweer in Delft laat het vuur
in het gebouw van de TU gecontroleerd
uitbranden.Vermoedelijk zal het vuur
tegen de ochtend zijn gedoofd.
Gisteren brak door kortsluiting brand
uit in de faculteit Bouwkunde.Een deel
van het gebouw is ingestort.De andere
vleugel is door het vuur verwoest.In de
omgeving zijn twee studentenflats en
een paar huizen ontruimd.Acht evacués
hadden geen slaapplaats en zijn in
hotels ondergebracht.
Door de brand zijn veel werkstukken van
studenten,zoals maquettes,in vlammen
opgegaan.Ook een collectie stoelen van
Rietveld en Le Corbusier is verwoest.
dat vraag ik mij ook af worden die verspreid over twente en eindhoven, want om zo snel aan zoveel studenten onderdak te bieden is onmogelijk of ze moeten leeg staande kantoren gaan huren.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:24 schreef zquing het volgende:
ik vraag me af hoe ze alles gaan regelen met de mensen die bouwkunde doen...... Verder viel er voor mij vandaag een college uit omdat de docent les aan 't geven was in bouwkunde en is afgevoerd met ademhalingsproblemen :s
Was die er niet, of zat het aangesloten op de gewone waterleiding, die dus gesprongen was...quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
IK vind het trouwens gek dat er geen sprinkler installatie was
normaal zijn dat aparte buizen (hier in ieder geval wel)quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:12 schreef OA het volgende:
[..]
Was die er niet, of zat het aangesloten op de gewone waterleiding, die dus gesprongen was...
Lijkt mij dat zo'n gebouw verplicht sprinklers heeft.
quote:DELFT - De brandweer heeft woensdagmorgen om 6.00 ur het sein brand meester gegeven. Een woordvoerder van de brandweer heeft dat gezegd. Het uitgebrande gebouw van de Delftse Technische Universiteit smeult nog een beetje na.
Ongeveer twintig brandweermannen houden toezicht. Vanwege instortingsgevaar kunnen ze niet dichtbij het gebouw komen.
Volgens een woordvoerder van de brandweer gaan deskundigen van een sloopbedrijf woensdag zo snel mogelijk onderzoeken hoe de situatie in het pand is.
Ligt eraan hoeveel ruimte er is om te blussen....quote:Op woensdag 14 mei 2008 08:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar hoe zit het nu met die andere gebouwen in de buurt? Stel dat er bij Electro een brandje komt, dan kan dat dus kennelijk ook niet geblust worden????
Lijkt mij wel. Sloopkogel ertegenaan. Ik zou geen mensenleven riskeren om wat oude boeken boven te halen. Ik mag aannemen dat de administratie gewoon digitaal en extern bijgehouden is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik kreeg een beetje de indruk dat het allemaal een reddeloze zaak was, dit geeft dan toch weer wat hoop. Een probleem zal denk ik ook wel zijn hoe je die spullen nu kunt bereiken, wegens instortingsgevaar lijkt het mij niet verstandig om het gebouw in te gaan. Ze zullen toch niet gelijk gaan slopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |