quote:Voor het publiek was de kleurrijke entree van Sarpong een cadeautje op een toch al vrolijke bevrijdingsdag. Het was opvallend hoe het publiek in de bijna uitverkochte Arena meeleefde met de wedstrijd en het spel van de thuisclub.
De stemming was bij 0-0 al anders dan tijdens doorsnee competitiewedstrijden. Het kan niet los worden gezien van het feit dat voor de play-offs apart moet worden betaald. Nogal wat vaste kaarthouders van Ajax waren gisteren thuis gebleven. De gelegenheidstoeschouwers leefden zich uit.
Toen Perez zich na acht minuten achter een vrije trap zette, begon het hele stadion ritmisch te klappen. Bij een paar gedurfde, maar mislukte dribbels van Luis Suarez volgde applaus in plaats van cynisch gefluit.
In die blijmoedige sfeer streed tegenstander Heerenveen voor zijn laatste kans. Twee keer scoren luidde vooraf de opdracht, maar het was al snel duidelijk dat die missie niet zou gaan slagen.
quote:Huntelaar: "Ajax is beter dan FC Twente"
06 mei 2008
In de Eredivisie pakte Ajax dit seizoen slechts één punt tegen FC Twente, maar toch is Klaas Jan Huntelaar er van overtuigd dat zijn ploeg in de play-offs gaat winnen van de Tukkers. Beide teams strijden de komende weken om één ticket voor de voorronde van de Champions League en volgens de spits gaat dat ticket naar Amsterdam.
"Twente heeft een goede ploeg, maar over twee wedstrijden moeten we van ze kunnen winnen. Waarom? Nou, omdat we een betere ploeg hebben", stelt de spits.
Toch waakt Huntelaar voor te veel optimisme. "We kunnen zeggen dat we beter zijn, maar we moeten het wel op het veld laten zien. Het is voor iedereen, de club en de spelers, heel belangrijk om de Champions League te halen. Dat moeten we tegen Twente laten zien. Tegen Heerenveen was ons spel maandag niet altijd top, dat klopt. Maar in de tweede helft was de buit op een gegeven moment eigenlijk al binnen. Daarom wilden we niet te veel krachten meer verspillen, met het oog op de komende wedstrijden tegen Twente."
Ook John Heitinga is er zeker van dat zijn ploeg FC Twente moet kunnen verslaan. "We moeten zaterdag in Emmen een goed resultaat neerzetten en het karwei daarna een week later in eigen stadion afmaken. FC Twente draait de laatste weken goed, maar wij moeten van eigen kracht uit gaan. Tegen een ploeg als Twente krijg je altijd ruimte om te voetballen en daar moeten we gebruik van maken."
De heenwedstrijd tussen Twente en Ajax is komende zaterdag in Emmen, de return is acht dagen later in de ArenA. De winnaar gaat naar de voorronde van de CL
Ik ben het met de Pers (AD) eens.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:15 schreef Sybesma het volgende:
Ik lees hier een hoop geklaag over het publiek van gisteren.
De pers ziet dat toch iets anders:
[..]
quote:Leonardo: "Ik wilde verhuurd worden"
Leonardo Vitor Santiago baalt van de houding van Ajax. De aanvaller komt dit seizoen niet of nauwelijks in de plannen van coach Adrie Koster voor, maar mocht in januari desondanks niet op huurbasis vertrekken.
NEC en FC Utrecht meldden zich voor de lichtvoetige Braziliaan, maar Ajax wilde tot ontevredenheid van Leonardo geen zaken doen. "Jammer dat Ajax me afgelopen winterstop niet aan een van de twee geïnteresseerde Nederlandse clubs heeft verhuurd. Dan was ik nu verder geweest. Komend seizoen wordt bepalend voor mijn carrière."
De technicus weet nog niet of hij volgend seizoen nog bij Ajax speelt. "Ik wil weten waar ik aan toe ben. De onzekerheid maakt me gek. Het lijkt me prachtig om met Van Basten te werken, maar dan moet ik wel aan spelen toekomen. Dit seizoen heeft me te weinig gebracht", zo zegt hij in Sportweek.
Overigens zou NEC komende zomer een nieuwe poging willen ondernemen om Leonardo aan zich te binden. De Nijmegenaren zijn op zoek naar een aanvaller met een actie, aangezien Kevin Bobson (aflopend contract) en Jeremain Lens (mogelijk terug naar AZ) waarschijnlijk vertrekken.
Tuurlijk hebben ze zich ingehouden. Daarom was ook alleen het kwartier na rust echt leuk. Toen zette Ajax even aan, 2 goals en de winst was veilig.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 11:42 schreef HeatWave het volgende:
Ik mag hopen dat Ajax zeker gisteren zich heeft ingehouden, want met deze inzet en felheid zijn we totaal kansloos tegen Twente.
Ik vond het ook niet echt tegenvallen opzich. OK het was geen Zuidamerikaanse sfeer, maar het was ook zeker geen 90 min stil zoals altijd maar beweerdquote:
4 posts boven jequote:
normaal is de sfeer anders. geen wave, geen geklap.. dat is voor mietjes en dagjesmensen. spelers die slecht spelen worden uitgefloten en corners worden met boe geroep ontvangen... die had immers het doel in moeten gaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef versteegrob het volgende:
Wel leuk gisteren toch, en 410 begon steeds met tellen
Wel vet als er een corner / vrijetrap is, gaat iedereen steeds harder klappen, en die rode kaart, allemaalzwaaien
Ik ben verkocht!
quote:Ajax volgt Huth en Antunes
Middlesbrough-verdediger Robert Huth staat, net als de Portugese linksback Vitorino Antunes, in de
belangstelling van Ajax. De Portugese krant A Bola en diverse Engelse media melden dat Ajax het tweetal deze zomer vast wil leggen.
Huth (23), die na een mislukt avontuur bij Chelsea nu de clubkleuren van Middlesbrough verdedigt,
zou voor een gelimiteerd bedrag mogen vertrekken bij Boro. De Duitse verdediger moet in Amsterdam de opvolger worden van de naar Atlético Madrid vertrekkende John Heitinga.
Vitorino Antunes (21) komt momenteel op huurbasis uit voor het Italiaanse AS Roma. De Portugese linksachter is eigendom van FC Pacos de Ferreira. Ajax ziet in Antunes een goede oplossing voor de geplaagde
linksbackpositie.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef versteegrob het volgende:
Wel leuk gisteren toch, en 410 begon steeds met tellen
Wel vet als er een corner / vrijetrap is, gaat iedereen steeds harder klappen, en die rode kaart, allemaalzwaaien
Ik ben verkocht!
Ja, maar dit is niet te vinden op die Portugese site, noch bij de "diverse Engelse media". Het onzingehalte is dus hoog.quote:
Okéquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:09 schreef Blight het volgende:
[..]
Ja, maar dit is niet te vinden op die Portugese site, noch bij de "diverse Engelse media". Het onzingehalte is dus hoog.
De pers ziet het precies hetzelfde, maar dat lijk jij niet te snappenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:15 schreef Sybesma het volgende:
Ik lees hier een hoop geklaag over het publiek van gisteren.
De pers ziet dat toch iets anders:
[..]
quote:Een delegatie van Ajax heeft FC Twente-verdediger Douglas zaterdag bekeken in de ontmoeting tegen NAC Breda (1-5). De Amsterdammers zien in de Braziliaanse centrumverdediger van de Tukkers de opvolger van de naar Atlético Madrid vertrekkende John Heitinga. (TC Tubantia)
Dan moet je eens naar wat volleybal wedstrijden gaan, wat zal jij het daar naar je zin hebben!quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef versteegrob het volgende:
Wel vet als er een corner / vrijetrap is, gaat iedereen steeds harder klappen
Grappig waarschijnlijk omdat op Tele2 bij de heenwedstrijd tegen Heerenveen dit al werd gemeld.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:21 schreef Nashje het volgende:
[..]
Grappig?
Leuke verdediger die Douglas. Wat mij betreft welkom.
Je mag hem hebben hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:21 schreef Damzkieee het volgende:
Kom op jongens, niet zo moeilijk doen over Schilder. De miljoenen stromen straks weer binnen
Gewoon 3 ton en aftikken die handel.
Met een clausule dat hij over 3 jaar gewoon weer terug kan voor 2.5 miljoen
was zeker een typetje van m als Ajax-fan.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:31 schreef BoerBert het volgende:
Vrij matige wedstrijd gister, ja. Zaten ook een stel mongolen in hetzelfde vak die eigenlijk de eerste helft voor mij verneukt hadden (419)
Wel geestig dat Dennis v/d Ven (wel een psv'er) vlak voor ons zat, hoorde er meerdere mensen over praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |