abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58413567
Ik heb gister ook weer voor het eerst in lange tijd bier op. Het was het enige wat ik in mijn handen kreeg gedrukt, ja en dan moet je toch wat hè
pi_58413896
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:26 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb daarnet taart gebakken . Mijn broertje is morgen jarig, en ik mocht voor de taart zorgen. Dus nu staat er een lekker appeltaart in de oven en een nog lekkerdere cheesecake in de koelkast. Wat een klus zeg, maar zo ongelooflijk leuk (en ik zit nu onder het bloem, schort vergeten). Ga straks nog wel een foto maken, van mijn baktrots.
Goed bezig! heb je een lekker cheesecake-recept?
pi_58413962
Ik zweer bij dit recept, maar dan met frambozen . Heb hem al een keer eerder gemaakt, en daarna ook een andere cheesecake, maar deze was echt het lekkerst. En helemaal niet zoveel werk eigenlijk. Het deeg maken voor de appeltaart (waarbij de verhoudingen van het recept niet klopten) was een grotere klus. Maar je moet zo lang wachten voordat je hem op mag eten .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_58414003
Ik bak voor vanavond denk ik weer een chocoladecake, mijn schoonvader en zijn vrouw komen koffiedrinken.

Bij nader inzien misschien ook wel niet (bedenk ik tijdens het tikken) want ze zijn beiden op dieet, blijf ik met die cake zitten en dat vind ik veel te lekker

Ik ben wat stiller de laatste dagen. Wel vrolijk en prima in m'n hum, maar ook echt veel stiller dan normaal. Ik geloof niet dat TARA weet wat hij er mee aanmoet, hij blijft maar vragen wat er toch is En er is echt niks
pi_58414009
ik neem altijd dat recept van ...koopmans zelfrijzend bakmeel
en dan doe ik er nog 250? gram gehakte ongezouten noten doorheen
en de rozijnen laat ik wellen in rum
in de bodem prik ik gaatjes met een vork, daar strooi ik paneer meel over
dan nog 2 zakjes vanille suiker en kaneel

lekkerrr
pi_58414088
Wat voor taart is dat? een echte noten/rozijnentaart?

@Freecell: misschien een slanke monchoutaart voor ze maken? (ik kan je wel het recept geven uit het Sonja Bakker boek, maar kan je niet vertellen of ie lekker is, zelf nog nooit gemaakt) ... dat mogen ze dan misschien wel als ze op dieet zijn .
pi_58414297
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:56 schreef Chicolate het volgende:

@Freecell: misschien een slanke monchoutaart voor ze maken? (ik kan je wel het recept geven uit het Sonja Bakker boek, maar kan je niet vertellen of ie lekker is, zelf nog nooit gemaakt) ... dat mogen ze dan misschien wel als ze op dieet zijn .
Slanke monchoutaart?
Daar wil ik sowieso wel graag het recept van, ik ben helemaal wild van mochoutaart!
Staat er ook bij hoeveel Kcal het dan is? Want mochou en slank past bij mij niet in één zin
pi_58414364
Sterkte Razz

Mijn Koninginnedag bestond voornamelijk uit heel veel bier drinken Maar het was wel een enorm leuke dag!

[ Bericht 17% gewijzigd door Ewelina op 01-05-2008 14:06:19 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_58414372
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:56 schreef Chicolate het volgende:

Ja gewoon een appeltaart recept
en in de loopvan de jaren steeds mijn toevoegingen er bij
oja en een beetje citroen op de appels
pi_58414574
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:09 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja gewoon een appeltaart recept
en in de loopvan de jaren steeds mijn toevoegingen er bij
oja en een beetje citroen op de appels
Je vergat de appels vandaar
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Slanke monchoutaart?
Daar wil ik sowieso wel graag het recept van, ik ben helemaal wild van mochoutaart!
Staat er ook bij hoeveel Kcal het dan is? Want mochou en slank past bij mij niet in één zin
Monchoutaart voor 12 personen

Ingredienten:
2 pakjes monchou
1 pakje bastognekoeken
100 gram Bak & Braad
2 pakjes Klop Klop (instant moussepoeder)
100 ml halfvolle melk
1 blikje vlaaivulling (kers of aardbei)
voor de garnering aardbeien of bessen

Extra:
bakpapier
mixer
springvorm

Bereiding:
Bak & Braad in de pan laten smelten, de koek klein kruimelen. Koek ook in de Bak & Braad langzaam laten smlten op laag vuur, goed roeren. Van het vuur halen. Springvorm eerst bedekken met bakpapier, dan vullen met de koek. Klop Klop romig oploppen met de melk. De monchou mixen met de mixer, daarna Klop Klop erbij gieten en alles nog even door elkaar mixen. Het geheel verdelen over de bodem en de vlaaivulling erover gieten en verdelen. Zet het minimaal zes uur in de koelkast. Voor het opdienen garneren met verse aardbeien of bessen.

170 kcal per stukje (normaal gebak is 400 kcal)

Als ik het zo lees, mis ik de suiker . Denk dat ie op een andere manier zoet is geworden? (en als je hem gaat maken, laat je dan weten hoe ie is? ) Voor geinteresseerden: er staan in het boek ook nog recepten voor scones, muffins met appel, bosvruchtentaart, fruittaart a la minute en wortelcake .
pi_58414667
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:19 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Je vergat de appels vandaar

Nee de rest van het recept staat op het pak
(net als de eieren.. boter.. etc )
pi_58414702
Bij appeltaart doe ik niet aan pakjes . Dan wil ik zelf deeg maken etc ... ook als het recept niet klopt en je maf deeg overhoudt dat je een uur moet kneden voordat het een beetje meewerkt (en je er extra boter en ei bijgooit, maar nog te weinig, en dan zijn je ingredienten een keer op) ... Appeltaart met verschillende soorten appel .
pi_58414730
Klopklop zit suiker in als ik me niet vergis Ik heb nu geen monchou in huis, maar ik onthoud hem zeker

Ik heb ook wel interesse in de fruittaart en de scones
pi_58414757
Het enige wat Sonja doet is de slagroom vervangen door melk met klop klop. Lijkt mij, voor de textuur van de taart, een uitermate slecht plan. En bak&braad in de bodem Neem dan gewoon blue band als je geen roomboter wilt gebruiken....

Typisch sonja-recept, lekker kansloos, niet echt slank en vooral heel smerig.

Ik lees nu pas van Razz's vader. Sterkte, meid. Hoop dat ze hem goed kunnen opereren!
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:31:27 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_58414823
Willen jullie eens ophouden over allemaal lekkere dingen te praten? .
Zit iedereen vakantie te vieren ofzo? Ik heb nu een paar uurtjes gewerkt (en ruzie gemaakt met Work Pace; RSI progje) en nu ga ik stoppen. Even een filmpje kijken . Morgen weer verder werken .
Niet meer actief op Fok!
pi_58414825
Ik heb nog nooit monchoutaart gemaakt . Maar bij dit recept heb ik eerder zoiets van: gewoon proberen, is het niets, nouja, dan opvoeren aan mn broertjes . Zelf gebruik ik bij het bakken wel altijd roomboter en volle producten, omdat mn moeder zegt dat het lekkerder is ... maar ik heb niet zo'n verfijnde smaak, dus voor mij zal het wel weer niets uitmaken haha.
pi_58414873
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
Het enige wat Sonja doet is de slagroom vervangen door melk met klop klop. Lijkt mij, voor de textuur van de taart, een uitermate slecht plan. En bak&braad in de bodem Neem dan gewoon blue band als je geen roomboter wilt gebruiken....

Typisch sonja-recept, lekker kansloos, niet echt slank en vooral heel smerig.

Ik lees nu pas van Razz's vader. Sterkte, meid. Hoop dat ze hem goed kunnen opereren!
Bak en braad in een taart had ik sowieso al niet gedaan, geloof me
Klopklop is inderdaad ook niet zo lekker, maarja, als je de klopklop vervangt voor slagroom en suiker en de bak en braad voor boter zit je zo weer op 400 Kcal

Misschien hoort taart wel gewoon calorierijk te zijn
pi_58414966
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Bak en braad in een taart had ik sowieso al niet gedaan, geloof me
Klopklop is inderdaad ook niet zo lekker, maarja, als je de klopklop vervangt voor slagroom en suiker en de bak en braad voor boter zit je zo weer op 400 Kcal

Your point being?
GEwoon kleinere stukjes serveren, komkom, monchou is ook al bepaald niet slank, als je nou gewoon de monchou-slagroomlaag wat dunner maakt en margarine gebruikt voor de bodem is er niets aan het handje en heb je net zo'n slanke taart, maar dan lekkerder.

Sonja Smerige zwendelaar (kooktechnisch dan he).
pi_58415001
Oh en ik heb inderdaad vakantie deze 2 weken . De recepten (sorry viking, op verzoek van freecell):

Fruittaart a la minute voor 10 personen

Ingredienten:
50 gram suiker
3 eieren
100 gram zelfrijzend bakmeel
25 gram custardpoeder
1 dl halfvolle melk
2 eetlepels poedersuiker
250 gram zoet fruit zoals kersen, frambozen, aardbeien en bramen

Extra:
taartvorm (hoeveel cm? geen idee)
mixer

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 175 graden C. Mix de eieren en de suiker tot een schuimig geheel. Klop daarna de zelfrijzend bakmeel en de custardpoeder erdoor en als laatste maak je het met de melk tot een glad beslag. Neem de taartvorm en giet het beslag erin. Leg tot slot het fruit eroverheen (dit is anders dan op het plaatje, daar hebben ze een laag beslag, fruit en nog een laag beslag) en bak het geheel 40 tot 45 minuten in de oven gaar. Laat het afkoelen en serveer met poedersuiker. Tip: lekker met een bolletje (light)slagroomijs bestrooid met kaneel.

Per portie 100 kcal

Scones voor 6 personen, 12 stuks

Ingredienten:
300 gram zelfrijzend bakmeel
75 gram Bak & Braad (hebben we hem weer)
1 ei
25 gram basterdsuiker
12 gram vanillesuiker
125 ml magere melk
1 eetlepel bakpoeder
snufje zout
6 eetlepels halva aardbeienjam
light slagroom

Extra:
leeg blikje met doorsnede van 5 cm of ring om rondjes uit te steken

Bereiding:
Verwarm de oven op 220 graden C. Meng alle ingredienten (behalve de jam en slagroom) tot een soepel deeg. Rol het deeg uit tot een lap met een dikte van 1,5 cm. Steek hier met een vorm van 5 cm doorsnede rondjes uit. Leg dit op de bakplaat en bak in ongeveer 15 minuten de scones af. Scones opensnijden en serveren met een halve eetlepel halva jam ertussen en een toefje slagroom.

Per portie 160 kcal.
pi_58415035
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:33 schreef freecell het volgende:

[..]
Ben ik het eigenlijk helemaal mee eens . Slanke taart is veel minder leuk om te maken (lekker kledderen met roomboter ), en je eet er waarschijnlijk veel meer van . Maar ach, dr zullen ook mensen zijn die dit wel lekker vinden.
pi_58415105
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:25 schreef Chicolate het volgende:
Bij appeltaart doe ik niet aan pakjes . Dan wil ik zelf deeg maken etc ... ook als het recept niet klopt en je maf deeg overhoudt dat je een uur moet kneden voordat het een beetje meewerkt (en je er extra boter en ei bijgooit, maar nog te weinig, en dan zijn je ingredienten een keer op) ... Appeltaart met verschillende soorten appel .
nee je snapt het niet
het is een pak zelfrijzend bakmeel
het recept staat op de zijkant
het klopt helemaal (maak het al 10 jaar ) en het is lekker
pi_58415112
Dat laatste recept klinkt erg vies... Te weinig vet. En bij het eerste telt ze de kcal van de bodem nog niet mee

Ik heb ooit SOnja's muffins gemaakt. extreem weinig suiker, een paar eetlepeltjes vloeibaar vet.... Je kon er iemand de ersens mee ingooien, ze waren keihard, droog en smakeloos

Sonja en haar calorie-arme gebak... Gebruik dan gewoon je common sense en neem margarine ipv boter, ofzo. Maar probeer in hemelsnaam geen gebak te maken met 100 kcal/portie!!!
pi_58415150
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 13:45 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

nee je snapt het niet
het is een pak zelfrijzend bakmeel
het recept staat op de zijkant
het klopt helemaal (maak het al 10 jaar ) en het is lekker
Ik maak m altijd gewoon met bloem, dan wordt de bodem steviger. Met ZB blijft ie zachter. Maar da's natuurlijk net wat je lekker vindt.
pi_58415186
je kan toch ook gewoon een klein stukje taart nemen
of zeg ik nu iets geks

ik neem gewoon altijd taart als het aangeboden wordt
gister een hazelnootschuimgebakje van de banketbakker
's middags kwam een buurvrouw met zelfgemaakte custard appeltaart
en eergister zelfgemaakte aardbeienkwarktaart op een verjaardag

maar goed. als je echt 200kg overgewicht kwijt moet dan moet je dat niet doen.
Ik zat in de spekpot te eten op die verjaardag, zegt die jollige vader: HAHAHA nee eet alles maar op. Jij kan het hebben ! En ik nee hoor als ik alles opeet kan ik het niet meer hebben :Jawel! Hier neem nog een stuk taart! Je moet aankomen! niemand geloofd ook dat ik soms op dieet ben dus ik vertel het maar nooit
pi_58415203
Die fruittaart lijkt nog wel te gaan, al kan ik dat volgens mij lekkerder maken met kwarkdeeg (ben mijn recept van kwarkdeeg trouwens tijdelijk kwijt? )

Ik maak wel gewoon volvette brownies enzo. Dan maar niet mager. Ik eet toch al bijna nooit gebak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')