lekker wachten dus, wie weet komen ze er nooit achter.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt geen recht op het gelden je zult het dus terug moeten betalen. Het beste is om even contact op te nemen met het betreffende bedrijf met de mededeling dat je onterecht geld van hun hebt ontvangen. Vervolgens dien je het terug te storten. Doe je dit niet en ze komen er achter, dan zit je behoorlijk in de problemen. dan moet je het alsnog terugstorten
Nah, ik wil ze wel te vriend houden denk ik. Maar ik ga nu eerst een maandje op vakantie. Daarna zien we wel. Sowieso trekken we even een maandje rente. Toch weer paar tientjes winst.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
lekker wachten dus, wie weet komen ze er nooit achter.
Ik had van april al gehad. En vakantiegeld komt pas in mei, toch? En het is wel een heel mooi rond bedrag. En het is een spoed-overboeking. Alles lijkt op 'n foutje. Zou leuk zijn als het WEL klopte!quote:Op woensdag 30 april 2008 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
2 maanden salaris plus vakantiegeld?
Zou idd kunnen, maandsalaris, bonus regeling (eenmalige uitkering) plus voorschot vakantiegeld.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
2 maanden salaris plus vakantiegeld?
Hoezo? Het is de belastingdienst niet.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt geen recht op het gelden je zult het dus terug moeten betalen. Het beste is om even contact op te nemen met het betreffende bedrijf met de mededeling dat je onterecht geld van hun hebt ontvangen. Vervolgens dien je het terug te storten. Doe je dit niet en ze komen er achter, dan zit je behoorlijk in de problemen.
Poef, daar gaat je vlieger: Vrouw moet 25.000 euro terugbetalenquote:Op woensdag 30 april 2008 17:34 schreef Kogando het volgende:
[..]
Hoezo? Het is de belastingdienst niet.
Als jij geld overmaakt naar mij en ik betaal het niet terug dan kan je er naar fluiten. De politie doet er sowieso niks mee dus kan je een civiele procedure opstarten, veel succes.Soms kan de bank nog iets terugboeken als het hun fout is bijvoorbeeld, dus dan moet je het snel opnemen en ergens anders een nieuwe betaalrekening openen.
Als het met spoed is overgemaakt zal er nu wel iemand boos zijn dat zijn geld er nog niet is. Waarschijnlijk zijn ze er dus wel snel achter dat er iets fout is gegaan.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:17 schreef Byte_Me het volgende:
lekker wachten dus, wie weet komen ze er nooit achter.
Tuurlijk, als de rechter dat zo besluit dan moet het wel. Maar dan moeten ze dat dus eerst zo voor elkaar krijgen.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:48 schreef Dirkh het volgende:
Poef, daar gaat je vlieger: Vrouw moet 25.000 euro terugbetalen
TS gaat dat echt wel moeten terugbetalen, daar is geen ontkomen aan. Doet hij het niet vrijwillig, dan zal degene die onverschuldigd betaald heeft hem voor 7200 euro best wel voor de rechter willen slepen.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:06 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tuurlijk, als de rechter dat zo besluit dan moet het wel. Maar dan moeten ze dat dus eerst zo voor elkaar krijgen.
E.e.a. is ook afhankelijk van de oorzaak van de fout, de hoogte van het bedrag en hoeveel geld je hebt. Van een kale kip kan je niet plukken bijvoorbeeld.
Klopt, je bent niet 'de klos' als je het uit jezelf niet terugbetaalt. Gewoon apart zetten en netjes terugbetalen als erom gevraagd wordt. Je hoeft zelf niet aan de bel te trekken, al is dat wel zo netjes bij je werkgever.quote:Mijn punt is niet dat je er sowieso mee weg komt, maar dat het iig niet zo is dat je het zsm terug moet betalen omdat je anders de klos bent.
Is het zijn werkgever? Dan ben je natuurlijk wel dom als je dat niet netjes aangeeft.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:32 schreef Bartaz het volgende:
Klopt, je bent niet 'de klos' als je het uit jezelf niet terugbetaalt. Gewoon apart zetten en netjes terugbetalen als erom gevraagd wordt. Je hoeft zelf niet aan de bel te trekken, al is dat wel zo netjes bij je werkgever.
Dat haalde ik althans uit zijn OP, hoewel het er niet expliciet instaat...quote:Op woensdag 30 april 2008 18:59 schreef Kogando het volgende:
[..]
Is het zijn werkgever? Dan ben je natuurlijk wel dom als je dat niet netjes aangeeft.
Ja, dat klopt. Ik werk voor deze verzekeraar. Maar behalve de mij bekende tegenrekening (waar altijd mijn salaris vanaf komt) en de vermelding "sal" in de omschrijving had ik het niet kunnen weten van wie het was.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:19 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat haalde ik althans uit zijn OP, hoewel het er niet expliciet instaat...
Inderdaad, als het je werkgever is wel even aangeven.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:34 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Ik werk voor deze verzekeraar. Maar behalve de mij bekende tegenrekening (waar altijd mijn salaris vanaf komt) en de vermelding "sal" in de omschrijving had ik het niet kunnen weten van wie het was.
Maar goed, ik kan nu niet veel meer doen dan afwachten (en na mijn vakantie aan de bel trekken daar). Wel zo chique inderdaad...
Ik zou het gelijk aangeven. Dat geld moet nu toch wel terug, en dan maak je meteen een goeie beurt.quote:Op woensdag 30 april 2008 19:34 schreef JeOma het volgende:
Ja, dat klopt. Ik werk voor deze verzekeraar. Maar behalve de mij bekende tegenrekening (waar altijd mijn salaris vanaf komt) en de vermelding "sal" in de omschrijving had ik het niet kunnen weten van wie het was.
Maar goed, ik kan nu niet veel meer doen dan afwachten (en na mijn vakantie aan de bel trekken daar). Wel zo chique inderdaad...
Tja, maar vandaag en morgen werkt er niemand. En vrijdag zit ik 10.000km verderop op vakantie.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:07 schreef Kogando het volgende:
[..]
Ik zou het gelijk aangeven. Dat geld moet nu toch wel terug, en dan maak je meteen een goeie beurt.
Het is een onverschuldigde betaling, zoals dat zo mooi heet. Je hebt geen recht op het geld, dus je moet het terugbetalen. En het bedrag is wel zodanig dat je daarvoor naar de rechter wilt stappen.quote:Op woensdag 30 april 2008 18:06 schreef Kogando het volgende:
[..]
Tuurlijk, als de rechter dat zo besluit dan moet het wel. Maar dan moeten ze dat dus eerst zo voor elkaar krijgen.
En als ze het geld van je rekening weten te halen terwijl je op vakakantie bent, heb je dan ineens een probleem? Da's niet handig namelijk.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:22 schreef JeOma het volgende:
[..]
Tja, maar vandaag en morgen werkt er niemand. En vrijdag zit ik 10.000km verderop op vakantie.
En je hebt geen postzegel meer om op je e-mailtje naar PZ te plakken?quote:Op woensdag 30 april 2008 22:57 schreef Light het volgende:
[..]
En als ze het geld van je rekening weten te halen terwijl je op vakakantie bent, heb je dan ineens een probleem? Da's niet handig namelijk.
Het lijkt me niet dat het mogelijk is om dat geld zomaar van zijn rekening af te halen, hij zal het uiteindelijk zelf handmatig terug moeten storten.quote:Op woensdag 30 april 2008 22:57 schreef Light het volgende:
[..]
En als ze het geld van je rekening weten te halen terwijl je op vakakantie bent, heb je dan ineens een probleem? Da's niet handig namelijk.
Dat deed de Postbank anders wel gewoon bij mij. Nadat ik de fout had aangegeven. Misschien maakt het uit wie/wat de fout maakte, maar het kan zeker wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:36 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat het mogelijk is om dat geld zomaar van zijn rekening af te halen, hij zal het uiteindelijk zelf handmatig terug moeten storten.
Da's het mooie van geld. Als ergens iets mis gaat, begint er altijd wel een keertje iemand te piepen.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:52 schreef Kogando het volgende:
[..]
Als het met spoed is overgemaakt zal er nu wel iemand boos zijn dat zijn geld er nog niet is. Waarschijnlijk zijn ze er dus wel snel achter dat er iets fout is gegaan.
Da's heel goed mogelijk hoor. Vooral als je als grote klant een beetje goed contact hebt met je accountmanager, dan is er echt heul veel mogelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:36 schreef Bartaz het volgende:
Het lijkt me niet dat het mogelijk is om dat geld zomaar van zijn rekening af te halen, hij zal het uiteindelijk zelf handmatig terug moeten storten.
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 10:15 schreef Renesite het volgende:
Ik moet dus duidelijk ook werk gaan zoeken in de verzekeringswereld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |