abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58521780
Beste Mensen,

Ja vrij stomme fout gemaakt 3 weken geleden i know dus daar hoef je niet mee te komen.
Maar aangezien ik het nergens kan lezen mischien iemand die hier kennis van heeft.

Heb een alcoholcontrole gehad, was Alert, moest mee naar het bureau en mocht gewoon lekker op kantoor zitten, beetje met de agenten zitten praten die vonden het blijkbaar ook wel leuk.

Toen moest ik blazen, weer even wacht.
Kwam er een agent terug met een blad, niet helemaal op gelet maar gaf aan dat er 2 getallen stonden en dat maakte gemiddeld 410, oftewel 2x410, dus dacht oke me rijbewijs ben ik kwijt maar nee.
Ze begonnen met ze drieen te praten en kwamen aan dat is dat 335 (volgens mij ul/g) want ik kreeg me rijbewijs gelijk terug en een rijverbod van 3 uur.

Wat gaat er nu gebeuren en wat kan ik verwachten kwa boete? als ik zo de boete database nalees aangezien me rijbewijs niet is ingevorderd zit ik rond de ¤220 en geen EMA cursus?

Maar wie weer hier mee van?

Alvast bedankt
pi_58521956
Ben overigens beginnend bestuurder, rijbewijs al 3 jaar geen enkele schades niks voor de rest gebeurd hoogstens wat snelheidsboetes van 10km/h te hard of 20km/h niet boven de 30 of andere gekke dingen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:30:17 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_58522215
Dit soort dingen worden voorgelegd bij de officier van justitie. Deze zal een schikking voorstellen maar kan alsnog een rijverbod opleggen of het rijbewijs invorderen. Dit is iig wat ik elke keer op wegmisbruikers hoor
pi_58522237
Ja dan kijken ze toch naar je verleden? maar spannende dingen heb ik niet gedaan, normale snelheidsboetes onder de 30 worden toch niet eens geregristreerd? en is tevens lease auto.
pi_58522335
Alcohol in het verkeer?
Ik hoop dat ze je rijbewijs voor de komende 75 jaar in beslag nemen en je auto ter plekke door de schredder halen.
En zelfs dan kom je er in mijn ogen zeer makkelijk van af als drinkend bestuurder
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_58522374
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:35 schreef Sakura het volgende:
Alcohol in het verkeer?
Ik hoop dat ze je rijbewijs voor de komende 75 jaar in beslag nemen en je auto ter plekke door de schredder halen.
En zelfs dan kom je er in mijn ogen zeer makkelijk van af als drinkend bestuurder
Meneertje-ik-maak-nooit-een-fout
Als je rijbewijs word ingevorderd heb je echt teveel op ik denk net 4/5 biertjes doe is normaal.
En overigens gaf ik al aan dat het stom was.
pi_58522519
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:37 schreef Ab-Normaal het volgende:

[..]

Meneertje-ik-maak-nooit-een-fout
Als je rijbewijs word ingevorderd heb je echt teveel op ik denk net 4/5 biertjes doe is normaal.
En overigens gaf ik al aan dat het stom was.
Ik ben de laatste die zal beweren dat ik nooit een fout maak. Maar alcohol in het verkeer is zo ongelofelijk stom en onverantwoordelijk dat ze een ieder die dat toch flikt levenslang het gebruik van een auto wat mij betreft mogen verbieden, en een boete waar die nog jaren mee bezig is om af te betalen. (jaartje of 5 TBS zou ook een goede mogelijkheid zijn)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_58522556
Tot dat jezelf bv een keer een borrel heb 3 biertjes drinkt en je rijdt 100m naar huis en bam staan ze.
Ben geen kilometers gaan rijden ofzo.
En ja weet het is stom en je leert er alleen maar van en die boete vind ik ook terrecht ben alleen benieuwd wat me te wachten staat
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:51:45 #9
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_58522621
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:45 schreef Sakura het volgende:

[..]

Ik ben de laatste die zal beweren dat ik nooit een fout maak. Maar alcohol in het verkeer is zo ongelofelijk stom en onverantwoordelijk dat ze een ieder die dat toch flikt levenslang het gebruik van een auto wat mij betreft mogen verbieden, en een boete waar die nog jaren mee bezig is om af te betalen. (jaartje of 5 TBS zou ook een goede mogelijkheid zijn)
Je kunt ook overdrijven.
pi_58522636
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:51 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven.
Met alcohol in het verkeer niet.
pi_58522641
ja dan stukje kan je ook lopen dan he

Maar goed, we maken allemaal wel eens een stomme fout. Niet meer doen iig, want dan is er echt geen excuus meer mogelijk.
pi_58522667
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:47 schreef Ab-Normaal het volgende:
Tot dat jezelf bv een keer een borrel heb 3 biertjes drinkt en je rijdt 100m naar huis en bam staan ze.
Ben geen kilometers gaan rijden ofzo.
En ja weet het is stom en je leert er alleen maar van en die boete vind ik ook terrecht ben alleen benieuwd wat me te wachten staat
Als het 100 meter is waarom ben je dan met de auto?
Dan kan je beter gaan lopen.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:54:17 #13
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_58522676
quote:

[..]

TBS Right. Voor je jezelf nóg belachelijker maakt zou ik me eerst gaan inlezen.

Daarnaast heeft TS geen doodzonde begaan en moet je niet zo overdrijven.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:55:47 #14
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_58522704
Dit is wat ik kon vinden via Google:

Dronken rijden
Het boetebedrag voor het dronken rijden was al eerder aangepast. Per 1 januari is alleen het tarief voor de onderste categorie overtreders verhoogd van 190 naar 220 euro. Voor bestuurders van vrachtauto’s en autobussen wordt het zelfs 300 euro (was 190).

En dat was van 2003, dus zal nu nog wel hoger zijn. Wat er verder nog moet gebeuren weet ik niet.
pi_58522725
100m was maar een voorbeeld maar was inprincipe bocht om lange straat uitrijden thuis (lang 2 a 3 km'
Waarom niet gaan lopen? kwam toevallig van een afspraak af en eigenlijk gelijk doorgereden naar de plaats waar ik dus die biertjes dronk.

Maarja iemand idee, zijn mensen die zeggen er komt een cursus, hoor ook diverse mensen die het hebben gehad dat die niet was ingevorderd dat ze er met die ¤220 vanaf kwamen als beginnend bestuurder.

want dat 0,8 promile enzo begrijp ik ook niet echt want dat hoor je niet op het bureau puur alleen ul/gs
  dinsdag 6 mei 2008 @ 23:58:42 #16
180174 Diemux
People vs Me
pi_58522749
335... volgens mij op wegmisbruikers zeiden ze dat 200 maximaal toegestaan was en dat ze vanaf 220 bekeurdeen ofzo ??
pi_58522802
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 23:58 schreef Diemux het volgende:
335... volgens mij op wegmisbruikers zeiden ze dat 200 maximaal toegestaan was en dat ze vanaf 220 bekeurdeen ofzo ??
Overzicht voor je
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=139
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:02:50 #18
180174 Diemux
People vs Me
pi_58522827
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 00:01 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Overzicht voor je
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=139
Dan ziet het er naar uit dat je gelukt hebt gehad
pi_58522833
Ja ik denk dus dat ik dit heb

0,54 - 0,80‰ (235 - 350 µG/l) ¤ 220,- ¤ 220,-

Anders geven ze je toch geen rijverbod en gewoon doodleuk je rijbewijs terug? of zie ik dat verkeerd.
En wat ik begreep was dat je die cursus alleen krijgt als je rijbewijs wordt ingenomen.
Maar daar doen ze ook maar vaag over.
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:44:01 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_58525153
Kost je trouwens in ieder geval een punt. En mag hopen dat ze je op die cursus sturen want blijkbaar realiseer je je niet zo heel erg wat de gevolgen hadden kunnen zijn Helaas is dat op aan het CBR en de OvJ, maar als jij al een flink aantal 10 en 20km/u te hard boetes hebt zie ik dat zonnig in .
quote:
Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer (EMA)
Wie wordt betrapt op het misdrijf ‘rijden onder invloed’ krijgt niet alleen met het Openbaar Ministerie, maar ook met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat te maken. Los van de straf, kan het CBR* er namelijk aan twijfelen of de betrokkene wel geschikt is om een voertuig te besturen. Om die geschiktheid weer op het vereiste niveau te brengen, kan het CBR een zogeheten vorderingsprocedure starten. U kunt dan verplicht worden om de EMA te volgen.

Kosten
Deelnemers moeten de EMA zelf betalen. U krijgt hierover een brief van het CBR. Vanaf januari 2007 zijn de kosten ¤ 664,05 (inclusief cursusmateriaal, koffie en thee).
Je krijgt dan in ieder geval wel een lekker kopje thee erbij

Waarschijnlijk word het echter gewoon afgedaan met die 220, - , mits je natuurlijk niet hier een potje staat te liegen over de omstandigheden en je boete verleden.
Dum de dum
pi_58525396
Nee is gewoon met de auto van de zaak dan reed je weer is net 11km/h te hard dan weer 5km/h etc etc
Nooit staande gehouden of wat dan ook.

Dus lijkt mij als ze naar me verleden kijken dat dat wereldschokkend is, wat ik hoor namelijk is en dat zei die agent ook, onder de 30 wordt niet geregristreerd dus dat komt niet op je naam ofzo.

Dus dan heb ik een schoon verleden.

Voor de rest weet ik heust wel wat de gevolgen hadden kunnen zijn en nu je gepakt leer je er alleen maar meer van.

Alleen een beetje jammer dat het CBR mag kiezen wat het wordt want dat zijn meestal niet de meest relaxte lui. Maarja anders ag heb zelf de fout begaan.

Maar hier op fok iemand die dit ook wel is heeft gehad? die 2 getallen die ze noemen wat voor waardes zijn dat?
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:25:39 #22
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58525433
quote:

[..]

Helemaal mee eens
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:40:35 #23
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_58525578
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 07:44 schreef Fe2O3 het volgende:
Je krijgt dan in ieder geval wel een lekker kopje thee erbij
Voor dat geld verwacht je er toch wel minstens een lekker (belgisch) biertje bij...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  woensdag 7 mei 2008 @ 08:50:18 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58525723
quote:

[..]

Helemaal mee eens, alcohol in het verkeer kan niet hard genoeg aangepakt worden..
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_58525948
Een maat van me werd binnen 2 maanden 2 keer aangehouden met alcohol op.
De 2e keer hielden ze hem eigenlijk aan omdat hij geen gordel omhad, maar ze roken alcohol
Toen had hij 2 flesjes bier op en zat hij maar net boven de limiet, waardoor hij een rijverbod van 1 uur kreeg.

Beide keren zat hij onder de grens voor een EMA-cursus, maar omdat hij 2 keer gepakt is hij er nu toch voor opgeroepen door het CBR.

Dus volgende keer zou ik die 2-3 km toch maar lopen als ik jou was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')