FOK!forum / Gaming / [MMORPG] Darkfall
NDAsilenceddinsdag 29 april 2008 @ 15:35

http://www.darkfallonline.com

Introductie:
-The bad
Darkfall is een MMORPG wat al een aardige tijd in ontwikkeling is, de fout is in het verleden al gemaakt door dit spel al in 2001 aan te kondigen. Na een reorganisatie en een complete redesign leven we ondertussen alweer in 2008 en zodanig wordt het ontwikkelingsteam regelmatig geplaagd door niet geheel onterechte kritieken dat het allemaal veels te lang duurt.
-The good
Daar komt binnenkort verandering in, op 11 april jl. is de status van Darkfall namelijk 'feature-complete' verklaard en is een interne betatest in de tussentijd opgezet. Betekend dat er geen Open Beta voor de spelers zal zijn? Jawel, maar deze beta zal zo dicht mogelijk het eindproduct moeten voorstellen als het kan. Dit betekend dat na de open beta een release niet lang op zich zal wachten.
Nou, wanneer is die Open-Beta dan...? Soon (een inside-joke van darkfall fans)
huh? ja.. laten we het op de retoriek houden zoals we ook van Blizzard gewend zijn, en eigenlijk elke andere gamedeveloper zo langzamerhand.
Mischien maakt deze citaat het wat duidelijker:
quote:
it's conceivable that we may be further along in development than several games in beta, or with announced release dates. So why don't we announce a date already? It's because there's no way we'll miss a release date and we're not going to just set a date as a goal, and either postpone or be forced to release something unfinished. We resolve to stick with our release date because we know how people tend to plan around this as far as organization, time and hardware goes when they're looking to make a commitment to an MMORPG, especially a competitive one like Darkfall.
De gameplay:
De gameplay is waar het allemaal om draait, en deze belooft revolutionair te worden. Darkfall leent elementen zoals we die kennen uit andere MMORPG's maar geeft er vervolgens een eigen draai aan.
Het grootste verschil is misschien wel dat het spel geen levels kent, je leest het goed. De filosofie is dan ook dat de competitie moet voortkomen uit de gebruikte tactiek van de speler zelf, en niet de level van zijn character. On ojah, je naam staat niet groot in het groen boven je hoofd, verstop je dus maar alvast in de struiken.
Is er dan helemaal geen progressie in je karakter? Jawel, de ontwikkeling van je karakter zit hem in de skills die je hem of haar leert. Van swordmanship tot een bepaalde magische stroming, van zwemmen tot klimmen en nog vele andere, deze skills worden beter naarmate je ze meer gebruikt.

Maar ik ga alweer te snel, lat ik het enigzins gestructureerd houden. De algemene features:

-Speel tegelijkertijd met 10.000 anderen in Agon, één van de grootste MMORPG werelden to-date.
-Vorm een clan, verover land, dorpen en steden en in belasting over alle transacties die in jouw Kingdom plaatsvinden, en/of vindt één van de honderd bouwplaatsen om zelf een dorp of stad te designen en bouwen.
-Vertel als clan de city-guards wie jouw vijanden zijn, wees zo (on)diplomatiek als je wilt.
-Handel dat het een lievelust is, huur zonnodig computergestuurde spelers (npc's) in om voor jou grondstoffen te gaan verzamelen en/of om jou te beschermen tijdens je reizen, dit kost uiteraard (ingame) goud.
-Bouw een schip voor snellere transport over zee of team up met andere om deze als piraten juist onveilig te maken.
-Maak gebruik van de 1st person view om je pijlen en vuurballen zo accuraat mogelijk af te vuren. Speel het spel als een FPS.
-Bevecht je vijanden altijd en overal, riskeer een bandietenstatus met je ras of verklaar oorlog met een andere clan. mounted combat!
-Real physics, chargeer met je raiding party te paard door de linies van de vijand, hak en druk ze uit de weg.
-Roof alle spullen van je zojuist gedode vijand, maar let wel, hetzelfde lot kan jou ook overkomen.
-500 skills en 500 spells wachten in Darkfall om ontdekt en geleerd te worden, geen classes maar kies de skills die bij je passen (maximaal 100)
-Verken een wereld vol met PvE content, non-instanced dynamische dungeons en tegenstanders geven je een unieke ervaring.
-Geen Epics, het itemsysteem is niet als andere mmo's, alles is door spelers maakbaar. Verschil in kwaliteit bestaat maar geven relatief minder voorsprong op je tegenstander.
-En zo kan ik nog wel even doorgaan,

Meer features
voor een grotere featurelist verwijs ik je graag naar de officiele site:
http://www.darkfallonline.com/features/
Begin dit jaar was er artikel in de PC Gameplay, deze had ik vertaald naar het engels en de feiten eruit gestipuleerd
Bekijk deze lijst hier:
http://forums.darkfallonline.com/showpost.php?p=1127285&postcount=135

Overzichterlijke Lijsten die zijn opgemaakt door anderen 'fans':
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=16052
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=43318

voor een selectie van de pve vijanden zie deze link:
http://df.warcry.com/content/monsters/index.php

Beweginsvrijheid:
Om je te verplaatsen binnen Agon kan je de volgende middelen tot je beschikking krijgen:
-Te voet
-Op een Mount (kan van je afgenomen worden, of pak er zelf één af!)
-Per schip
-magische portalen (staan een paar in de gehele wereld van Agon)
-teleport, er bestaan scrolls die je naar een vaste plek toe sturen, kan niet vaak gebruikt worden
-Summoning, onbekend nog hoe dit precies werkt.
Het idee is om het je niet al te gemakkelijk te maken om overal te komen, grote kans dat je na een paar maanden spelen nog (lang?) niet de hele wereld hebt, dit alleen al gezien de grote ervan. Dit stimuleert de ontwikkeling van communities binnen de wereld en een realistischer, diepgaande economie.


Developer Journals
Varieerend van één week tot twee weken, wordt door de developers een Journal uitgebracht, hier wordt ingegaan op het werk wat ze op dat moment doen of worden vragen beantwoord van de fans. Onderaan deze post zal ik alle laatste journal plaatsen.

Artwork:


Officieel filmpje uit januari 2007




Zes rassen, drie facties:
http://www.darkfallonline.com/races/


Alfar of Nagast (dark elves):
Geen spoor van vrede en vriendelijkheid bestaat in de wereld van de Alfar, voor hen is het veroorzaken van pijn en lijden bij de ander een bron van genot.
God-koning Melek is de oorzaak van de ernstig vervormde geest van de Alfar en de enige die nog sturing kan geven aan dit volk.
Woonachtig: Zuiden van Agon met als hoofdstad Shoal.
Mount: Shulgan Drake.
Specialiteit: Magie, veel magie
Vriendelijk met: De Alfar is met iedereen vijandig en daarom een factie apart.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/alfar/index.html



Dwarves of Dvergheim:
Als lawines met bijlen stormen zij over Agon's slagvelden, geen getreuzel of rust voordat de overwinning zeker is. Op elk moment in een gevecht, hoe belachelijk laag de kansen ook maar mogen zijn, geloven de Dwarves -met ongeevenaarde zekerheid- in de overwinning, met hun superieure skill, lijfkracht en dapperheid.
Kinderen van de bergen, geleid door de profetie van de mythische meestersmid Ymir, wachten zij op de overlevering van de laatste paginas van het heilige boek der instructies.
Woonachtig: Noorden van Agon met als hoofdstad Ymir's Tear.
Mount: Garmir Ox
Specialiteit: Crafting/blacksmithing
Vriendelijk met: De Dwarves maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/dwarves/index.html



Humans of Mercia:
De aarde schudde door de staal-beslagen hoeven; een glinsterende zee van zwaarden, allen hooggeheven richting de hemel; Spandoeken welke de kracht en invloed verzoekt van Auros, god van de middagzon. De ridders van Mercia rijden af en aan de wijde wereld in, vastbesloten om de wereld te belichten en te verhelpen van alles wat duister is en in de schaduw bevindt.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: Paard
Specialiteit:
Vriendelijk met: De Humans maken onderdeel uit van de factie met de Dwarves en de Mirdain(elves).
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/humans/index.html



Mahirim of the Tribelands:
Bij het licht van de Maangeest en godin Theia, halen hordes Mahirim hard uit, diep in het gebied van hun vijand, plunderend en moordend zonder genade. Zij verdwijnen net zo snel als dat ze gekomen zijn, verwoesting achterlatend in de geul van hun blikseminvallen.
Woonachtig: Zuid-Oosten van Agon met als hoofdstad Sanguine.
Mount: geen, door hun eigen skill kunnen zij, wanneer op vier poten, snel genoeg.
Specialiteit: Gerucht van extra kracht bij volle maan
Vriendelijk met: De Mahirim maken onderdeel uit van de factie met de Orks.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/mahirim/index.html



Mirdain of Mirendil (elves):
De Mirdain zijn een ontwikkeld en cultureel volk, zij preferen diplomatiek boven oorlog, en verfijning boven brute kracht. Hun rijk is er één van invloed en handel, van informatienetwerken die zich als takken vanuit een bosrijk leefgebied over de wereld verspreiden.
Woonachtig: Westen van Agon met als hoofdstad Charybdis.
Mount: Aerdin Cat
Specialiteit: Magie en handigheid met de boog
Vriendelijk met: De Mirdain maken onderdeel uit van de factie met de Humans en de Dwarves.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/mirdain/index.html



Orks of Morak:
Marcherend onder de vlag van de Fire Dragon, de legers van de Orks zijn constant in beweging, altijd op zoek naar dorpen en steden om te plunderen, koninkrijken om te overmeesteren en de inwonders op te offeren of the slaaf te maken. Mocht dit als blind geweld klinken, niet is minder waar want de Orks geloven heilig in de terugkeer van de Fire Dragon en zien het hun taak om schoon ship te maken in de wereld in afwachting van de 'Big Burning'.
Woonachtig: Noordoosten van Agon met als hoofdstad .
Mount: Death Pig
Specialiteit: Fysieke kracht, melee combat, doorbreekt alle linies.
Vriendelijk met: De Orks maken onderdeel uit van de factie met de Mahirim.
Meer lees je hier: http://www.darkfallonline.com/races/orks/index.html



Wereldkaart:

Om van de ene kant rennend naar de andere kant te kunnen komen zou dat volgens een developer 8 uur lang moet duren.


Screenshots:










Meer screenshots:
http://www.darkfallonline.com/gallery/visuals
http://www.darkfallonline.eu/darkfall-bilder/main.php


Filmpjes: (Veel bewegend beeldmateriaal is minstens 1 a 2+ jaar oud, houd daar rekening mee)
Officieel filmpje uit januari 2007
Mirdain(elf) op een Aerdin Cat mount
Ork op een warpig mount
Darkfall - Key Features
Intro van rassen
Mooie edit van filmpjes en screenshots
'Darkfall is coming' compilatie van features met beelden


Warcry bi-weekly Developer Journals:
Darkfall Developer Journal #1: About Adventurine
Darkfall Developer Journal #2: The Video
Darkfall Developer Journal #3: Artifical Intelligence
Darkfall Developer Journal #4: Odds & Ends
Darkfall Developer Journal #5: A Look Under The Hood
Darkfall Developer Journal #6: Hacker, Beta and Screenshots!
Darkfall Developer Journal #7: The Mirdain
Darkfall Developer Journal #8: The Sands of Rubaiyat
Darkfall Developer Journal #9: The Beta Question
Darkfall Developer Journal #10: State of Development
Darkfall Developer Journal #11: Aerdin Cat Gameplay Video
Darkfall Developer Journal #12: Progress Update!
Darkfall Developer Journal #13: Development Update
Darkfall Developer Journal #14: Progress Report
Darkfall Dev Journal #15: A Visit From a Fan
Darkfall Dev Journal #16: The Details
Darkfall Dev Journal #17: Business Models & Clan Cities
Darkfall Dev Journal #18: Economy, Prestige Classes & More
Darkfall Dev Journal #19: A Round-Up
Darkfall Dev Journal #20: Fan Answers & Three Screenshots
Darkfall Dev Journal #21: Summary Status
Darkfall Dev Journal #22: Community Q&A
Darkfall Dev Journal #23: Tasos Answers 29 Fan Questions
Darkfall Dev Journal #24: Full Freedom Gameplay and Substance
Darkfall Dev Journal #25: Philosophy

Officiele forums:
http://forums.darkfallonline.com/index.php
Veel vragen worden hier beantwoord, mocht je een account willen aanmaken, let dan wel op dat je voor de eerste 3 dagen alleen toegang zal krijgen tot de newbie forum, daarna heb je volledige acces.
TheHardProblem is mijn nick daar, ik zou het leuk vinden als je mij zou opgeven als referral.


Wat nu?:
Mochten mensen door dit topic enthousiast over dit spel geworden zijn, dan is mijn eerste doel in ieder geval gehaald. Daarnaast wil ik natuurlijk antwoord geven op al je vragen. Een groot onderdeel van Darkfall is het clansleven, en als je na je enthousiasme besluit om de open-beta of zelfs release te willen gaan spelen in een clan, post het hier dan spreken we erover, ik ben voorbereidingen aan het treffen om er zelf één op te richten.
Misschien wordt dit topic wel de eerste in een reeks, wie weet.
MouzurXdinsdag 29 april 2008 @ 15:39
-Speel tegelijkertijd met 10.000 anderen in Agon, één van de grootste MMORPG werelden to-date.

Dat wil ik zien

WW2 online : Battleground Europe
Heeft namelijk op een schaal van 1:2.....
(het land binnen de vierkanten ... geen laadtijden zeg maar)
NDAsilenceddinsdag 29 april 2008 @ 15:45
ja ww2 online, voor als je eindeloze lege vlaktes land wilt overbruggen. Darkfall is niet van die orde van groote, maar heeft wel content op elke vierkante meter bij wijze van spreken.
Jumparounddinsdag 29 april 2008 @ 16:37
hmm, interessant....
Rickocumwoensdag 30 april 2008 @ 16:42
Klinkt zeker interessant, is er een beta?
Xithwoensdag 30 april 2008 @ 16:53
Ik heb het geloof in het uitkomen van dit spel 2 jaar geleden al laten varen
NDAsilenceddonderdag 1 mei 2008 @ 10:31
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:53 schreef Xith het volgende:
Ik heb het geloof in het uitkomen van dit spel 2 jaar geleden al laten varen
Infidel!

geef toe dat het spel er sinds dat moment er weer een beetje anders eruit ziet. Ach ikzelf geef de schuld aan de teamgroote waarmee ze begonnen zijn, en de doelstellingen die ze zelf gesteld hebben.
Rickocumdonderdag 1 mei 2008 @ 11:35
Er is slechts één of andere 'clan' beta
NDAsilenceddonderdag 1 mei 2008 @ 11:44
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 11:35 schreef RickoKun het volgende:
Er is slechts één of andere 'clan' beta
Single players laten ze ook toe, is alleen nog geen inschrijving voor geopend. Hou dit topic in de gaten zo af en toe, ik zal melden wanneer het zover is.
#ANONIEMdonderdag 1 mei 2008 @ 14:03
Opzich ziet het in je OP er wel mooi uit, maar als ik dan dit op de officieele site zie:

laat ik hem toch liever aan mij voorbij gaan
NDAsilenceddonderdag 1 mei 2008 @ 15:13
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:03 schreef SG-sam het volgende:
Opzich ziet het in je OP er wel mooi uit, maar als ik dan dit op de officieele site zie:
[ afbeelding ]
laat ik hem toch liever aan mij voorbij gaan
Veel screenshots uit 2006 vind ik persoonlijk nog best meevallen. Ik vind het raar dat je aan de hand daarvan 'hem toch liever aan je voorbij laat gaan'. Wat is er mis met die screen

Voor jou een gemiste kans
Xithdonderdag 1 mei 2008 @ 15:54
Dat spel komt niet uit... en de engine komt uit 1999 ofzo, dus nee qua graphics zal het ook geen indruk maken...

jammer, want de gedacht om ergens in het landschap met een groep vrienden een stuk grond te bezetten en af en toe met je boot wat piraterij doen en deze schatten verstoppen in je huis leek me erg gaaf
NDAsilencedzaterdag 10 mei 2008 @ 11:09
Gisteren was er weer een nieuwe Developer Journal uitgekomen, deze keer een Q&A.
Link: http://www.warcry.com/art...nal-26-Questions-Answered

eerst: "during a planning meeting we determined that our launch date will be inside 2008, with the public beta preceding it by a few weeks. This is official and internally we're a lot more specific, but pending an announcement"

Een aantal andere dingen die genoemd worden:
- Binnenkort een nieuwe video (yay)
- NPC guards binnen clan cities zullen geen racial enemies aanvallen, wat men eigenlijk wel een beetje mag verwachten.
- Loot deletion, het zal niet zo makkelijk worden om loot weg te gooien. Dit was een zorg bij mensen die verwachten dat spelers simpelweg hun spullen zouden weggooien(vernietigen) vlak voordat ze gedood worden, als een soort "als ik het niet mag houden, dan niemand niet" actie.
-en ook belangrijk:
"There's concern by the community that mega-clans will form and own cities in all areas of the world. Size presents serious management problems, but also in Darkfall, the more you own, the more you have to lose. All things considered equal, a compatible race clan can have an advantage over an all race clan. "
NDAsilencedzaterdag 30 augustus 2008 @ 00:15
Snel even een korte post:
Het is al eventjes 'stil' geweest wat betreft nieuwswaardigheid in de ontwikkeling van Darkfall, maar nu is er dan toch een mijlpaal bereikt. Er is een gloednieuw gameplay filmpje online gezet met het allerlaatste en een Beta inschrijving voor iedereen!

Beta Inschrijving:
http://www.darkfallonline.com/beta/
Als je een nieuw forum account maakt zou ik het erg op prijs stellen als je mij zou opgeven als refferal, mijn nickname is daar TheHardProblem, bedankt!

Het filmpje:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=64217

[ Bericht 6% gewijzigd door NDAsilenced op 31-08-2008 22:04:12 ]
Cybernickzondag 31 augustus 2008 @ 17:43
Heb me opgegeven voor de Beta, het spreekt me wel aan. Alleen ik hoop echt dat ze nog wat aan de graphics gaan sleutelen, want het ziet er nog slechter uit dan WoW.....
Bartisikzondag 31 augustus 2008 @ 18:28
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:43 schreef Cybernick het volgende:
Heb me opgegeven voor de Beta, het spreekt me wel aan. Alleen ik hoop echt dat ze nog wat aan de graphics gaan sleutelen, want het ziet er nog slechter uit dan WoW.....
Het gaat hierook niet om de grapihcs maar om de gameplay... wat mij toch iets belangrijker lijkt
NDAsilencedzondag 31 augustus 2008 @ 18:54
Al heeft Bartisik natuurlijk helemaal gelijk wat gameplay over graphics betreft, de bedoeling van de developers was (en is) om dit spel, met zijn enorme battles, voor iedereen speelbaar te houden. Zulk soort confrontaties met realtime collision-detection, waar in wow je gewoon door elkaar heen loopt, heeft simpelweg zijn technische beperkingen. Laat ik daarnaast ook nog maar even noemen dat de beelden met een medium-setting zijn opgenomen, dus als je denkt dat je pc het aankan, niemand zal je letten om alles op 'high' te zetten. Ik ben ervan overtuigd dat het grafische geen probleem zal vormen.
Trigaltizondag 31 augustus 2008 @ 20:15
Ik heb me ingeschreven voor de beta.. we zien het wel
Cybernickzondag 31 augustus 2008 @ 20:22
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:28 schreef Bartisik het volgende:

[..]

Het gaat hierook niet om de grapihcs maar om de gameplay... wat mij toch iets belangrijker lijkt
Maar dat betekent niet dat je een game hoeft te maken met graphics die 5 jaar geleden al achterhaald waren?

Ik weet dat dat gameplay filmpje op medium was en niet in HD, dus wellicht dat het er een stuk beter uit ziet met alles op High @ 1680*1050
NDAsilenceddonderdag 4 september 2008 @ 21:43
Nieuwe fan-made trailer, gemaakt door een bekende trailer-maker binnen de Darkfall-community:

640x480: http://files.filefront.co(...)85287;/fileinfo.html
Elegyvrijdag 5 september 2008 @ 21:32
Als het goed is gaat mijn guild hier ook aan meedoen, en ik ook. Lijkt me erg tof
NDAsilencedvrijdag 12 september 2008 @ 20:49
Vijf nieuwe screenshots!





Jumparoundvrijdag 12 september 2008 @ 22:49
hmm, ziet er wel strak uit eik
Elegyvrijdag 12 september 2008 @ 23:22
Strak? Tis best een stevige dame zo te zien
NDAsilencedzaterdag 13 september 2008 @ 00:09
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:22 schreef Elegy het volgende:
Strak? Tis best een stevige dame zo te zien
'T is een Dwarf vrouwtje
NDAsilencedzaterdag 13 september 2008 @ 17:10
Oficieel nieuwsbericht en aankondiging van een follow-up trailer:
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=68539
MouzurXzaterdag 18 oktober 2008 @ 00:30
Nou closed en open beta komen eraan .. open beta zal begin december klaar zijn dus half november ofzo kunnen we toch wel een open beta verwachten. Release in december als het goed is.

Nieuwe filmpjes:(in high quality kijken)













site met de 2 nieuwste videos
Beta inschrijven:
http://www.darkfallonline.com/beta/

En over de graphics: volgens mij gaan die er best mooi uit zien, op veel filmpjes denk je zo van: mja tis niet echt lelijk maar echt mooi is het niet, maar in sommige filmpjes ziet het er best heel mooi uit.(mooier dan wow etc)
Ame_thystmaandag 5 januari 2009 @ 22:06
22 januari release

Fok! kasteel oprichten?
MouzurXmaandag 5 januari 2009 @ 22:14
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
Rickocummaandag 5 januari 2009 @ 22:30
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:14 schreef MouzurX het volgende:
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
Met zulk engels taalgebruik zul je dan ook vast wel de echte pro's aan de haak slaan
Ame_thystmaandag 5 januari 2009 @ 22:46
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:14 schreef MouzurX het volgende:
Als er genoeg animo is wel ..

Je zal wel toch echt 100 man nodig hebben om een kasteel bij te kunnen houden hoor.

Ik ga vanaf de start bij een clan genaamd basterds disquised as sailors

Maarja er zitten wat gasten bij waar ik ook in andere games mee game dus dat is wel handig.
hmm eerst maar eens zien of er wel 100 spelers zullen zijn

Begin ik maar met een huisje, geen zin gedomineerd te worden door een of andere clan leader
MouzurXmaandag 5 januari 2009 @ 22:49
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:46 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

hmm eerst maar eens zien of er wel 100 spelers zullen zijn

Begin ik maar met een huisje, geen zin gedomineerd te worden door een of andere clan leader
Goh er staan wel minstens 5000+ spelers op deze game te wachten.
10.000 per server zal het worden.

908 mensen online op de officiele forums 288,730 geregistreerden (alhoewel zegt dit niet zoveel maar dit is de laatste maanden wel geskyrocketed.
Om maar iets te noemen.
Ame_thystmaandag 5 januari 2009 @ 23:02
Moet je trouwens het spel kopen of alleen per maand betalen?
Wil het graag proberen maar ga zeker geen 60.- betalen.
Enchantermaandag 12 januari 2009 @ 01:07
ff TVP
gisteren gepreordered
MouzurXmaandag 12 januari 2009 @ 09:44
Ik weet niet hoe het zit met de kosten, is nog niet bekend volgens mij.
Zal waarschijnlijk zoals bijna alle MMO's zijn.. dat je eerst de game moet kopen (30 euro ofzo) en dat je dan per maand moet betalen.

Er komt wel nog een open beta aan dus die ga ik eerst proberen voordat ik hem koop enz.
NDAsilencedmaandag 12 januari 2009 @ 21:19
quote:
Op maandag 12 januari 2009 01:07 schreef Enchanter het volgende:
ff TVP
gisteren gepreordered
waar?
Enchantermaandag 12 januari 2009 @ 21:23
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:19 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

waar?
www.dimensionplus.nl

graag gedaan
Ame_thystmaandag 12 januari 2009 @ 21:54
Hoe kan je het nu kopen als het niet eens Boxed verkocht gaat worden
Darkfall zal digitaal verspreid worden. Een Boxed editie staat voorals nog niet op de planning.
Volgens een Mod op Darkfall forums.
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=103303
Enchantermaandag 12 januari 2009 @ 23:03
quote:
Op maandag 12 januari 2009 21:54 schreef Ame_thyst het volgende:
Hoe kan je het nu kopen als het niet eens Boxed verkocht gaat worden
Darkfall zal digitaal verspreid worden. Een Boxed editie staat voorals nog niet op de planning.
Volgens een Mod op Darkfall forums.
http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=103303
Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Trigaltimaandag 12 januari 2009 @ 23:26
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Usenet.. <3
MouzurXmaandag 12 januari 2009 @ 23:29
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Oh , lekker dan

Zal wel lekker soepel verlopen als iedereen ineens tegelijk wil gaan downloaden
Er is nu al een open beta waar steeds meer mensen bij mogen en ik denk dat ze dit net voor de release helemaal opengooien dus dan zal je denk ik dan wat problemen hebben maar tijdens de release niet meer zo.
MouzurXzaterdag 17 januari 2009 @ 21:48
"Release is nu de 25ste en de 22ste is er een grote beta maar niet voor iedereen en als je pre-ordered (dat kan vanaf half februari) dan kom je als eerste aan de beurt de 25ste.

Ze hebben nogal problemen met de vraag ... sinds augustus is het aantal forumaccounts met 600% gestegen

Terwijl ze het eigenlijk stil wilde houden zodat de playerbase geleidelijk aan kon opbouwen."
Ame_thystzondag 18 januari 2009 @ 14:34
uh het spel komt 22 januari uit en 25 februari kan je pre-orderen. Wat klopt er niet
NDAsilencedzondag 18 januari 2009 @ 14:46
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:34 schreef Ame_thyst het volgende:
uh het spel komt 22 januari uit en 25 februari kan je pre-orderen. Wat klopt er niet
Alles, het spel komt 25 februari uit en op 22 januari kan je een trial van de release candidate gratis downloaden en spelen. Midden-februari kan je pre-orderen.
Ame_thystzondag 18 januari 2009 @ 14:47
ah okey, helder
MouzurXzondag 18 januari 2009 @ 23:18
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:46 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

Alles, het spel komt 25 februari uit en op 22 januari kan je een trial van de release candidate gratis downloaden en spelen. Midden-februari kan je pre-orderen.
Dat zeg ik
Als je pre-ordert kom je wel eerder aan de beurt om het de 25ste te downloaden ofzo toch?
MouzurXwoensdag 21 januari 2009 @ 14:41
Nee ik zei het toch verkeerd
Ik dacht dat de release 25 januari was maar het is dus pas 25 februari
Ame_thystwoensdag 21 januari 2009 @ 16:28
Hier is wel te lezen dat "January 22nd" de gratis beta begint. Hopelijk spelen we morgen Darkfall
Elegydonderdag 22 januari 2009 @ 07:44
Een wat minder hosanna geluid:
quote:
"...... I'm brought back to foretell some warnings about the current state of DF if they do in fact plan to release it within the next few months.
I've been in the beta for a few months now, and if anything I am thoroughly disgusted with the state of the game, the next to useless developers, and I find it hilarious that they've wasted 6 years worth of time and money to develop a resource harvesting grindfest.
My big gripes:
The world isn't that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital, most of the space inbetween is for the most part completely empty except for trees, and other nice little decorations such as rocks and the like, any ruins or structures either denote hamlets, city sites, or mob spawns.
To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

The combat is pretty bland, your characters attacks range from one to three moves based on the weapons your using, and they are basically overhead chop, left and right swing. You have no direct control over your basic attacks...
Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.
2h weapons cannot block, if they are supposed to do so they either don't or don't mitigate any damage.
As of the last build I recall playing (high 60 or low 70), stats weren't implemented yet so weapon damage didn't vary a great deal unless if you found some nice high multiplier weapons off of some nice mobs somewhere.
Archery was pretty much all I used for PVP, hitting someone in the back causes increased damage, and while bows have a ballistic trajectory over greater distances, it's not too hard to get accustomed to using them. So with a basic crap bow and a ton of arrows I would run around jacking people in the back for anywhere between 8-15 damage a shot, all the while kiting them and their buddies across the continent.
Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn't want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don't know of many people that macro'd magic to the extent that I did and I certainly couldn't find a way to buy all the spells that I wanted to test.
Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn't paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it's still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.
Clans and Stones, heres how they work:
It costs about 2k gold to get a clan charter from an NPC, theres no size minimum for starting one but you will need a few people to help you grind mobs to get the 2k gold in the first place since most gold comes from selling loot.
For another 2k or so (I can't remember) you can buy a Clan Shard, which is a small blue rock that allows anyone with General or Higher standing to claim clan stones, this works by simply walking near the stone and double clicking the Clan Shard, it took the beta server about 4 hours to figure this out despite being given pretty direct instructions in the beta forum. The person who claims that town becomes the Mayor, currently you can't remove or change mayors because they haven't fixed it yet, what good the mayor is or does I don't know as we never had enough time to build up a town to actually find out.
Now you have to grind resources to build little building templates that you use to build basic structures for your clan city, this requires a skill that costs a ton of gold and each template requires about 300 gold and about 5-10 pieces of wood and has a 66% chance fail rate, each template weighs a damn lot, but you only need to drag it to a bank and then have a guildmember pull it out of a wilderness bank by your city and relay the crap until you use it to facilitate building something.
This is really all there is to the game I've read what people have posted about 'sieging' and whatnot but I've never heard of any sieges going on while I was bothered enough to actually play the beta, and I'd be suprised if the mechanic was even activated to begin with. They didn't activate the clanstones until about two weeks before Christmas, and they claim that the game was already "tested by professional testers" that managed to miss all the major bugs and massive design flaws with the beta versions 56-68.
So heres my predictions as a pragmatic player of loads of MMO's over the years.
Adventurine has stated that they will be doing a competitive 'pre-order' process that will allow people with preorders to play exclusively on the main Euro server for about a week before DF's release, they've stated that they will not wipe this progress whatsoever.
I believe they are doing this in order to attempt to provide additional funding for more serves in the EU for localization purposes, and because they want to make a slight return on their game before the ghost is out of the bag that it is mostly lacking the gameplay part of any game and is a massive resource grinder...which will drive people away from their release but as long as they are paying a 50+ euro preorder for it they won't much care.
I speculate that DF won't have much of an open beta before they finally decide to release the game whenever they actually do that, because it WILL hurt sales.
I predict that DF will ship and sell to some extent but I feel that the 'shadowbane effect' will occour again and 1/2 the purchasing population will stop playing within the first three months of the game, which would probably cancel Adventurine's ideas of a North American release, which I would wait for since I prefer to stomp the NA guilds, and typically NA mmo servers are more competitive...."
schaamteloos van tweakers gejat
MouzurXdonderdag 22 januari 2009 @ 10:17
Nou wat een tester .. hij heeft het de hele tijd over grinden, wat je dus niet moet doen.

Ja je kan wel een magic spell de hele tijd de lucht in casten maar je kan bij WoW ook in de bossen lvl 1 boars killen ....En er is verteld dat een "stad" bouwen enorm veel kost, en je dus met de hele clan een maand of 2 resourcen voor moet bij elkaar schrapen. En de stamina voor blocken kan nog verlaagd worden.
Ik zie nou geen enorme niet-fixbare dingen maarja.

Maarja goed om ook zo'n geluid te horen, vooral het feit dat ze veel dingen nog niet hebben aangezet, zoals anderen ook al zeiden.
Elegydonderdag 22 januari 2009 @ 10:47
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:17 schreef MouzurX het volgende:
Nou wat een tester .. hij heeft het de hele tijd over grinden, wat je dus niet moet doen.

Ja je kan wel een magic spell de hele tijd de lucht in casten maar je kan bij WoW ook in de bossen lvl 1 boars killen ....En er is verteld dat een "stad" bouwen enorm veel kost, en je dus met de hele clan een maand of 2 resourcen voor moet bij elkaar schrapen. En de stamina voor blocken kan nog verlaagd worden.
Ik zie nou geen enorme niet-fixbare dingen maarja.

Maarja goed om ook zo'n geluid te horen, vooral het feit dat ze veel dingen nog niet hebben aangezet, zoals anderen ook al zeiden.
Nuja, hij is vrij kritisch hoe het te werk gaat, ook in combat en de enorme prijzen voor een item/spell. Als je uren dagen weken maanden moet grinden om dingen te kopen is de lol er gauw af denk ik.

Voorlopig wacht ik even af tot de reviews als het gereleased is. Heb niet echt veel zin om geld neer te leggen voor een grindfest.
MouzurXdonderdag 22 januari 2009 @ 11:14
Maarja je kan ook spells leren van andere spelers wordt er gezegd.
Gewone items zou je wel `makkelijk` van mobs kunnen krijgen trouwens, die dragen ook gewoon armor.

Volgens mij heeft hij nou ook niet echt grote gevechten gedaan waar het toch eigenlijk wel om draait, clan tegen clan 30 tegen 30 bijv.
Dan kan je niet meer dodgen enz, maarja we zullen zien idd.
NDAsilenceddonderdag 22 januari 2009 @ 16:14
Ik vind negatief commentaar prima, iedere mening moet gehoord kunnen worden. De fixatie op negatief is natuurlijk begrijpelijk omdat het bepaalde ideeen tegenspreekt.
Hierbij een link naar een site waar veel beta testers hun zegje over vanalles doen, als tegengewicht op Elegy's post
http://darkfallleaks.blog(...)ter-n-dah-house.html

edit: de website kan als spoiler ervaren worden!

[ Bericht 6% gewijzigd door NDAsilenced op 22-01-2009 16:20:10 ]
NDAsilencedzaterdag 24 januari 2009 @ 02:19
Hierbij nog een interessante link, een officiele help/handleiding voor darkfall!
http://www.eu1.darkfallonline.com/help/
NDAsilencedzondag 25 januari 2009 @ 00:54
nog een extra updateje:

De laatste geleakte screenshot die ik kon vinden laat de venieuwde user-interface zien:


Voor de liefhebber ook nog even een nieuwe ingame screenshot van de wereldkaart met daarop ook informatie over het weer per lokatie: (klik om te vergroten)

een high-res versie: rechter-muisknop->opslaan als
feelsgoodmanzondag 25 januari 2009 @ 01:03
tvp. interessant pvp systeem.
Bartisikzondag 25 januari 2009 @ 16:00
Jullie ook last van de fora die down zijn? Kom er al n dag of 2 neit meer op =(
Die van Darkfall online dan.
NDAsilencedzondag 25 januari 2009 @ 16:25
klopt, schijnt een ddos aanval op meerdere sites wo darkfallonline plaats te vinden, of dat nu nog steeds aan de gang is of dat de site offline is gehaald weet ik niet.
quote:
First wave of Invites - Thursday January 22 2009
Posted by Darkfall News on January 22, 2009 20:36


This is an update about what is happening today:

We have sent out the first wave of invites to clans and individual testers. We will send more waves of invites within a few hours. Invited players will be able to download the Darkfall installer.

We are applying the latest patch, and players will be able to start patching soon, and entering the game.

We are spacing out the invites in order to facilitate the download of the client and patching. We will continue sending out more invites every day until we reach our capacity.

Since this first phase has to do with stress testing the servers, and doing final testing on features, we are not lifting the NDA until this testing is concluded.

We apologize for the problems with the forums and the website today, we have been experiencing denial of service attacks, and we are working to resolve them.


[ Bericht 38% gewijzigd door NDAsilenced op 25-01-2009 16:35:56 ]
MouzurXzondag 25 januari 2009 @ 19:33
Hij was een paar uur online ongeveer 12 uur na het begin van de ddos attacks.
Maar nu dus blijkbaar niet meer.
NDAsilencedzondag 25 januari 2009 @ 20:10
quote:
For all those of you who have concerns about Darkfall's world feeling small, here's something that should cheer you up. According to the latest beta leak, it takes about 35 minutes to run from one capital city to the next. Based on this information, some kind soul has made a comparison of the size of Kalimdor (WoW) to the main continent of Agon. Check it out:
Ik denk zelf dat het ietsjes overdreven is.
MouzurXzondag 25 januari 2009 @ 20:14
Overdreven ja
Motorhoofdzondag 25 januari 2009 @ 20:29
Is er al iets bekend over de systeemeisen? Je moet er zeker weer zo'n supercomputer voor hebben
NDAsilencedzondag 25 januari 2009 @ 21:17
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:29 schreef Motorhoofd het volgende:
Is er al iets bekend over de systeemeisen? Je moet er zeker weer zo'n supercomputer voor hebben
De leaker WeEzy had daarop het volgende te zeggen:
quote:
I was able to play the game for a few hours after I downloaded that patch in the screen shot.

Please refer to me as "WeEzy"

My impressions of the game are as follows:

When I first started the game, I decided to start off with the polearm starter weapon being that MMO's these days don't even have a polearm as an option. I noticed the huge advantage of the length of the polearm as soon as I started meleeing goblins. Definitley something a lot of MMO's today are missing. Leveling up melee skills isn't nearly as a long process as magic is. Magic skills level up at a slower pace than every other skill in the game. The new UI is much more professional and clean than the previous build.

I'm in the US (east coast) and I was getting 90ping, which is pretty fantastic. The game client is very stable. I was getting around 100 FPS. If you have a computer that you bought in the past 4-5 years, you should be able to get at least 50FPS. The character customization is pretty well done, however, I don't think that skin tones are in yet. The current build is much higher than the most recent patch notes you guys recieved, however the newer ones aren't avaible to us yet.

I noticed a huge increase in the amount of NPC spawns throught-out the world, so the worry of the world being empty could be put to rest. It's 3AM here, and I'm very tired. I'll post some more info on a daily basis as long as the servers are up.
Dus ik denk niet dat je daar druk over hoeft te maken
Motorhoofdzondag 25 januari 2009 @ 21:30
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:17 schreef NDAsilenced het volgende:

[..]

De leaker WeEzy had daarop het volgende te zeggen:
[..]

Dus ik denk niet dat je daar druk over hoeft te maken
Mooi zo Dan ga ik het spel ook proberen.
Jegorexmaandag 26 januari 2009 @ 00:55
Heb me net aangemeld voor de beta.
MouzurXmaandag 26 januari 2009 @ 01:37
Ik denk dat je het beste over een half jaar ofzo kan beginnen met spelen ( is bij alle mmos eigenlijk wel zo)
Maarja eigenlijk zo snel mogelijk he, ookal zitten er waarschijnlijk in het begin nog bugs in enzo
Ssswingmaandag 26 januari 2009 @ 09:17
het klinkt nog altijd leuk; maar toch nog maar eventjes afwachten of kijken of ik mee kan in die Beta

//edit: Crap, kan iemand niet effe een DXdiag filetje maken? Dan kan ik me tenminste hier op mijn werk inschrijven voor die beta

[ Bericht 53% gewijzigd door Ssswing op 26-01-2009 09:23:18 ]
Roachiemaandag 26 januari 2009 @ 21:17
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:37 schreef MouzurX het volgende:
Ik denk dat je het beste over een half jaar ofzo kan beginnen met spelen ( is bij alle mmos eigenlijk wel zo)
Maarja eigenlijk zo snel mogelijk he, ookal zitten er waarschijnlijk in het begin nog bugs in enzo
als het kon was ik nu al aan het spelen haha, inderdaad ik wil er zosnel mogelijk in !!

Dit spel geeft mij zo erg het UO gevoel... ben benieuwd !
NDAsilencedmaandag 26 januari 2009 @ 21:52
Een impressie van een leaker zojuist gepost:
quote:
New leaker here, sorta. I originally released the high def map and other tester comments to faithkiller.

First thing: as it stands, it looks like I will be buying DF.

Now... the character creator. Its a very polished looking character Creator. Better looking then WoW's for sure, and it has more customization options then WoW. It has two slider options for hair color and skin color, but atm they seem to be disabled. Other options include different faces, nose rig, earrings, lip rings, facial hair and other miscellaneous forehead ornaments. Each has around 5 to 17 different options. But don't expect a SWG-level character creator.

One cool look with Alfars are these rows of piercings that look like short fat nails that either stick out above or below the lips. Having both gives a visual affect of a mouth wide open with jagged teeth sticking out. Looks cool. Dumbest thing I saw is facial hair for Mahirim, but some of the beards look alright.

The world itself is very organic. You feel like you are in a huge world, and not a enclosed play pen. Night and day cycles, weather cycles and realistic moving moons and sun gives the world a grandiose feeling. Sun sets looks ridiculously cool. Night time in some of the Ork starter cities is creepy. Especially with the background music that sounds like it came out of silent hill.
My main gripe with look of the world is that from far away buildings and characters tend to have this cell shaded look to them. Im srue you've noticed it in the screenshots.

The ork areas are mostly empty with players. We really need more ork players. But the Human and Alfar areas are full of people. I haven't tried the other areas yet.

As for Pve, Ive only fought goblins..lots and lots of goblins. They are annoying little fuckers, that won't sit there and let you wail on them. Im sure you've heard all this before. They run away, call for back up, kite you, ect...And yes, if they are wearing it, you can loot it. Goblings usually carry a crappy bow and axe, 3-4 arrows and 5 gold. But some come with shields, some cheapy armor, a better bow or some food. And you can see the weapons and armor on them.


PVP> With full loot, FFA pvp you really can't go wrong. But I have some issues with it. Keep in mind that Im using mostly the basic stuff you come with and all of it at low skill level. I might see a little over critical, but its really not that bad.
I have played Savage 1 and 2, Jedi Academy Age of Chivlary ... pretty much any FPS game with a melee system, and in comparison DF right now is very basic. Biggest problem with it is the current 3 minute sprint and inefficient block. You've probably read what they are saying about sprint, and I agree its currently a little bit broken. But they are looking into it, and there have been many great ideas brought up by some of the testers.
But as it stands, due to the spring lasting so long, people sprint in melee constantly, so it turns into a chaotic random circling jousting match. What I have tried to do is to let them use up all their stamina running around everywhere, and then just finish them up. Melee fights are won and lost in stamina management. But what people do is run right into you full speed and swing then run another direction ( like jousting). This gives them the initiative and ping/lag advantage, which forces you to do the same. I also tried to use block/parry when they are charging with their jousting tactics, but block uses up so much stamina that i end up losing out in the stamina management department. If they just simply switched sprint and block's stamina consumption, it would go along way to improve melee fights, imo.

Archery and spells fell better. Though with the constant sprint, players can get hard to hit sometimes. With archery you can actually get quite good at hitting targets at range...but it takes practice.
A lot of people bitch about spells being way too hard to land a hit. But most players don't know how some of the spells properly. Anyone who has played tribes will know exactly what im about to describe. A Player and I got together and started ganking players in the goblin area....using the basic mana missiles at range, and then finishing them up once they closed in...or they would simply run away (again --->3 min sprint). It has significant splash. You don't try to hit the players but the ground around the players. You try to anticipate where the player is moving and hit the ground there. Again, If you have played tribes you'll be right at home.

I would write more, but my class starts in 10 minutes. I hope this was informative.
Jegorexmaandag 26 januari 2009 @ 23:03
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:52 schreef NDAsilenced het volgende:
Een impressie van een leaker zojuist gepost:
[..]


Klinkt goed.

Waar vind je die posts?
NDAsilenceddinsdag 27 januari 2009 @ 00:03
http://betaleaks.blogspot.com/
en het forum:
http://s1.zetaboards.com/betaleaks/index/
NDAsilenceddinsdag 27 januari 2009 @ 01:21
Filmpje van de character creation/selection!


Darkfall Race Select


[ Bericht 40% gewijzigd door NDAsilenced op 27-01-2009 05:00:08 ]
MouzurXdinsdag 27 januari 2009 @ 03:49
Dude wat een leak

Ik kan echt niet wachten.. die transitions zien er echt heel vet uit.
Motorhoofddinsdag 27 januari 2009 @ 16:38
Hier een stuk van een beta tester over hoeveel het bouwen enzo kost
SPOILER
2000g For Clan

1000g Buy Clan Shard and councilor in racial capital.

Run to city grid. Double click shard in your bag while within the city limits(as seen in your system info window)

5000g Purchase Construction Skill

Grants Two Recipes:

Building Module
250g
50 stone
20 wood

Repair Shard
100g
5 stone
2 quartz

The lowest tier structures require 10 modules, these include the Clan Bank, Clan Workbench and Clan General Store.

That means you need 2500g, 500 stone and 200 wood (2 wood = 5 timber so 500 timber).

BUT if the devs have not changed it, the base success rate on construction skill is 60% Which means you're going to need a lot wood/stone than the minimum to make a building. Why only wood and stone? because each failure only destroys part of your wood/stone, it does not affect your gold stock pile.

Keep in mind also that the building modules weigh 100 units. Being encumbered slows your mount's speed to a walk as well.

Btw, Welcome to Grindfall!

Once the resources are acquired, gold farm, and sufficient explicitives have been said over the ridiculous failure rate get the modules to your city.

Go up to the clan stone with the modules in your bag and hit "G"

Select Build City

This opens the building menu, with various types of buildings. Once you build one building it will unlock more options. Select a building, and the camera will move to where that building would be created.

NOTE: To be 1000% clear, you don't layout your cities in anyway. The locations of every building is preselected. No one should ask another Q about this!

For your first building select clan bank, hit build and viola! Clan Bank.

Besides build there is also the option to "upgrade", farming with the handful of us we never got to the point where we needed upgrade anything.

Buildings:
Clan Bank
Clan Workbench (allows construction in the city and creation of ships and warhulks)
Clan General Store (spawns a merchant NPC in your city. He puts a dot on ppl's mini-maps and offers nothing extra. Clans have no control over his prices or profits)
Houses (I saw three varieties, presumably increases your population cap)
Clan Keep (never built one)
Oven (likely same as in NPC town, unlocked via General Store)

The tool tips used to be programmer jibberish so I can't tell you how many modules they take. I see in the latest notes they finally addressed the bug reports on it though.

I've probably skipped a point or two, but thats the general gist of it.

This is with a little over 6 people.

3days to get 2 buildings up.
3 days for about 8 hours a day.

Not too bad.
NDAsilencedwoensdag 28 januari 2009 @ 12:57
Sinds gisteren zijn er heel wat nieuwe filmpjes bijgekomen, hieronder de links:

Start gebieden:


Darkfall Beta - Mahirim Starting Area (Part 2)








Combat:





[ Bericht 2% gewijzigd door NDAsilenced op 28-01-2009 13:07:22 ]
wargasmwoensdag 28 januari 2009 @ 16:55
blijft interessant ik ga hem denk wel kopen maar het liefst speel ik de beta om te kijken hoe het spel is. maar ik acht die beta kans heel klein.
MouzurXwoensdag 28 januari 2009 @ 16:59
http://betaleaks.blogspot.com/

Daar staan idd gewoon (bijna) alle nieuwe leaks op.

Ja ik wilde hem eigenlijk eerst ook proberen maar nu pre-order ik hem denk ik.
Dat spellcast filmpje ziet er leuk uit.
Leuke geluiden enzo
NDAsilencedwoensdag 28 januari 2009 @ 18:06
De volgende poll is ook op tweakers gepost, mocht je het raar vinden dat je misschien niet kunt stemmen.

let op! Het ras bepaalt je traditionale vijanden! de facties zijn:
Ork+Mahrim, Mirdian+Humans+Dwarves, Alfar. Cross faction clans zijn mogelijk, maar hebben wel zo zijn nodige nadelen (en voordelen).

Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat je maar 1 (één) karakter kunt aanmaken per server! of in ieder geval maar voor 1 ras per server kunt kiezen. Beta testers kunnen tijdelijk wel meerdere karakters aanmaken.Poll: Welk ras zou je willen spelen?
  • Alfar of Nagast
  • Dwarves of Dvergheim
  • Humans of Mercia
  • Mahirim of the Tribelands
  • Mirdain of Mirendil
  • Orks of Morak

    Ook een poll maken? Klik hier
  • wargasmwoensdag 28 januari 2009 @ 18:37
    Zie wel dat veel clans voor humand dwarves en mirdain gaan op de darkfall forums.
    Geef mij maar lekker een human lekker gewoon
    Sinitiwoensdag 28 januari 2009 @ 20:43
    Zijn er eigenlijk al systeemeisen bekend?
    NDAsilencedwoensdag 28 januari 2009 @ 22:36
    quote:
    Op woensdag 28 januari 2009 20:43 schreef Siniti het volgende:
    Zijn er eigenlijk al systeemeisen bekend?
    Was al een keer gevraagd, hier een antwoord: [MMORPG] Darkfall
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 03:20
    Orks.. de hele clan gaat orks doen.
    Sinitidonderdag 29 januari 2009 @ 03:28
    Als ik et ga spelen ga ik zeker weten een dwerg, dwergen roeleren.
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 04:08
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 03:20 schreef MouzurX het volgende:
    Orks.. de hele clan gaat orks doen.
    wie gaan ork?
    Roachiedonderdag 29 januari 2009 @ 11:38
    Ik ga denk ik ORK.. waarom ? omdat ik hoor dat die het beste zin in crafting, iig in blacksmithing, en aangezien ik meer de crafting kant opduik leek me dat wel handig..

    Maja, tijd zult uitwijzen wat voor char ik maak, bedoel je kan met alle rassen alle kanten op dus in principe maakt het niet uit wat je aanmaakt.
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 12:28
    zover ik weet zijn Dwarfs nu juist betere blacksmiths, maar misschien Orks ook wel gezien zij in vulkanisch gebied leven.
    Enchanterdonderdag 29 januari 2009 @ 12:44
    Ik ga voor dwarf , guild waar ik in zit , gaat voor de 'good guys'
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 14:03
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 04:08 schreef NDAsilenced het volgende:

    [..]

    wie gaan ork?
    http://www.bastards.xtreemhost.com/forum/
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 14:12
    quote:
    Jij zit daar bij neem ik aan, zijn het allemaal Nederlanders?
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 14:17
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:12 schreef NDAsilenced het volgende:

    [..]

    Jij zit daar bij neem ik aan, zijn het allemaal Nederlanders?
    Nee een paar volgens mij..
    Meerendeel britten en zweden enzo.

    Maar daar heb ik ook andere spellen mee gespeeld.
    We hebben nu iets van 39 leden en we gaan voor iets rond de 50 ofzo. Zodat er ingame telkens 20-30 zijn.
    Sinitidonderdag 29 januari 2009 @ 14:17
    Tis toch veel leuker om int begin een beetje in je eentje aan te kloten en als je zin hebt bij een guild te gaan
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 14:19
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:17 schreef Siniti het volgende:
    Tis toch veel leuker om int begin een beetje in je eentje aan te kloten en als je zin hebt bij een guild te gaan
    Ik denk dat het beter is om van te voren al een guild te zoeken aangezien het volgens de testers vrij moeilijk is om ook maar 1 mob te killen in je eentje.
    En je wordt dan vrij snel gepvp'd door andere spelers als je buiten de beginsteden komt denk ik.

    Beste is lijkt me om met 5-6 man een beetje te verkennen enzo.
    Sinitidonderdag 29 januari 2009 @ 14:23
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:19 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Ik denk dat het beter is om van te voren al een guild te zoeken aangezien het volgens de testers vrij moeilijk is om ook maar 1 mob te killen in je eentje.
    En je wordt dan vrij snel gepvp'd door andere spelers als je buiten de beginsteden komt denk ik.

    Beste is lijkt me om met 5-6 man een beetje te verkennen enzo.
    Oh, in WoW werkte dat in me eentje aankutten heel goed
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 14:27
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:23 schreef Siniti het volgende:

    [..]

    Oh, in WoW werkte dat in me eentje aankutten heel goed
    Ja dit is echt wat anders hoor.
    WoW is meer PvE en dit is voornamelijk PvP.

    Je bent hier gewoon NERGENS veilig, je kan zelf in de beginsteden gedood worden maar dan vallen de guards die gast wel aan.
    Voor de rest is er buiten die steden niemand om je te helpen
    Sinitidonderdag 29 januari 2009 @ 14:28
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 14:27 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Ja dit is echt wat anders hoor.
    WoW is meer PvE en dit is voornamelijk PvP.

    Je bent hier gewoon NERGENS veilig, je kan zelf in de beginsteden gedood worden maar dan vallen de guards die gast wel aan.
    Voor de rest is er buiten die steden niemand om je te helpen
    ok
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 14:36
    Siniti, de solo-speelstijl zoals je gewend bent zal wel werken, maar waarschijnlijk niet in de eeste week(en). Iedereen is nieuw en probeert alles uit. Pas wanneer de clans wat groter zijn en er meer orde is zal je wat veiliger alleen kunnen lopen. Clans zullen 'rogues' (pk'ers) eerder weren dan toelaten, want liever hebben ze zoveel mogelijk spelers die spullen gaan kopen (en verkopen) in hun stad, dieven en moordenaars heb je dan liever niet om je stad heen.
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 14:45
    Mja ik denk dat er dan nog steeds wel pk'ers zullen rondlopen.. of zelfs clans die niet om de allignment geven en gewoon iedereen killen.
    Maarja na een maand ofzo zal het idd wel veiliger zijn
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 16:32
    Ondertussen zijn er nóg meer beelden vrijgekomen, nu met geluid!:







    Wat betreft combat werkte meerdere swings en stabs met je wapen, en het blok systeem nog niet goed, of was nog niet aangezet.
    MouzurXdonderdag 29 januari 2009 @ 16:32
    Meerdere swings werkt nu toch wel goed of niet?

    Alleen blocken kost teveel stamina waardoor je beter kan dodgen.
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 16:36
    Ik raad iedereen trouwens aan om zijn youtube profiel aan te passen waardoor je standaard altijd HD of HQ kwaliteit bekijkt.

    Account> Instellingen voor afspelen>

    zet een vink bij:

    "Ik heb een snelle verbinding. Video's altijd met hoge kwaliteit afspelen, indien beschikbaar"

    > Wijzigingen opslaan
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:32 schreef MouzurX het volgende:
    Meerdere swings werkt nu toch wel goed of niet?

    Alleen blocken kost teveel stamina waardoor je beter kan dodgen.
    In ieder geval niet ten tijde van één van die filmpjes
    Sinitidonderdag 29 januari 2009 @ 18:55
    quote:
    Op donderdag 29 januari 2009 16:32 schreef NDAsilenced het volgende:
    Ondertussen zijn er nóg meer beelden vrijgekomen, nu met geluid!:







    Wat betreft combat werkte meerdere swings en stabs met je wapen, en het blok systeem nog niet goed, of was nog niet aangezet.

    Het ziet er in ieder geval niet naar uit dat je een gigantisch dikke computer nodig hebt
    NDAsilenceddonderdag 29 januari 2009 @ 19:15
    Even de poll hier neerzetten, dan staat ie goed zichtbaar bovenaan:
    quote:
    let op! Het ras bepaalt je traditionale vijanden! de facties zijn:
    Ork+Mahrim, Mirdian+Humans+Dwarves, Alfar. Cross faction clans zijn mogelijk, maar hebben wel zo zijn nodige nadelen (en voordelen).

    Daarnaast is het ook belangrijk om te weten dat je maar 1 (één) karakter kunt aanmaken per server! of in ieder geval maar voor 1 ras per server kunt kiezen. Beta testers kunnen tijdelijk wel meerdere karakters aanmaken.Poll: Welk ras zou je willen spelen?
  • Alfar of Nagast
  • Dwarves of Dvergheim
  • Humans of Mercia
  • Mahirim of the Tribelands
  • Mirdain of Mirendil
  • Orks of Morak

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Aeternazaterdag 31 januari 2009 @ 12:58
    Tsja.. snap eigenlijk nogsteeds niet waarom DFO zoveel aandacht krijgt.

    van wat ik heb gezien; slechte UI, animations en geluid + dingen zoals die runspeed.. ugh.
    Maarja, ik kan de potentie ervan zien.. maar of dat genoeg is..
    NDAsilencedzaterdag 31 januari 2009 @ 14:39
    Mahirim video:
    Roachiezaterdag 31 januari 2009 @ 15:52
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:58 schreef Aeterna het volgende:
    Tsja.. snap eigenlijk nogsteeds niet waarom DFO zoveel aandacht krijgt.

    van wat ik heb gezien; slechte UI, animations en geluid + dingen zoals die runspeed.. ugh.
    Maarja, ik kan de potentie ervan zien.. maar of dat genoeg is..
    Naja al die dingen worden nog getweaked, bedoel hij is nu in beta en bijna elke dag komt er wel een dikke patchlijst uit..

    en trouwens die comment over runspeed is omdat de wereld zo imens groot is, loop maar eens langs een klein gebouw op of in een gebouw dan valt dat allemaal reuze mee.
    NDAsilencedzaterdag 31 januari 2009 @ 22:33
    "The Noob" heeft haar laatste darkfall preview online gezet. Ze geeft enorm veel informatie over het bouwen van een clanstad. Het klinkt ontzettend gaaft!
    http://beta.thenoobcomic.com/df_preview/part9.html
    quote:
    Player cities
    I have read the comments about the previous update, and I saw that there was some perplexity about the change of tone in the preview – i.e. from fairly positive to gushing enthousiastic.

    What happened? The answer is simple: PVP. When the number of testers was in the low hundreds, fights were few and far between. While the game looked solid, it was still just a promise of good things to come. Now - with many more players -finding someone to fight is not hard anymore and, as I already described last week, it’s a lot of fun.

    I posted the poll screenshot in preview 8 to give you an idea of the overall reception of Darkfall by the other testers. Do not assume that everyone is happy with everything in the game. The beta forums are full of discussions about game features with opinions both positive and negative. However, the majority of the beta testers is happy with what they’ve seen so far, even when it’s followed by a “but I would like to see these changes…” caveat. Since there are some serious issues of reading comprehension, let me make this as clear as possible one more time: “majority” does not mean “all”. “The game is fun” does not mean “the game is 100% ready”.

    Anyway, player cities. I cannot give credit where it’s due because of the NDA (I will once it lifts), but a clan has done a huge work of research in city building with the scant resources available in a short time to limited numbers of people and has been cool enough to share their findings. I had the pleasure to help them for a bit in an earlier build and learn what little I know about player cities.

    You cannot build a city wherever you like, but you must find a location with a city clanstone or hamlet clanstone and claim it as your own. To claim it, you need to purchase a shard at a capital city vendor and use it when you reach the city. Everyone in game gets a message which says “(clan name) are the proud new owners of (city name)”. I don’t know if this happens for hamlets or just for cities, but since at the moment there are enough city clanstones for everyone I assume that people prefer claiming cities. In release things may get interesting when all the clanstones are taken, since at that point they will need to be taken from other clans.

    Once the clanstone is taken, a limited number of people can bind to it (subject to increase as construction proceeds). Structures are built in preset spots - starting with a bank - and they unlock more available structures. You cannot drop whatever you want wherever you want. When you go in build mode you see the area from above and see where the selected building can be put in preset locations. Right now most clans are still at the stage “clanstone + bank”, so I cried a river until a dev kindly used her mad hax skillz to give us some screenshots of some relatively more advanced city building in a Mirdain clan city. Enjoy.






    quote:
    What can be built in any given city location varies. As far as I understood, some places will allow you to build mines, for example, but no farms, or viceversa; others will have no harbour. With the exception of harbour and wall placeholders (i.e. ruined harbours and crumbled walls), you cannot tell from the beginning what can be built in a given city until you’ve started unlocking the buildings tree, and in my personal opinion this is a poor feature. I would hate to be in the guild that spent weeks gathering a ton of resources just to discover that the building they really need can’t be built at their location of choice. The dev answer is that they are welcome to conquer their neighbours’ city if it’s more attractive – but in my opinion it’s still bad because all the time and effort that a guild put into their city goes down the drain. It favors blind luck over careful planning, unless there’s a fool-proof way to gauge what a city may become from looking at the area. I guess that if you want mines you should choose a mountain town or a cave town, and if you want farms maybe the desert is not the best place to live, but I don’t know. Oh well, we’ll see how it goes! Maybe it will be a non-issue once guilds get busy with conquest.

    What else?

    Player built mines and farms will yield more rare drops than nodes found in the wilderness.
    Harbours (obviously) can be used to build ships. This requires also a Clan Workbench.
    Siege Workshops can be used to build warhulks. This requires also a Clan Workbench.
    Houses increase the number of people who can bind at a clanstone (I don’t know if any other building has this effect).


    Note on houses: this is not instanced player housing. These are house structures in which anyone can enter. They can provide good perching spots in a battle but there’s no magic invisible barrier to hide behind. Wherever you can go, so can your enemy.

    Speaking of which, do you want to go pirating but your clan has no harbour? Or no clan city altogether? Welcome to ninja crafting. You can go in anyone’s city and use their vendors, bank, crafting stations, etc. if they don’t bother to defend them in person or with guard towers.

    Mind you, all the members of the city’s clan get a message when you enter in their area and every time you use their stuff and they’ll have the huge advantage of respawning right there even if you kill them the first time. At present people respawn at full stamina and health, and this means that currently fighting someone at their clanstone is a Bad Idea, no matter how much they suck, because you’ll get immediately bindrushed while you’re still low on stam/health after the fight. I don’t know how it will work in sieges, or if it’s subject to change in release.

    I doubt that I’ll write any more previews – so I’ll take the opportunity to say that it’s been a great pleasure to share what information I could with you – or at least those of you who didn’t email me to say that I am a lying cunt and that Darkfall doesn’t exist.

    See you in game and I hope that you’ll love it as much as I do.
    MouzurXzondag 1 februari 2009 @ 15:35
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:58 schreef Aeterna het volgende:
    Tsja.. snap eigenlijk nogsteeds niet waarom DFO zoveel aandacht krijgt.

    van wat ik heb gezien; slechte UI, animations en geluid + dingen zoals die runspeed.. ugh.
    Maarja, ik kan de potentie ervan zien.. maar of dat genoeg is..
    De Ui wordt door iedereen die het GESPEELD heeft geprezen maar jij vind het ineens slecht... vertel.
    Aeternazondag 1 februari 2009 @ 15:55
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 15:35 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    De Ui wordt door iedereen die het GESPEELD heeft geprezen maar jij vind het ineens slecht... vertel.
    het is natuurlijk maar mijn mening eh. Dus raak er niet te erg van overstuur.

    Darkfall UI: Clicky
    Het zijn allemaal blokken, alles vierkant en binnen de skills(geloof ik) is dat nog eens verder gedaan omdat er blokken binnen de blokken zitten.

    Daarentegen heb je bijvoorbeeld de UI van Aion, waar ik toch wel van gecharmeerd ben.
    Clicky
    Mooie ronden vormen, maar toch simpel gehouden. Dat kijkt gewoon een stuk prettiger dan allemaal rechte vormen.

    En de movement speed is gewoon traag, dat zeggen ook mensen die het gespeeld hebben.
    Maarja, dat schijnt dan weer te moeten om te zorgen dat mensen niet te erg laggen ivm spells/archery e.d.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Aeterna op 01-02-2009 15:56:36 (url ipv img door grootte) ]
    Jumparoundzondag 1 februari 2009 @ 19:16
    die laatste doet me veel denken aan D&D online, dat is ook wel een fijne UI...
    NDAsilencedzondag 1 februari 2009 @ 21:19
    Guess wie nu in de beta zit
    Jumparoundzondag 1 februari 2009 @ 21:59
    afcajos?
    MouzurXzondag 1 februari 2009 @ 22:19
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 15:55 schreef Aeterna het volgende:

    [..]

    het is natuurlijk maar mijn mening eh. Dus raak er niet te erg van overstuur.

    Darkfall UI: Clicky
    Het zijn allemaal blokken, alles vierkant en binnen de skills(geloof ik) is dat nog eens verder gedaan omdat er blokken binnen de blokken zitten.

    Daarentegen heb je bijvoorbeeld de UI van Aion, waar ik toch wel van gecharmeerd ben.
    Clicky
    Mooie ronden vormen, maar toch simpel gehouden. Dat kijkt gewoon een stuk prettiger dan allemaal rechte vormen.

    En de movement speed is gewoon traag, dat zeggen ook mensen die het gespeeld hebben.
    Maarja, dat schijnt dan weer te moeten om te zorgen dat mensen niet te erg laggen ivm spells/archery e.d.
    Ja maar blokkerige UI maakt het nou niet slecht, alleen lelijk.
    De meeste klachten zijn maar kleine dingen of dingen die wel gemaakt zullen worden, maar er moet vooral naar de combat en crafting gekeken worden als je het mij vraagt.

    -Het blokken werkt niet, daar moeten ze nog een beetje met de staminacijfers gaan tweaken.
    -Te weinig verschillende slagen.
    -Schilden zijn niks waard doordat ze enorm veel stamina kosten.
    -Wapens doen bijna allemaal dezelfde damage oid heb ik gelezen? Verschillende soorten zwaarden bijv
    Natuurlijk moet je geen enorme verschillen hebben maar er mag wel een klein beetje verschil in zitten.
    -Je kan 3 minuten weg rennen van iemand.

    -Het kost teveel geld om te craften, teveel fails
    -Nodes gaan niet weg dus je kan urenlang op 1 boom hout staan kappen. Bomen die ineens weg gaan is ook nep maar dat ze niet weg gaan is al helemaal nep + slecht qua gameplay.

    Maarja ik hoop dat ze hier deze maand nog flink aan werken, het vinden van bugs enzo gaat vrij snel aan de patches te zien, en zolang de combat leuk is en crafting een beetje te doen is kunnen ze wat mij betreft releasen om wat cash binnen te halen zodat ze meer mensen kunnen aannemen.

    Ja arghhh ik wil ook in de beta, bij die laatste wave zijn er echt enorm veel mensen uitgenodigd volgens mij.
    Migwizondag 1 februari 2009 @ 22:26
    tvp
    Aeternamaandag 2 februari 2009 @ 08:04
    Tsja,, ik ga er altijd maar vanuit dat ik nooit in een beta kom. Maar ach, als ik het spel maar een keer kan proberen, dan kan ik er wellicht bepalen of het de moeite waard zal zijn. Really on the fence over here.

    De hoge kosten van skills vooral en items vind ik juist een goed iets. Geld moet wel wat waard zijn tegenover WoW bijvoorbeeld waar alles heel veel Gold kost, omdat het allemaal niks waard is.
    Migwimaandag 2 februari 2009 @ 15:24
    Zo, even het meeste bekeken en dit is echt wel mijn 'cup of tea'.
    Vrijelijk PvPen en niet zoals in WoW dat carebearachtige gedoe, een wereld waar je niet in een half uurtje al helemaal aan de andere kant staat, echt vrij bent om te doen wat je wilt.
    Ik ga dit absoluut uitproberen

    WoW had zo moeten zijn, dan was ik nog lang niet gestopt.
    Roachiedinsdag 3 februari 2009 @ 10:58
    quote:
    Op maandag 2 februari 2009 15:24 schreef Migwi het volgende:
    Zo, even het meeste bekeken en dit is echt wel mijn 'cup of tea'.
    Vrijelijk PvPen en niet zoals in WoW dat carebearachtige gedoe, een wereld waar je niet in een half uurtje al helemaal aan de andere kant staat, echt vrij bent om te doen wat je wilt.
    Ik ga dit absoluut uitproberen

    WoW had zo moeten zijn, dan was ik nog lang niet gestopt.
    a dream comes true eindelijk UO 2 ! alhoewel, hopelijk
    Aeternadinsdag 3 februari 2009 @ 19:52
    Dan maar even een trapje met wat leaked video's.


    Wat PvP in de noobarea:


    Vissen en het koken van de vis.


    En ben nog even de befaamde 270mb video aant uppen.
    Edit: hijs nu klaar. Link

    [ Bericht 6% gewijzigd door Aeterna op 03-02-2009 21:09:53 ]
    Roachiedinsdag 3 februari 2009 @ 21:10
    trouwens de Darkfall client (8.3GB) word aangeboden als Torrent, dus als je dan een key krijgt dan kun je meteen aan de gang weet niet of linkie posten hier mag dus moet je maar even op betaleaks kijken (zoek op het forum naar torrent)
    Aeternadinsdag 3 februari 2009 @ 23:54
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 21:10 schreef Roachie het volgende:
    trouwens de Darkfall client (8.3GB) word aangeboden als Torrent, dus als je dan een key krijgt dan kun je meteen aan de gang weet niet of linkie posten hier mag dus moet je maar even op betaleaks kijken (zoek op het forum naar torrent)
    Als je een key krijgt.. Daar zeg je me wat.
    Al lijken er toch redelijk grote waves uit te gaan als je overal eens kijkt.
    Valt me overigens wel op dat iedereen wat anders zegt.
    Ssswingwoensdag 4 februari 2009 @ 09:22
    quote:
    Op dinsdag 3 februari 2009 19:52 schreef Aeterna het volgende:
    Dan maar even een trapje met wat leaked video's.


    Wat PvP in de noobarea:


    Vissen en het koken van de vis.


    En ben nog even de befaamde 270mb video aant uppen.
    Edit: hijs nu klaar. Link
    jezus wat een chaos en saaie bedoening die filmpjes zeg :\

    Die gevechten zien er echt te hopeloos belachelijk uit...
    Aeternawoensdag 4 februari 2009 @ 14:13
    Het is ook maar zo dat nog niemand echte magic/bows heeft, of echt gewend is aan de FPS-style aiming ermee. Anders zul je natuurlijk mages hebben die freeze skills/poison/death magic of wat dan ook gebruiken en archers in de bomen etc. Het is maar de absolute starter area dus dat zal ook wel goedkomen.
    OreOvrijdag 6 februari 2009 @ 19:31
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 22:19 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Ja maar blokkerige UI maakt het nou niet slecht, alleen lelijk.
    De meeste klachten zijn maar kleine dingen of dingen die wel gemaakt zullen worden, maar er moet vooral naar de combat en crafting gekeken worden als je het mij vraagt.

    -Het blokken werkt niet, daar moeten ze nog een beetje met de staminacijfers gaan tweaken.
    -Te weinig verschillende slagen.
    -Schilden zijn niks waard doordat ze enorm veel stamina kosten.
    -Wapens doen bijna allemaal dezelfde damage oid heb ik gelezen? Verschillende soorten zwaarden bijv
    Natuurlijk moet je geen enorme verschillen hebben maar er mag wel een klein beetje verschil in zitten.
    -Je kan 3 minuten weg rennen van iemand.

    -Het kost teveel geld om te craften, teveel fails
    -Nodes gaan niet weg dus je kan urenlang op 1 boom hout staan kappen. Bomen die ineens weg gaan is ook nep maar dat ze niet weg gaan is al helemaal nep + slecht qua gameplay.

    Maarja ik hoop dat ze hier deze maand nog flink aan werken, het vinden van bugs enzo gaat vrij snel aan de patches te zien, en zolang de combat leuk is en crafting een beetje te doen is kunnen ze wat mij betreft releasen om wat cash binnen te halen zodat ze meer mensen kunnen aannemen.

    Ja arghhh ik wil ook in de beta, bij die laatste wave zijn er echt enorm veel mensen uitgenodigd volgens mij.
    Niet echt waar vind ik
    Ame_thystvrijdag 6 februari 2009 @ 19:40
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:31 schreef OreO het volgende:

    [..]

    Niet echt waar vind ik
    Welk deel ?
    Aeternazaterdag 7 februari 2009 @ 12:08
    Ze zijn in ieder geval erg druk met patchen, ook weaponspeeds zijn erin nu.. dusjah, eigenlijk wel hoop dat het op zijn minst speelbaar is.
    MouzurXzaterdag 7 februari 2009 @ 15:36
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 19:40 schreef Ame_thyst het volgende:

    [..]

    Welk deel ?
    Dit dus
    TheJanitorzondag 8 februari 2009 @ 03:35
    Zit eraan te denken om dit spel aan te schaffen als mijn 3de MMORPG, ooit eens begonnen met UO, daarna een tijdje Guildwars gespeeld, nu Darkfall? Ben alleen bang dat het erg teleurstelt, heb hoge verwachtingen van een stad bouwen En vind het ook erg jammer dat je geen eigen huis kan hebben zoals in UO...

    Hopelijk maken ze het een week gratis ofzo, kan ik kijken of ik het wat vind.
    MouzurXzondag 8 februari 2009 @ 17:23
    Citybuilden is ook gemeld dat het alleen maar standaard is.
    Je mag niet kiezen waar je de gebouwen neerzet bijv.

    Maarja de game heeft potentie. Release zal wel crap zijn maar hopelijk krijgen ze een beetje een goede playerbase zodat er wat jaartjes aan gesleuteld kan worden.
    TheJanitordonderdag 12 februari 2009 @ 18:46
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 17:23 schreef MouzurX het volgende:
    Citybuilden is ook gemeld dat het alleen maar standaard is.
    Je mag niet kiezen waar je de gebouwen neerzet bijv.

    Maarja de game heeft potentie. Release zal wel crap zijn maar hopelijk krijgen ze een beetje een goede playerbase zodat er wat jaartjes aan gesleuteld kan worden.
    Dat is jammer, het leuke van UO vond ik dat je je eigen huisje kon hebben en in de shard waar ik op speelde kon je je eigen vendor hebben en daar je eigen gemaakte spulletjes verkopen. Ook het mijn en vis systeem was geniaal, hoe beter je skill wat hoe meer kans je had om iets beters te vinden, niet dat je altijd iets beters vond, alleen de kans werd iets groter zodat de echte zeldzame ores nooit in overvloed waren. Daarbij kon je ook juwelen maken met tinkeren, die 5% tot 25% bonus gaven waardoor je helemaal zeldzame ores kon vinden Geniaal allemaal. Hoop echt dat zoiets terugkomt. Nu zijn die craft systemen imo allemaal maar halfbakken.
    OreOmaandag 23 februari 2009 @ 00:05
    In beta was de snelste manier van geld verdienen, mensen vermoorden die grinden. Dat van die magic missile casten om je magic skill omhoog te krijgen is echt irritant, vooral dat geluid. Ik hoop dat je het straks alleen kan levelen als je ook damage doet, zal de mensen die macro's gebruiken tegenwerken. Stad bouwen kost veel, maar als je genoeg mensen hebt gaat het redelijk snel, had met een vrij kleine guild in 3 dagen een bank, vendor, huis staan. Er is nog genoeg te veranderen aan de game, hoewel veel mensen het een carebare game willen maken. Mounted combat was tot nu toe erg zwak, maar ze zijn het aan het verbeteren.
    OreOmaandag 23 februari 2009 @ 00:06
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 03:35 schreef TheJanitor het volgende:
    Zit eraan te denken om dit spel aan te schaffen als mijn 3de MMORPG, ooit eens begonnen met UO, daarna een tijdje Guildwars gespeeld, nu Darkfall? Ben alleen bang dat het erg teleurstelt, heb hoge verwachtingen van een stad bouwen En vind het ook erg jammer dat je geen eigen huis kan hebben zoals in UO...

    Hopelijk maken ze het een week gratis ofzo, kan ik kijken of ik het wat vind.
    Om eerlijk te zijn zou je niet zo graag een eigen huis willen omdat het gewoon gevaarlijk is om alleen te reizen.
    Mr.Coopermaandag 23 februari 2009 @ 00:51
    TVP.
    OreOmaandag 23 februari 2009 @ 06:24
    Net een super vet gevecht gehad, kom ik bij mijn guild city aan zie ik 4 gasten van een andere clan die mij aanvielen(ik was op mount). Ik vermoord 1 gast while mounted, mount was bijna dood dus ik effe rennen en dodgen toen de mount unspawned. Zie ik de overgebleven 3 achter een rots, dus ik val ze aan vermoord er 1 en een andere na iet van 10% health gebracht toen kwamen mijn guildies er aan, en hebben de andere 2 gepakt, had ze eigenlijk wel alle 4 kunnen pakken.
    Ame_thystmaandag 23 februari 2009 @ 13:52
    Ik wil verdomme nu eens die beta key ontvangen.
    Roachiemaandag 23 februari 2009 @ 16:30
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 18:46 schreef TheJanitor het volgende:

    [..]

    Dat is jammer, het leuke van UO vond ik dat je je eigen huisje kon hebben en in de shard waar ik op speelde kon je je eigen vendor hebben en daar je eigen gemaakte spulletjes verkopen. Ook het mijn en vis systeem was geniaal, hoe beter je skill wat hoe meer kans je had om iets beters te vinden, niet dat je altijd iets beters vond, alleen de kans werd iets groter zodat de echte zeldzame ores nooit in overvloed waren. Daarbij kon je ook juwelen maken met tinkeren, die 5% tot 25% bonus gaven waardoor je helemaal zeldzame ores kon vinden Geniaal allemaal. Hoop echt dat zoiets terugkomt. Nu zijn die craft systemen imo allemaal maar halfbakken.
    Welke shard ? neverlands ?

    Om even een kleine update te geven wat er allemaal is gebeurd :

    - Preorderes voor beta spelers, na 2 minuten was link geleaked en zat heel de wereld de preorder te spammen, dus nu is die weer down (heb gelukkig een account kunnen maken voordat hij down ging heb alleen geen Creditcard om te dokken )

    - Torrent is gereleased waardoor je de game alvast kunt downloaden : http://www.eu1.darkfallon(...)ll%20Install.torrent maarja, torrents zuigen dus ben nu 10 uur verder en zit pas op 4%..

    - problemen met ISP zijn hopelijk snel voorbij, dan kunnen de preorders weer verder.

    dat was het wel zo'n beetje, ik hoop dat ze snel paypal en die crap toelaten zodat ik ook kan dokken en kan spelen !
    OreOmaandag 23 februari 2009 @ 19:20
    Ze zeiden dat heel azie op die pre order probeerde te komen lol. Ja torrent gaan vaak niet echt snel wel kut, maar ik ben blij dat ik maar een patch van iets van 50mb hoef te downloaden.

    Trouwens als iemand nog een clan zoekt met een goede structuur;

    http://www.laudanumonline.com
    Roachiedinsdag 24 februari 2009 @ 17:06
    - usenet : http://www.binsearch.info/?q=darkfall+online&max=25&adv_age=7&server= met dank aan Luk0r ( http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=137896 )


    en nog meer links : http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=139474
    TheJanitorwoensdag 25 februari 2009 @ 16:57
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:30 schreef Roachie het volgende:

    [..]

    Welke shard ? neverlands ?

    Om even een kleine update te geven wat er allemaal is gebeurd :

    - Preorderes voor beta spelers, na 2 minuten was link geleaked en zat heel de wereld de preorder te spammen, dus nu is die weer down (heb gelukkig een account kunnen maken voordat hij down ging heb alleen geen Creditcard om te dokken )

    - Torrent is gereleased waardoor je de game alvast kunt downloaden : http://www.eu1.darkfallon(...)ll%20Install.torrent maarja, torrents zuigen dus ben nu 10 uur verder en zit pas op 4%..

    - problemen met ISP zijn hopelijk snel voorbij, dan kunnen de preorders weer verder.

    dat was het wel zo'n beetje, ik hoop dat ze snel paypal en die crap toelaten zodat ik ook kan dokken en kan spelen !
    Neverlands idd, je gaat me toch niet vertellen dat jij die Roach was (Papa Roach? of gewoon Roach) die daar speelde?
    Roachiewoensdag 25 februari 2009 @ 20:51
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 16:57 schreef TheJanitor het volgende:

    [..]

    Neverlands idd, je gaat me toch niet vertellen dat jij die Roach was (Papa Roach? of gewoon Roach) die daar speelde?
    hehe ja [DoV] Roach wie was jij dan ?
    TheJanitordonderdag 26 februari 2009 @ 05:40
    quote:
    Op woensdag 25 februari 2009 20:51 schreef Roachie het volgende:

    [..]

    hehe ja [DoV] Roach wie was jij dan ?
    The Knight Lance was mijn main account Die moet je vast wel kennen. Darien was mijn crafter en Jazar mijn mage
    Roachiedonderdag 26 februari 2009 @ 09:26
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 05:40 schreef TheJanitor het volgende:

    [..]

    The Knight Lance was mijn main account Die moet je vast wel kennen. Darien was mijn crafter en Jazar mijn mage
    The Knight Lance klinkt me inderdaad wel heel erg bekend in de oren ! is wel een tijd geleden zeg haha
    TheJanitordonderdag 26 februari 2009 @ 17:18
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 09:26 schreef Roachie het volgende:

    [..]

    The Knight Lance klinkt me inderdaad wel heel erg bekend in de oren ! is wel een tijd geleden zeg haha
    Maareh is Darkfall een beetje als Neverlands?
    TheJanitordonderdag 26 februari 2009 @ 17:20
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 00:06 schreef OreO het volgende:

    [..]

    Om eerlijk te zijn zou je niet zo graag een eigen huis willen omdat het gewoon gevaarlijk is om alleen te reizen.
    Nee, ik heb nog nooit in mijn leven met een huis gereisd. Hoe werkt dat dan? Draag ik hem dan mee op mijn schouders?
    Enchanterdonderdag 26 februari 2009 @ 20:43
    Tot nu toe hele niet heel veel posotiefs gehoord over de launch , hopelijk kunnen ze het één en ander nog wat verbeteren
    Ame_thystdonderdag 26 februari 2009 @ 21:21
    zo te zien is hun forum weer offline
    OreOdonderdag 26 februari 2009 @ 21:39
    Dit is echt de slechste launch die ik ook het meegemaakt, en de irc en forum zijn de heletijd down geweest.
    Ik heb nog niet eens kunnen spelen omdat er een bug met humans is,waarbij je crashed en naar de nda screen gaat als je gaat inloggen
    Ame_thystdonderdag 26 februari 2009 @ 21:59
    Eens. Die site is toch ook om te huilen.
    Geen Buy knopje, geen link naar waar het spel te koop is helemaal niets.
    Ter vergelijking http://eu.aiononline.com/en/
    Ook dat spel is nog niet uit maar je weet wel gelijk wat je ervan kan verachten, wat bij Darkfall totaal niet het geval is.
    Eergisteren las ik het verhaal dat de server het niet aankon. Kom op zeg, daar zijn tegenwoordig bedrijven voor waaraan je zulk werk kunt uitbesteden. Aventurine zou zich puur moeten richten op het in orde maken van het spel.
    Roachievrijdag 27 februari 2009 @ 08:56
    quote:
    Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef TheJanitor het volgende:

    [..]

    Maareh is Darkfall een beetje als Neverlands?
    Weet ik niet, heb helaas geen creditcard dus kon hem niet preorderen.. moet wachten tot er andere payment methodes beschikbaar komen (wat op launchday al zou zijn, maja, Aventurine zit vol leugens.... ik vertrouw niks meer wat hun zeggen)
    MouzurXmaandag 2 maart 2009 @ 16:46
    Ach ik heb zoiets van, het komt wel goed.

    Speel namelijk al jaren Battleground Europe waar de release 8 jaar terug ook een ramp was, maar het spel leeft nog steeds en wordt steeds beter b
    #ANONIEMmaandag 16 maart 2009 @ 12:01
    Murderherd member hier.
    Zit er in vanaf dag 1, op dit moment is het net Queuefall. Gisteren hadden we queue tijden van 4 tot 6 uur.

    [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2009 12:01:44 ]
    Enchantermaandag 16 maart 2009 @ 13:00
    Ben zelf nog niet tot aanschaf over gegaan , aangezien ik midden in een verhuizing / verbouwing zit en traag internet via de buren heb

    Misschien in april
    #ANONIEMmaandag 16 maart 2009 @ 23:56
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 13:00 schreef Enchanter het volgende:
    Ben zelf nog niet tot aanschaf over gegaan , aangezien ik midden in een verhuizing / verbouwing zit en traag internet via de buren heb

    Misschien in april
    Momenteel is het af te raden, na 4 uur in de queue gezeten te hebben heb ik 15 minuten kunnen spelen. Door een enorme lag hebben ze besloten de server opnieuw op te starten, resultaat is dat we nu al anderhalf uur wachten tot een teken van leven.

    Er is geen communicatie, er is geen bericht van dit en dat, het is gewoon: Server gaat offline in 30 minuten. Klaar.
    Jegorexdinsdag 17 maart 2009 @ 01:08
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 23:56 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    Momenteel is het af te raden, na 4 uur in de queue gezeten te hebben heb ik 15 minuten kunnen spelen. Door een enorme lag hebben ze besloten de server opnieuw op te starten, resultaat is dat we nu al anderhalf uur wachten tot een teken van leven.

    Er is geen communicatie, er is geen bericht van dit en dat, het is gewoon: Server gaat offline in 30 minuten. Klaar.
    Ik dacht dat het spel 10.000 man op een server aan kon.
    Hoeveel zijn er meestal online?
    #ANONIEMdinsdag 17 maart 2009 @ 01:36
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 01:08 schreef Jegorex het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat het spel 10.000 man op een server aan kon.
    Hoeveel zijn er meestal online?
    Dacht iets van 12000 gehoord te hebben, het kan het iig niet aan. Er zijn 15000 accounts verkocht geloof ik of meer zelfs.

    [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 01:37:09 ]
    Enchanterdinsdag 17 maart 2009 @ 09:30
    Ze hebben toch een nieuwe server geopend ?
    #ANONIEMdinsdag 17 maart 2009 @ 10:13
    Nope. De server is nu al meer dan 12 uur down door failures in de software oid. Ze willen deze week de server cluster gaan upgraden, maar een extra server die komt er voorlopig niet.

    [ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 10:14:50 ]
    Jegorexdinsdag 17 maart 2009 @ 10:26
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 10:13 schreef Aneurism het volgende:
    Nope. De server is nu al meer dan 12 uur down door failures in de software oid.
    Ze hebben de software inderdaad goed getest in de beta fase
    Okseldinsdag 17 maart 2009 @ 10:30
    Ten onder aan zijn eigen succes?
    Enchanterdinsdag 17 maart 2009 @ 10:33
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 10:26 schreef Jegorex het volgende:

    [..]

    Ze hebben de software inderdaad goed getest in de beta fase

    Geen open stress test = fail
    MouzurXdonderdag 19 maart 2009 @ 20:09
    Game gaat toch niet ten onder.

    Zijn genoeg mensen die de game steunen doordat het gewoon eindelijk een game is die niet een WoW kloon is.
    Enchanterdonderdag 19 maart 2009 @ 21:12
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 20:09 schreef MouzurX het volgende:
    Game gaat toch niet ten onder.

    Zijn genoeg mensen die de game steunen doordat het gewoon eindelijk een game is die niet een WoW kloon is.
    Je bedoelt een Everquestkloon.
    #ANONIEMdonderdag 19 maart 2009 @ 22:21
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 20:09 schreef MouzurX het volgende:
    Game gaat toch niet ten onder.

    Zijn genoeg mensen die de game steunen doordat het gewoon eindelijk een game is die niet een WoW kloon is.
    We zullen het wel zien wanneer Mortal Online gold gaat. Hoe het nu gaat verdient geen schoonheidsprijsje.
    Migwidonderdag 19 maart 2009 @ 22:55
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 22:21 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    We zullen het wel zien wanneer Mortal Online gold gaat. Hoe het nu gaat verdient geen schoonheidsprijsje.
    Fijn.., ik zoek expres niet naar andere games en nu zie ik hier alweer Mortal Online en Aion voorbij komen die ik dan weer uit wil gaan proberen. Grrr
    MouzurXvrijdag 20 maart 2009 @ 01:48
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 21:12 schreef Enchanter het volgende:

    [..]

    Je bedoelt een Everquestkloon.
    Leuk dat je de mmo geschiedenis kent. Tis wel handiger WoW te zeggen aangezien iedereen dat wel kent en er juist door WoW zoveel van dat soort games kwamen.
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 22:21 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    We zullen het wel zien wanneer Mortal Online gold gaat. Hoe het nu gaat verdient geen schoonheidsprijsje.
    Mortal online .. waarvan de site crashte toen ze die nieuwe video lieten zien

    MO ziet er wel vet uit, alhoewel de gevechten er maar een beetje raar uitzagen, niet dat DF er nou zo perfect uitziet maar toch.
    #ANONIEMvrijdag 20 maart 2009 @ 10:15
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 01:48 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Leuk dat je de mmo geschiedenis kent. Tis wel handiger WoW te zeggen aangezien iedereen dat wel kent en er juist door WoW zoveel van dat soort games kwamen.
    [..]

    Mortal online .. waarvan de site crashte toen ze die nieuwe video lieten zien

    MO ziet er wel vet uit, alhoewel de gevechten er maar een beetje raar uitzagen, niet dat DF er nou zo perfect uitziet maar toch.
    Ach, beter je site crashen als er data transfer gedaan word dan dat er een order voor het spel geplaatst word zoals bij darkfall het geval was.
    MouzurXzaterdag 21 maart 2009 @ 15:02
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 10:15 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    Ach, beter je site crashen als er data transfer gedaan word dan dat er een order voor het spel geplaatst word zoals bij darkfall het geval was.
    Tsja belooft wel niet zo veel goeds voor MO, maarja zal allemaal wel goed komen
    #ANONIEMzaterdag 21 maart 2009 @ 23:47
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 15:02 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Tsja belooft wel niet zo veel goeds voor MO, maarja zal allemaal wel goed komen
    Ik bedoelde dat het beter is dat je crashed als je een filmpje host op je website, wat vele malen meer data is, dan wanneer je site al crashed als mensen een abonnement willen kopen.
    MouzurXzondag 22 maart 2009 @ 01:07
    quote:
    Op zaterdag 21 maart 2009 23:47 schreef Aneurism het volgende:

    [..]

    Ik bedoelde dat het beter is dat je crashed als je een filmpje host op je website, wat vele malen meer data is, dan wanneer je site al crashed als mensen een abonnement willen kopen.
    Is dat meer data dan dat al die mensen telkens zitten te f5'en? Is dat niet net zoiets als een ddos attack?

    Maarja queue's zijn nu gefixed dus dat is mooi.
    #ANONIEMzondag 22 maart 2009 @ 16:10
    quote:
    Op zondag 22 maart 2009 01:07 schreef MouzurX het volgende:

    [..]

    Is dat meer data dan dat al die mensen telkens zitten te f5'en? Is dat niet net zoiets als een ddos attack?

    Maarja queue's zijn nu gefixed dus dat is mooi.
    Nu nog de miljoenen bugs
    Ben nu darkfall op W7 aan het installeren woehoe

    [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2009 16:10:58 ]
    #ANONIEMmaandag 6 april 2009 @ 11:50
    Iemand die het nog speelt? Ik ben inmiddels uit Murder herd en zit nu in onze nieuwe clan: Game Over.

    Enchantermaandag 6 april 2009 @ 12:49
    quote:
    Op maandag 6 april 2009 11:50 schreef Aneurism het volgende:
    Iemand die het nog speelt? Ik ben inmiddels uit Murder herd en zit nu in onze nieuwe clan: Game Over.

    Ik ga denk ik nog wel beginnen , maar pas als ik verhuisd ben.
    Voorlopig vermaak ik me weer erg goed met Everquest 2
    OreOwoensdag 15 april 2009 @ 20:09
    Ik speel het nog, we hebben een city op yssam.