abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58519939
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
Heb OpenFTD geïnstalleerd, en ben nu nntpgrab aan 't compilen ofzo .
Kijk voor de grap eens naar hellanzb
Powered by Janetje®
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:50:49 #52
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_58520035
Ow lekker bijdehand van me Ik had laatst problemen met het zelf compilen van openftd, vandaar... Nouja, dan maar even de benodigde packages installeren... Probleem is dat apt er zelf allemaal zooi bij wil installeren die ik ook weer allemaal moet verwijderen.. Maar goed, toch nog maar eens proberen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:55:28 #53
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_58520142
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf SabNzbd, een daemon die detecteert of je een nieuwe nzb hebt gesaved, deze downloadt en repareert, en uitpakt. En vooral als je windows/Newsleecher bent gewend is het echt een verademing, want die gebruikt pakweg 80% CPU en het enige dat je ervoor krijgt is een progressbar.

Check hier voor een automatisch installatiescript voor Sabnzbd.
pi_58520322
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:

Geen GUI .
pi_58520685
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen GUI .
GUI's zijn voor homo's.
pi_58520967
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 19:43 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, okay... dus dan is 't goed als ie hier op 'alsa' staat. Waar kan ik dan instellen dat de alsa-mixer 't geluid naar een bepaalde geluidskaart stuurt?

'k Heb bij Preferences - Sound al alles op die geluidskaart gezet, maar dat heeft geen effect (wel voor de reguliere Movie Player).
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.
Als-ie het bij een andere player wel goed doet... neem dan die andere player

Amarok voor mp3 en VLC voor films, bijvoorbeeld.

Of check dingen als PVR en Medibuntu (multimediastations) eens.
Staan o.a. in de www.ubuntuguide.org genoemd.
pi_58521163
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:20 schreef Farenji het volgende:

GUI's zijn voor homo's.
.
pi_58521250
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:31 schreef mgerben het volgende:

Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.
Onboard sound voor als ik achter de pc zit + simpele SB Live met kabeltje naar huiskamer voor films.
quote:
Als-ie het bij een andere player wel goed doet... neem dan die andere player
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijken . VLC heeft vreselijke interface, snap niet dat dat ding zo populair is.
quote:
Of check dingen als PVR en Medibuntu (multimediastations) eens.
Staan o.a. in de www.ubuntuguide.org genoemd.
Zal 's kijken.
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:01:41 #59
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58525011
Dennis: omdat het niet de interface is waar je naar kijkt als je films kijkt
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_58525909
Gedownload en gebrand. Van de week eens installeren.
pi_58532304
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijken . VLC heeft vreselijke interface, snap niet dat dat ding zo populair is.

Omdat VLC alle codecs ingebouwd heeft. Hij is gemaakt voor mensen die niet willen hannessen met codecs en instellingen. Downloaden, installeren, spelen. En dat doet hij goed.
pi_58532979
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 22:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen GUI .
http://www.hellanzb.com/trac/wiki/HellaHella
http://cheezyblog.net/software/hellaworld/
http://www.lottanzb.org/

Geen GUI zegt 'ie dan, dit was 0,2 seconde Googlen.
Web based, gtk based, whatever floats your boat.
Powered by Janetje®
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:38:43 #63
56487 XrAiDeN
Deurklink
pi_58534292
Ik gebruik zelf Pan newsreader, werkt perfect
Vloerplint
  woensdag 7 mei 2008 @ 16:23:34 #64
107652 Quincy5
Back to the future
pi_58535352
Ik heb sinds de upgrade naar 8.04 ook problemen met het geluid. Direct na het herstarten voor de upgrade deed het geluid het prima, maar nadat de computer een nachtje in slaapstand is geweest was al het geluid weg.
Toen ben ik ook met de alsa-mixer en 'toverformules' gaan rommelen, maar ik kreeg pas weer geluid toen ik het opgaf en een reboot probeerde (ja, met windows opgegroeid ). Sindsdien kan ik dus de slaapstand niet meer gebruiken, omdat ik vaak een filmpje kijk en geen zin heb in een extra reboot.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
www.bttf.com
I hate mornings
pi_58537283
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 16:23 schreef Quincy5 het volgende:
Imaar nadat de computer een nachtje in slaapstand is geweest was al het geluid weg.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Ja, geen slaapstand gebruiken.

Persoonlijk heb ik het nog nooit zien werken, en wat jij beschrijft is nog een behoorlijk mild symptoom.
Zet 'm gewoon uit...
pi_58539894
Hey, ik zie ineens een optie "Shift with numeric keypad keys works as in MS Windows"!

.
pi_58539972
Hmm, maar het werkt helemaal niet zoals in Windows .
  woensdag 7 mei 2008 @ 20:42:17 #68
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_58540492
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:17 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, maar het werkt helemaal niet zoals in Windows .
Niet alles kan hetzelfde zijn he?
pi_58540881
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 20:42 schreef JortK het volgende:

Niet alles kan hetzelfde zijn he?
Er kan blijkbaar best veel niet in Ubuntu... .

"Dan moet je dat maar niet doen."
"Dan moet je maar een ander programma gebruiken."

Het is helemaal niet leuk om ineens je toetsenbord anders te moeten gebruiken... 'k Gebruik graag de pijltjestoetsen op m'n numpad ipv officiele pijltjestoetsen. En dan met de shift erbij een selectie maken ipv ineens cijfers op 't scherm zien verschijnen.
pi_58541062
En welke onheilige toetsencombinatie heb ik blijkbaar aangeslagen zodat de numpad-pijltjes nu ineens de muis-aanwijzer besturen .

*vaag vinkje weghaal*
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:27:08 #71
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58541438
Slaapstand: Dell 1720. Hardy Heron. Slaapstand werkt hier. Suspend, hibernate zijn geen enkel probleem.
DennisMoore: hibernate/suspend vereisen dat je moederbord + bios dit goed behandelen en daar schort het nogal eens aan. Onder Windows heeft men dit opgelost door voor elk probleem software matig een pleister te plakken.

Shift: onder Gnome kun je elke toets herdefinieren als je wilt. Dus ook de shift

Bij mij werken de pijltjestoetsen zoals ik gewend ben; ik weet alleen niet wat met de 'windows manier' bedoeld wordt. Kun je dat uitleggen?

Ik heb pijltjes onder 2 4 6 en 8, home onder 7, pageup onder 9, end onder 1 en pagedown onder 3.
Met een logitech toetsenbord. Kan me niet iets anders erbij voorstellen.
pi_58541567
Hmm, schiet mij maar lek. Nu kan ik ineens met shift-cijfers wél een selectie maken .

Oh, en ik deed per ongeluk windows-toets+E... dat geeft ook een geinig effect .

'k Moet toegeven. Het ziet er grafisch allemaal gelikt uit . En ik vermaak me ook nog steeds met de kleverige rubberen wobbly windows .
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:42:44 #73
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_58541772
Ik heb zelf ook Ubuntu 8.04 geinstalleerd. Ziet er goed uit alleen helaas werken mn Wifi het niet.
Al verscheidene dingen geprobeerd met ndiswrapper, maar er helaas nog niet in geslaagd.
  donderdag 8 mei 2008 @ 04:09:45 #74
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_58546967
Dennis: maak eens vlug 2 extra desks aan.
En probeer dan eens of compiz werkt voor je want daar zitten heel veel leuke effecten in.

Met die desks kun je je werkzaamheden groeperen: desk 1 voor internet activiteiten, desk 2 voor video/audio dingen, desk 3 voor editing etc.

Oh en control alt f1 t/m control alt f6 geeft een console
Control alt f7 geeft het grafische scherm.
  donderdag 8 mei 2008 @ 09:21:05 #75
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_58548405
Dat compiz blijft leuk om mee te spelen Overigens is de enhanced zoom plugin (winkey + scroll wheel) handig om wat te zoomen als je bv een filmpje op een website kijkt, of als je gewoon lui achterover een website wil lezen en dus wat verder van je monitor vandaan zit. En je kunt natuurlijk contrast opschroeven met compiz zodra je met je laptop in de zon zit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')