abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:33:27 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_58411341
In het Duitse Bad Arolsen is gisteren het grootste archief ter wereld met gegevens over de misdaden en de slachtoffers van het naziregime voor het publiek opengegaan. De Internationaler Suchdienstes des Roten Kreuzes (ITS) bevat 50 miljoen documenten over 17,5 miljoen kampgevangenen, dwangarbeiders en verdreven personen.

Het archief werd na de Tweede Wereldoorlog opgezet door het Rode Kruis om gezinnen weer bij elkaar te brengen. De toegang tot de gegevens was zestig jaar vrijwel beperkt tot het Rode Kruis om nabestaanden te helpen bij hun zoektocht naar vermisten. Het gaat om uiterst nauwkeurige en vaak zeer persoonlijke informatie over gevangenen in vernietigingskampen en andere slachtoffers van de nazi's.

-----------------------

Mooi. Dat zou een heleboel wind uit de zeilen van de revisionisten moeten kunnen nemen en tegelijk een nog nauwkeuriger beeld kunnen geven van de kampen in en buiten Duitsland. Ik ben benieuwd welke gegevens er boven water gaan komen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_58411588
tvp
Ik zwaai naar dieren.
pi_58412080
En is dat ook over internet beschikbaar, een link naar het artikel zou op zijn minst zeer handig zijn.
Lijkt me ook een zeer nuttige database voor het zoeken naar personen.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:04:05 #4
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58412243
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mooi. Dat zou een heleboel wind uit de zeilen van de revisionisten moeten kunnen nemen
Alsof revisionisten met een nog grotere berg informatie opeens van gedachte gaan veranderen. Die mensen zijn verblind door antisemitisme.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 4 mei 2008 @ 22:49:32 #5
193177 Mof
Een mof
pi_58481579
Ik meende iets gelezen te hebben dat het Nederlandse gedeelte hiervan online zou komen te staan. Weet iemand hier meer van? Ik wil nog eens wat onderzoek doen naar een familielid.
Ja, dat is een pseudoniem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')