abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2008 @ 23:58:04 #1
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_58636427
DIT IS GEEN COS!!!!

De kanker, afvoeren naar concentratiekampen een dwarsleasie wensen. Iemand uitmaken voor racist, verkrachter, dictator en vergelijken met Hitler.

Wat vind jij kunnen en wanneer is volgens jou de grens bereikt?

Ik heb gewoon problemen met in wat voor context iets gezegd word. Daarnaast vind ik dat wanneer het iemand schade aanbrengt na en buiten de kooi het niet kan.
Je kan iemand de kanker wensen, iemand willen afvoeren naar concentratiekampen, hopen dat iemand een dwarsleasie krijgt... na de Kooi heeft ie erg geen last van en waren het slechts (te?) grove scheldwoorden... als je iemand constant aan het stigmatiseren bent geweest als racist, verkrachter en wat al niet meer en je begeeft je nu op het vlak van vergelijken en uitschelden met Hitler....dan speel je op onderbuikgevoelens van waaruit mensen daden menen moeten te verrichten... tja dat lijkt me toch een degelijk groot verschil.

Zo en nu jullie....
Ik vind het schelden en het vloeken inherrent aan DGK-formule. Het is niet netjes, maar in mijn ogen meer een kwestie van goede smaak dat je zoiets niet doet. Dat gedeelte gaat opzich niet te ver, het hoort gewoon bij het type programma.
Wat ik wel te ver vindt gaan is het direct oproepen tot haat jegens personen of groepen.
Ik besef heel goed dat de scheidslijn tussen beiden soms moeilijk te leggen is. Maar zoiets voel je zelf wel aan (hoop ik).
Wat dat betreft is de HOS-obsessie van B&A ongezond. Alle nuance is verdwenen, en ze kunnen niet meer relativeren. Om te kunnen relativeren heb je ook zelfspot nodig, en dat is ver te zoeken.
Make my day!
pi_58636914
De dingen die de bewoners tegen elkaar zeggen (met name Huub lust hier wel pap van, maar vergeet ook schijnheilige Brian en Amanda niet) vind ik regelmatig erg ver gaanjn, maar dat zoiets gaat gebeuren binnen een treitershow vind ik op zich niet onlogisch dus die liggen nog binnen de grenzen van het spel. Dat Brian en Amanda de foute uitlatingen van Huub eindeloos blijven herhalen om de kijker te overtuigen van de slechtheid van Huub passen ook nog binnen het spel. Maar juist omdat het hier om pure manipulatie gaat zou ik het erg op prijs stellen als we dan ook eens een keer de voiceover hoorden zeggen: "Maar, Brian en Amanda, zijn jullie even vergeten wat jullie er zelf allemaal uitgeflapt hebben?" gevolgd door wat treffende voorbeelden.

Zaken die voor mij wel veel te ver gaan zijn:
-Zaken die buiten de regels van het spel vallen, zoals fysiek geweld. Ik ben ervan overtuigd dat het voor het programma veel beter was geweest als deze regels consequent waren nageleefd, ook als dat zou betekenen dat van de oorspronkelijke bewoners niemand meer zou overblijven.
-Het uitschelden van mensen die niet aan het spel deelnemen, zoals dit gebeurde door Nathanael (Hedda), Huub (het kind van Nathanael, de moeder van Claire en vast nog een hele hoop andere personen die nu niet direct in me opkomen), Brian (Hedda en de zus van Huub), Natasia (Hedda en de zus van Huub) en wellicht dat Amanda hier ook aan meedeed, dat kan ik me niet goed meer herinneren. Mensen die op bezoek komen en zich dermate actief met het spel bemoeien dat ze zich als deelnemers gaan gedragen (gastspelers, personeel, de moeder en broer van Brian) vallen hier wat mij betreft niet onder, die schaar ik onder de deelnemers.
-Het bedreigen van mensen binnen of buiten de kooi, zoals bijvoorbeeld door Natasia (stap niet bij Huub in de auto, want BOEM), de zus van Natasia en de halve familie van Brian gebeurd is. En ook verkapte bedreigingen als het noemen van adresinformatie (van Cora) valt hieronder.
-Alle acties die lichamelijk letsel tot gevolg kunnen hebben, van het spuiten met spuitbussen in iemands ogen tot het met een föhn boven een bad zwaaien.
pi_58637117
quote:
Op maandag 12 mei 2008 23:58 schreef akveor het volgende:
DIT IS GEEN COS!!!!

De kanker, afvoeren naar concentratiekampen een dwarsleasie wensen. Iemand uitmaken voor racist, verkrachter, dictator en vergelijken met Hitler.

Wat vind jij kunnen en wanneer is volgens jou de grens bereikt?

Ik heb gewoon problemen met in wat voor context iets gezegd word. Daarnaast vind ik dat wanneer het iemand schade aanbrengt na en buiten de kooi het niet kan.
Je kan iemand de kanker wensen, iemand willen afvoeren naar concentratiekampen, hopen dat iemand een dwarsleasie krijgt... na de Kooi heeft ie erg geen last van en waren het slechts (te?) grove scheldwoorden... als je iemand constant aan het stigmatiseren bent geweest als racist, verkrachter en wat al niet meer en je begeeft je nu op het vlak van vergelijken en uitschelden met Hitler....dan speel je op onderbuikgevoelens van waaruit mensen daden menen moeten te verrichten... tja dat lijkt me toch een degelijk groot verschil.

Zo en nu jullie....
Ik snap je punt niet ??? Hoezo in context? Dat hoor en zie je toch ? Lijkt me duidelijk .. Nee dat kan niet.!!
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:03:21 #5
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_58637432
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 00:26 schreef humberto.tan het volgende:
knip

Precies zo denk ik er ook over. Als je de Kooi verlaat moet je stoppen met spelen. Promoten van je favoriete bewoners okay... iemand doelbewust kapot maken door maar te blijven stigmatiseren en bedreigingen blijven uiten ook al ben je geen deelnemer meer... Ver buiten proporties.
Ook ben ik het meer dan eens dat famile, vrienden, bekenden en gasten die geen gepast afstand weten te houden van het spel ook target zijn.
(gemekker over persoonlijk bezit toen Chantal er was is dan ook onterecht. Weet wanneer de grens is en als je erover heen gaat accepteer de consequenties.... Dat geldt voor oa Claire's moeder, Kenneth, Brian's moeder... opvallend vind ik dat voornamelijk Huub's familie gepaste afstand houdt.

[ Bericht 8% gewijzigd door akveor op 13-05-2008 01:09:18 ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2008 @ 01:20:00 #6
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_58637603
ik vindt die streams locks niet kunnen
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:29:24 #7
134727 VirtualPOM
Arrogance diminishes wisdom
pi_58637669
Naast Huubs acties, waar ik fervent tegenstander van ben, vind ik het feit dat mensen van buiten de gouden kooi ('fans'') familie van binnen de gouden kooi daadwerkelijk bedreigen zeer schokkend. Gisteravond was er een streamlock toen Brian aan Jaap vertelde dat zijn familie bedreigt is en Sandy ook. Nadat Amanda er vervolgens op inhaakte kwam er weer een streamlock .
  dinsdag 13 mei 2008 @ 01:37:14 #8
84524 Morwen
I got life
pi_58637714
De bedreigingen voornamelijk naar de familie en betrokkenen van DGK, meer kan ik niet bedenken. Wat ze in de kooi uitspoken zal me jeuken, maar ze moeten stuk voor stuk de familie er buiten laten. Dus ook de familie van Claire, opbokken, laat haar gewoon in die zooi zitten.............wil ze toch zo graag of niet Papa Zwarthoofd?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 13 mei 2008 @ 08:07:18 #9
16715 Mylene
*schatje*
pi_58638670
Bedreigingen geuit door miljonairs richting familie andere miljonairs. Brian en Amanda die de moeder van Lieke en Cora bedreigde. Voorbeeld: Gestoorde amanda bedreigt Cora met de dood.

Sponsers en hun kinderen bedreigen. Mandy kreeg een stukje rottend vlees toegestuurd met de boodschap dat ze haar en haar kind weten te vinden.

Demoniseren, dus het blijven herhalen van iets dat niet waar is en daarmee haat zaaien. Huub die een racist zou zijn.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:17:23 #10
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_58642161
Eigenlijk is het vooral raar dat je je tegenstanders niet aan mag pakken, daar krijg je een boete voor, maar je mag bijvoorbeeld wel je vriendin afrossen, zonder consequenties.

En inderdaad, dat urenlange zwartmaken van iemand is ook wel kwalijk, Brian en Amanda zijn als de dood voor Huub en dus praten ze alleen maar over dat hij een racist en een aanrander is.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:37:40 #11
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_58642493
Het probleem zit gewoon meer buiten de Kooi dan in de Kooi. Mensen zouden hun streams wat eerder uit moeten zetten, jammer dat het gros zichzelf niet zo goed kent en een (of meerdere) stap(pen) te ver gaan.

In de Kooi zelf vind ik eigenlijk de manipulatie van de redactie de grote boosdoener, waardoor er frustraties ontstaan en mensen dingen gaan roepen, die je beter bij gedachten kunt houden, een gevolg van onmacht ... En hypocrisie van Brian en Amanda is het stadium grappig/triest al ver voorbij. Huub had door achter ook wel op zijn bewoordingen mogen worden aangesproken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:22:02 #12
58921 Day
You can fly!
pi_58643258
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:37 schreef elcastel het volgende:
Het probleem zit gewoon meer buiten de Kooi dan in de Kooi. Mensen zouden hun streams wat eerder uit moeten zetten, jammer dat het gros zichzelf niet zo goed kent en een (of meerdere) stap(pen) te ver gaan.
I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:32:45 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_58643439
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 13:22 schreef Day het volgende:
[..]
+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:33:28 #14
134727 VirtualPOM
pi_58644564
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:17 schreef Scandalous het volgende:
En inderdaad, dat urenlange zwartmaken van iemand is ook wel kwalijk, Brian en Amanda zijn als de dood voor Huub en dus praten ze alleen maar over dat hij een racist en een aanrander is.
Dat heeft juist te maken met spel. Ze willen zichzelf steeds een mentale boost geven door op een rijtje te zetten wat Huub allemaal heeft uitgespookt, waarvan veel dingen gewoonweg tever gaan. Laatst zei hij weer dat als hij in Duitsland was geboren en een jonge jongen was voor de tweede wereldoorlog hij waarschijnlijk een NAZI was geworden en een lijmsnuiver in Zuid-Amerika. Het is niet alleen dat hij het zegt, het is dat hij dit ook nog kan zeggen met een rustig gemoed en een glimlach of lach op zijn gezicht. Dat maakt Huub zo verknipt en verkeerd. Zelfde als bijvoorbeeld zijn schoonmoeder uitschelden, dat had alleen gekund als zij dergelijke bewoordingen eerder richting zijn adres had geuit. Nee, als je dan anti-Brian/Amanda bent, stem dan aub op Jaap. Hij heeft dit soort dingen nooit geflikt, al vond ik het kotsrollen en het naakt rondlopen persoonlijk wel tever gaan, met hem als winnaar kan ik leven.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:39:04 #15
134727 VirtualPOM
pi_58644690
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:37 schreef elcastel het volgende:
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Mensen die buiten de kooi tever gaan, zijn zonder meer het grootste probleem, omdat een programma en de acties van haar deelnemers dan direct worden gekoppeld aan de dagelijke realiteit. We moeten gewoon op een vrije, open en eerlijke manier kunnen discussiëren over wat er binnen de kooi gebeurd, iets wat hier voor mijn gevoel gelukkig wel kan. Als er een dwingende beweging ontstaat op een forum is dit helaas minder makkelijk mogelijk en krijgt stemmingmakerij de overhand. Dat die stemmingmakerij doorslaat in nog ergere vervolgacties, daar kan mijn gezond verstand al helemaal niet bij
pi_58646608
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:33 schreef VirtualPOM het volgende:

[..]

Dat heeft juist te maken met spel. Ze willen zichzelf steeds een mentale boost geven door op een rijtje te zetten wat Huub allemaal heeft uitgespookt, waarvan veel dingen gewoonweg tever gaan.
Dat klopt maar ten dele. Ze geven niet zozeer zichzelf een mentale boost, ze proberen er vooral de kijker van te overtuigen hoe slecht Huub is en hoe goed zij zelf zijn. Ironisch genoeg gaat het hier bijna steeds om gedrag dat Brian zelf ook diverse malen heeft gebezigd ("Huub heeft geen respect voor vrouwen", "Huub is agressief", "Huub kan zichzelf niet beheersen", "Huub gaat vreemd", "Huub scheldt familieleden uit", "Huub zet kijkers op tegen gasten"). Als je dit soort dingen gaat roepen terwijl je er zelf net zo schuldig aan bent, dan ben je of zo blind dat je je eigen fouten niet ziet of je weet toch al dat de Febo dat soort eigenschappen van jou niet in beeld zou brengen. Brian zou namelijk enorm voor schut staan als we in de tv-uitzending direct na zo'n Huub-afkraaksessie van Brian en Amanda wat soortgelijke dieptepunten van die twee te zien zouden krijgen. Juist het feit dat Brian overduidelijk op de hoogte is van het eenzijdige beeld dat RTL laat zien in de uitzendingen, maakt dit gedrag in mijn ogen erg smerig.
pi_58650779
Het bedreigen van de familie buiten de Kooi. Binnen de Kooi maakt het mij niet zoveel uit.
pi_58651276
Deborah Flens (dat cokesletje) omdat ze DGK heeft verkracht en vermoord...
pi_58655332
Wat een ongelovelijk slecht topic dit. Puur en alleen maar om het straatje van Huub schoon te wassen.
  Moderator woensdag 14 mei 2008 @ 00:18:45 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_58656634
Ik vind alles te ver gaan in DGK, behalve wat huub doet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_58658005
Ik vind het tever gaan als je constant je medespeler zwart maakt achter diegene zijn/haar rug om, maar de discussie face to face uit de weg gaat. Als Huub zijn schoonmoeder uitscheldt, doet ie dat in haar gezicht en komt er later op terug omdat hij op dat moment over verkeerde info beschikte. Zijn schoonmoeder heeft het vervolgens met hem uitgepraat en het is goedgekomen tussen die twee.

Brian en Amanda schelden voortdurend op Huub en/of Claire om de streamers te beinvloeden, maar als er een discussie is hierover, dan gaan ze hard praten en lopen vervolgens weg.
Dat vind ik te ver gaan, dat dat gewoon toegelaten wordt, zonder dat degene waarover het gaat in staat is zichzelf te verdedigen.
Huub zegt gewoon in het gezicht van Amanda: je kunt je ook opgeven als de hoer van Huub om vervolgens als bewoner de kooi in te komen. Daar gaat ze niet op in. Maar achter zijn rug beschuldigt ze hem van alles en ze haalt zelfs de fans van hem erbij, dat zouden sekteleden zijn.
Ik vind het dus te ver gaan dat dit gezegd mag worden door Amanda want de fans kunnen zich op dat moment niet verdedigen. Ik hoor Jaap, Huub of Claire nooit de fans van iemand erbij betrekken, die richten zich gewoon rechtstreeks tot de persoon als ze iets te zeggen hebben.

Verder vind ik het te ver gaan dat met name Amanda beslist of er personeel in de villa blijft. Als je van de week hoorde van Palma dat Elly veel verdriet had omdat ze niet meer mocht komen, dan vind ik dat te ver gaan omdat het duidelijk is dat Amanda dat heeft afgedwongen. Dat vind ik ook te ver gaan. Kom op zeg, ze is gewoon een speler en enig respect naar het personeel zou op zijn plaats zijn. Dat zijn namelijk de precious people waar ze het zo vaak over hebben, die vanalles voor hen doen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 04:48:40 #22
2018 PC eend
relativist
pi_58658034
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 00:12 schreef agter het volgende:

Wat dat betreft is de HOS-obsessie van B&A ongezond. Alle nuance is verdwenen, en ze kunnen niet meer relativeren. Om te kunnen relativeren heb je ook zelfspot nodig, en dat is ver te zoeken.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:17 schreef Scandalous het volgende:
En inderdaad, dat urenlange zwartmaken van iemand is ook wel kwalijk,
Je zou eens moeten weten wat er in de cos gebeurd
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 14 mei 2008 @ 04:49:42 #23
2018 PC eend
relativist
pi_58658035
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 04:16 schreef Maria44 het volgende:
dat zouden sekteleden zijn.
Je doet erg je best om het te bevestigen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 14 mei 2008 @ 05:22:47 #24
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_58658045
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:11 schreef humberto.tan het volgende:
Dat klopt maar ten dele. Ze geven niet zozeer zichzelf een mentale boost, ze proberen er vooral de kijker van te overtuigen hoe slecht Huub is en hoe goed zij zelf zijn. Ironisch genoeg gaat het hier bijna steeds om gedrag dat Brian zelf ook diverse malen heeft gebezigd ("Huub heeft geen respect voor vrouwen", "Huub is agressief", "Huub kan zichzelf niet beheersen", "Huub gaat vreemd", "Huub scheldt familieleden uit", "Huub zet kijkers op tegen gasten"). Als je dit soort dingen gaat roepen terwijl je er zelf net zo schuldig aan bent, dan ben je of zo blind dat je je eigen fouten niet ziet of je weet toch al dat de Febo dat soort eigenschappen van jou niet in beeld zou brengen. Brian zou namelijk enorm voor schut staan als we in de tv-uitzending direct na zo'n Huub-afkraaksessie van Brian en Amanda wat soortgelijke dieptepunten van die twee te zien zouden krijgen. Juist het feit dat Brian overduidelijk op de hoogte is van het eenzijdige beeld dat RTL laat zien in de uitzendingen, maakt dit gedrag in mijn ogen erg smerig.
Ik zie dat als een spelelement. Maar ik had daar als redactie handig op ingesprongen, zoals ze ook op missers van Huub inspringen. Deze onbalans vind ik ook erg kwalijk ja. Niet alleen van Brian en Amanda zelf, maar meer nog wat de redactie er (niet) me doet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:50:23 #25
143001 Prospera
Verfrissend
pi_58658362
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 04:48 schreef PC eend het volgende:

[..]

[..]

Je zou eens moeten weten wat er in de cos gebeurd
Ze staan allemaal aan de poort en schreeuwen Huub Huub Huub
Alles wordt tussen de regels bepaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo