abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:39:43 #1
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_58549861
Het nieuwe shirt
Zoals bekend is er een nieuw shirt! Deze keer met een leuk extratje (vind ik): Het Nederlandse volkslied in de kraag!
quote:
Ten opzichte van het huidige shirt is er op het eerste gezicht niet veel veranderd. Kledingsponsor Nike heeft wederom vastgehouden aan de retro-stijl.

Het oranje shirt is feller geworden en daarnaast heeft de V-hals de plaats van het kraagje ingenomen. Op de linkerzijde van de V-hals zijn de kleuren van de Nederlandse vlag aangebracht. “Dat is mooi verweven in dit nieuwe shirt”, reageerde Ruud van Nistelrooy op de website van de KNVB. “Elke keer dat je het oranje shirt aantrekt, geeft het weer een bijzonder gevoel. Dat verandert nooit. Het shirt straalt de Nederlandse cultuur uit.”

De sokken hebben wel een flinke verandering ondergaan. De kleur van de kousen is de komende twee jaar nassaublauw, de kleur van het Koninklijk Huis. Net als bij het nieuwe uittenue staat er een stuk tekst van het volkslied in de binnenkant van het shirt: 'Wilhelmus van Nassouwe, ben ik, van Duitsen Bloed, den Vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood.’
Pics:

Het thuis shirt

Het uit shirt

Natuurlijk de vraag: Wat vinden jullie er van!

(Ik mis persoonlijk wel de kraag...)

[ Bericht 14% gewijzigd door Vinno op 08-05-2008 14:06:01 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:46:48 #2
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58550031
volkslied in de kraag?

vind het niet mooi, die vlag in de kraag.

het uitshirt is wel ok
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:47:23 #3
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_58550040
Het uitshirt is erg mooi, maar thuisshirt ziet er niet beter uit dan een shirt van een gemiddeld amateurelftal. Met name de kraag vind ik erg lelijk. Het idee van die kleuren van de vlag in de kraag lijkt wel de uitkomst van een prijsvraag voor kinderen, waar slechts drie inzendingen voor zijn geweest en de jury uit armoe voor dit heeft gekozen.
pi_58550088
volkslied of vlag? volkslied op het shirt zou handig zijn, weten ze eindelijk de tekst eens

ik vind beide shirts erg mooi!
pi_58550260
Vet toch?

Ik vind het een hele verbetering dat Nederland op hun thuisshirt weer witte rugnummers etc. hebben, dat heeft iets vertrouwds vind ik, integenstelling tot die zwarte rugnummers en broeken enzo. Verder vind ik de sokken van het thuisshirt wel vet, die zijn dezelfde kleur blauw als het uitshirt, maar die sokken zijn alleen vet icm een witte broek. Dan krijg je namelijk het rood-wit-blauw, maar is het rood oranje uitgevallen en het blauw lichtblauw. Maar waarschijnlijk zal Nederland in het Oranje toch nooit met die 'Nassaublauwe' sokken spelen, omdat het te onduidelijk zou zijn, dus ik begrijp niet waarom ze het überhaupt zo ontwerpen. Bij het vorige thuisshirt hoorde eigenlijk normaal-blauwe sokken, maar ik kan me niet herinneren dat we die ooit gedragen hebben.

Maar ik vind het in ieder geval prima shirtjes, een verbetering tov de vorige.
  donderdag 8 mei 2008 @ 10:59:32 #6
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_58550268
Ik vind het uit-shirt mooier dan het thuis-shirt.
Dat was bij het vorige thuis-shirt wel anders.

Dat vlagkraagje was in de jaren 70 best wel modern.
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:16:36 #7
52871 Blight
Supersized.
pi_58550590
Ik vind het niet echt mooi. Ik vind de shirts welke we hadden tijdens het WK2006 toch een stuk beter, maarja. Als er maar prijzen mee gepakt worden!
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_58550738
Eerste shirt ziet er nep uit.
pi_58551008
Al oud nieuws natuurlijk. En het heeft ook weinig met EK te maken. Je zou er een "post hier shirtjes van EK deelnemers"-topic van kunnen maken, maar dat voegt imo ook niks toe.

Hier werd er over gediscussieerd: Voetbalshirtjes # 30: Nieuwe oranje shirt is bekend
Het huidige deel: Voetbalshirts #31: Hoogzomer

Ik vind het wel mooie shirts.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:48:25 #10
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_58551289
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 10:59 schreef EastKaas het volgende:
Vet toch?

Ik vind het een hele verbetering dat Nederland op hun thuisshirt weer witte rugnummers etc. hebben, dat heeft iets vertrouwds vind ik, integenstelling tot die zwarte rugnummers en broeken enzo. Verder vind ik de sokken van het thuisshirt wel vet, die zijn dezelfde kleur blauw als het uitshirt, maar die sokken zijn alleen vet icm een witte broek. Dan krijg je namelijk het rood-wit-blauw, maar is het rood oranje uitgevallen en het blauw lichtblauw. Maar waarschijnlijk zal Nederland in het Oranje toch nooit met die 'Nassaublauwe' sokken spelen, omdat het te onduidelijk zou zijn, dus ik begrijp niet waarom ze het überhaupt zo ontwerpen. Bij het vorige thuisshirt hoorde eigenlijk normaal-blauwe sokken, maar ik kan me niet herinneren dat we die ooit gedragen hebben.

Maar ik vind het in ieder geval prima shirtjes, een verbetering tov de vorige.
zou dat dan slaan op de originele NL vlag, oranje blanje blue??
pi_58551317
Nike had gewoon een replica van het EK 1988 moeten maken!
Dat is een shirt waarmee je de prijzen pakt!

Het uitshirt vind ik op zich wel te doen maar vond het vorige utishirt (witte) een stuk meer uitstraling hebben. Dit gevoel heb ik ook bij het thuisshirt. Het vorige was beter.
pi_58551337
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
Al oud nieuws natuurlijk. En het heeft ook weinig met EK te maken. Je zou er een "post hier shirtjes van EK deelnemers"-topic van kunnen maken, maar dat voegt imo ook niks toe.

Hier werd er over gediscussieerd: Voetbalshirtjes # 30: Nieuwe oranje shirt is bekend
Het huidige deel: Voetbalshirts #31: Hoogzomer

Ik vind het wel mooie shirts.
Vergeet niet dat EK een breder publiek heeft dan VBL.
Hier komen ook vaak fokkers die niet in VBL komen!
pi_58551546
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:48 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

zou dat dan slaan op de originele NL vlag, oranje blanje blue??
Ja.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  donderdag 8 mei 2008 @ 12:35:55 #14
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_58552238
wat kan mij het shirt nou schelen als ze het EK maar winnen
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_58553388
Allemaal commercieel gedoe natuurlijk van Nike en de KNVB om zoveel mogelijk shirtjes te verkopen.
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:08:07 #16
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_58554180
Ik weet zeker dat ik ook eens een duidelijk plaatje heb gezien van het volkslied in de kraag, maar kan het niet vinden

Ik vind zelf het nieuwe Uit Shirt mooier dan de vorige, maar juist het vorige Thuis Shirt mooier dan de nieuwe.
pi_58555482
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:49 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]

Het uitshirt vind ik op zich wel te doen maar vond het vorige utishirt (witte) een stuk meer uitstraling hebben. Dit gevoel heb ik ook bij het thuisshirt. Het vorige was beter.
Ik had daar een peutershirtje van met van Basten achterop, mijn moeder is zo (on)aardig geweest om het te schenken aan Roemeense, Poolse, of andere kinderen die het niet zo goed hebben

Nog altijd een trauma van.
pi_58555656
Ik ben er niet kapot van. Zowel uit- als thuisshirt
  donderdag 8 mei 2008 @ 15:53:56 #19
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58556135
Het thuisshirt vind ik zeker mooi. Uit lijkt nergens op.
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:53:21 #20
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_58558270
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

Ik had daar een peutershirtje van met van Basten achterop, mijn moeder is zo (on)aardig geweest om het te schenken aan Roemeense, Poolse, of andere kinderen die het niet zo goed hebben

Nog altijd een trauma van.
Oh, das zonde idd!
pi_58558312
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:49 schreef sjimz het volgende:
[ afbeelding ]

Het Nederlands elfal shirt van 1988, mooiste Oranje tenue ooit
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 8 mei 2008 @ 17:57:48 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_58558340
Jammer dat 't nog steeds Nike is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_58558377
Mooi shirts vooral de retro stijl spreek mij aan. Mooier als die shirts met allemaal van die domme rondjes en witte lijnen over het shirts
pi_58558382
Ik vind 't thuisshirt wel wat hebben, maar dat ga ik pas echt beoordelen als ik 'm binnen heb via de Fok!-prijsvraag
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_58558955
Uit shirt vind ik niks, thuis shirt gaat wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')