Hier een foto van mijn hoofdgear:quote:Op maandag 12 mei 2008 16:57 schreef Useless_User het volgende:
Zojuist even vlug een fotootje gemaakt van mijn hoofdgear![]()
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 12 mei 2008 18:14 schreef Metalfreak het volgende:
Rosé???Waar zijn de vrouwen in dit topic dan?
Rosè is inderdaad bocht. Rosé daarentegenquote:Op maandag 12 mei 2008 18:22 schreef Under_Score het volgende:
rosè is bocht.
Het whiskyseizoen is volgens mij al over. Veel te warm om dat nu te drinken. Tenzij je er ijs in gooit, maar dat is dan weer zonde van de whisky.quote:zo een lekker glas whisky!
Rosé is voor vrouwen, einde discussiequote:Op maandag 12 mei 2008 19:30 schreef Doodkapje het volgende:
Whiskey met sigaren ===> winter
Bier ===> lekker zuipen met vrienden
Rosé ===> zonsondergang, gitaar, waalstrandje, rosé... en de nodige slakkensporen van je vrouwelijke metgezel
brother52 heeft het wel begrepen
Aftersunquote:Op maandag 12 mei 2008 19:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Rosé is voor vrouwen, einde discussie
Echte mannen drinken bier, maakt niet uit wanneer![]()
Het doet nu pijn om mijn gitaar om te hangenMijn rug is echt vuurrood, vanmiddag gaan zwemmen
Ik wou dat ik een T-bird kon kopen.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Meld zich weer! Heb op feedback een mooie sunburst Epiphone Thunderbird zien staan, maar dan slok ik mijn hele budget voor bas + versterker in één keer op... Keuzes, keuzes.
Spijker+kop+slaan...quote:Op maandag 12 mei 2008 18:28 schreef brother52 het volgende:
[..]
Rosè is inderdaad bocht. Rosé daarentegen![]()
[..]
Het whiskyseizoen is volgens mij al over. Veel te warm om dat nu te drinken. Tenzij je er ijs in gooit, maar dat is dan weer zonde van de whisky.
quote:Op maandag 12 mei 2008 17:43 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe zou het nu met Dean zijn trouwens? Zou hij nog heel zijn?.
Ik zag net op de markt Friese bretels..
Je bent in de war met thee. Want dan ben ik het wel met je eens...quote:
Echte mannen zijn niet te beroerd om eens wat anders dan bier te drinkenquote:Echte mannen drinken bier, maakt niet uit wanneer![]()
Zit nu ook aan de theequote:Op maandag 12 mei 2008 20:42 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je bent in de war met thee. Want dan ben ik het wel met je eens...
[..]
Echte mannen zijn niet te beroerd om eens wat anders dan bier te drinken
En berenburg natuurlijk maar dat is ook meer voor 's winters.quote:Op maandag 12 mei 2008 20:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zit nu ook aan de thee
En je hebt gelijk, echte mannen drinken ook wel eens Jägermeister [met of zonder cola], Whiskey of wodka
Probeer maar eens plaatjes te vinden die 60x60 zijn, en resizen met paint werkt ook niet echtquote:
Zelfs dan ben je er nog niet denk ik. Ik heb al jaren een avatar maar sta ook nog niet bij de vaste klantenquote:Op maandag 12 mei 2008 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
Probeer maar eens plaatjes te vinden die 60x60 zijn, en resizen met paint werkt ook niet echt
Reageren op elke post, net als Dribbel dusquote:Op maandag 12 mei 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
Je moet gewoon op elke post reageren en mensen op msn lastig vallen en dan zetten ze je al snel in de OP. Is bij mij gelukt..
.
En dan nog misslaanquote:Op maandag 12 mei 2008 23:46 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb nog wel iets voor je
[ afbeelding ]
Ah, vandaar.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Idd wat hij zegt
Soms zetten we mensen gwoon uit medelijden erbij
Beter om leren gaan met paint danquote:Op maandag 12 mei 2008 23:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Probeer maar eens plaatjes te vinden die 60x60 zijn, en resizen met paint werkt ook niet echt
dus eigenlijk ben je gewoon een lastig ventjequote:Op maandag 12 mei 2008 23:52 schreef Witchfynder het volgende:
Je moet gewoon op elke post reageren en mensen op msn lastig vallen en dan zetten ze je al snel in de OP. Is bij mij gelukt..
.
Geen idee, vraag het de mensen die ik op msn spreek van hier.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 07:27 schreef Aresdreams het volgende:
dus eigenlijk ben je gewoon een lastig ventje
en waarom nog niet met je nieuwe gebruikersnaam online hier?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:43 schreef Deansensitized het volgende:
Nee man, heb mezelf zelfs verwijderd om plek te maken voor iemand anders, dus
Mocht niet van metalfreak en Jimmyquote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en waarom nog niet met je nieuwe gebruikersnaam online hier?
Valt reuze mee hoorquote:Op dinsdag 13 mei 2008 08:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Geen idee, vraag het de mensen die ik op msn spreek van hier..
En?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:17 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mocht niet van metalfreak en Jimmy
Ah het is alleen de faculteit van bouwkundequote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:34 schreef guitarist.nl het volgende:
Dribbel hoeft voorlopig niet naar school!
Werktuigbouwkunde... bouwkunde maar dan met tuigjes undso...quote:
quote:
Gelukkig nietquote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
Wie speelde er hier nou op een Classic 60 strat? Ik ben op zoek naar ervaringen!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Ik niet, maar dan heb je ook helemaal niks aan deze postquote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:50 schreef TeleluvR het volgende:
Wie speelde er hier nou op een Classic 60 strat? Ik ben op zoek naar ervaringen!
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef TeleluvR het volgende:
[..]SorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wacht maar tot The_Dean hier weer komt, die is nog erger
Other than that, it's just a piece of crap.
The only thing I shred is cheese when I'm eating taco's.
The_Dean mag,.. mits bijpassend pruikjequote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:17 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mocht niet van metalfreak en Jimmy
Gaaf, klinkt lekker!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 23:42 schreef Cynic het volgende:
Mijn akoestische liedje dat ik dit weekend heb opgenomen: nog zonder zang (god wat is het toch altijd moeilijk een tekst te verzinnen) en nog met mijn crappy en slecht opgenomen drumwerk (misschien toch maar geen drums of drum programmeren, hoewel dat niet de bedoeling was)
http://media.putfile.com/Akoestisch-liedje
een 800 klinkt als sex en een 900 als een natte handdoek.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:03 schreef brother52 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een JCM 800 en een JCM 900?
Bullshitquote:Op woensdag 14 mei 2008 16:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
een 800 klinkt als sex en een 900 als een natte handdoek.
Maar da's wel lekker makkelijk natuurlijkquote:Op woensdag 14 mei 2008 16:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Bullshit
Altijd dat blinde achterna geloop van iedereen
Zou niet ingewikkeld moeten zijn maar waarom wil je het doen eigenlijk. Op 1 cabinet heb je natuurlijk niet zo heel veel aan je stereo is mooier als je dan nog een tweede zou hebben dat je die dan stereo zet.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar da's wel lekker makkelijk natuurlijk
Volgens mij heeft de 900 wat meer gain en een extra kanaal
Weet iemand trouwens of het makkelijk is om een 4x12 cabinet stereo te maken?
Voor mij wel vrees ik...quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:50 schreef Dribbel_ het volgende:
Het kan in ieder geval wel, zal je ff een schema moeten zoeken op internet, zal niet al te veel moeite kosten waarschijnlijk.
Ja zorgen dat het echt klopt voordat je em aansluit jaquote:Op woensdag 14 mei 2008 16:54 schreef Cynic het volgende:
[..]
Voor mij wel vrees ik...
je kan zo'n ding mooi om zeep helpen als je het niet goed doet geloof ik, dus misschien moet ik maar eens een expert raadplegen.
Is het niet zo dat er op veel amps wel een stereo ingang zit? Dus dan moet je een stereostekker aan de kabel hebben. Normale gitaarkabels zijn altijd mono. Volgens mij heeft mijn versterker ook een mogelijkheid om er een stereo bron op aan te sluiten (via pedalen dus) Er staat namelijk ook overal dat het een stereo versterker is.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zou niet ingewikkeld moeten zijn maar waarom wil je het doen eigenlijk. Op 1 cabinet heb je natuurlijk niet zo heel veel aan je stereo is mooier als je dan nog een tweede zou hebben dat je die dan stereo zet.
Weet iemand trouwens hoe dit nou werkt. Veel pedaaltjes (oa m'n chorus flanger enz) hebben dan weer wel een stereo uitgang. Maar de ingang van m'n versterker is wel gewoon weer mono (tenminste gewoon 1 input tegen de 2 outputs van de pedalen) Maar dan valt dat hele effect toch gelijk weg? Dus dan zou je in feite over 2 amps moeten spelen ?
Of zie ik iets verkeerd
Heb je er ooit eens mogen aanraken dan? Gast.quote:Op woensdag 14 mei 2008 16:11 schreef punkjunk het volgende:
[..]
een 800 klinkt als sex en een 900 als een natte handdoek.
Hey, een nieuwe gebruiker, welkom, stel jezelf eens voorquote:Op woensdag 14 mei 2008 17:43 schreef The_Dean het volgende:
En dat liedje klinkt inderdaad wel goed
Benieuwd naar de zang man
jadusquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
jarig enzo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je, die is ook wel handig inderdaad.quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:12 schreef brother52 het volgende:
Hier staat een en ander over hoe je speakers aan kunt sluiten.
http://www.colomar.com/Shavano/4x12wiring.html
Ergens onderaan staat iets over een mono/stereo 4x12 cab.
Van harte dudequote:Op woensdag 14 mei 2008 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
jarig enzo!
Heppie beursdeej!quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
jarig enzo!
Hoi, ik ben Eibert, 24 jaar, lang niet wijs en speel gitaar [ naja of eerder poging tot, haha] powerchords in een Friese punk/metal achtige band genaamd Kramtried.quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hey, een nieuwe gebruiker, welkom, stel jezelf eens voor
quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Toevallig =D er zit hier nog een gozer uit kramtried
Misschien moet je maar eens een instructievideo gaan maken!quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]Meen je niet!
Maar die is vast niet zo goed in powerchords als ik
Mwoa, gave nummer zou ik het niet willen noemen. Maar hij is wel idioot snel.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:27 schreef The_Dean het volgende:
Hehe, wel een idee
*zet op lijst
Eerst die van Ares
Maar die Impellitteri dude maakt wel gave nummers
Je bent stiekem gewoon een shredder!quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:50 schreef The_Dean het volgende:
Naja, hier ergens een cd van hem liggen, best wel gaaf nog hoor
Nja, ben er maar snel weer mee gestoptquote:
En die vooral goed is in lead en solo werkquote:Op woensdag 14 mei 2008 21:02 schreef punkjunk het volgende:
Is een shredder iets van een extreem snelle gitarist ofzo?
gecondoleert enzoquote:Op woensdag 14 mei 2008 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
jarig enzo!
hoe lang moet ik nog wachten?quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:27 schreef The_Dean het volgende:
Hehe, wel een idee
*zet op lijst
Eerst die van Ares
Maar die Impellitteri dude maakt wel gave nummers
WOAAAAAAAAAAAH! TURTLES!quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:46 schreef Doodkapje het volgende:
Gaan we dan voor deze...
[ afbeelding ]
Of is Dean een echte bad-ass guitar-ninja...
[ afbeelding ]
vooral in lead en solo? dan heb je toch alles?quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En die vooral goed is in lead en solo werk
cola wtf!quote:Op maandag 12 mei 2008 20:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Zit nu ook aan de thee
En je hebt gelijk, echte mannen drinken ook wel eens Jägermeister [met of zonder cola], Whiskey of wodka
maar... bayleys in warme chocolademelk is wel erg lekker!quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:13 schreef ibaneX het volgende:
[..]
cola wtf!Dat is net zo erg als bayleys met chocomel en citroen jenever met 7-up. Gewoon puur! [als het om de % gaat, dan gewoon bier!]
Ontopique:
Mijn gitaar heb ik eens voorzien van een fris zomers setje snaren
Ben verder ook niet van de mixen hoor, maar als je een hele avond op stap bent is Jägermeister-Cola best verotte lekkerquote:Op donderdag 15 mei 2008 01:13 schreef ibaneX het volgende:
[..]
cola wtf!Dat is net zo erg als bayleys met chocomel en citroen jenever met 7-up. Gewoon puur! [als het om de % gaat, dan gewoon bier!]
Ontopique:
Nog gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 mei 2008 18:22 schreef Jorikjet het volgende:
jarig enzo!
Elixer? Die kunnen wat beter tegen zweet enzo!quote:Op donderdag 15 mei 2008 01:13 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Ontopique:
Of snaartjes met van die kleurtjes...quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Elixer? Die kunnen wat beter tegen zweet enzo!
Mits roze!quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:39 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Of snaartjes met van die kleurtjes...
Ik vind dat zo'n onzin. Mijn D' Addarios houden zich ook prima en ik zweet als een otter op het podium. Ik heb zelfs een handdoekje naast mijn amp.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:01 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Elixer? Die kunnen wat beter tegen zweet enzo!
Uiteraard!quote:
Wraak van Dribbel_ wschquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:47 schreef Witchfynder het volgende:
En toen knalde internet er gisteravond weer uit, midden in een Dribbel pestsessie..
Kut KPN! Hopelijk werkt het weer wanneer ik thuis kom vanavond.
Jij hebt ook van die staalkabels op je plank... wij moeten het doen met van die flosdraadjesquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n onzin. Mijn D' Addarios houden zich ook prima en ik zweet als een otter op het podium. Ik heb zelfs een handdoekje naast mijn amp..
Sinds ik met Elixer speel gaan m'n snaren wel veeeel langer mee!quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n onzin. Mijn D' Addarios houden zich ook prima en ik zweet als een otter op het podium. Ik heb zelfs een handdoekje naast mijn amp..
volgens mijn werkgever zou de storing nu verholpen moeten zijnquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:47 schreef Witchfynder het volgende:
En toen knalde internet er gisteravond weer uit, midden in een Dribbel pestsessie..
Kut KPN! Hopelijk werkt het weer wanneer ik thuis kom vanavond.
dat idee heb ik nou met ernie ballquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Sinds ik met Elixer speel gaan m'n snaren wel veeeel langer mee!
En het speelt fijner en klinkt beter.
Dat idee?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:00 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dat idee heb ik nou met ernie ball
ja, ach, je moet iets hequote:Op donderdag 15 mei 2008 10:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dat idee?
Met Elixer is het zo! Dat ze langer mee gaan, beter spelen en klinken is gewoon een mening.
Hopelijk heeft XS4all dat inmiddels ook door. Waar lag het nou aan?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:00 schreef Aresdreams het volgende:
volgens mijn werkgever zou de storing nu verholpen moeten zijn
quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:50 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Jij hebt ook van die staalkabels op je plank... wij moeten het doen met van die flosdraadjes
geen idee...quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:51 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hopelijk heeft XS4all dat inmiddels ook door. Waar lag het nou aan?
TotaalBeheer hier bij OGD krijgt een zware dag, want nu moeten ze alle servers enzo van alle bedrijven weer aan gooien post-storing..
Wat is gitaren toch simpel in vergelijking ermee..
Gitaar?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
geen idee...
dat zou betekenen dat ik in het netwerk echt aan het kloten mocht zijn, maar helaas is die baan niet voor mij weggelegd
Ik had gewoon zin in een bakkiequote:Op donderdag 15 mei 2008 10:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat bouwkundegebouw was nog daar aan toe, maar dat KPN-netwerk slopen gaat wel erg ver....
Ja ik hoorde al een signalement van de vermeende dader... rende de bosjes in met één of andere leren petquote:
Die Fokke & Sukke bij DWDD gister.quote:
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die Fokke & Sukke bij DWDD gister..
"Nu vliegt er een tweede koffiezetapparaat de TU-toren in!"
.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die Fokke & Sukke bij DWDD gister..
"Nu vliegt er een tweede koffiezetapparaat de TU-toren in!"
.
omdat ik nu wat adners doequote:Op donderdag 15 mei 2008 11:00 schreef Witchfynder het volgende:
Hoezo niet?
grappigquote:Op donderdag 15 mei 2008 11:16 schreef Witchfynder het volgende:
Best leuk, deze hardware- en netwerktraining..
We hebben het nu over solid-state HD's. Ik zo:. Dan wil ik een buizenaudiokaart.
.
Jah welkom!quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:17 schreef punxinator het volgende:
Hey gitaristen!
Ik zal me even voor stellen, ik ben remy soeters. En nu +/- 3 jaar gitaar. Ik heb laatst een lag Semi acoustic gekocht. Mee dat ik mijn gitaar gekocht heb, ben ik met een vriend van mij covers gaan spelen van rise against, buffalo springfield, nickelback, goo goo dolls, en nog andere bands. Ik volg al een tijdje dit topic maar heb eindelijk me eens geregistreerd
Ik heb vooral op RIchwood brandhout gespeeld, maar ben eindelijk over gestapt op Lag, wat me tot nu toe uiterst bevalt!
Vergeet niet je eigen culinaire dim sum-bouw skills.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Jah welkom!![]()
Het gaat hier vaker over leren petten, Dean-koeien, Witch zijn mede en ambrozijn dan over gitaren... maar veel plezier
En z'n vernichte coctailsapjesquote:Op donderdag 15 mei 2008 12:41 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vergeet niet je eigen culinaire dim sum-bouw skills..
Ik heb ook een Lag semi acoustisch, een spring!quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:17 schreef punxinator het volgende:
Hey gitaristen!
Ik zal me even voor stellen, ik ben remy soeters. En nu +/- 3 jaar gitaar. Ik heb laatst een lag Semi acoustic gekocht. Mee dat ik mijn gitaar gekocht heb, ben ik met een vriend van mij covers gaan spelen van rise against, buffalo springfield, nickelback, goo goo dolls, en nog andere bands. Ik volg al een tijdje dit topic maar heb eindelijk me eens geregistreerd
Ik heb vooral op RIchwood brandhout gespeeld, maar ben eindelijk over gestapt op Lag, wat me tot nu toe uiterst bevalt!
Managed telefonie over IP Cisco...quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:04 schreef Witchfynder het volgende:
Whehehe..
Wat doe je nu ook alweer, Ares?
het gaat best vaak over gitaren, en onze nieuw verzonnen herriequote:Op donderdag 15 mei 2008 12:37 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Jah welkom!![]()
Het gaat hier vaker over leren petten, Dean-koeien, Witch zijn mede en ambrozijn dan over gitaren... maar veel plezier
De kunst der Mojito's bouwen dient niet onderschat te worden!quote:
Doe mij er maar 1.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
De kunst der Mojito's bouwen dient niet onderschat te worden!
quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:30 schreef Witchfynder het volgende:
Nou, uh, welkom..
Voor we verder gaan: heb jij ambitie om ooit een telecaster gaan bespelen?.
I see I thaught you well, my sonquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:12 schreef Witchfynder het volgende:
De aarde die uit je pickup komt doe je normaal aan de bovenkant van een potmeter. Zie het schema dat je eerder postte.
Maar denk er aan, teveel doorlussen kost je signaalquote:Op donderdag 15 mei 2008 16:48 schreef Witchfynder het volgende:
Volgens mij is dat het, punkjunk.
Pup -> volume -> switch -> tone -> output + brug.
Zoiets is het vaak. Lekker doorlussen.
quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Er speelt gewoon een band met bijna precies dezelfde naam op dezelfde dag als jullieen die heeft óók een cd presentatie
Echt toevallig man!!!
[ afbeelding ]
Oke, ik heb het nu dus zoals op de Seymour Duncan site staat gedaan, en de aarde van achter op de potmeter aan de achterkant van mijn brugpup gesoldeerd.quote:Op donderdag 15 mei 2008 16:24 schreef Witchfynder het volgende:
Ja, wat heb je in je gitaar zitten aan switches enzo en hoe heb je je draden nu aangesloten?
Tsja, ik heb dus echt geen idee waarom zo dat zwarte draad er zo ver in hadden verstopt. De andere draadjes hingen gewoon netjes uit het omhulsel.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:46 schreef Witchfynder het volgende:
Snijden hoort nooit nodig te zijn natuurlijk. Kun je er een foto van uploaden misschien?
Heren experts, kan het een faseprobleem zijn?
Ik zou de gemeente wel ff bellen... dit kan toch echt nietquote:Op donderdag 15 mei 2008 17:39 schreef Dribbel_ het volgende:
Er speelt gewoon een band met bijna precies dezelfde naam op dezelfde dag als jullieen die heeft óók een cd presentatie
Echt toevallig man!!!
[ afbeelding ]
Misschien fikt ie wel afquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:12 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik zou de gemeente wel ff bellen... dit kan toch echt niet
Gem. Delft
Volgens mij komen ze aangeracet met van die ouwe knollen die rook uitademen en brandende hoeven hebben... vervolgens vierendelen ze hem, Coñorach stylo jeweetsch!quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik wil een livestream hoe ze Gideon gaan lynchen
Wat is er met deventer ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:41 schreef Cynic het volgende:
Ben ik trouwens erg laat met het vermelden dat ik Deventer nog steeds niet heel erg in de buurt vind?
Ja.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:46 schreef Cynic het volgende:
Dat was de show "in het oosten van het land" toch?
Dat lijkt me best haalbaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:05 schreef brother52 het volgende:
Dat hangt er een beetje vanaf welke gitaar ik ga kopen en hoeveel ik overhoud na de festivals maar ik schat zo rond de 1000 euro voor top en kast.
Dat zijn de combo's, de tops zitten rond de 1000 euro, dan moet er nog een cab bij.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:05 schreef Cynic het volgende:
Tweedehands doet zo'n jcm 800 ongeveer 500 euro toch?
Valveking zijn prima dingen trouwens
Hallooooooooooquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:12 schreef Dupje het volgende:
Halloooooooooooooooooooooo
Long time no see!
Het volgende is mijn mening,... anderen kunnen het er misschien niet mee eens zijn maar goed... dit baseer ik uit mijn ervaring met mijn Ibanez RG 570EX.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Eyyy mensen, ik ben niet zo'n gitaarexpert, en ik zit nu een beetje te twijfelen wat ik moet doen met m'n gitaar. Ik heb al jaren een Ibanez RG, toen 2e hands gekocht. Volgens de vorige eigenaar zit op de brugpositie een DiMarzio SDS100 Super Distortion. Ok, leuk.
Deze gitaar heeft echter nooit een mooie cleane sound gehad. Ik vraag me af hoe dit komt. Is het gewoon de RG, die voor het ragwerk is gemaakt? Of zijn de elementen gaar? Hoeveel effect heeft de body van de gitaar nou eigenlijk op de sound? Dit vraag ik mij af omdat ik nu zit te twijfelen, wil ik deze gitaar reviseren, of moet ik kijken naar een ander gitaartje (Een Squier Strat of Epiphone Les Paul, iets in die richting)
Bijkomend probleem is dat m'n RG een tijd lang in opslag heeft gestaan, en nu de potmeters aan alle kanten kraken, m'n schakelaar OF elementen niet meer goed werken etc etc.
Ik zou dus 2 nieuwe humbuckers, potmeters en een schakelaar kunnen kopen. Mijn vraag is, zal ik ooit een mooie cleane sound uit die RG krijgen en is het het waard om 'm te reviseren? Of moet ik gewoon kijken naar een ander modelletje?
Buurvrouw! nou ja,... zo ongeveer danquote:Op vrijdag 16 mei 2008 10:12 schreef Dupje het volgende:
Halloooooooooooooooooooooo
Long time no see!
Een Super Distortion is ook niet geschikt voor clean. Zulke elemenen (very high output) geven nagenoeg altijd een clean met storing. Hoop metaldudes doen dan ook zo'n soort element in de brug om te raggen en een jazz (zoals de Semour Duncan SH2) voor de clean.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:42 schreef Lightning_NL het volgende:
Eyyy mensen, ik ben niet zo'n gitaarexpert, en ik zit nu een beetje te twijfelen wat ik moet doen met m'n gitaar. Ik heb al jaren een Ibanez RG, toen 2e hands gekocht. Volgens de vorige eigenaar zit op de brugpositie een DiMarzio SDS100 Super Distortion. Ok, leuk.
Deze gitaar heeft echter nooit een mooie cleane sound gehad. Ik vraag me af hoe dit komt. Is het gewoon de RG, die voor het ragwerk is gemaakt? Of zijn de elementen gaar? Hoeveel effect heeft de body van de gitaar nou eigenlijk op de sound? Dit vraag ik mij af omdat ik nu zit te twijfelen, wil ik deze gitaar reviseren, of moet ik kijken naar een ander gitaartje (Een Squier Strat of Epiphone Les Paul, iets in die richting)
Bijkomend probleem is dat m'n RG een tijd lang in opslag heeft gestaan, en nu de potmeters aan alle kanten kraken, m'n schakelaar OF elementen niet meer goed werken etc etc.
Ik zou dus 2 nieuwe humbuckers, potmeters en een schakelaar kunnen kopen. Mijn vraag is, zal ik ooit een mooie cleane sound uit die RG krijgen en is het het waard om 'm te reviseren? Of moet ik gewoon kijken naar een ander modelletje?
Mja,... mijn idee is dat je beter kunt investeren in een goede gitaar die van zichzelf een mooi geluid produceert. Die GT-8 kun je gebruiken om je geluid te shapen, maar dat kun je ook doen met een simpel Equalizer pedaaltje. Je kunt die RG misschien zelf wel voorzien van een spiegelende plaat. Dan heb je een scheurgitaar (met fancy plaat) en de rest kan je uitgeven aan een nieuwe gitaar. Voor de prijs van een (nieuwe) GT-8 kun je wel een gitaar krijgen met een fatsoenlijk clean geluid.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Thanks DoodkapjeErg verhelderend.
Nu zit ik op de site ook weer te kijken naar een andere RG.... De 350 http://feedback.nl/?b=RG350EXBK&a=
Ik heb altijd al een spiegelende slagplaat willen hebbenMaar ja, ik wil ook graag een mooie volle cleane sound kunnen produceren. Zou dit eventueel goed te faken zijn met een Boss GT8?
Jou mag ik.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik heb altijd al een spiegelende slagplaat willen hebben![]()
Over welke versterker speel je eigenlijk? Dat wil ook nog wel eens invloed op je geluid hebbenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:10 schreef Lightning_NL het volgende:
Thanks DoodkapjeErg verhelderend.
Nu zit ik op de site ook weer te kijken naar een andere RG.... De 350 http://feedback.nl/?b=RG350EXBK&a=
Ik heb altijd al een spiegelende slagplaat willen hebbenMaar ja, ik wil ook graag een mooie volle cleane sound kunnen produceren. Zou dit eventueel goed te faken zijn met een Boss GT8?
Voor een beetje shaping/modelling hoef je echt niet direct een GT-8 te kopen. Zo'n multi-FX is pas tof wanneer je nummer maakt met tig effecten er in. Onze gitaristen hebben GT-6' en, maar een heeft al een buizenamp gekocht en dat heeft zijn geluid verbeterd. Zorg idd liever dat je een goede gitaar hebt en een toffe amp, Lightning.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:18 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mja,... mijn idee is dat je beter kunt investeren in een goede gitaar die van zichzelf een mooi geluid produceert. Die GT-8 kun je gebruiken om je geluid te shapen, maar dat kun je ook doen met een simpel Equalizer pedaaltje. Je kunt die RG misschien zelf wel voorzien van een spiegelende plaat. Dan heb je een scheurgitaar (met fancy plaat) en de rest kan je uitgeven aan een nieuwe gitaar. Voor de prijs van een (nieuwe) GT-8 kun je wel een gitaar krijgen met een fatsoenlijk clean geluid.
En goed het origineel analyseren. Wat speelt men precies en hoe doen ze het? Filmpjes ervan bekijken wil ook nog wel helpen. Moet in overvloed te vinden zijn op JijBuis.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 11:40 schreef Cynic het volgende:
Mijn tip is om dan het origineel van The Who te gaan spelen.
Overigens zitten die losse noten gewoon "in" een akkoord dus je zou in geval van nood best akkoorden kunnen spelen.
Action om vanaf te parachuteren en modderige elementen. Je mag het gewoon zeggen hoor.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:26 schreef Cynic het volgende:
Epiphone moet je nog wel een boel aan versleutelen hoor, doorgaans zitten daar ook niet meteen de best klinkende elementen in.
Ik heb een heeeeele gare goedkope versterker die al een dik jaar stof staat te happen. Ik weet niet eens wat voor versterkers er in de oefenruimte stonden. Ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar wil het nu weer helemaal gaan oppakken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Over welke versterker speel je eigenlijk? Dat wil ook nog wel eens invloed op je geluid hebben
Maareh... wat heb je nu aan gear en wat is je budget? Wat Cynic zegt,... beginners/budget gitaren zijn vaak okee, maar een beetje tweaken kan al heel gauw veel winst in geluid opleveren.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:25 schreef Lightning_NL het volgende:
http://feedback.nl/?b=RG350EXBK&a=
Die Epiphone Les Paul Std lijkt me ook erg mooi. Volgens mij een veel voller en rijker geluid dan een Ibanez RG.
Met Samick bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:31 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Maareh... wat heb je nu aan gear en wat is je budget? Wat Cynic zegt,... beginners/budget gitaren zijn vaak okee, maar een beetje tweaken kan al heel gauw veel winst in geluid opleveren.
Dus je haalt je geluid uit modelers en je computer begrijp ik zo? Het lijkt me dan verstandig dat je eerst een normale versterker koopt. Dat is imho een stuk beter dan die digitale sound...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:34 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja m'n oude gare Ibanez RG470 dus, een goedkope Ibanez acoustic, een Boss GT8, Line6 Toneport UX2 (om makkelijk op te nemen op de comp). Een gare amp die ik niet gebruik op dit moment. Ik vind het op dit moment al best om gewoon met hoofdtelefoon op te spelen, en nog wat Boss en Behringer effectpedaaltjes die stof happen. Oh ja, en een V-Amp
@Witchfynder, lol, ik heb ook nog een Samick stratje uit elkaar liggen. Dat was m'n eerste gitaar. Gekocht voor 100 gulden
En het ziet er vast een stuk toffer uit. Mijn god wat vind ik dat lelijke bassen. Met die knots aan de bovenkantquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:38 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb een Samick AS bas, in 1995 gekocht voor fl 625,-. Ik heb pas er een DiMarzio Split P element in gezet en mijn bas kan qua geluidskwaliteit nu makkelijk een Warwick bijv aan..
quote:
I second that...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:38 schreef Cynic het volgende:
..., want ook een PRS klinkt niet mooi over een slechte amp.
Geluid uit een goed afgestelde GT-8 is anders niks mis mee hoorquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:38 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Dus je haalt je geluid uit modelers en je computer begrijp ik zo? Het lijkt me dan verstandig dat je eerst een normale versterker koopt. Dat is imho een stuk beter dan die digitale sound...
De Corvette bedoel je? Ik heb daar wel een naampje voor. Doodkapje weet het nog wel.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
En het ziet er vast een stuk toffer uit. Mijn god wat vind ik dat lelijke bassen. Met die knots aan de bovenkant
Ze hebben toch allemaal ongeveer dezelfde headstock?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De Corvette bedoel je? Ik heb daar wel een naampje voor. Doodkapje weet het nog wel..
ook niet als je al een redelijke amp hebt?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:41 schreef Doodkapje het volgende:
[..]helpt niet zo heel veel....
[..]
I second that...
Oh de headstock bedoel je. Nee, van alle Warwicks ben ik nog het meest dol op de Corvette:quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:46 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ze hebben toch allemaal ongeveer dezelfde headstock?
Maar dat heeft hij niet, dus je zit mijlenver te redeneren. Je raadt toch ook geen nieuw motorblok voor een Ferrari aan terwijl de user net aangegeven heeft in een Alfa te rijden?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:47 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ook niet als je al een redelijke amp hebt?
en als ik het nou net over mezelf had en niet over die ene user die het allemaal aan het vragen was?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Maar dat heeft hij niet, dus je zit mijlenver te redeneren. Je raadt toch ook geen nieuw motorblok voor een Ferrari aan terwijl de user net aangegeven heeft in een Alfa te rijden?.
Dan zijn we al helemaal niet geinteresseerd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:51 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
en als ik het nou net over mezelf had en niet over die ene user die het allemaal aan het vragen was?
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan zijn we al helemaal niet geinteresseerd..
Whehe... last hebben van gas is altijd vervelend... ook voor je omgevingquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:56 schreef Cynic het volgende:
Ik heb al maanden geen GAS meer, da's ook wel een plezierig gevoel trouwens.
Ik ken het gevoelquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:56 schreef Cynic het volgende:
Ik heb al maanden geen GAS meer, da's ook wel een plezierig gevoel trouwens.
nou, dan ga ik maar stil in een hoekje zitten huilen...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dan zijn we al helemaal niet geinteresseerd..
via de finetunersquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:03 schreef Goover het volgende:
http://www.justmusic.nl/site/index.php?p=aanbiedingen&id=4023
Is dit leuk spul?
Hoe stem je dit?
Ik heb er de laatste weken behoorlijk last van, totdat ik ben gaan rekenen, toen schrok ik toch wel een beetje van het bedrag wat ik in totaal kwijt zou zijn. Meer dan de helft van het lijstje is nu al geschrapt maar het bedrag is nog steeds redelijk hoog.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:06 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Whehe... last hebben van gas is altijd vervelend... ook voor je omgeving
Ik heb het meer over methaan en organische zwavelverbindingenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er de laatste weken behoorlijk last van, totdat ik ben gaan rekenen, toen schrok ik toch wel een beetje van het bedrag wat ik in totaal kwijt zou zijn. Meer dan de helft van het lijstje is nu al geschrapt maar het bedrag is nog steeds redelijk hoog.
Met name het versterkerverhaal is best schokkend. Nieuw ben je voor een "gewone" Marshalltop al 1000 euro kwijt, en als je iets bijzonders wil ben je zo 2 of 3 keer zoveel kwijt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik heb er de laatste weken behoorlijk last van, totdat ik ben gaan rekenen, toen schrok ik toch wel een beetje van het bedrag wat ik in totaal kwijt zou zijn. Meer dan de helft van het lijstje is nu al geschrapt maar het bedrag is nog steeds redelijk hoog.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen de finetuners zijn, anders krijg je nooit je snaren goed op spanning lijkt me.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:38 schreef Goover het volgende:
[..]
Alleen via de fine tuners? Je kan dus niet ff lekker draaien ergens?
preciesquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:38 schreef Goover het volgende:
[..]
Alleen via de fine tuners? Je kan dus niet ff lekker draaien ergens?
heb me er beetje in verdiept gehad, maar er zit een soort van hefboom in de zadeltjes, zodat je de snaar plaatst en dan gelijk op spanning brengt, het is dus ook een hele precise constructie kwa lengte. best mooi eits, maar niet handig als je vaak van tuning wilt veranderen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen de finetuners zijn, anders krijg je nooit je snaren goed op spanning lijkt me.
Schrijf er een liedje over!quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:11 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
nou, dan ga ik maar stil in een hoekje zitten huilen...
Ik ben nog nooit van tuning veranderd, maar het klinkt ook niet als een beginners klusje...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:45 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
heb me er beetje in verdiept gehad, maar er zit een soort van hefboom in de zadeltjes, zodat je de snaar plaatst en dan gelijk op spanning brengt, het is dus ook een hele precise constructie kwa lengte. best mooi eits, maar niet handig als je vaak van tuning wilt veranderen.
Dit is dat speedloader system. http://en.wikipedia.org/wiki/Floyd_Rose_SpeedLoaderquote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik kan me haast niet voorstellen dat het alleen de finetuners zijn, anders krijg je nooit je snaren goed op spanning lijkt me.
Klopt, daarom heb ik ook besloten om wat betreft een versterker toch maar voor een 'budget' oplossing te kiezen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 13:38 schreef Cynic het volgende:
[..]
Met name het versterkerverhaal is best schokkend. Nieuw ben je voor een "gewone" Marshalltop al 1000 euro kwijt, en als je iets bijzonders wil ben je zo 2 of 3 keer zoveel kwijt.
Ik heb dus besloten dat ik voorlopig tevreden ben met mijn set.
Heb jij een Samick strat? Check sowieso: http://store.guitarfetish.com/pickups.html.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
Klopt, daarom heb ik ook besloten om wat betreft een versterker toch maar voor een 'budget' oplossing te kiezen.
Ik heb nu nog een Marshall MG100dfx staan maar die ga ik inruilen wanneer ik de nieuwe versterker(s) ga kopen.
Qua gitaar zit ik te denken aan een Ibanez RG1570L. Of een goedkoper alternatief en een paar leuke elemantjes voor mijn Samick.
Voor de rest valt het ook wel redelijk mee maar al die kleine dingetjes die erbij komen kosten in totaal toch nog redelijk wat.
Nee, ik heb een Les Paul model uit de artist series.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:37 schreef Witchfynder het volgende:
Heb jij een Samick strat? Check sowieso: http://store.guitarfetish.com/pickups.html..
You're kiddin, right? Cynics humbuckers passen prima in mijn linkshandige gitaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:39 schreef brother52 het volgende:
Hebben ze wel linkshandige elementen bij GFS?
quote:
Dat is ook een optie, meteen weer een reden om even bij mijn ouders langs te gaan.quote:
Cynics humbuckers passen prima in mijn linkshandige gitaar..
Kun je voor het solderen niet gezellig weer langs Dean? Als het niet goed gaat (kleine kans), kun je iig hem de schuld geven..
En niet te vergeten dat de nek ongeveer 2x zo dik is als bij een Ibanez RG... Ik vind een RG dan ook een stuk plezieriger spelen, of je moet lekker akkoorden of powerchords rammen, dan vind ik zo'n dikkere nek weer wat lekkerder.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:26 schreef Cynic het volgende:
Epiphone moet je nog wel een boel aan versleutelen hoor, doorgaans zitten daar ook niet meteen de best klinkende elementen in.
Niemand ervaring met zelf klooien? (Dean??)quote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:48 schreef Goover het volgende:
Ik zit te denken om zelf een effecten pedaaltje in elkaar te solderen. Ik ben dit paketje tegen gekomen:
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=76&products_id=529
Uitleg:
http://www.newtone-online.nl/downloads/NewtoneBender.pdf
Iemand hier ervaringen mee?
Weet ik veel wat die gast allemaal maaktquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:58 schreef Witchfynder het volgende:
De bassist van SquareLight maakt ze zelfs zelf voor de handel.
Hebben we alquote:Op vrijdag 16 mei 2008 15:37 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
laat ik leiver over aan dribbel, dan kunnen we misschien nog wat grappigs uit halen
kijk even op het gitaarnet forum en op het newtone forumquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:37 schreef Goover het volgende:
[..]
Niemand ervaring met zelf klooien? (Dean??)
Ziet er tof uit Brian!quote:
Gretch!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:05 schreef SNArky het volgende:
[..]
Ziet er tof uit Brian!
Gave Les Paul trouwens.
Nope, haar hele leven Meppel! Drenthe!quote:Op zaterdag 17 mei 2008 11:23 schreef Witchfynder het volgende:
Ziet er goed uit, Brian!
Hey, vraagje...kom Charlotte stiekem uit Engeland of heeft ze daar een tijd gewoond?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |