Pics:quote:Ten opzichte van het huidige shirt is er op het eerste gezicht niet veel veranderd. Kledingsponsor Nike heeft wederom vastgehouden aan de retro-stijl.
Het oranje shirt is feller geworden en daarnaast heeft de V-hals de plaats van het kraagje ingenomen. Op de linkerzijde van de V-hals zijn de kleuren van de Nederlandse vlag aangebracht. “Dat is mooi verweven in dit nieuwe shirt”, reageerde Ruud van Nistelrooy op de website van de KNVB. “Elke keer dat je het oranje shirt aantrekt, geeft het weer een bijzonder gevoel. Dat verandert nooit. Het shirt straalt de Nederlandse cultuur uit.”
De sokken hebben wel een flinke verandering ondergaan. De kleur van de kousen is de komende twee jaar nassaublauw, de kleur van het Koninklijk Huis. Net als bij het nieuwe uittenue staat er een stuk tekst van het volkslied in de binnenkant van het shirt: 'Wilhelmus van Nassouwe, ben ik, van Duitsen Bloed, den Vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood.’
zou dat dan slaan op de originele NL vlag, oranje blanje blue??quote:Op donderdag 8 mei 2008 10:59 schreef EastKaas het volgende:
Vet toch?
Ik vind het een hele verbetering dat Nederland op hun thuisshirt weer witte rugnummers etc. hebben, dat heeft iets vertrouwds vind ik, integenstelling tot die zwarte rugnummers en broeken enzo. Verder vind ik de sokken van het thuisshirt wel vet, die zijn dezelfde kleur blauw als het uitshirt, maar die sokken zijn alleen vet icm een witte broek. Dan krijg je namelijk het rood-wit-blauw, maar is het rood oranje uitgevallen en het blauw lichtblauw. Maar waarschijnlijk zal Nederland in het Oranje toch nooit met die 'Nassaublauwe' sokken spelen, omdat het te onduidelijk zou zijn, dus ik begrijp niet waarom ze het überhaupt zo ontwerpen. Bij het vorige thuisshirt hoorde eigenlijk normaal-blauwe sokken, maar ik kan me niet herinneren dat we die ooit gedragen hebben.
Maar ik vind het in ieder geval prima shirtjes, een verbetering tov de vorige.
Vergeet niet dat EK een breder publiek heeft dan VBL.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:36 schreef EnGCatjuh het volgende:
Al oud nieuws natuurlijk. En het heeft ook weinig met EK te maken. Je zou er een "post hier shirtjes van EK deelnemers"-topic van kunnen maken, maar dat voegt imo ook niks toe.
Hier werd er over gediscussieerd: Voetbalshirtjes # 30: Nieuwe oranje shirt is bekend
Het huidige deel: Voetbalshirts #31: Hoogzomer
Ik vind het wel mooie shirts.
Ja.quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:48 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
zou dat dan slaan op de originele NL vlag, oranje blanje blue??
Ik had daar een peutershirtje van met van Basten achterop, mijn moeder is zo (on)aardig geweest om het te schenken aan Roemeense, Poolse, of andere kinderen die het niet zo goed hebbenquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:49 schreef sjimz het volgende:
Nike had gewoon een replica van het EK 1988 moeten maken!
Dat is een shirt waarmee je de prijzen pakt!
[ afbeelding ]
Het uitshirt vind ik op zich wel te doen maar vond het vorige utishirt (witte) een stuk meer uitstraling hebben. Dit gevoel heb ik ook bij het thuisshirt. Het vorige was beter.
Oh, das zonde idd!quote:Op donderdag 8 mei 2008 15:19 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik had daar een peutershirtje van met van Basten achterop, mijn moeder is zo (on)aardig geweest om het te schenken aan Roemeense, Poolse, of andere kinderen die het niet zo goed hebben
Nog altijd een trauma van.
Het Nederlands elfal shirt van 1988, mooiste Oranje tenue ooitquote:Op donderdag 8 mei 2008 11:49 schreef sjimz het volgende:
Nike had gewoon een replica van het EK 1988 moeten maken!
Dat is een shirt waarmee je de prijzen pakt!
[ afbeelding ]
Het uitshirt vind ik op zich wel te doen maar vond het vorige utishirt (witte) een stuk meer uitstraling hebben. Dit gevoel heb ik ook bij het thuisshirt. Het vorige was beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |