abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:27:08 #151
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_58703625
Alleen proberen he, ik ben wél nieuwsgierig maar zie er de meerwaarde er vooralsnog (! ) niet van in.
Confidence through competence
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:26:01 #152
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_58707497
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Mmm iemand between sheets ruilen, ik heb hier een nagenoeg volle fles staan.
Ik heb hem destijds gekregen maar ik vind het zelf een afschuwlijke geur.

Edit: De inhoud weet ik niet maar de fles is 5,5 cm hoog (zonder het dopje mee te rekenen) en 5 breed en hij is ook nog 2,5 cm breed.
Zit tot 5 cm vol.
Deze is het [ afbeelding ]

Ik sta open voor alles zolang het maar mannengeurtjes zijn.
pi_58708347
Je GIT ligt netjes in de brievenbus op de lichting te wachten Stereo Zorg dat je m zowel in koud als warm weer probeert, ik vind eigenlijk de moderne millesimes allemaal beter werken in warm weer.

LKS: Niet om ongeduldig te doen hoor, maar heb je toevallig nog kans gezien de Neroli Sauvage op de bus te doen? Alvast bedankt!

[ Bericht 13% gewijzigd door W1ZZ op 16-05-2008 16:52:36 ]
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_58709731
Haha hij komt eraan! Moest nog ff een testertje in 't sop zetten.
pi_58710513
Ahh oki, ik was weer 'ns te snel dus
pi_58721960
Ik heb vandaag met veel plezier en een beetje pijn in m'n hart m'n laatste beetje Bois du Portugal opgemaakt. Maar ik ruik wel lekker!
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:10:13 #157
55709 Stereotomy
pi_58722359
Vandaag heb ik een bruiloft van een vriend van me. 't is regenachtig, koud en het is in een kerk.

Bulgari Black, Floris Santal, Bulgari PH Soir of toch L' Instant de Guerlain?
pi_58722414
Floris Santal. Je moet wel stijlvol overkomen, maar niet de aandacht van 't bruidspaar afleiden.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:17:29 #159
55709 Stereotomy
pi_58722420
* Stereotomy legt het flesje L' Instant met pijn in het hart terug
pi_58722448
Die kun je nog wel meenemen als er aansluitend een bruidsfeest is in de avond?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:23:59 #161
55709 Stereotomy
pi_58722495
"Ben je blij me te zien of heb je 200 ml aan Eau de Toilette in je broekzakken zitten?"

I'm running dangerously low on atomizers.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:27:20 #163
55709 Stereotomy
pi_58722540
Nu snap ik ook waarom, mijn laatste atomizer is een roze. Daar heb ik maar wat L'Instant in gedecant.
pi_58722554
Of je draagt een in Kouros ondergedompelde pochet bij je pak.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:31:08 #165
55709 Stereotomy
pi_58722579
pi_58740686
En, leuke bruiloft gehad? En wat heb je nu uiteindelijk opgedaan?
pi_58741098
W1ZZ, Néroli Sauvage is gisteren op de bus gegaan. Nog even uit nieuwschierigheid, welke testertjes was je van plan geweest aan te vragen bij Le Labo?

Ik hoor zulke goede dingen over Rose 31 dat ik stiekem best benieuwd ben geraakt. Als ik die reacties overal zo lees lijkt het me dat dit een klassieker zou worden als ie op iets grotere schaal gemarket zou worden (waar ze kennelijk geen behoefte aan hebben).
  zondag 18 mei 2008 @ 12:54:38 #168
55709 Stereotomy
pi_58741133
Leuke bruiloft gehad, zeker! Floris Santal in de kerk en tijdens de receptie L'Instant de Guerlain.

Vanavond heb ik een tweede date met de Terre d'Hermès date We gaan eerst naar een expositie voor Interior Design en daarna uit eten. Ik zat te denken aan L'Instant weer.

Op dit moment heb ik Creed GIT op! Het voelt wel raar aan om deze Holy Grail of Basenotes aan te hebben, met name omdat ik echt het verschil met Cool Water niet ruik, tenzij ik ze head-to-head vergelijk en zelfs dan lijken de geuren echt veel op elkaar. Ik ben niet zo'n fan van Cool Water, dus Millesime Imperial heeft op dit moment nog steeds mijn voorkeur boven GIT. Maar ik heb nog een hele atomizer, dus tijd genoeg om het te proberen.
pi_58741539
LKS: bedankt! Rose 31 staat bij mij idd ook nummer 1 op de lijst, en patchouli 24 en neroli 36. Of vanille 44. Iedereen vind die Rose 31 fantastisch inderdaad en ik heb nog heel even gedacht om het maar blind te gokken maar dat vind ik bij zo'n duur product toch te tricky. In NL raak je zoiets ook niet meer kwijt en in de VS is Le Labo goedkoper dan in de EU dus via eBay maak je dan ook dik verlies.

Stereo: dat verschil komt nog wel. De beauty van GIT zit 'm sowieso in de head/basenotes. het is gewoon de perfecte allround geur voor mij die ik werkelijk in weer en wind en naar alles kan dragen. Tegelijkertijd lonkt de hele tijd SMW. Waarschijnlijk koop ik als deze 120ml fles leeg is 75ml testers van zowel GIT als SMW, samen kosten die via m'n standaard eBaysource incl. verzendkosten +/- ¤111, da's bijna een tientje goedkoper dan één 120ml fles uit een brick&mortar winkel

Blij te horen dat de bruiloft leuk was en nog bedankt voor die euro extra Ow enne, succes en veel plezier vanavond!

[ Bericht 1% gewijzigd door W1ZZ op 18-05-2008 13:29:40 ]
  zondag 18 mei 2008 @ 13:36:41 #170
55709 Stereotomy
pi_58741709
Dan wil ik bij deze alvast een atomizer van SMW reserveren. Als MI en SMW zo erg op elkaar lijken, maar SMW juniper berries en thee heeft (twee van mijn favoriete ingredienten, Bulgari gebruikt veel thee) dan denk ik dat ik SMW nog beter ga vinden dan MI.

Nu Himalaya nog ergens op de kop tikken. Of toch gewoon Paco Rabanne XS nemen?
  zondag 18 mei 2008 @ 13:40:13 #171
55709 Stereotomy
pi_58741762
GIT is inmiddels gedrydowned en ik kan het verschil met Cool Water enigzins ruiken. De calone in de topnotes van Cool Water blijven aanwezig tot aan de drydown, maar GIT heeft een wat bittere, natuurlijker serieuzere drydown dan Cool Water.

Mja, 'k weet niet, had op de een of andere manier meer van deze bestseller van Creed verwacht. Als ik langs iemand zou lopen die dit zou dragen, zou ik serieus aan Cool Water (of aan Amando Blue, for pete's sake ) denken. Maargoed, dat zou ik ook met Unforgivable hebben.
pi_58741959
Dat is meteen ook hét grote probleem van GIT, de associatie met CW. Maarja, GIT is ouder dus ik vind dat je 'm daar moeilijk op af kunt rekenen net zoals je een schilderij niet kunt straffen voor het feit dat er imitaties zijn. Je draagt uiteindelijk toch geurtjes voor jezelf

Ikzelf vind SMW véél lekkerder dan MI. De bessennoot is trouwens wel zwarte bes, geen jeneverbes. Er zit echt een soort cassisvibe aan SMW die ik heel lekker vind. M'n vaste jurylid en professioneel geen-blad-voor-de-mond-neemster zei dat SMW véél lekkerder en veel sexier dan GIT was. Ik heb overigens nog 2/3e fles GIT over dus voorlopig zit die aankoop er nog niet in.

Himalaya:
75ml tester voor ¤60 incl verzendkosten (+/- 80 ¤ct/ml)
120ml NIB voor ¤87,75 incl. verzendkosten (+/- 73 ¤ct/ml)

Deze store is vooralsnog de enige op eBay die ik vertrouw met 120ml flessen Creed.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:57:25 #173
55709 Stereotomy
pi_58742004
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220233983887&ssPageName=ADME:B:WNA:DE:1123

Jij of ik?
quote:
The shipping fee to the Netherlands is 8,60 without insurance or 17,00 EURO with insurance (Paying by PayPal always connected with insuranced shipping (17,00 EURO).
Regard, Carmen

- mirakel-fix
  zondag 18 mei 2008 @ 13:58:26 #174
55709 Stereotomy
pi_58742024
En heb jij Himalaya wel eens geroken?
pi_58742121
Ik heb die veiling wel gezien en het klinkt heel kleinzerig van me maar ik hoef die fles dus niet vanwege de streep die erop staat. Ik kan serieus niet begrijpen dat ie dat doet. Maar als jij 'm koopt koop ik met liefde een atomiser van je!

Himalaya heb ik weleens een piefje van gehad en persoonlijk werd ik er niet warm of koud van. Laatst weer opnieuw geprobeerd en toen deed ie me weer niets.
pi_58742167
Trouwens wat ook wel leuk is: in R'dam heb je een parfumerie die voorheen bij mijn weten alleen Annick Goutal verkocht maar haar assortiment flink heeft uitgebreid. Ze verkopen nu o.m. Clive Christian, By Kilian, Santa Maria Novella en Lorenzo Villoresi. Vooral die laatste twee vind ik rete-interessant dus de eerstvolgende keer dat ik in R'dam ben ga ik sowieso langs!

http://www.liannetioparfums.nl
pi_58742391
Als die zwarte bessen in SMW net zo goed ruiken als in Green Valley is 't zeker een aanrader
  zondag 18 mei 2008 @ 14:30:51 #178
55709 Stereotomy
pi_58742475
quote:
Op zondag 18 mei 2008 14:06 schreef W1ZZ het volgende:
Ik heb die veiling wel gezien en het klinkt heel kleinzerig van me maar ik hoef die fles dus niet vanwege de streep die erop staat. Ik kan serieus niet begrijpen dat ie dat doet. Maar als jij 'm koopt koop ik met liefde een atomiser van je!

Himalaya heb ik weleens een piefje van gehad en persoonlijk werd ik er niet warm of koud van. Laatst weer opnieuw geprobeerd en toen deed ie me weer niets.
Ik heb hier een flesje Aceton staan die wel korte metten maakt met die streep hoor.

Tot hoever zou jij maximaal bieden? 35 EUR excl. verzenden?
pi_58742587
Ja zoiets. Ik denk altijd liever incl. verzendkosten. Dus laten we zeggen 45E incl. zou dan 36,40 excl. worden. Ik probeer met eBay ook altijd net iets meer dan ronde getallen te bieden omdat ik er op gok dat andere mensen ook die ronde getallen bieden.

Wat wel fijn is is dat het eens een keer een EU veiling is, dus sowieso geen gezeur met de douane.
  zondag 18 mei 2008 @ 14:42:29 #180
55709 Stereotomy
pi_58742667
Om te snipen gebruik ik tegenwoordig eBay Countdown.

http://countdown.ebay.com/
pi_58742803
Is toch niet hetzelfde als Auctionsniper dude
pi_58744962
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:27 schreef Stereotomy het volgende:
Alleen proberen he, ik ben wél nieuwsgierig maar zie er de meerwaarde er vooralsnog (! ) niet van in.
En nog op dezelfde pagina plant ie een ebay bod
pi_58746337
Maar wel voor een van de beste Creeds. Ik heb nu ik zie hoe makkelijk je op eBay aan Creed kunt komen trouwens ook geen trek meer om retail te gaan betalen. Het creedo ( ) is alleen je te houden aan 75ml flessen of 120ml van winkels die je écht kunt vertrouwen. Voor mij is dat voorlopig alleen degene die ik net postte.

Mijn battleplan is om wanneer ik deze fles GIT op heb gemaakt een combo GIT/SMW te kopen. Wellicht koop ik eerder of later als werkgeur een fles BdP.

Trouwens, nog iets: ik ga nu definitief het weekend van 7/8 juni naar Parijs. Als iemand wil dat ik wat meebreng van dingen die alleen daar te koop zijn (Serge Lutens exclusive lijn, bepaalde Guerlain geuren, Parfums de Nicolaï) moet ie me dat even tijdig laten weten.
pi_58750244
Ik ben wel benieuwd naar Guerlein Spiritueuse Double Vanilla. Geen idee hoe groot de flessen zijn en hoe duur het gaat zijn. Ik ga daar even naar googlen.

Hmm 140e voor 75 ml. Was te verwachten maar dat kan ik momenteel maar beter niet doen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mr.G op 18-05-2008 21:42:03 ]
pi_58760319
Leuk linkje wellicht voor de OP waarin een aantal herengeuren op categorie in kaart zijn gebracht.

http://www.leffingwell.com/h&rfragrance/poster_genealogie_masculin.pdf
  maandag 19 mei 2008 @ 13:26:38 #186
55709 Stereotomy
pi_58760516
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:16 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Leuk linkje wellicht voor de OP waarin een aantal herengeuren op categorie in kaart zijn gebracht.

http://www.leffingwell.com/h&rfragrance/poster_genealogie_masculin.pdf
Ja idd. Ik kan niet meer editten, dus je moet even en TR plaatsen voor een mod.
pi_58761103
Done

Ik heb vandaag trouwens weer een beetje Japon Noir op uit de Tom Ford Private Blend collectie. Wat een godsgruwelijk lekker geurtje toch, ik ruik nonstop aan m'n pols!

Onderstaande recensie van Parfume-Smellin' Things beschrijft 'm wel aardig.
quote:
Japon Noir

With notes of "spice bouquet", "purple patchouli", "porto noir", jasmine, leather, amber and vetiver, Japon Noir is an interesting little scent, sweetly-piquant, a little earthy, slightly leathery, zestful and rather charming. It begins with an accord that seems to me to combine citrus with the bright and rooty spiciness of ginger. The "spice bouquet", which I believe also includes cinnamon, grows stronger, and, paired with patchouli, amber and woods, creates a very attractive, slightly powdery, warm, balsamic effect, in a way not unlike the spicy-woody accord in Rousse. Japon Noir evokes in my mind an image of ginger-scented tree bark...google tells me that apparently there exists a wood species called Gingerwood (Tatajyvá), and, in my imagination, this is how it should smell. Apart from the dry and fiery aspect, the scent also possesses a certain vaguely edible quality, in that at times it smells to me like some exotic, boozy, sweet-n-spicy candy. This almost-gourmand trait is very understated, and the scent overall is not particularly sweet; the lovers of spicy perfumes should pay close attention to this zippy number.
pi_58761190
W1ZZ, op Basenotes wordt een split purchase gepland voor wat Le Labo spul (o.a. Rose 31), voor het geval je interesse hebt.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:10:00 #189
55709 Stereotomy
pi_58761337
LKS, gourmands

Mijn date ging overigens gisteren meer dan geweldig. De kaarten liggen op tafel, 't is nu aan ons om er iets mee te doen.
pi_58761393
My man! Houdt ze ook van geurtjes of heb je je wijselijk stil gehouden over het feit dat je online testertjes uitwisselt met compleet onbekende mensen?
  maandag 19 mei 2008 @ 14:30:13 #191
55709 Stereotomy
pi_58761680
Ik ben er voor uit gekomen, en ze wil me geloof ik nog. Zelfs nadat ik uit had gelegd wat decanten betekent en wat atomizers zijn.

Heb haar gezegd dat ik met geurtjes heel sterk de neiging heb om personen, gebeurtenissen, plekken te associeren.

"Oh, en met welk geurtje associeer je mij dan? Heb je dat nu op?"
"Hm, ja, je hebt me helemaal door. Ik heb nu het geurtje op wat ik ook op had toen ik je voor de eerste keer mee uit vroeg. "
" "

Ik was van plan L'Instant te pakken, maar op het laatste moment weer Terre d'Hermès opgedaan.
pi_58761892
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:30 schreef Stereotomy het volgende:
Heb haar gezegd dat ik met geurtjes heel sterk de neiging heb om personen, gebeurtenissen, plekken te associeren.

"Oh, en met welk geurtje associeer je mij dan? Heb je dat nu op?"
"Hm, ja, je hebt me helemaal door. Ik heb nu het geurtje op wat ik ook op had toen ik je voor de eerste keer mee uit vroeg. "
"Etat Libre d'Orange Secretions Magnifiques - Like blood, sweat, sperm, saliva, Secretions Magnifiques is as real as an olfactory coitus that sends one into raptures, to the pinnacle of sensual pleasure, that extraordinary and unique moment when desire triumphs over reason.Masculine tenseness frees a rush of adrenalin in a cascade of high-pitched aldehydic notes. The sensation of freshness is gripping. Then the fragrance reveals a metallic side, precise and as sharp as unappeased desire. We are on a razor-edge skin and sweat mingle, and tastes of musk and sandalwood. The slightly salty marine effect stirs, arouses, and sets your mouth watering. Tongues and sexes find one another, pleasure explodes and all goes wild. Confusion reigns supreme. A subversive, disturbing perfume. Its love or hate at first sight. Sensuous jousting is rarely satisfied with half-measures In between Don Juan and the woman who offers herself, arms are laid down who will be the first to surrender?
" "

maandag 19 mei 2008 @ 14:46:35 #193
55709 Stereotomy
pi_58761979
LOL
pi_58762394
Black is net binnen gekomen en ik ben verdorie verkouden...

Het ruikt in elk geval erg sterk naar de vanille massage olie die ik heb en erg kan waarderen. Verder heeft het toch een beetje een licht zure noot. (de beruchte bulgari thee noot?)
Het geheel heeft ook iets weg van wierook en citroengras naar mijn mening.

Om kort te gaan: een erg fijne geur met een karakter wat sterk verschilt van de geuren die ik al heb. Ik snap nu ook helemaal dat deze niet goed valt te dragen bij erg warm weer. Het is meer passend bij een winderige, bewolkte, koude dag. Zoals we die zoveel hebben in Nederland dus dat komt wel goed.
pi_58766792
Black is inderdaad een hele fijne geur, zeker als je bedenkt dat het een designergeur is.

LKS: bedankt voor je sample!! Ook voor de basenoteslink maar ik heb op dit moment even te weinig geld om daar aan mee te doen. Ook omdat ik begin juni sowieso Muscs Koublaï Khan ga halen in Parijs en dat is ook alweer ¤105,-. Ik koop 'm sowieso en mocht ie onverhoopt echt niet bevallen dan zijn er genoeg basenoters aan wie ik 'm wel kwijt kan

Stereo: goed te horen dat ze een beetje is ontdooid!

Vierde update ( ): ik heb gistermiddag Black Aoud van Montale opgespoten op de rug van m'n hand en na een douche en meerdere keren handen wassen ruik ik het nu nog steeds! Sterk spul!
pi_58768359
Heb de Neroli Sauvage eens opgedaan en hij's echt heel erg lekker maar we zijn nu een krap uur verder en ik ruik al vrijwel niets meer op de pols. Heb jij dat ook LKS?
pi_58768644
Bij mij blijft ie wel langer zitten dan een uur, maar na een uur of 4 is ie wel erg vervaagd. Dat is wel jammer, want de tester die ik had leek wel iets langer mee te gaan, maar ik hoor dat Neroli Sauvage nogal per flesje kan verschillen.
pi_58769100
Nu ja, ik ruik 'm nog wel natuurlijk maar alleen als ik m'n neus erin begraaf. Hij doet me trouwens erg denken aan zowel cologne bigarade als aan eau sauvage.
pi_58782068
Dat heb ik pas weer 2 uur daarna dat ik echt van dichtbij moet ruiken. Ik vind 't ook wel lekker om 'm te layeren met Acqua di Genova.

Ik zat er nog even aan te twijfelen om in die split purchase op Moss Breches te bieden, nog zo'n geurtje waar ik niks dan goeds over hoor. Er heeft echter een Nederlander op geboden, dus misschien kan ik eerst een testertje van hem fixen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:31:56 #200
55709 Stereotomy
pi_58782089
Vandaag laatste restje Millesime Imperial op. Heel lekker, denk in de top 5 van favoriete zomergeurtjes. Beter dan GIT imho. Heb op marktplaats een bod gedaan voor een sample van Unforgivable. Hoop dat ik meer onderscheid tussen MI en dat kan maken dan GIT en Cool Water.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')