Server is steeds overbelast en dan krijgen we dit soort topics
Haar gelijkenis met Yvonne v Gennip deed mij hopen dat de dagen van weleer, op het punt stonden om terug te keren. Ik zag het al voor me. Het is ondertussen december, en het vriest dat het kraakt. Buiten bij BB is de tuin door een vreemde speling van het lot(Hummie) volledig in een ijsbaan veranderd.
De schutting is beschilderd met een tribuneachtige voorstelling gevuld met publiek, wat zo te zien uit het Tialfstadion in Heerenveen is gevlucht. Vermoedelijk omdat de noodzakelijke creativiteit bij het maken van spandoeken met Mart Smeeds als onderwerp, niet meer bij het normaal luidkeels meezingende publiek op te brengen was.
Ik moet zelf ook niet aan denken, dat je verantwoordelijk wordt gesteld voor de tekst; Met Mart naar de Start. Maar goed, dit nu als muurschildering op de schutting aangebrachte uitzinnige publiek, geeft net die sfeer, die de ondergelopen bevroren tuin aan een echte schaatsbaan doet denken.
Met Ruud in korte broek en startpistool in de lucht gericht, zie ik Y v G(Anouk) in een prettig strak zittend kruippakje aan de start staan. Het is Maurice gelukt om met ijzerdraad, het kruippakje van extra gestoomlijnde stroken te voorzien.
Willem staat met een pan erwtensoep net na de eerste bocht en aan zijn gezicht kunnen we zien dat hij er vanovertuigt is dat Y v G(Anouk) bij hem een tussen stopje zal maken om als eerste van de soep te genieten. Zijn overtuiging heeft bij alle de irritatie grens reeds lang doen overschrijden.
Met haar cockeyachtige beenspieren gespannen als een BB aflevering zelf, schieten Ruud en zij weg, de eerste bocht doorkomend neem ik al het grote bekende kenmerk van Y v G(Anouk) waar, het is de voorovergebogen oogstrellende, hongerige, traag vragende gespannen achterkant die mij als zo vaak naar Ruuds zijn bekende handoek doet vragen om vervolgens over mijn schouder kijkend snel het toilet op te zoeken.
Maar nee niets van dat al, mijn droom zal niet uitkomen. Anouk is een ras cockeymeisje. Je weet wel, met van die met lidtekens voorziene knieen en te dikke kuiten om als man opgewonden van te raken.
Wanneer je bij deze cockeymeisjes langzaam je blik van onder naar boven laat gaan, begrijp je, op mond hoogte aangekomen, waarom zij de nederlandse taal soms op zo'n wonderlijke mannier gebruiken. Het is het verdoezelen van de opgelopen lidtekens.
Sommige blijken het helemaal niet te hebben gered en zijn voor het gemak maar van elkaar gaan houden. Teleurgesteld als zij zijn in de omgeving waarin ze niet be en gegrepen worden.
Kom Anouk ga snel naar buiten je bent te leuk, en ga schaatsen daar is nog de redding die je bij BB nooit zal vinden.
quote:
op 11-04-1999 om 12:14 AM schreef tanjalies het volgende:
Ik ben (...) de redding die je bij BB nooit zal vinden.
Je gaat hier toch wel een dagelijks ritueel a la DD van maken hoop ik?
Indien er meerdere zijn die er prijs op stellen dat ik sommige zaken op een vergelijkbare wijze beschouw, wil ik daar zeker gevolg aan geven. Ik zelf leef al met agstbeelden die te maken hebben met de te lange vingers van cyrille.
P.s. DD is uniek en laat geen vergelijk toe.
quote:
op 11-04-1999 om 09:39 AM schreef Maurisico het volgende:
Wel GVD!
Zitten jullie hier de edele hockeysport een beetje in de zeik te nemen. Daar kan ik nu zo kwaad om worden hè!
Aha, jij hockeyed zeker ook...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |