De manager uit Nederland, maar de man met de spatel uit Turkije. Maar goed, dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:
Als het te snel droogt, dan is de kans op scheuren groter, imo. Dus gewoon wachten, voor rest zie herboven.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:31 schreef jitzzzze het volgende:
De stucadoor was heel erg enthousiast bezig, en heeft al mn inbouwdozen dicht gesmeerd. Gelukkig had ik al die dingen afgeplakt, maar nu moet ik dus stucwerk weg gaan halen om mn stopcontacten weer terug te zetten.
Hoe kan ik dat het beste doen zonder dat ik de halve muur sloop? Een gatenzaag? Of met een schroevendraaier prikken?
En op welke wijze droogt stucwerk het snelste? Gewoon wachten, of zo'n droger huren bij de Boels?
Maar goed, het oppervlakte (wat je direct ziet) is al zo goed als droog. Het gaat mij erom dat mn houten vloer niet vol met vocht gaat zitten.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:01 schreef Quacker het volgende:
[..]
Als het te snel droogt, dan is de kans op scheuren groter, imo. Dus gewoon wachten, voor rest zie herboven.
Ik zou zo'n droger voor in huis huren bij Boels of zo.....quote:Op dinsdag 6 mei 2008 23:37 schreef jitzzzze het volgende:
Maar een ander vraagje, in het huis ligt mijn houten vloer te wachten tot alles geverfd is. Nu is dat onbehandeld hout. En echt alles is vochtig in het huis; zelfs mn post is vochtig.
Volgens de man waar ik mn vloer kocht kan het best, maar ik ben echt als de dood dat er vocht in al die planken trekt.
Goed advies! Help je hem ook met de stukken losgekomen stucwerk opruimen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik zou zo'n droger voor in huis huren bij Boels of zo.....
Zoveel vocht icm een houten vloer lijkt me geen goede combo
Waarom?quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Goed advies! Help je hem ook met de stukken losgekomen stucwerk opruimen?
vocht moet je niet geforceerd weg willen halen, maar gewoon het stucwerk de tijd geven om te drogen, anders krijg je droogtescheuren en hecht je stucwerk minder goed.quote:Op woensdag 7 mei 2008 08:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik zou zo'n droger voor in huis huren bij Boels of zo.....
Zoveel vocht icm een houten vloer lijkt me geen goede combo
Als je stucwerk niet tegen een droger kan heb je verkeerde stucwerkquote:Op woensdag 7 mei 2008 09:13 schreef Gurb het volgende:
[..]
vocht moet je niet geforceerd weg willen halen, maar gewoon het stucwerk de tijd geven om te drogen, anders krijg je droogtescheuren en hecht je stucwerk minder goed.
Veel beter is gewoon de ramen tegen elkaar open te zetten, met dit weer droogt je stucwerk hartstikke goed en snel.
Over de vloer, ik zou bij de vloerenboer een hygrometer lenen / huren, zodat je kunt bepalen wat de vochtigheid van het hout en je woning is. Als je hout nu te vochtig is, zal ie straks als ie ligt gaan krimpen wat kromtrekken en kieren tot gevolg kan hebben.
Liggen de vloerdelen strak op elkaar opgestapeld, en in het plastic? Dan zsm de delen loshalen en met latjes ertussen netjes opstapelen, dan kan het hout de vochtigheid van de woning aannemen.
stucwerk is het aanbrengen van een laag gips, dat gemengd wordt met water.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:18 schreef Rekkie het volgende:
Als je stucwerk niet tegen een droger kan heb je verkeerde stucwerk
quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:30 schreef jitzzzze het volgende:
het hout ligt nu (op advies van de verkoper) in het plastic (wat een beetje beschadigd is) strak opgestapeld. Als t stucwerk droog is moest ik t uitpakken en een week laten liggen.
dat latje komt er als t stucwerk droog is en de vloerdelen uitgepakt zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:48 schreef Gurb het volgende:
[..]
![]()
Ik zou dan tussen elke laag vloerdelen een dun latje doen om te zorgen dat alle vloerdelen goed kunnen "ademen"
En om je originele vraag te beantwoorden, die inbouwdozen kun je gewoon met een oude schroevendraaier, een oude rasp (geen kaasrasp, maar een houtrasp) of met een klein beiteltje wegtikken.
Da's waar, en dan kun je weer schimmel krijgen. Dan moet het wel erg ver gaan trouwens.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:43 schreef Gurb het volgende:
Als je midden in de winter bij een buitentemperatuur van -5 en een luchtvochtigheid van 90% in een onverwarmde, net gestucte woning een luchtdroger op de laagste stand neerzet zal het geen ernstige problemen opleveren, omdat het stucwerk anders erg slecht of niet zal drogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |