Ik snap je punt niet ??? Hoezo in context? Dat hoor en zie je toch ? Lijkt me duidelijk .. Nee dat kan niet.!!quote:Op maandag 12 mei 2008 23:58 schreef akveor het volgende:
DIT IS GEEN COS!!!!
De kanker, afvoeren naar concentratiekampen een dwarsleasie wensen. Iemand uitmaken voor racist, verkrachter, dictator en vergelijken met Hitler.
Wat vind jij kunnen en wanneer is volgens jou de grens bereikt?
Ik heb gewoon problemen met in wat voor context iets gezegd word. Daarnaast vind ik dat wanneer het iemand schade aanbrengt na en buiten de kooi het niet kan.
Je kan iemand de kanker wensen, iemand willen afvoeren naar concentratiekampen, hopen dat iemand een dwarsleasie krijgt... na de Kooi heeft ie erg geen last van en waren het slechts (te?) grove scheldwoorden... als je iemand constant aan het stigmatiseren bent geweest als racist, verkrachter en wat al niet meer en je begeeft je nu op het vlak van vergelijken en uitschelden met Hitler....dan speel je op onderbuikgevoelens van waaruit mensen daden menen moeten te verrichten... tja dat lijkt me toch een degelijk groot verschil.
Zo en nu jullie....
Precies zo denk ik er ook over. Als je de Kooi verlaat moet je stoppen met spelen. Promoten van je favoriete bewoners okay... iemand doelbewust kapot maken door maar te blijven stigmatiseren en bedreigingen blijven uiten ook al ben je geen deelnemer meer... Ver buiten proporties.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:37 schreef elcastel het volgende:
Het probleem zit gewoon meer buiten de Kooi dan in de Kooi. Mensen zouden hun streams wat eerder uit moeten zetten, jammer dat het gros zichzelf niet zo goed kent en een (of meerdere) stap(pen) te ver gaan.
Dat heeft juist te maken met spel. Ze willen zichzelf steeds een mentale boost geven door op een rijtje te zetten wat Huub allemaal heeft uitgespookt, waarvan veel dingen gewoonweg tever gaan. Laatst zei hij weer dat als hij in Duitsland was geboren en een jonge jongen was voor de tweede wereldoorlog hij waarschijnlijk een NAZI was geworden en een lijmsnuiver in Zuid-Amerika. Het is niet alleen dat hij het zegt, het is dat hij dit ook nog kan zeggen met een rustig gemoed en een glimlach of lach op zijn gezicht. Dat maakt Huub zo verknipt en verkeerd. Zelfde als bijvoorbeeld zijn schoonmoeder uitschelden, dat had alleen gekund als zij dergelijke bewoordingen eerder richting zijn adres had geuit. Nee, als je dan anti-Brian/Amanda bent, stem dan aub op Jaap. Hij heeft dit soort dingen nooit geflikt, al vond ik het kotsrollen en het naakt rondlopen persoonlijk wel tever gaan, met hem als winnaar kan ik leven.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:17 schreef Scandalous het volgende:
En inderdaad, dat urenlange zwartmaken van iemand is ook wel kwalijk, Brian en Amanda zijn als de dood voor Huub en dus praten ze alleen maar over dat hij een racist en een aanrander is.
Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Mensen die buiten de kooi tever gaan, zijn zonder meer het grootste probleem, omdat een programma en de acties van haar deelnemers dan direct worden gekoppeld aan de dagelijke realiteit. We moeten gewoon op een vrije, open en eerlijke manier kunnen discussiëren over wat er binnen de kooi gebeurd, iets wat hier voor mijn gevoel gelukkig wel kan. Als er een dwingende beweging ontstaat op een forum is dit helaas minder makkelijk mogelijk en krijgt stemmingmakerij de overhand. Dat die stemmingmakerij doorslaat in nog ergere vervolgacties, daar kan mijn gezond verstand al helemaal niet bijquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:37 schreef elcastel het volgende:
Het probleem zit gewoon meer buiten de Kooi dan in de Kooi. Mensen zouden hun streams wat eerder uit moeten zetten, jammer dat het gros zichzelf niet zo goed kent en een (of meerdere) stap(pen) te ver gaan.
Dat klopt maar ten dele. Ze geven niet zozeer zichzelf een mentale boost, ze proberen er vooral de kijker van te overtuigen hoe slecht Huub is en hoe goed zij zelf zijn. Ironisch genoeg gaat het hier bijna steeds om gedrag dat Brian zelf ook diverse malen heeft gebezigd ("Huub heeft geen respect voor vrouwen", "Huub is agressief", "Huub kan zichzelf niet beheersen", "Huub gaat vreemd", "Huub scheldt familieleden uit", "Huub zet kijkers op tegen gasten"). Als je dit soort dingen gaat roepen terwijl je er zelf net zo schuldig aan bent, dan ben je of zo blind dat je je eigen fouten niet ziet of je weet toch al dat de Febo dat soort eigenschappen van jou niet in beeld zou brengen. Brian zou namelijk enorm voor schut staan als we in de tv-uitzending direct na zo'n Huub-afkraaksessie van Brian en Amanda wat soortgelijke dieptepunten van die twee te zien zouden krijgen. Juist het feit dat Brian overduidelijk op de hoogte is van het eenzijdige beeld dat RTL laat zien in de uitzendingen, maakt dit gedrag in mijn ogen erg smerig.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:33 schreef VirtualPOM het volgende:
[..]
Dat heeft juist te maken met spel. Ze willen zichzelf steeds een mentale boost geven door op een rijtje te zetten wat Huub allemaal heeft uitgespookt, waarvan veel dingen gewoonweg tever gaan.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:12 schreef agter het volgende:
Wat dat betreft is de HOS-obsessie van B&A ongezond. Alle nuance is verdwenen, en ze kunnen niet meer relativeren. Om te kunnen relativeren heb je ook zelfspot nodig, en dat is ver te zoeken.
Je zou eens moeten weten wat er in de cos gebeurdquote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:17 schreef Scandalous het volgende:
En inderdaad, dat urenlange zwartmaken van iemand is ook wel kwalijk,
Je doet erg je best om het te bevestigenquote:Op woensdag 14 mei 2008 04:16 schreef Maria44 het volgende:
dat zouden sekteleden zijn.
Ik zie dat als een spelelement. Maar ik had daar als redactie handig op ingesprongen, zoals ze ook op missers van Huub inspringen. Deze onbalans vind ik ook erg kwalijk ja. Niet alleen van Brian en Amanda zelf, maar meer nog wat de redactie er (niet) me doet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:11 schreef humberto.tan het volgende:
Dat klopt maar ten dele. Ze geven niet zozeer zichzelf een mentale boost, ze proberen er vooral de kijker van te overtuigen hoe slecht Huub is en hoe goed zij zelf zijn. Ironisch genoeg gaat het hier bijna steeds om gedrag dat Brian zelf ook diverse malen heeft gebezigd ("Huub heeft geen respect voor vrouwen", "Huub is agressief", "Huub kan zichzelf niet beheersen", "Huub gaat vreemd", "Huub scheldt familieleden uit", "Huub zet kijkers op tegen gasten"). Als je dit soort dingen gaat roepen terwijl je er zelf net zo schuldig aan bent, dan ben je of zo blind dat je je eigen fouten niet ziet of je weet toch al dat de Febo dat soort eigenschappen van jou niet in beeld zou brengen. Brian zou namelijk enorm voor schut staan als we in de tv-uitzending direct na zo'n Huub-afkraaksessie van Brian en Amanda wat soortgelijke dieptepunten van die twee te zien zouden krijgen. Juist het feit dat Brian overduidelijk op de hoogte is van het eenzijdige beeld dat RTL laat zien in de uitzendingen, maakt dit gedrag in mijn ogen erg smerig.
Ze staan allemaal aan de poort en schreeuwen Huub Huub Huubquote:Op woensdag 14 mei 2008 04:48 schreef PC eend het volgende:
[..]
[..]
Je zou eens moeten weten wat er in de cos gebeurd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |