quote:
Op zondag 11 mei 2008 16:56 schreef akveor het volgende:[..]
Mooi gezegd.... zij kunnen het ook niet helpen dat zij gekleurde beelden te zien krijgen.
Alle TV kijkers die met regelmaat DGK kijken die ik ken vinden Huub een eikel.
En daar hebben ze natuurlijk ook helemaal gelijk in, maar dat is ook precies de rol die Huub vervult in het spel. Alle bewoners zijn ooit gekozen om te voldoen aan een bepaald type dat door de producenten gezocht werd. Bij Claire en Lieke is me nooit echt duidelijk geworden of die rol meer inhield dan vriendin van Huub spelen, maar misschien was dat ook wel de enige functie, zodat er in de uitzendingen extra kan worden gewezen op zijn vreemdgaan.
Amanda speelt haar rol van goedkope slet die denkt dat ze een beroemdheid is met verve, Jaap acteert af en toe zijn scènes voor de spiegel om de rol van schizofreen EmoJaap/TerrorJaap neer te kunnen zetten in de tv-uitzendingen.
Waar de producenten wat mij betreft hun grote zwakte tonen is dat ze niet in staat zijn een rol bij te stellen. Iemand die niet voldoet aan zijn rol en onvoldoende tv oplevert wordt uit het programma weggeschreven, maar als iemand die blijkbaar wel interessant genoeg is voor tv compleet niet overeenkomt met zijn rol dan wordt er gewoon net zolang geknipt en geplakt tot er op tv een compleet andere persoon te zien is dan op de streams.
Dit zag je eerder met Natasia (die eigenlijk in alle opzichten voldoet aan de rol die later aan Amanda is toegewezen). DGK had een moeder nodig, dus werd Natasia neergezet als de zorgzame moeder, terwijl ze haar kinderen direct zou inruilen voor een buikwandcorresatie.
En bij Brian gebeurt precies hetzelfde. Aangezien ze al een sneaky gluiperd (Nicolaas), een sportman (Bart), een treiteraar (Nathanael/Huub) en een opgefokt mannetje (Huub) hadden, moest en zou Brian de gevoelige, trouwe, intelligente dichter blijven.