De Limburgerquote:Groep molesteert vader en zonen met knuppels
MAASTRICHT (ANP) - Vijftien jongens en mannen van 16 jaar en ouder hebben vrijdagavond een vader en zijn twee zonen in hun woning in Maastricht met stokken en knuppels mishandeld. Aanleiding was volgens de politie een opmerking die de broers eerder die avond tegen een van deze mannen hadden gemaakt.
Die zou een van de broers vorig jaar mishandeld hebben, en daarop wenste de vermeende dader niet aangesproken te worden. Hulptroepen werden ingeschakeld en de twee broers werden intussen naar huis achtervolgd. De inmiddels tot vijftien jongeren aangezwollen groep bestormde de woning, trapte de voordeur in en sloeg erop los.
De gealarmeerde politie wist twee verdachten op te pakken, en sluit meer arrestaties niet uit.
Trouwquote:Groep Marokkanen molesteert vader en zoons
(Novum) - Een groep van ongeveer vijftien Marokkanen heeft vrijdagavond in Maastricht een man en zijn twee zonen met knuppels en stokken bedreigd en gemolesteerd. Bij het daaropvolgende onderzoek naar de daders heeft de politie enkele kilo's harddrugs gevonden.
Getuigen zeggen volgens de politie dat het gaat om mannen tussen de 16 en 25 jaar. Twee van hen zijn inmiddels opgepakt.
De broers hebben volgens de politie al vaker problemen gehad met de mannen van Marokkaanse afkomst. Enkele maanden geleden was een van de broers door twee van hen mishandeld. Toen de broers het tweetal op een scooter in de stad zagen rijden, hebben ze volgens de politie een opmerking over de mishandeling gemaakt.
Op het moment dat de broers thuiskwamen, gooiden de twee mannen op de scooter een kei door de voordeur. Even later stond een groep van ongeveer vijftien man met knuppels en stokken voor het huis aan het Volksplein. Drie van hen braken de voordeur open, drongen de woning binnen en sloegen de vader en zijn zoons. Toen de moeder de politie belde, gingen de indringers ervandoor.
Door verschillende getuigen op straat die hetzelfde verhaal vertellen, denkt de politie veel daders op te kunnen pakken. Bij de inval in het woonhuis van een van de opgepakte mannen werden enkele kilo's harddrugs gevonden. In het pand op de Busketruwe waren drie mannen van 26 tot en met 32 jaar uit Vlaardingen, Rotterdam en Krimpen aan den IJssel aanwezig. Een van hen probeerde de benen te nemen, maar ze werden alle drie opgepakt.
kan niet missen als er in het bericht gesproken word over enkele kilos harddrugsquote:Op maandag 5 mei 2008 18:06 schreef Loedertje het volgende:
Ik denk dat de drugs (het criminele circuit) het belangrijkste is omdat afrekeningen en mishandelingen vaak voortvloeien uit slechte deals, ripdeals of geld wat maar niet komt.
Precies, mishandeling en bedreiging = beroepsrisico, hadden ze maar een ander vak (of andere verslaving) moeten kiezen.quote:Op maandag 5 mei 2008 18:12 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kan niet missen als er in het bericht gesproken word over enkele kilos harddrugs
is heel goed mogelijk. ben niet zo thuis in de georganiseerde misdaadquote:Op maandag 5 mei 2008 18:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Precies, mishandeling en bedreiging = beroepsrisico, hadden ze maar een ander vak (of andere verslaving) moeten kiezen.
Als de boel versneden is en je moet constateren dat je kilo's troep hebt ingekocht dan zou ik ook niet happy zijn
Zou dat het zijn?
nou het schijnt wel dat (iig in wiet teelt) het veelal allochtonen zijn die doorgaans een moslim achtergrond hebben. of dit in de harddrugs scene ook het geval is weet ik niet.quote:Op maandag 5 mei 2008 18:15 schreef Barbaaf het volgende:
Kut-OP. Marokkanen uit omg. Rotterdam meppen wat in Maastricht in het rond, zelfs m'n moeder heeft door dat dat gaat over harddrugs (wat later dus ook blijkt) maar onze held Herald vind het voldoende om de nadruk op de Marokkaanse achteergrond van de daders te leggen en nog even de Islam erbij te halen.
Dat zal je me ook niet horen ontkennen, mijn punt is dat in de OP een schijnbare (want ik weet ook niet alles) afrekening wordt voorgesteld als een uit de hand gelopen ruzie zonder duidelijke oorzaak. (en ik denk dat als er sprake is van (de waarde van) een paar kilo heroine de meeste hollandse jongens ook wel even de vuisten willen laten spreken.quote:Op maandag 5 mei 2008 18:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou het schijnt wel dat (iig in wiet teelt) het veelal allochtonen zijn die doorgaans een moslim achtergrond hebben. of dit in de harddrugs scene ook het geval is weet ik niet.
mjwoah de kans is groter dat het met knuppels, messen of zelfs vuurwapens word "uitgesproken" nationaliteit maakt in dat geval niet uit. wbt de OP dagonet heeft niet voor niets een duidelijke post gemaakt met goeie artikelen en bronnenquote:Op maandag 5 mei 2008 18:27 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat zal je me ook niet horen ontkennen, mijn punt is dat in de OP een schijnbare (want ik weet ook niet alles) afrekening wordt voorgesteld als een uit de hand gelopen ruzie zonder duidelijke oorzaak. (en ik denk dat als er sprake is van (de waarde van) een paar kilo heroine de meeste hollandse jongens ook wel even de vuisten willen laten spreken.
als het je niet zint... onzin is een paar deuren verderopquote:Op maandag 5 mei 2008 19:20 schreef SCH het volgende:
Geweldig topic hoor, echt enorm inhoudelijk zeg.
Wat willen jullie bespreken???
Ik stel een vraag. Waar wil je het over hebben.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
als het je niet zint... onzin is een paar deuren verderop
quote:Op zondag 4 mei 2008 23:49 schreef Herald het volgende:
Eigenlijk is dit het vermelden niet waard in NWS
zie je nou dat we op dezelfde golflengte zittenquote:Op maandag 5 mei 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik vraag me gewoon af wat dit soort topics voor zin heeft. Een miniscuul regionaal berichtje
De inhoudelijke vraag is wat je hier zou willen bespreken?quote:Op maandag 5 mei 2008 19:34 schreef Dagonet het volgende:
Ja, over het topic zelf kan gesproken worden in NWS FB
uh uh en waar bash ik die in dit topicquote:Op maandag 5 mei 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Waar wil je het over hebben.
Wat is voor jou de lol om overal op te duiken waar allochtonen en moslims gebashed kunnen worden. Is het leven zonder zinloos voor je, want dan duik je in FB op.
Ik vraag me gewoon af wat dit soort topics voor zin heeft. Een miniscuul regionaal berichtje met een ultiem domme racistische OP.
Daar hebben we de beschermer van de Marokkaanse medemens weer.quote:Op maandag 5 mei 2008 19:20 schreef SCH het volgende:
Geweldig topic hoor, echt enorm inhoudelijk zeg.
Wat willen jullie bespreken???
Dat er mensen zijn gestorven om deze scribent 't zouteloos maken van de term racisme mogelijk te maken...quote:
wat is er in godsnaam racistisch aan deze op?quote:Op maandag 5 mei 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Waar wil je het over hebben.
Wat is voor jou de lol om overal op te duiken waar allochtonen en moslims gebashed kunnen worden. Is het leven zonder zinloos voor je, want dan duik je in FB op.
Ik vraag me gewoon af wat dit soort topics voor zin heeft. Een miniscuul regionaal berichtje met een ultiem domme racistische OP.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |