Dat verschilt natuurlijk ook of je alleen gaat wonen of met 2e etc en prijs kan ook nog aardig verschillen per bedrijf voor stroom/telefoon/verzekering etc.quote:Op zondag 11 mei 2008 20:13 schreef hierissieweer het volgende:
en wat zijn de bedragen daarvoor?
en de vve en servicekosten ook niet!quote:
Ik ga in mijn eentje wonen. Maar wat zijn ongeveer de schattingen?quote:Op zondag 11 mei 2008 20:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat verschilt natuurlijk ook of je alleen gaat wonen of met 2e etc en prijs kan ook nog aardig verschillen per bedrijf voor stroom/telefoon/verzekering etc.
Dus denk beter voor je zelf kan uitzoeken want dat is moeilijk te zeggen denk ik.
Met een appartement van 1,5 Ton haal je het nooit om alleen aan de rente maar 300 euro kwijt te zijn. denk eerder tussen de 500 en 600 inmiddels.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:24 schreef hierissieweer het volgende:
Ik had eerder 500 euro nog aan vaste lasten geschat. Dus alle belastingen en en gas/water/licht en VVE. maar het valt dus nog wel mee. Hypotheek denk ik zelf rond de 300 te komen. (wil niet aflossen alleen lenen en rente dokken, in ieder geval voor dit moment.)
Dus dan is het 650 euro ruim gerekend.
Yep, 300 is behoorlijk laag ingezet.quote:Op zondag 11 mei 2008 22:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Met een appartement van 1,5 Ton haal je het nooit om alleen aan de rente maar 300 euro kwijt te zijn. denk eerder tussen de 500 en 600 inmiddels.
Nou nee. Aftrekbaar zijn kosten voor de hypotheek. Dus overdrachtsbelasting is niet aftrekbaar, notariskosten t.b.v. de overdracht niet en de rest van de door jou genoemde kosten zijn ook allemaal niet aftrekbaar.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:29 schreef HugoBaas het volgende:
Ik woon alleen in een appartement van 70m2 en betaal 75 Euro per maand aan gas en licht.
Verder zijn de gemeente belastingen iets dat je niet moet vergeten. Samen met het rioolrecht e.d. kost me dat 460 Euro per jaar.
Verder moet je nog rekening houden met een opstalverzekering en een inboedelverzekering.
Veder heb je bij het kopen natuurlijk allerlei eenmalige kosten zoals taxatiekosten, overdrachtsbelasting en notariskosten.
Bijna alle kosten zijn overigens belasting aftrekbaar.
Taxatie is dacht ik inderdaad fiscaal aftrekbaar.quote:Verzekeringen
Opstal: 13
Inboedel: 3
WA 2x: 6
Uitvaart-polis 2x: 8
Zorgverzekering 2x: 200
Belastingen en heffingen van woonplaats
Onroerend zaak belasting: 21,15
Afvalstoffenheffing: 27
Rioolrechten: 8,12
Verontreinigingsheffing: 17,24
Ingezetenenomslag: 4,6
Gas, water, elektriciteit: 150
Telefoonabbonement: 20
Internet/televisie/radio: 50
Lening IB-groep: 100
Boodschappen: 300
Kleding: 200
Vakanties: 300
Vrije tijd, stappen, sport: 330
Onderhoud huis/tuin: 100 (woning uit 2001)
Onvoorziene onkosten: 100
Kapper,verzorging: 20
Extra kosten leaseauto: 37,5
Niet vergoede ziektekosten: 20
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |