1890 liter? in een bdkuip? 189 komt eerst, en dat is als je hem totde rand vult.........quote:Op zondag 11 mei 2008 22:27 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet hoe je aan je 600 a 700 kilo komt. Met deze maten, mits je 'm tot bovenaan vol gooit, kom ik op 1890 liter uit. En 1 liter water weegt 1 kilo. En dan komt het gewicht van het bad er nog bij.
Een bad zal zo rond de 150 liter komen hoor. niet 1890.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:27 schreef qltel het volgende:
Ik weet niet hoe je aan je 600 a 700 kilo komt. Met deze maten, mits je 'm tot bovenaan vol gooit, kom ik op 1890 liter uit. En 1 liter water weegt 1 kilo. En dan komt het gewicht van het bad er nog bij.
De maten zijn de buitenste afmetingen.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:27 schreef qltel het volgende:
Het is wel een groot bad hoor!quote:Een bad zal zo rond de 150 liter komen hoor. niet 1890.
simpelquote:Op zondag 11 mei 2008 22:35 schreef diomedes het volgende:
[..]
De maten zijn de buitenste afmetingen.
Ik hoopte eigenlijk de vakman even uit te kunnen stellen en wat meer inzicht/ideen op Fok te kunnen inwinnen. Als iedereen zegt; "kan makkelijk" hoop ik zelfs de vakman weg te laten, maar daar ziet het niet naar uit
[..]
Het is wel een groot bad hoor!, bah had ik maar beter op school gelet van kubieke meters naar liters. Zelfs google laat me in de steek hierbij, zal wel weer verkeerd zoeken.
het bad is in de buitenmaten ruim groter dan een standaard ligbad. aan buitenmaten klopt die 2 kuub wel bijnaquote:Op zondag 11 mei 2008 22:35 schreef diomedes het volgende:
[..]
De maten zijn de buitenste afmetingen.
Ik hoopte eigenlijk de vakman even uit te kunnen stellen en wat meer inzicht/ideen op Fok te kunnen inwinnen. Als iedereen zegt; "kan makkelijk" hoop ik zelfs de vakman weg te laten, maar daar ziet het niet naar uit
[..]
Het is wel een groot bad hoor!, bah had ik maar beter op school gelet van kubieke meters naar liters. Zelfs google laat me in de steek hierbij, zal wel weer verkeerd zoeken.
Een standaard aquarium is al meer dan 120 literquote:Op zondag 11 mei 2008 22:44 schreef gateway het volgende:
dus denk dat een liter of 100 a 120 wel het maximale is dat erin gaat
en toch zou ik er naar laten kijken, zo lullig als je je vad vol laat lopen en erin gaat zitten dan je ineens beneden zitquote:Op zondag 11 mei 2008 23:00 schreef The_Terminator het volgende:
Wij hebben ook een behoorlijk groot bad op een houten vloer geplaatst, deze wordt op zijn plaats gehouden door gipsblokken. Er zit geen draagbalk onder die vloer maar hij kan het makkelijk hebben. Zou geen probleem mogen zijn als de staat van het hout goed is, maar ik denk dat dat wel goed zit bij een huis uit 1990, die van ons komt ergens uit 1910 namelijk.
Als je 100% zekerheid wil is dat idd wel het beste. Bij ons zat er al een bad op die plaats dus wij wisten daardoor dat het geen probleem zou zijn als we een andere zouden plaatsen.quote:Op zondag 11 mei 2008 23:02 schreef gateway het volgende:
[..]
en toch zou ik er naar laten kijken, zo lullig als je je vad vol laat lopen en erin gaat zitten dan je ineens beneden zit
Hmmm als ik dit een beetje aanhoud, zou er toch niet veel meer als 500 liter ingaan.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:57 schreef LasTeR het volgende:
http://www.wolters-vof.nl/sanitair-sealskin.htm
Kijk hier maar eens mathematisten.
Helemaal tegen de buiten muur, waar het volgens mij wel aardig stevig moet zijn.quote:waarbij het nog wel wat uitmaakt of het bad vlakbij een muur staat of juist "midden" in een vertrek.
Mooi, kennelijk kunnen een aantal wijsneuzen boven jouw bericht dus niet rekenen en ik wel..quote:Op zondag 11 mei 2008 23:03 schreef quo_ het volgende:
De berekening van de genoemde 1800 liter klopt op zich wel maar ik neem aan dat door de rondingen er in de praktijk wel minder water in hoeft. Bovendien zal je het bad niet tot de rand vullen. Dus de aanname van TS dat het om 700 liter gaat is volgens mij best redelijk.
Ja geen probleem! Ik kan het helemaal uit gaan leggen.. maar kort komt het neer op het feit dat je het bad laat rusten op een houten frame..quote:Op zondag 11 mei 2008 22:19 schreef diomedes het volgende:
Hallo,
Wij hebben pas een nieuw huis gekocht, met een houten skellet. (bouw jaar +/-1990)
De begane grond is van beton, maar de 1ste verdieping heeft een houten vloer. In de badkamer wilde ik graag een (behoorlijk groot) bad laten plaatsen van 140*180*75.
Ik heb geprobeerd op internet te zoeken naar hoeveel dit ongeveer zou moeten wegen, en dit zou in de buurt van 600-700 kilo in totaal moeten komen.
Is dit mogelijk op een houten vloer?
Ik kan niemand zo 1-2-3 vinden die me hier meer over kan vertellen.
De buren weten het niet, en de verkoper van het bad zegt dat ik weer de "plaatsers" zou moeten vragen, maar die durven er niet veel over te zeggen.
Iemand met ervaring?
Alvast dank!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |