abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 29 april 2008 @ 17:38:43 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58384239
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 06:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Maar denk je niet dat hij het allemaal te rooskleurig ziet? Even een baantje + contractje ergens vinden gaat niet zomaar. En als je weinig ervaring hebt, nemen bedrijven net zo graag een Indier aan die het voor de helft van jouw salaris doet.
Daar ben ik zeker bang voor, en dat kan hem weleens hard op de snuit slaan. Al is dat weer een leermoment voor een junior. Het is natuurlijk niet zo dat men daar op mensen zit te wachten zonder ervaring; dan huren ze idd wel een rits Aziaten in voor een kwart van de prijs. Je moest eens weten hoeveel gelukzoekers er in Dubai rondlopen. Het is écht allemaal niet zo rooskleurig zoals je meestal in documentaires ziet. Er is ook schandalig veel armoede en schandalig veel mensen zonder ook maar een dak boven hun hoofd. Allemaal juniors.
quote:
Werkte jij trouwens voor Du of Etisalat in Dubai? De gemiddelde ISP hier in het Midden Oosten kan wel een boost gebruiken.
Ik werkt evoor Etisalat in de verschillende staatjes; mijn uitvalsbasis was Dubai met veel field-trips naar o.a. Abu Dhabi, Ajman, Sharjah (redelijk conservatief nog) Fujairah,.

Maar Du lonkt weer volgens mij. Zou het helemaal niet erg vinden om weer terug te gaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58394625
Snap ik nu dat jij je baan in Haiti hebt opgezegd en nu weer op zoek bent naar een andere uitdaging???
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 30 april 2008 @ 15:48:40 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58399404
Nee, dat snap je verkeerd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58411623
quote:
Op woensdag 30 april 2008 15:48 schreef static het volgende:
Nee, dat snap je verkeerd.
ik ben benieuwd wat ixnay nu gaat doen. En levert Du al internet dan? Ik weet dat ze van plan waren glasvezel te gaan leveren, maar de snelheden vond ik eigenlijk wel lachwekkend vergeleken met Nederland.
Cool story, Hansel.
pi_58427000
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 17:38 schreef static het volgende:
Het is écht allemaal niet zo rooskleurig zoals je meestal in documentaires ziet. Er is ook schandalig veel armoede en schandalig veel mensen zonder ook maar een dak boven hun hoofd. Allemaal juniors.
Even serieus: wel interessant om ook eens over de andere kant van Dubai te horen.
Is het erg opvallend dat die armoede zo de "goudzoekers" treft, in Dubai? Of is het zoiezo erg schrijnend in de minder zichtbare hoeken van de stad?
 FR
  vrijdag 2 mei 2008 @ 00:09:09 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_58427288
Het is gewoon open en bloot zichtbaar; er zijn parken waar de thuislozen en gelukzoekers slapen; die buurten worden dan ook als zeer onveilig bestempeld. Ook iets dat je niet vaak hoort. Veel, heel veel Aziaten die voor een hongerloontje van een paar honderd dollar per maand rond moeten komen (allemaal in de construction) én ook nog eens hun familie thuis moeten onderhouden. Onderling gaan ze dan ook regelmatig met elkaar op de vuist omdat men elkaar besteelt e.d.

Díe kant hoor je niet veel over.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_58429836
Ja indd, dat is echt iets waar je nou nooit iets over hoort.

Alleen de 'bling-bling' kant van de stad.
 FR
pi_58430657
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 03:31 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja indd, dat is echt iets waar je nou nooit iets over hoort.

Alleen de 'bling-bling' kant van de stad.
In het nieuws wordt vooral gepraat over de zoveelste skyscraper of het zoveelste huizenproject. Maar door wie dat allemaal wordt gebouwd en wat er allemaal gebeurt tijdens het bouwen ervan hoor je niks over. Een taxichauffeur vertelde mij dat er al aardig wat mensen dood waren gegaan tijdens het bouwen van de burj al arab. (of is het de burj dubai?)
Cool story, Hansel.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:12:08 #9
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58431184
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 09:22 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

In het nieuws wordt vooral gepraat over de zoveelste skyscraper of het zoveelste huizenproject. Maar door wie dat allemaal wordt gebouwd en wat er allemaal gebeurt tijdens het bouwen ervan hoor je niks over. Een taxichauffeur vertelde mij dat er al aardig wat mensen dood waren gegaan tijdens het bouwen van de burj al arab. (of is het de burj dubai?)
Klopt, er gaan sowieso af en toe mensen dood bij bouwprojecten. Er is een tijdje geleden een brug in aanbouw ingestort, officieel zijn daarbij iets van vijf doden gevallen, maar geruchten gingen in Dubai dat het er een stuk meer waren.

Je ziet in Dubai ook groepen Zuid Aziaten (Indiers, Pakistanis, Bangladeshis) langs de straat zitten/liggen uitrusten, en je hebt plekken waar ze langs de weg staan te wachten op een dag werk, een beetje zoals je met Mexicanen ziet in de VS. Als je buiten het bling bling gedeelte de woestijn inrijdt dan zie je ook links en rechts van de snelweg de labour camps, de sloppenwijken waar de bouwarbeiders verblijven. En in de stad zie je de bussen waarin ze vervoerd worden.

Armoede is in Dubai echt wel zichtbaar, als je je ogen open houdt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:14:29 #10
111528 Viajero
Who dares wins
pi_58431215
Waar je ook weinig over hoort zijn de verhalen over misbruik van (vooral) Philippijnse en Thaise vrouwen. Een collega van me in Dubai kent mensen bij de politie, en vertelde me echt verschrikkelijke verhalen, Thaise meisjes die door een hele groep Pakistanen worden verkracht..
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_58434992
Gezellig!
 FR
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')