abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:47:59 #1
134538 chansadres
Black & White
pi_58431837




Anywhere I Lay My Head is de debuutplaat van actrice Scarlett Johansson en zal worden gereleased op 20 Mei 2008 op het Atco/Rhino Records label. Dave Sitek (van TV on the Radio) produceerde het album en David Bowie zong de achtergrondzang op de liedjes "Falling Down" en "Fannin Street." Anywhere I Lay My Head bevat vier liedjes geschreven door Tom Waits, zes liederen geschreven door en 1 eigen werk, "Song for Jo."

1. "Fawn" (originally on Tom Waits' album Alice) – 2:32
2. "Town with No Cheer" (originally on Tom Waits' album Swordfishtrombones) – 5:03
3. "Falling Down" (originally on Tom Waits' album Big Time) – 4:55
4. "Anywhere I Lay My Head" (originally on Tom Waits' album Rain Dogs) – 3:38
5. "Fannin Street" (originally on Tom Waits' album Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards) – 5:06
6. "Song for Jo" – 4:09
7. "Green Grass" (originally on Tom Waits' album Real Gone) – 3:33
8. "I Wish I Was in New Orleans" (originally on Tom Waits' album Small Change) – 3:59
9. "I Don't Want to Grow Up" (originally on Tom Waits' album Bone Machine) – 4:11
10. "No One Knows I'm Gone" (originally on Tom Waits' album Alice) – 2:57
11. "Who Are You?" (originally on Tom Waits' album Bone Machine) – 4:49

Recensie's:
Filter Magazine: 85%
NME Magazine: 80%

Videoclip Falling Down:


Websites:
http://www.scarlettalbum.com/
http://www.imeem.com/scarlettjohansson
http://www.myspace.com/scarlettalbum

[ Bericht 4% gewijzigd door chansadres op 02-05-2008 12:01:59 ]
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:55:52 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58431984
Het is een mooie vrouw, maar Tom Waits liedjes passen natuurlijk totaal niet bij haar.
pi_58432039
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is een mooie vrouw, maar Tom Waits liedjes passen natuurlijk totaal niet bij haar.
Sterke argumenten... ik ben heel benieuwd naar het album... had geen idee dat ze met een dergelijk traject bezig was, maar ik volg haar dan ook niet zo.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:59:18 #4
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58432055
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:58 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Sterke argumenten...
Dank je
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:02:15 #5
134538 chansadres
Black & White
pi_58432103
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:55 schreef Hephaistos. het volgende:
Het is een mooie vrouw, maar Tom Waits liedjes passen natuurlijk totaal niet bij haar.
Ik heb het album nu een paar keer geluisterd. Maar ze heeft echt een hele grauwe zangstem. Net als Tom Waits. Het is alleen een vrouw (en wat voor één). De arrangementen zijn heerlijk. Erg bombastisch maar niet overdreven. Ik ben ook blij dat ze heeft gekozen voor het "onbekendere" werk van de meester.

NME gaf deze cd een erg hoog cijfer en ik moet toegeven. Het luistert heerlijk weg. Erg Tom Waits maar toch een stukje ondeugender door de zangkwaliteiten van Scarlett
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_58432650
Ben ik de enige die vindt dat haar stem zeer onvrouwelijk klinkt?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:34:54 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58432678
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik heb het album nu een paar keer geluisterd. Maar ze heeft echt een hele grauwe zangstem. Net als Tom Waits. Het is alleen een vrouw (en wat voor één). De arrangementen zijn heerlijk. Erg bombastisch maar niet overdreven. Ik ben ook blij dat ze heeft gekozen voor het "onbekendere" werk van de meester.

NME gaf deze cd een erg hoog cijfer en ik moet toegeven. Het luistert heerlijk weg. Erg Tom Waits maar toch een stukje ondeugender door de zangkwaliteiten van Scarlett
Hmm ik had juist een hele lieflijke stem bij haar voorgesteld... Misschien straks toch maar even downloaden
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:47:37 #8
134538 chansadres
Black & White
pi_58432937
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:33 schreef rgras het volgende:
Ben ik de enige die vindt dat haar stem zeer onvrouwelijk klinkt?
Nee:
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:02 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik heb het album nu een paar keer geluisterd. Maar ze heeft echt een hele grauwe zangstem. Net als Tom Waits. Het is alleen een vrouw (en wat voor één). De arrangementen zijn heerlijk. Erg bombastisch maar niet overdreven. Ik ben ook blij dat ze heeft gekozen voor het "onbekendere" werk van de meester.

NME gaf deze cd een erg hoog cijfer en ik moet toegeven. Het luistert heerlijk weg. Erg Tom Waits maar toch een stukje ondeugender door de zangkwaliteiten van Scarlett
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:50:24 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_58432993
Klinkt best leuk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58433898
wow dit had ik niet achter haar gezocht..... ik verwachte een beetje een pop liedje ala Britney.
pi_58436351
Dat nummer Falling Down is echt het meest afschuwelijke dat ik ooit heb gehoord. Die stem ! Dat is geen zingen meer, wat een wangeluid produceert zij. En ze laat in de clip zien dat ze zonder make-up ook niet om aan te zien is.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 15:12:35 #12
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58436688
Ben hem nu aan het luisteren, en het album wordt eigenlijk alleen gedragen door de kwaliteit van Waits-nummers. Johansson zingt eigenlijk net iets te laag, waardoor ze vaak niet goed uitkomt met haar stem. Productie is ook veel te bombastisch voor mijn smaak.
pi_58436856
Het valt me vooral op hoeveel moedervlekken ze wel niet heeft in haar gezicht.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_58437696
Wel het is niet het beste wat ik gehoord hebt maar het went. Maar wat is die tattoo nu eigenlijk op haar arm?
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:10:34 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_58438665
Eens proeven... Haar versie van Summertime vond ik briljant...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_58441671
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 15:22 schreef -MyLove- het volgende:
Het valt me vooral op hoeveel moedervlekken ze wel niet heeft in haar gezicht.
Gelukkig hoor je dat niet als je naar de muziek luistert.
ROBODEMONS..................|:(
pi_58442445
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 19:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Gelukkig hoor je dat niet als je naar de muziek luistert.
Weer lekker alternatief van je, we snappen je bent anders en je bent uniek.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:02:15 #18
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58445628
Oh ja, en als we het dan toch hebben over actrices die gaan zingen: Zooey Deschanel heeft een heerlijk album gemaakt, samen met M. Ward...
  vrijdag 2 mei 2008 @ 23:19:45 #19
25470 SoSolid
Danke danke
pi_58446012
Het mist wat echtheid, maar wel stukken beter dan verwacht. Ik luister alleen te vaak naar Tom Waits om dit te luisteren. Dan zet ik meneer liever zelf op.
xxx
pi_58688241
Ik heb het album gehoord, en ik moet zeggen dat ik het wel leuk vind!
Ga de cd morgen kopen...
Ze klinkt een beetje als Sinead o'Connor.
Dat nummer Summertime, dat op youtube te vinden is, is veel meer jazzy. Ook een aardig nummer.
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:45:28 #21
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_58690329
Ik vind haar stemgeluid niet echt mooi. Het klinkt eigenlijk alsof ze niet kan zingen, terwijl ik weet dat ze dat wel kan.
De arrangementen zijn wel ok gedaan.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:24:11 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_58691101
Ik ben er ook niet bijster kapot van moet ik zeggen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_58704191
Hij zou vandaag uitkomen, maar kan um niet vinden.
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  dinsdag 20 mei 2008 @ 03:50:01 #24
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_58774041
Het is niet mijn smaak maar ik moet zeggen, eigenlijk doet ze het wel ok. Het is weer eens wat anders. Sinead O'Connnor-achtig idd.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:54 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58781886
Ik kan me erg vinden in de PF recensie.
quote:
Scarlett Johansson - Anywhere I Lay My Head
Rating: 5.5

The very idea of Scarlett Johansson's debut album has been met with a strange collective kneejerk dismissal, not so much because she's an actor making a foray into music, but she's a good actor making a foray into music. The Bijou Phillipses and David Hasselhoffs of the world, the Lindsay Lohans and Don Johnsons, have trained us to think the worst of dabblers and dilettantes. But Scarlett comes from an already storied cinema career-- Ghost World, Lost in Translation, and Match Point among the highlights-- so we assume she has better taste than to do something as gauchely commercial as make an album. Moreover, the concept behind the album-- a collection of Tom Waits covers-- might have bought her some sympathy and at least a little curiosity, but instead it seems almost comically ambitious, an endeavor that even most non-actress musicians couldn't pull off (see: Holly Cole). What could the star of The Island ever tell us about Waits that we didn't already know? Waits himself never got so much grief for appearing in studio bombs like Mystery Men or The Two Jakes.

Johansson's affection for Waits' music, however, is unmistakable. Instead of obvious picks, Anywhere I Lay My Head reveals an artist with more than a passing familiarity with his work. These songs-- culled from later Waits albums like 1992's Bone Machine and 2002's Alice, with only one track from the 1970s-- sound like personal favorites, and to respectfully reinterpret them, she and producer David Sitek corralled a backing band that includes the Yeah Yeah Yeahs' Nick Zinner and members of TV on the Radio, Tall Firs, and Celebration. Sitek proves as strong a presence as Johansson herself, swaddling her voice in a soft, otherworldly drone of bells, saxophones, ambient guitars, and burbling beats that suggest a Brooklyn update on vintage 4AD bands like This Mortal Coil or Cocteau Twins (without Elizabeth Fraser's vocal acrobatics, of course). As the album proceeds, this sound, which Sitek has described as a "Tinkerbell on cough syrup," becomes a bit repetitive, the same tricks over and over. The drunken music box and ambient telephone rings on "I Wish I Was in New Orleans" sound overly precious, and "I Don't Wanna Grow Up" never gels in this setting, which may have more to do with song choice than production or performance.

Sitek guides Anywhere I Lay My Head as much as Waits does. In fact, much of the album sounds like the producer might have devised this particular aesthetic as a softer, feminine counterpart to his day-job band's more aggressive, abstract attack. Music boxes replace jagged guitars, warm reed instruments displace lunar howls. Of course, Johansson doesn't take such liberties with lyrics, leaving many of the masculine pronouns unchanged. Still it's startling-- and not unpleasantly so-- to hear a guarded female voice sing words and melodies most commonly associated with Waits' gruff vocals. With all this gender realignment, David Bowie's cameos seem almost inevitable.

So, how does Johansson herself sound? More expressive and less tentative than she did on "Summertime", her track from the 2006 Music Matters comp Unexpected Dreams: Songs From the Stars. While her voice is limited and her pitch occasionally shaky, she has a wide textural range, spanning from low, smooth, and melancholy on "Song for Jo" (the only original, which she co-wrote with Sitek) to bristling and edgy on "Falling Down", whose melody best suits her voice and Sitek's production. However, she sounds blankly inexpressive on "No One Knows I'm Gone", overwhelmed by her back-up singers on closer "Who Are You" and unable to sell Waits' lyrics on "Town with No Cheer"-- a major shortcoming for an actor. Likewise, singing about street musicians and red-beans-and-rice on "I Wish I Was in New Orleans", she's out of her depth.

On several songs, Johansson gets lost in Sitek's swelling production, which may suggest a weak interpreter or a dearth of vocal personality but adds to the album's pervading dreaminess. Ultimately, her ambitions prove more musical than professional, and her willingness to make herself a secondary player here-- behind Waits, Sitek, and TV on the Radio-- makes the whole enterprise seem like a lark, an anti-vanity project. There are no tacky pronouncements of stars-are-just-like-you realness here, no statements about herself or her celebrity or really anything at all. The only thing we've learned about her is that she really, really likes Tom Waits. That's more than enough to avoid catastrophe, but not quite enough to make Anywhere I Lay My Head much more than a curio.
Leuk geprobeerd, maar het is het niet. Falling Down vind ik aardig gelukt, maar verder is het te zwak, eentonig en repetatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')