leuk idee eigenlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:44 schreef PiRANiA het volgende:
Is er ergens een programma waar je CAPTCHA' s mee kan testen?
Ik ben vanmiddag een beetje bezig geweest, wat denken jullie?
1: [ afbeelding ]
2: [ afbeelding ]
3: [ afbeelding ]
4: [ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $raw_config = array( 'Title' => 'Pagina Titel', 'BaseHref' => 'http://www.pagina.nl', 'CmsTitle' => 'CMS titel', 'GuestBook' => 0, 'Poll' => 0 ); ?> |
1 2 3 4 5 6 | require_once('config.php'); if($raw_config[GuestBook]!=0){ include('includes/handle_guestbook.php'); } ?> |
1 |
Ik heb eigenlijk nooit wat gedaan met constantenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:03 schreef Xcalibur het volgende:
ja, quotjes vergeten dus
wat me gelijk op het volgende brengt: waarom gebruik je geen constanten?
Ik neem aan dat je configwaarden nooit wijzigen, en dus ook niet overschreven mogen / kunnen worden, ook niet per ongeluk of via een hack-attempt.
kan ik een constante op een zelfde manier gebruiken als een variabele? dus if(constantnaam=='iets')quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:34 schreef Xcalibur het volgende:
goeie reden
maar die kan je dus niet meer wijzigen als ze eenmaal gedeclareerd zijn, vind ik wel een prettig idee voor mijn databaseconnectie enzo ;-)
Een variabele kun je dan weer unsetten. Dan is'ie echt weg en zelfs met echo $GLOBALS krijg je dan geen waarden meer te zien. Voordeel is dat je een db-connectie gemaakt kan worden, en na het maken van die connectie zijn de logingegens niet meer terug te vinden.quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:34 schreef Xcalibur het volgende:
goeie reden
maar die kan je dus niet meer wijzigen als ze eenmaal gedeclareerd zijn, vind ik wel een prettig idee voor mijn databaseconnectie enzo ;-)
Ja. De constante dan niet tussen aanhalingstekens zetten natuurlijk (maar dat doe je nu ook goed).quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
kan ik een constante op een zelfde manier gebruiken als een variabele? dus if(constantnaam=='iets')
Ja precies, want dat riep de manual over echo van constanten. Het werkt nuquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:11 schreef Light het volgende:
[..]
Ja. De constante dan niet tussen aanhalingstekens zetten natuurlijk (maar dat doe je nu ook goed).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | if (substr($folder,-1) != '/') { $folder = $folder.'/'; } if (isset($_GET['img'])) { $imageInfo = pathinfo($_GET['img']); if ( isset( $extList[ strtolower( $imageInfo['extension'] ) ] ) && file_exists( $folder.$imageInfo['basename'] ) ) { $img = $folder.$imageInfo['basename']; } } else { $fileList = array(); $handle = opendir($folder); while ( false !== ( $file = readdir($handle) ) ) { $file_info = pathinfo($file); if ( isset( $extList[ strtolower( $file_info['extension'] ) ] ) ) { $fileList[] = $file; } } closedir($handle); if (count($fileList) > 0) { $imageNumber = time() % count($fileList); $img = $folder.$fileList[$imageNumber]; } } if ($img!=null) { $imageInfo = pathinfo($img); $contentType = 'Content-type: '.$extList[ $imageInfo['extension'] ]; header ($contentType); readfile($img); } else { if ( function_exists('imagecreate') ) { header ("Content-type: image/png"); $im = @imagecreate (100, 100) or die ("Cannot initialize new GD image stream"); $background_color = imagecolorallocate ($im, 255, 255, 255); $text_color = imagecolorallocate ($im, 0,0,0); imagestring ($im, 2, 5, 5, "IMAGE ERROR", $text_color); imagepng ($im); imagedestroy($im); } } ?> |
Vaag, hier werkt het namelijk nietquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:23 schreef Xcalibur het volgende:
iedere keer als ik refresh krijg ik een andere header te zien in IE6.... wat is het probleem?
1 2 3 | FROM shop_orders_orders, shop_orders_shipments WHERE (shop_orders_orders.id != shop_orders_shipments.orderID) GROUP BY `id` |
1 2 3 4 5 | FROM shop_orders_orders WHERE id NOT IN ( SELECT id FROM shop_orders_shipments); |
1 |
1 |
Je 1e optie heb ik getest, en die werkt ookquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:15 schreef Roönaän het volgende:
Werkt dit niet?
SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id WHERE ship.id IS NULL
of
SELECT orders.id FROM shop_order orders LEFT JOIN shop_order_shipments ship ON orders.id = ship.id HAVING COUNT(ship.id) = 0
Een LEFT JOIN is juist om ook null-resultaten te leveren. Als de ON-clause een match vindt dan wordt die geleverd, is er geen match dan wordt NULL gebruikt voor de velden van de rechtertable.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:17 schreef HuHu het volgende:
Kun je die "WHERE ship.id IS NULL" niet weglaten, omdat de LEFT JOIN geen resultaat geeft als er geen match is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |