Klinkt geweldig hoe jullie met elkaar omgaan. Keiharde muziek aanzetten om het noodzakelijke lawaai van de buren te compenseren. Puur en alleen om ze eens terug te pakken. Als reactie hierop word er flink met hamers op de muur geslagen. Lijkt me ook geen geweldige oplossing. Hoewel... je hebt natuurlijk niet veel keus als de deur niet open wordt gedaan.
Ook eens zo'n leuke buurjongen gehad die altijd, midden in de nacht, de muziek ineens heel hard aanzette. Deur werd ook niet open gedaan. Volgens mij heeft mijn moeder toendertijd ook wel op de muur staan rammen.
Toch lijkt me een gesprek de beste oplossing. Je had een keer langs moeten gaan op een moment dat de muziek niet aan stond. Misschien dat hij dan wel open deed. Heel goed dat je uiteindelijk de politie hebt gebeld. Zoiets moet je niet blijven pikken.
Wat er nu aan de gang is klopt van geen kant. Hij had op zijn minst de bouwplannen door de bus kunnen gooien met alles wat daarmee gepaard gaat. De dagen dat er gebouwd wordt, wat er precies gedaan moet worden en dergelijke. Daarnaast had hij ruim van tevoren aan moeten geven dat hij wat van jou verwachtte. Dat je je op deze manier weg laat zetten lijkt nergens op. Het is toch van de gekke dat meneer s'ochtends, aan je vriendin nota bene, vraagt (lees: eist) of s'avonds al het werk gedaan kan zijn. Waar haalt hij het lef vandaan.
Verder zou ik inderdaad hem laten regelen dat de voegen netjes gemaakt worden, de schade hersteld wordt en verder alles zonder problemen zal verlopen. Deze situatie is natuurlijk wel geschikt om nog eens over de muziek te beginnen. Probeer het niet uit te laten lopen op een burenruzie, daar zit niemand op te wachten lijkt me. Hoewel het soms niet anders kan natuurlijk.
Laat even weten wanneer dit bij de rijdende rechter wordt uitgezonden
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."