1 2 3 4 5 6 7 8 9 | if (date('l') == "Monday") { $today = "maandag"; } if (date('l') == "Tuesday") { $today = "dinsdag"; } if (date('l') == "Wednesday") { $today = "woensdag"; } if (date('l') == "Monday") { $today = "donderdag"; } if (date('l') == "Thursday") { $today = "vrijdag"; } if (date('l') == "Saturday") { $today = "zaterdag"; } if (date('l') == "Sunday") { $today = "zondag"; } ?> |
Dan moet je strftime() gebruiken.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:25 schreef saban het volgende:
date('l'); geeft Sunday terug, is er niet iets om bijvoorbeeld de taal vast te stellen? date('l','NL'); bijvoorbeeld voor zondag?
Dan moet locales wel geinstalleerd op de server zijn geloof ik, want ik krijg namelijk als output:quote:
1 |
1 2 3 4 | setlocale(LC_TIME, "nl_NL"); echo strftime("in Dutch is %A"); ?> |
example 2quote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef saban het volgende:
[..]
Dan moet locales wel geinstalleerd op de server zijn geloof ik, want ik krijg namelijk als output:
[ code verwijderd ]
met
[ code verwijderd ]
Die code is goed, daar ligt het niet aan. Dus het zal toch een ontbrekende locale zijn. Dat moet je hoster installeren.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:42 schreef saban het volgende:
[..]
Dan moet locales wel geinstalleerd op de server zijn geloof ik, want ik krijg namelijk als output:
[ code verwijderd ]
met
[ code verwijderd ]
quote:Op zondag 18 mei 2008 12:49 schreef Light het volgende:
[..]
Die code is goed, daar ligt het niet aan. Dus het zal toch een ontbrekende locale zijn. Dat moet je hoster installeren.
1 2 3 4 | en_US.ISO-8859-1... done nl_NL.ISO-8859-1... done Generation complete. |
Een bedrijf is toch altijd gekoppeld aan een woonplaats. Hoe wil je die woonplaats opzoeken als alle woonplaatsen verdeeld zijn over 26 tabellen? Wil je een voor een al die tabellen af gaan lopen?!? Die data moet in 1 tabel zitten zodat je daar met 1 identificerend veld (numeriek ID) naar kan verwijzen; Of wil je ook in de bedrijventabel de beginletter van de woonplaats bij gaan houden zodat je de juiste tabel er bij kan vinden? Dat is echt een rampzalig slecht idee.quote:Op zondag 18 mei 2008 12:21 schreef Likkende_Lassie het volgende:
nee he![]()
Maar alles gewoon in 1 tabel plaatsen, er wordt eigenlijk alleen maar gezocht op bedrijfsnaam en plaats, die gewoon een index geven?
In totaal zijn het wel iets van 1.4 miljoen records hé
En 2 minuten later werkt het niet meer, krijg weer Sunday ipv zondag :/quote:Op zondag 18 mei 2008 12:57 schreef saban het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Nu nog even uitzoeken hoe ik het daadwerkelijk ook activeer in Apache/PHP
/edit
Het werkt! Thanks
en mijn optie?quote:Op zondag 18 mei 2008 13:59 schreef saban het volgende:
[..]
En 2 minuten later werkt het niet meer, krijg weer Sunday ipv zondag :/
quote:
1 2 3 | ereg("^[A-Za-z0-9_-]{3,15}$",$username) ?> |
Lijkt goed, maar ik zou preg adviseren ipv ereg. preg is (meestal) sneller.quote:Op zondag 18 mei 2008 14:49 schreef saban het volgende:
Ben ook direct bezig met ereg, betekend dit het volgende:
[ code verwijderd ]
$username is minimaal 3, maximaal 15, bestaande uit
a t/m z
A t/m Z
0 t/m 9
-
_
Opgelost met:quote:Op zondag 18 mei 2008 13:41 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik heb deze tabellen:
Schema ( id, name )
Tabel ( id, schemaid, name )
Relation ( id, schemaid, table1id, cardinality1, name, cardinality2, table2id )
Hoe krijg ik in 1 query een Relatie waarbij table1id en table2id omgezet zijn naar de names van die tabellen? Hopelijk is dit duidelijk genoeg. Ik krijg het echt niet voorelkaar.
quote:Op zondag 18 mei 2008 15:46 schreef Light het volgende:
[..]
Lijkt goed, maar ik zou preg adviseren ipv ereg. preg is (meestal) sneller.
1 2 3 | preg_match ('/[^a-zA-Z0-9-_]/', $string) ?> |
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | $CacheFile = $CacheDir . md5($Url); if (!file_exists($File) OR filemtime($File) - time() < $CacheLifetime) { // Hoop andere code $Body = MakeRequest(); $Resource = fopen($CacheFile, 'w'); fwrite($Resource, $Body); fclose($Resource); } else { $Body = file_get_contents($CacheFile); } ?> |
filemtime() is toch nooit groter dan time() ? Dus ik denk dat je die twee beter kunt omdraaien in je berekening.quote:Op zondag 18 mei 2008 17:37 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig met een klein programmatje die een XML in laad van een andere server en daar wil ik een cache systeempje voor schrijven. Ik heb nu dit ongeveer : (versimpelde versie)
[ code verwijderd ]
Is dit een beetje waterdicht? Natuurlijk gaat de cache dir een beetje vol lopen op een gegeven moment, maar daar kan ik bijvoorbeeld ook een crontab voor gebruiken.
Het scheelt wel heel wat laad tijd als het eenmaal is gecached, wat dus wel fijn is.
Dat is een foutje in het overtikken, de echte code staat op een andere computer.quote:Op zondag 18 mei 2008 21:16 schreef Light het volgende:
[..]
filemtime() is toch nooit groter dan time() ? Dus ik denk dat je die twee beter kunt omdraaien in je berekening.
Misschien vind je dit iets netter:quote:Op zondag 18 mei 2008 16:04 schreef R-Mon het volgende:
[..]
Opgelost met:
SELECT (SELECT name FROM `Table` WHERE Table.id = Relation.table1id) AS table1, cardinality1, name, cardinality2, (SELECT name FROM `Table` WHERE Table.id = Relation.table2id) AS table2 FROM `Relation`
Maar ik vind het nogal een lelijke oplossing.
1 2 3 4 | FROM `Relation` r LEFT OUTER JOIN `Table` t1 ON t1.id = r.table1id LEFT OUTER JOIN `Table` t2 ON t2.id = r.table2id |
Ja, die werkt en is idd veel mooier. Bedanktquote:Op zondag 18 mei 2008 23:39 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Misschien vind je dit iets netter:
[ code verwijderd ]
Zou 't zelfde resultaat op moeten leveren.
1 2 3 4 5 6 | Your Name: <input type=text name="Name" size=25><br> Your E-Mail: <input type=text name="EMail" size=30><br> Your Comment: <textarea name="Comment" rows=4 cols=30></textarea><br> <input type=submit value="Submit Feedback"> </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <title>Untitled Document</title> </head> <body> // Configuration Settings $SendFrom = "Form Feedback <.....@....nl>"; $SendTo = ".....@....nl"; $SubjectLine = "Feedback Submission"; $ThanksURL = "Uwberichtisverzonden.html"; //confirmation page // Build Message Body from Web Form Input foreach ($_POST as $Field=>$Value) $MsgBody .= "$Field: $Value\n"; $MsgBody .= "\n" . @gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"]) . "\n" . $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; $MsgBody = htmlspecialchars($MsgBody, ENT_NOQUOTES); //make safe // Send E-Mail and Direct Browser to Confirmation Page mail($SendTo, $SubjectLine, $MsgBody, "From: $SendFrom"); header("Location: $ThanksURL"); </body> </html> ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | // Configuration Settings $SendFrom = "Form Feedback"; $SendTo = "email@domein"; $SubjectLine = "Feedback Submission"; $ThanksURL = "Uwberichtisverzonden.html"; //confirmation page // Build Message Body from Web Form Input foreach ($_POST as $Field=>$Value) $MsgBody .= "$Field: $Value\n"; $MsgBody .= "\n" . @gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"]) . "\n" . $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; $MsgBody = htmlspecialchars($MsgBody, ENT_NOQUOTES); //make safe // Send E-Mail and Direct Browser to Confirmation Page mail($SendTo, $SubjectLine, $MsgBody, "From: $SendFrom"); header("Location: $ThanksURL"); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |