Xubuntu is het meest geschikt voor oudere hardware.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
Ik zou voor Xubuntu gaan, Xfce is een stuk lichter dan Gnome of KDE en kan met minder RAM overweg.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
Weet iemand wat Ununtu doet qua belasting van een systeem, ik wil dit namelijk gaan draaien op P3 730Mhz met 196MB geheugen, en wil zo min mogelijk belasting van het OS hebben.
Kan ik dan trouwens beter voor Ubuntu of Kubuntu kiezen, ook omdat ik een complete n00b nog ben op Linux gebied.
https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirementsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:24 schreef JortK het volgende:
64 Mb is ZONDER Gnome! Dus zonder grafische omgeving.quote:Bare Minimum requirements
It should be possible to get Ubuntu running on a system with the following minimum hardware specification, although it is unlikely that the system would run well. You should use the Alternate install CD to attempt such an installation.
* 300 MHz x86 processor
* 64 MB of system memory (RAM)
* At least 4 GB of disk space (for full installation and swap space)
* VGA graphics card capable of 640x480 resolution
* CD-ROM drive or network card
Kijk voor de grap eens naar hellanzbquote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:59 schreef DennisMoore het volgende:
Heb OpenFTD geïnstalleerd, en ben nu nntpgrab aan 't compilen ofzo.
Ik gebruik zelf SabNzbd, een daemon die detecteert of je een nieuwe nzb hebt gesaved, deze downloadt en repareert, en uitpakt. En vooral als je windows/Newsleecher bent gewend is het echt een verademing, want die gebruikt pakweg 80% CPU en het enige dat je ervoor krijgt is een progressbar.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:46 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar hellanzb
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 19:43 schreef DennisMoore het volgende:
Oh, okay... dus dan is 't goed als ie hier op 'alsa' staat. Waar kan ik dan instellen dat de alsa-mixer 't geluid naar een bepaalde geluidskaart stuurt?
'k Heb bij Preferences - Sound al alles op die geluidskaart gezet, maar dat heeft geen effect (wel voor de reguliere Movie Player).
Onboard sound voor als ik achter de pc zit + simpele SB Live met kabeltje naar huiskamer voor films.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:31 schreef mgerben het volgende:
Daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik kan maar één geluidskaart per computer betalen.
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijkenquote:Als-ie het bij een andere player wel goed doet... neem dan die andere player
Zal 's kijken.quote:Of check dingen als PVR en Medibuntu (multimediastations) eens.
Staan o.a. in de www.ubuntuguide.org genoemd.
quote:Op dinsdag 6 mei 2008 22:45 schreef DennisMoore het volgende:
smplayer schijnt beter te zijn met subs (fontgrootte en positie veranderen enzo), en hij onthoudt waar je gebleven bent met kijken. VLC heeft vreselijke interface, snap niet dat dat ding zo populair is.
http://www.hellanzb.com/trac/wiki/HellaHellaquote:
Ja, geen slaapstand gebruiken.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:23 schreef Quincy5 het volgende:
Imaar nadat de computer een nachtje in slaapstand is geweest was al het geluid weg.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Niet alles kan hetzelfde zijn he?quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:17 schreef DennisMoore het volgende:
Hmm, maar het werkt helemaal niet zoals in Windows.
Er kan blijkbaar best veel niet in Ubuntu...quote:
Wat vindt je als je zoekt op je wifi kaart + ubuntu? Ik heb de laatste tijd op verschillende laptops de boel geinstalleerd, en wireless was nooit meer een probleem (was nog wel zo in 6.06, maar da's 2 jaar terug). Of heb ik per ongeluk geluk bij het uitzoeken van laptops enzo?quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:42 schreef Blinker het volgende:
Ik heb zelf ook Ubuntu 8.04 geinstalleerd. Ziet er goed uit alleen helaas werken mn Wifi het niet.
Al verscheidene dingen geprobeerd met ndiswrapper, maar er helaas nog niet in geslaagd.
Firefox: control en num.plus en controle en num.min vergroten je letters van de browser.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:21 schreef Visitor.Q het volgende:
Dat compiz blijft leuk om mee te spelenOverigens is de enhanced zoom plugin (winkey + scroll wheel) handig om wat te zoomen als je bv een filmpje op een website kijkt, of als je gewoon lui achterover een website wil lezen en dus wat verder van je monitor vandaan zit. En je kunt natuurlijk contrast opschroeven met compiz zodra je met je laptop in de zon zit
Klopt, maar dan verkloot je meestal de layout. Enhanced zoom is gewoon best wel fijn, ook voor slechtzienden en bovendien werkt het op je hele desktop, niet alleen in firefox.quote:Op donderdag 8 mei 2008 09:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Firefox: control en num.plus en controle en num.min vergroten je letters van de browser.
WICD zelf nog niet gebruikt, omdat ik geen gezeik heb gehad met wireless sinds 7.04...quote:Visitor.Q: ik heb tot nu toe alleen maar Dells gekocht. Eerst een 9300, nu een 1720 en heb voor wireless altijd voor de INTEL gekozen. Tot nu toe geen enkel probleem. Alhoewel in NM een ramp vind in gebruik en dus zelf sinds 8.04 over ben op WICD. Heerlijk stukje software![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |