quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:07 schreef MdMa98 het volgende:
-ga jij dood als ik HIV heb?
die vind ik wel heel link
Oh ja, ik experimenteer ergens mee, en dan rook ik direct. Gelukkig heb ik bijna alles geprobeerd in mijn leven op het gebied van drugs, behalve spuiten, want ik heb een hekel aan naalden. Ik weet in ieder geval van het meeste wat het is, wat het doet, en waarom je er beter vanaf kan blijven, en dat dan dus uit ervaring.quote:
Ga JIJ dood als IK rookquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:04 schreef The_End het volgende:
[..]
Snap je het nog steeds niet na al die posts?Nog een keertje:
-ga jij dood als ik teveel sla eet?
-ga jij dood als ik teveel zuip?
-ga jij dood als ik teveel roomboter eet?
-ga jij dood als ik teveel zon?
-ga jij dood als ik HIV heb?
Joh.........quote:Je geeft een beetje aan dat je echt geen enkel besef hebt van waar je over praat. Wist je bijvoorbeeld dat je je op andere manieren tegen SOA's kan beschermen?
Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben overigens voor het rookverbod in de horeca, hell, ik leef al drie jaar met een rookverbod in de horeca en op andere publieke plaatsen, en ik heb er geen last van hoorSterker nog, ik rook in mijn eigen huis niet eens als mijn zoon thuis is.
Ik ben niet graag andere mensen tot last. Ik heb er ook een hekel aan als andere mensen voor mij uitmaken wat ik wel of niet mag doen. Laat staan dat ik andere mensen met een betuttelend vingertje ga wijzen op zaken die in mijn ogen storend zijn.
Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
Ga JIJ dood als IK rook
Zo, dat is nieuw voor me. Ik vind het echt verschrikkelijk om te beseffen dat jij dood gaat als ik een sigaretje rook, want dat is blijkbaar een vaststaand feit. Nee, nu stop ik hoor.
Gelukkig kun jij sarcasme perfect inschattenquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef The_End het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat je niet weet waar je over praat. Je hoeft het niet nog eens te benadrukken hoor.
Wat een dikke duim heb jij .quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Niet rokers zijn beste mensen hoor, tot ze over hun hetze tegen rokers moet gaan praten. Dan worden ze vals. Maar dan kruipen ze op de fiets, met de kleine meid voorop in een kinderstoeltje en gaan gezond fietsen naar het park, waarbij ze 4 vrachtwagens en 2 bussen passeren en de kleine meid het equivalent van 10 sloffen tabak in een middag mag opsnuiven.
Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom ben je dan voor een rookverbod? Om andere mensen niet tot last te zijn is een verbod niet nodig. Een rookverbod is juist mensen tot last omdat dit hun keuzevrijheid beperkt.
Voor je zelf verantwoordelijk zijn is maar eng he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Zo'n kerel met een eenmanszaak moet tegen zichzelf beschermd worden.
De keuzevrijheid wordt wel degelijk beperkt en als er nu zoveel behoefte aan rookvrije horeca was geweest dan was die er toch al lang?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Omdat rokers over het algemeen vrij egoistisch zijn in hun rookgedrag en perse willen roken zelfs al vragen niet-rokers ze om dat niet te doen in hun bijzijn. Zolang de doorsnee roker zich niet wenst aan te passen dienen ze van hogerhand opgelegd te krijgen dat ze zich wel moeten aanpassen.
En de keuzevrijheid voor rokers wordt niet beperkt, ze kunnen roken, alleen niet in de kroeg, nou, dan gaan ze toch lekker naar buiten of niet meer naar de kroeg? Ik zie het probleem echt niet.
Ik overdrijf op dezelfde manier als de anti-rook-Jehova. That's allquote:
Meeroken is ook schadelijk. Er is veel verzet tegen door anti-wetenschappelijke "vrijheidsstrijders", maar ja...quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:39 schreef -skippybal- het volgende:
Die 20% extra is ook niet bewezen. Jah, door één onderzoekje. Laten we de rest gewoon vergeten, komt namelijk niet zo goed uit he.
nou ja, als jije en eenmanszaak begint komt er niemand bij je aan de deur kloppen dat je rookt...quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Deze wet is schandalig, ooit was het bedoelt om een rookvrije plek aan een werknemer aan te bieden, opzich kan ik daarmee leven, maar plots stelde iemand de vraag: hoe zit dat dan met eenmanszaken waarvan de eigenaar rookt, en toen zei men, neeeeeeeeeeeeuuuuuuuuu daar moet het zelfde voor gelden, anders is het niet meer duidelijk in de horeca. Kortom, men heeft deze wet gewoon misbruikt om de horeca rookvrij te krijgen. Schandalig gewoon.
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:34 schreef ElizabethR het volgende:
Het enige probleem dat ik heb is dat de niet-rokers zo verbeten zijn in hun kruistocht die 'stigmatisering van de roker' heet. Alle fanatieke anti-rook-jehova's staan zichzelf een hoge bloeddruk te protesteren op die barricades. Terwijl het zoveel aardiger zou overkomen als ze zich niet zo superieur zouden opstellen ten opzichte van die 'vieze verslaafde'. Je hoort ze bijna denken: ' Ik win, ik win'.
Jammer.
Wat is een drogreden danquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:43 schreef DarkElf het volgende:
oh puhlease zeg
natuurlijk zijn er rokers die zich niets aantrekken van anderen, net als niet rokers trouwens ..maar ik heb zélden meegemaakt dat rokers weigerden ergens anders te gaan roken als dat gewoon gevraagd werd.
Niet in een gelegenheid waar je van de uitbater mag roken, dan ken je als niet-roker het risico en je hebt altijd de vrijheid om niet te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:46 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is dus al fout. De roker zou eerst even moeten vragen of je er geen last van hebt. Jij draait het weer om.
Dat zég ik!! Maar behalve je totale onbegrip voor sarcasme kun je ook nogal selectief quoten.quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
Dit komt nu eenmaal voort uit het feit dat er jarenlang door rokers gedaan is waar ze zin in hadden en daarbij lak hadden aan iedereen om zich heen. Zelfs nu eindelijk de rollen worden omgedraaid en het niet meer vanzelfsprekend is dat de roker mag doen waar hij zin in heeft zonder zich af te vragen of anderen last hebben van zijn gedrag, blijven ze zich zeer egoistisch gedragen en halen ze zoveel mogelijk drogredenen erbij om te besluiten dat het rookverbod slecht is.
idd, gaf je aan dat je er last van had op je werkplek, dan was het vaak "ja ik mag hier roken hoor"quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:41 schreef The_End het volgende:
[..]
mooi waren de jaren 80 met die slogan... het klonk zo mooi, het werkte echter voor geen meterquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |