abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 12 mei 2008 @ 09:53:10 #1
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_58622444
De fotos gemaakt in de afgelopen week, op de hei in de driehoek Hilversum, Laren en Bussum. In dit gebied leven er ongeveer twintig. In de avond komen ze vaak uit hun schuilplaatsen.

Alle foto's Canon 30D en 100-400 L.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

En als je te dichdbij probeert te komen, gebeurt er dit:
9.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  Boks-Chick maandag 12 mei 2008 @ 10:11:18 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_58622602
3 en 8 vind ik tof
Lijken me hele moeilijke beesten om te fotograven
lolwut
  maandag 12 mei 2008 @ 10:18:44 #3
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_58622705
Nette foto's, het is inderdaad moeilijk om ze te fotograferen, zat je in een schuilhut ofzo?

@9: Hoverree!
pi_58623122
Leuke foto's!

Vorig voorjaar (geloof ik) lag ik 's morgens wakker van hele vreemde geluiden even verderop. Leek wel een koe met een kikker in zijn keel, echt niet om aan te horen. En ik kon het maar niet plaatsen dat geluid. Ik kon me nog net bedenken dat het een dier moest zijn, maar wat voor één werkelijk geen idee!

Totdat mijn buuf zei dat het de herten zijn. Daarna wist ik ineens hoe ze dat noemen: Burlen!
Vreemde geluiden zijn dat hoor
  maandag 12 mei 2008 @ 11:12:35 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58623451
Oeh liev wist niet dat we hier herten hebben. Misschien moet ik ook eens gaan zoeken dan Al vrees ik dat ik met mijn cam niet veel hert op de foto krijg

2 en 3 en 8 vind ik erg mooi en 9 vooral grappig Zal niet meevallen die beesten goed op de foto te krijgen, ze gaan ook zo lekker op in de omgeving. Bij 6 heb ik ook een beetje het gevoel dat niets op de foto echt scherp is daardoor. Maar zou t zelf totaal niet beter kunnen dus wat mij betreft een lieve serie
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!fotograaf maandag 12 mei 2008 @ 11:42:24 #6
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_58623920
quote:
Op maandag 12 mei 2008 10:18 schreef Erasmo het volgende:
Nette foto's, het is inderdaad moeilijk om ze te fotograferen, zat je in een schuilhut ofzo?

@9: Hoverree!
Nee geen schuilhut, al heb ik daar wel eens over lopen denken. Probleem is echter dat ze moeilijk te voorspellen zijn.
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:12 schreef Chanty het volgende:
Oeh liev wist niet dat we hier herten hebben. Misschien moet ik ook eens gaan zoeken dan Al vrees ik dat ik met mijn cam niet veel hert op de foto krijg

2 en 3 en 8 vind ik erg mooi en 9 vooral grappig Zal niet meevallen die beesten goed op de foto te krijgen, ze gaan ook zo lekker op in de omgeving. Bij 6 heb ik ook een beetje het gevoel dat niets op de foto echt scherp is daardoor. Maar zou t zelf totaal niet beter kunnen dus wat mij betreft een lieve serie
Ze zijn inderdaad lekker onzichtbaar. Maar ze verraden zichzelf nogal eens, omdat ze plotseling gaan omkijken of weglopen.

Dichtbij genoeg komen is maar een van de problemen. Omdat ze pas in de avond uit de schuilplaatsen komen, heb je vaak last van een laagstaande zon met veel schaduwen. en ze blijven bij voorkeur dicht bij de rand van bossen om snel te kunnen vluchten, dus zitten ze meestal in het donker. Combineer dat met een lange lens, en je krijgt al snel lange sluitertijden.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  maandag 12 mei 2008 @ 11:45:57 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_58623968
quote:
Op maandag 12 mei 2008 11:42 schreef Marc H het volgende:

[..]

Nee geen schuilhut, al heb ik daar wel eens over lopen denken. Probleem is echter dat ze moeilijk te voorspellen zijn.
[..]

Ze zijn inderdaad lekker onzichtbaar. Maar ze verraden zichzelf nogal eens, omdat ze plotseling gaan omkijken of weglopen.

Dichtbij genoeg komen is maar een van de problemen. Omdat ze pas in de avond uit de schuilplaatsen komen, heb je vaak last van een laagstaande zon met veel schaduwen. en ze blijven bij voorkeur dicht bij de rand van bossen om snel te kunnen vluchten, dus zitten ze meestal in het donker. Combineer dat met een lange lens, en je krijgt al snel lange sluitertijden.
Zoiets vermoedde ik al ja Daarom vind ik het gewoon een erg mooi resultaat
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_58639215
Nummer 3 is echt mooi, nummer 8 is ook mooi maar ik vind dat gele bosje links onder hinderlijk.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:46:33 #9
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_58674676
Mooie platen. 6 en 3 hebben een sterke voorkeur bij mij, vooral 3. Strak in de hoek, kopje kijkt het beeld in, onscherpe achtergrond. Jummie. Die 100-400L werkt lekker denk ik.
4 en 5 zijn mooie voorbeelden hoe erg ze opgaan in de natuur. 7 lijkt me onscherp op de kop, of het is mijn kop. 1, 2 en 8 zijn qua kleur wat killer (meer blauw) vind ik iets minder (gewoon smaak), maar 1 is echt een heerlijk plaat om te laten zien hoe ze in hun omgeving staan.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')