abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 mei 2008 @ 03:10:54 #26
84524 Morwen
I got life
pi_59004339
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 03:05 schreef Musje456 het volgende:

[..]

Laat maar: Jouw reactie geeft aan dat jij al jouw oordeel al klaar hebt. Leer meer en ja: lees meer over hypertensie... mensen die jaren hebbem gesport, actief hebben gedaan, geleerd enz. zoals ik met extra belasting zit; ik wist het al jaren en heb alles eraan gedaan met extra sporten, ben slank etc. etc.

Jij zegt letterlijk en maar bij elkaar blijven en maar pillen slikken: weet je wel wat je zegt? Ik mag echt hopen dat je zelf nooit in een situatie komt waar je zelf pillen moet sliken, want ik lees je antwoors echt met ongeloof...
Heb je de stress in je leven ook aangepakt? Aan je respons te lezen niet Relax en dat meen ik oprecht Mijn bloeddruk is geen punt gestegen van jouw post, andersom betwijfel ik het
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_59004382
Jammer voor jou, Morwen: mijn eigen ging geen punt op Niet vanwege jou: Ik ken de stress in mijn leven echt wel dus maak je daar maar geen illussies over , dat je hier komt spoken nadat je VOL leven is over zegt wel iets

Dat je je als betweter voordoet hier, elke keer zegt meer, net zoals in DGK. Voordat je je uitspreekt over bepaalde subjects raad ik je aan om je je beter te laten informeren. enneh: dat je reageert zegt meer over jouw bloeddruk dan over de mijne hehe

[ Bericht 0% gewijzigd door Musje456 op 30-05-2008 03:26:00 ]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 03:25:30 #28
84524 Morwen
I got life
pi_59004403
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 03:20 schreef Musje456 het volgende:
Jammer voor jou, Morwen: mijn eigen ging geen punt op Niet vanwege jou: Ik ken de stress in mijn leven echt wel dus maak je daar maar geen illussies over , dat je hier komt spoken nadat je VOL leven is over zegt wel iets

Dat je je als betweter voordoet hier, elke keer zegt meer. Voordat je je uitspreekt over bepaalde subjects raadt ik je aan om je je beter te laten informeren. enneh: dat je teageerd zegt meer over jouw bloeddruk dan over de mijne hehe
Nou, toppie toch
Only Human
pi_59004422
Je kwijlt Morwen
pi_59004446
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 03:25 schreef Morwen het volgende:

[..]

Nou, toppie toch
En verder kan je wat mij betreft de pot op. Ik hoop dat je ouders het redden zonder pillen, maar adviseer je toch echt om je eens te verdiepen in wat een verhoogde bloeddruk betekent...

Ik verlaat dit topic: Morwen heeft niet voor de eerste keer een topic vernietigd in mijn ogen: ik heb er geen zin meer in, Ik wens allen hier echt heel veel goeds! Ik blijf een PM houden

[ Bericht 0% gewijzigd door Musje456 op 30-05-2008 03:47:33 ]
  vrijdag 30 mei 2008 @ 03:39:16 #31
84524 Morwen
I got life
pi_59004459
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 03:36 schreef Musje456 het volgende:

[..]

En verder kan je wat mij betreft de pot op. Ik hoop dat je ouders het redden zonder pillen, maar adviseer je toch echt om je eens te verdiepen in wat een verhoogde bloeddruk betekend...

Ik verlaat dit topic: Morwen heeft niet voor de eerste keer een topic vernietigd in mijn ogen: ik heb er geen zin meer in, Ik wens allen hier echt heel veel goeds! Ik blijf een PM houden
Doeiii
Only Human
pi_59004472
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 03:39 schreef Morwen het volgende:

[..]

Doeiii
Doei!
pi_59009500
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 02:33 schreef minthy het volgende:

Thee dronk ik niet zoveel, meestal zoethoutthee. Daar ben ik gelijk mee gekapt. Ik ben wel een echte koffieleut, ik moest minderen naar maximaal 5 koppen per dag. Af en toe zit ik er wel boven hoor, krijg ik ook geen last mee

Woeii, 'minderen' naar 5 koppen koffie per dag, lekker voor je hart
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:01:15 #34
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59013335
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:40 schreef Musje456 het volgende:
Blijkbaar zijn er hier niet veel die met dit 'probleem' te kampen hebben?
Jawel...twee jaar geleden (ik was 28) is tijdens een begeleide sportieve vakantie een aantal keer mijn bloeddruk gemeten. Die kwam niet een keer onder de 172/120. Ben toen ik terugkwam meteen naar de huisarts gegaan en ook die constateerde een hoge bloeddruk. Doorgestuurd naar een internist/nefroloog en die heeft mij tot op vandaag onder behandeling. Heb een onwijs lange reeks onderzoeken gehad. Van ECG's tot nierecho's en wat al niet meer. N ga ik 4x per jaar naar het zh om mijn bloed en plasje en te leveren. Aan de hand van bepaalde waarden ziet de internist of de organen nog goed werken (gelukkig 'doen' ze het allemaal zelfs bovengemiddeld goed). Als de volgende x mijn bloeddruk en andere waarden goed zijn, mag ik het verder allemaal door de huisarts laten oppakken. Dan kunnen de checkups ook jaarlijks. Enige wat ik ervan merk is dat ik elke dag een pil, CoAprovel, in moet nemen. En daar merk ik dan wel iets van, ik kan bv. minder goed tegen alcohol. Maar dat vind ik niet erg.
pi_59013492
Mijn bloeddruk is/was ook te hoog. In combinatie met andere afwijkende waarden, was de opdracht van de huisarts: wat afvallen en meer sporten.
Het lijkt te helpen.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:26:12 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59013814
Ik zie wel grote verschillen in de behandelwijzen zeg! Ik kreeg meteen medicijnen, terwijl ik ook relatief jong was/ben. Misschien omdat ik slank ben en ook actief. Toch weet ik niet of het erfelijk is, bij mijn weten heeft niemand in de familie dit ook. Mijn tweelingzus ook niet! Ik kreeg trouwens eerst Lisinopril, maar daar kreeg ik droge hoest van. Schijnt een bijwerking te zijn. Een bloeddrukmeter heb ik trouwens ook, een Omron. Prima ding. Net ff gemeten, 119/86. Ik vind het niet heel fraai, maar het is nog wel oke.
pi_59014794
Ik heb sinds mijn kindertijd al een te hoge bloeddruk en dat heeft weer te maken met erfelijke factoren en mijn (wel steeds minder wordende) overgewicht. Mijn bloeddruk was laatst 170/80, maar ik ben altijd een enorme zenuwpees tijdens doktersbezoeken en weet dus eigenlijk nooit wat mijn bloeddruk in rust is. Denk dat ik ook maar eens ga kijken voor zo'n bloeddrukmeter.
pi_59014933
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:26 schreef Aventura het volgende:
Net ff gemeten, 119/86. Ik vind het niet heel fraai, maar het is nog wel oke.
Veel normaler kan het volgens mij niet.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:41:35 #39
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59016684
Ik vind de onderdruk toch wel aan de hoge kant. 120/75 is textbook volgens mij.
pi_59018364
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 17:41 schreef Aventura het volgende:
Ik vind de onderdruk toch wel aan de hoge kant. 120/75 is textbook volgens mij.
nee, 120/80. Tussen de 120/80 en 130/85 is ok, daarboven gaat het van licht verhoogd naar zwaar verhoogd.
I had a signature once. It was awful.
pi_59018449
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:12 schreef Meaghan het volgende:
Denk dat ik ook maar eens ga kijken voor zo'n bloeddrukmeter.
Schaf dan alsjeblieft in 1 keer een goede aan, bij voorkeur van Microlife. Deze bloeddrukmeter (de bp a100 plus) bv) is simpelweg de beste kwaliteit (voldoen aan esh-protocollen, veel gebruikt en aanbevolen door huisartsen en cardiologen) in verhouding tot de beste prijs. Omron heeft ook enkele modellen die voldoen aan de strenge ESH-protocollen maar deze zijn vaak weer wat duurder. Andere bloeddrukmeters dan deze Omrons en alle Microlife's kun je niet betrouwbaar gebruiken en als je met een hoge bloeddruk te kampen hebt dan is dat erg vervelend, als je e rniet van op aan kunt dat de meting ook echt klopt....
Zie ook: http://www.hartstichting.nl/go/default.asp?mID=5527&rID=1368 en http://www.truehealthshop.nl/actie-bp-a-100-plus-p-236.html
  vrijdag 30 mei 2008 @ 19:24:30 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59018575
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

nee, 120/80. Tussen de 120/80 en 130/85 is ok, daarboven gaat het van licht verhoogd naar zwaar verhoogd.
Ok. Dan vind ik m'n onderdruk toch net iets te hoog voor iemand die medicijnen neemt. Ik ga het iets meer in de gaten houden (ik meet veel te weinig).
pi_59018697
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:24 schreef Aventura het volgende:
Ok. Dan vind ik m'n onderdruk toch net iets te hoog voor iemand die medicijnen neemt. Ik ga het iets meer in de gaten houden (ik meet veel te weinig).
Dat ligt eraan wat je bloeddruk was voor je medicijnen nam he Maar realiseer je dat de meting een momentopname is. Weet niet of Omron ook een drievoudige meting doet? Daarbij heb je om 3 uur 's middags gemeten wat alles behalve ideaal is, dan ben je vaak op het actiefste moment van de dag! Je bloeddruk mag dan iets hoger zijn. 120/80 is perfect in rúst en dat was je niet. Daarom meet je hebt beste 's ochtends als je net uit bed bent, nog niet teveel gedaan hebt en nog voordat je ontbeten hebt. Gewoon een paar metingen doen komende ochtenden en even zien wat er dan ut komt, pas na een week correctie: 7 werkdagen meten kun je een betrouwbaar gemiddelde geven
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:52:19 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59020448
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je bloeddruk was voor je medicijnen nam he Maar realiseer je dat de meting een momentopname is. Weet niet of Omron ook een drievoudige meting doet? Daarbij heb je om 3 uur 's middags gemeten wat alles behalve ideaal is, dan ben je vaak op het actiefste moment van de dag! Je bloeddruk mag dan iets hoger zijn. 120/80 is perfect in rúst en dat was je niet. Daarom meet je hebt beste 's ochtends als je net uit bed bent, nog niet teveel gedaan hebt en nog voordat je ontbeten hebt. Gewoon een paar metingen doen komende ochtenden en even zien wat er dan ut komt, pas na een week correctie: 7 werkdagen meten kun je een betrouwbaar gemiddelde geven
Ja, een meting geeft geen compleet beeld natuurlijk. Maar als ik even de memory-functie gebruik: de laatste 10 metingen waren:
131/90
132/89
146/93
141/82
129/86
148/90
118/83
132/78
128/79
121/79

edit: onderste 2 waarden kunnen nog wel 's van vriendlief zijn. Die wil ook altijd meten als ik het doe

Dit is over een tijdsbestek van denk ik een week of 8. Allemaal verschillende tijdstippen. Ik vind het toch best hoog over 't algemeen.
Ik ga het vanaf nu eens om de dag 's morgens meten, eens kijken wat ik dan ga zien. De Omron die ik heb is een MX3Plus.
Geen idee of deze drievoudig meet!
pi_59021242
Ahja, de omron is zo te zien ook vermeld opde website van de hartstichting, dus da's een goede. Als ie drievoudig meet merk je dat, dan doet hij namelijk drie metingen achter elkaar (dus 3 keer oppompen en weer ontspannen). Aan het einde krijg je het gemiddelde van drie metingen. Ik gebruik zelf de bp a100 plus (die die techniek gebruikt). Ik kan er krom omheen praten (wil niet spammen of verkoperspraatjes houden) maar wij verkopen de microlife-bloeddrukmeters zelf, daar haal ik ook mijn kennis vandaan. Microlife is echt een goede organisatie die de juiste informatie en kwaliteit hoog boven de verkoop stellen

Probeer toch de komende dagen (doordeweeks, als je in je normale ritme zit) 's ochtends een minuut of 10 na het wakker worden te meten, en kijk dan eens wat je gemiddelde waarden zijn. Daaruit krijg je het meest betrouwbare beeld. Je huidige waarden zijn wel wat hoog maar niet direct levensbedreigend ofzo . Je kunt ook eens kijken of het in de familie zit (niet dat het daarmee goed te praten is) maar dan weet je wel wat meer over de oorzaak.

Aangezien je een goede bloeddrukmeter hebt, eerst effe een weekje zelf meten, en als je het dan nog te hoog vindt of als het je dan niet lekker zit, met die resultate n naar de huisarts. Succes!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:49:41 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59021696
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Ahja, de omron is zo te zien ook vermeld opde website van de hartstichting, dus da's een goede. Als ie drievoudig meet merk je dat, dan doet hij namelijk drie metingen achter elkaar (dus 3 keer oppompen en weer ontspannen). Aan het einde krijg je het gemiddelde van drie metingen. Ik gebruik zelf de bp a100 plus (die die techniek gebruikt). Ik kan er krom omheen praten (wil niet spammen of verkoperspraatjes houden) maar wij verkopen de microlife-bloeddrukmeters zelf, daar haal ik ook mijn kennis vandaan. Microlife is echt een goede organisatie die de juiste informatie en kwaliteit hoog boven de verkoop stellen

Probeer toch de komende dagen (doordeweeks, als je in je normale ritme zit) 's ochtends een minuut of 10 na het wakker worden te meten, en kijk dan eens wat je gemiddelde waarden zijn. Daaruit krijg je het meest betrouwbare beeld. Je huidige waarden zijn wel wat hoog maar niet direct levensbedreigend ofzo . Je kunt ook eens kijken of het in de familie zit (niet dat het daarmee goed te praten is) maar dan weet je wel wat meer over de oorzaak.

Aangezien je een goede bloeddrukmeter hebt, eerst effe een weekje zelf meten, en als je het dan nog te hoog vindt of als het je dan niet lekker zit, met die resultate n naar de huisarts. Succes!
Waarden zijn beter als die ik 'vroeger' had. 180/120 was zo'n beetje mijn bloeddruk. Het zit niet in mijn familie, voor zover ik weet. Althans, niemand is ervoor in behandeling/weet of hij/zij een hoge bloeddruk heeft. Internist denkt dat het verband heeft met een bepaalde auto-immuunaandoening. Zal er niet te diep op ingaan maar hij vermoedt dat het toch secundair is.
Ik weet van mijn ziekenhuisbezoeken van de afgelopen twee jaar dat mijn bloeddruk altijd keurig in orde was, in de orde 120/78. (Vandaar dat ik zeg dat ik de waarden momenteel hoog vind...ik weet de waarden zonder meds en ik weet ze ook over de afgelopen twee jaar met meds..). Ik ga elk kwartaal maar de laatste keer is eigenlijk al veel langer geleden. Toch maar weer 's een afspraak maken dan...
pi_59021826
Ja dan is het wel wat verhoogd, maarja, als de arts het als gevolg van een andere aandoening ziet is de kans dat je er toch genoegen mee moet nemen. Wees gerust hoor, het is niet heel extreem! Ik heb recentelijk op een 50+ beurs gestaan in Zwolle (ok, tis een oudere doelgroep, maar toch) en dan schrik je hoeveel mensen er met een veel te hoge bloeddruk rondlopen zonder dat ze het zelf weten. De extreemst gemeten waarde was 220/120....... dán ben je een tikkende tijdbom, de arme vrouw schrok zich dan ook helemaal kapot. Verder zat zeker de helft boven de 140/85 en misschien wel een vijfde in een echte risicogroep zonder dat ze het zelf in de gaten hadden....

Ik ben benieuwd of je er met je arts uit kunt komen maar als dit het maximaal haalbare is op dit moment zou ik me er niet té druk om maken als ik jou was, daar stijgt je bloeddruk van
  vrijdag 30 mei 2008 @ 22:02:13 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59022037
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:54 schreef zoeperzazke het volgende:
Ja dan is het wel wat verhoogd, maarja, als de arts het als gevolg van een andere aandoening ziet is de kans dat je er toch genoegen mee moet nemen. Wees gerust hoor, het is niet heel extreem! Ik heb recentelijk op een 50+ beurs gestaan in Zwolle (ok, tis een oudere doelgroep, maar toch) en dan schrik je hoeveel mensen er met een veel te hoge bloeddruk rondlopen zonder dat ze het zelf weten. De extreemst gemeten waarde was 220/120....... dán ben je een tikkende tijdbom, de arme vrouw schrok zich dan ook helemaal kapot. Verder zat zeker de helft boven de 140/85 en misschien wel een vijfde in een echte risicogroep zonder dat ze het zelf in de gaten hadden....

Ik ben benieuwd of je er met je arts uit kunt komen maar als dit het maximaal haalbare is op dit moment zou ik me er niet té druk om maken als ik jou was, daar stijgt je bloeddruk van
.
Goh dat zoveel oudere mensen ermee te maken hebben zeg. Ik moet wel zeggen, de gezondheidszorg is er niet op gericht om hoge bloeddruk tijdig te constateren. Niemand heeft zomaar een bloeddrukmeter thuis, en als je al naar de huisarts gaat, dan wordt je bloeddruk ook niet standaard gemeten. Als ik er niet bij stom toeval was achtergekomen dat ik zo'n hoge bloedruk had, dan had ik er nu nog zo bijgelopen. Dan had ik op m'n vijftigste ws. onherstelbare schade gehad aan bv. nieren en vaten.
Zeker in deze tijden van weinig sporten en overgewicht zouden mensen er toch meer op bedacht moeten zijn.
En nee ikmaak me ook niet druk, da's ook niet goed Het kan best te maken hebben met mijn werk waar ik momenteel drukke tijden meemaak. Betekent dat ik gewoon meer moet relaxen wat ik nu ook lekker doe. Lekker op de bank met thee en 3 afleveringen van Lost
pi_59022415
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 22:02 schreef Aventura het volgende:
Goh dat zoveel oudere mensen ermee te maken hebben zeg. Ik moet wel zeggen, de gezondheidszorg is er niet op gericht om hoge bloeddruk tijdig te constateren. Niemand heeft zomaar een bloeddrukmeter thuis, en als je al naar de huisarts gaat, dan wordt je bloeddruk ook niet standaard gemeten.
Daar ben ik het helemaal mee eens, en dat is een slechte zaak. Net zoals er in ieder huishouden wel een thermometer aanwezig is zou een goede bloeddrukmeter ook gewoon een verplichting moeten zijn. Jammer genoeg is er véél troep op de markt en een polsbloeddrukmeter geeft nooit een nauwkeurige uitslag. Zo zonde dat een groot dele van de mensen die zo slim zijn een bloeddrukmeter aan te schaffen, geen goede kopen maar eentje van 10 euro bij de blokker.... die waardes kunnen zó'n ander beeld geven!

Je mag er echt blij mee zijn dat jij het wel op tijd ontdekt hebt en zo mogelijk veel schade kunt voorkomen!
pi_59024599
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 19:18 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Schaf dan alsjeblieft in 1 keer een goede aan, bij voorkeur van Microlife. Deze bloeddrukmeter (de bp a100 plus) bv) is simpelweg de beste kwaliteit (voldoen aan esh-protocollen, veel gebruikt en aanbevolen door huisartsen en cardiologen) in verhouding tot de beste prijs. Omron heeft ook enkele modellen die voldoen aan de strenge ESH-protocollen maar deze zijn vaak weer wat duurder. Andere bloeddrukmeters dan deze Omrons en alle Microlife's kun je niet betrouwbaar gebruiken en als je met een hoge bloeddruk te kampen hebt dan is dat erg vervelend, als je e rniet van op aan kunt dat de meting ook echt klopt....
Zie ook: http://www.hartstichting.nl/go/default.asp?mID=5527&rID=1368 en http://www.truehealthshop.nl/actie-bp-a-100-plus-p-236.html
Bedankt voor de informatie Ik wist al wel dat je niet zomaar de eerste de beste moest aanschaffen, maar nu weet ik tenminste ook welke merken wél betrouwbaar zijn.

Er is verder nooit echt serieus gekeken naar mijn bloeddruk en toen ik laatst in het ziekenhuis lag en er na de operatie problemen waren met mijn bloeddruk keek men er nogal raar van op dat ik geen medicijnen hiervoor heb. Het zit me gewoon niet lekker dat ik al jarenlang rondloop met een te hoge bloeddruk en de eventuele schade die dit al heeft aangericht. Mijn moeder had een torenhoge bloeddruk en is op te jonge leeftijd aan de gevolgen overleden, dus ik weet helaas uit ervaring hoe ernstig het kan zijn. Volgende week heb ik een afspraak bij de huisarts en dan ga ik het maar weer eens omhoog halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')