FOK!forum / Klaagbaak / Prutsers bij KPN
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 13:48
Ik heb 1 april XS4ALL Only aangevraag, netjes de brief ontvangen enz enz. Nu zit (of zat?) ik momenteel nog bij XS4ALL via KPN.

Ik kom net thuis en zie honderden gemiste oproepen op de vaste telefoon.

In mijn aanwezigheid ben ik momenteel al stuk of 20 keer gebeld door een fax, er zit geen patroon in, de ene keer om de 2 minuten, de andere keer om de 6 minuten.

Ook mijn ADSL verbinding doet het niet meer.

Maar het kan nog erger: als ik met mijn mobiele telefoon naar mijn vaste aansluiting bel, hoor ik wel wat over gaan, maar niet thuis! Bel ik met mijn vaste telefoon naar mijn mobiele telefoon, dan krijg ik een compleet vreemd nummer te zien! Na zoeken op internet kom ik met dat nummer uit op de fax van Hotel Bon.

Uit pure ellende heb ik even een zorgeloos internet Blox bij Vodafone afgenomen, waarmee ik via Bluetooth en telefoon zit te internetten...

Heb gebeld met KPN, kunnen ze op zijn vroegst aanstaande vrijdag een monteur naar de centrale sturen...

Zojuist ook even langs Hotel Bon gereden en daar iemand gesproken, die nu in onderhandeling is met KPN...
LittleBoy_dinsdag 29 april 2008 @ 13:49
WTF verhaal
-Arena-dinsdag 29 april 2008 @ 13:49
Had je maar niet over moeten stappen

Klacht?
Samenvatting?
LittleBoy_dinsdag 29 april 2008 @ 13:52
Klacht: KPN DIE OPEENS TELEFOONNUMMERS DOOR ELKAAR HEEN LAAT LOPEN
tonjadinsdag 29 april 2008 @ 13:54
Met zo'n username roep je dat soort dingen ook over je af
Ezechielkdinsdag 29 april 2008 @ 13:59
En als je naar je oude nummer belt, neemt er dan wel iemand op?
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 14:01
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:59 schreef Ezechielk het volgende:
En als je naar je oude nummer belt, neemt er dan wel iemand op?
Dan krijg ik de fax van Hotel Bon...
BMFdinsdag 29 april 2008 @ 14:10
Oei, kruisdraden in de wijkcentrale omgewisseld, hoe ze dat ook voor mekaar krijgen soms :S
buitenbeentjedinsdag 29 april 2008 @ 14:12
Zit Hotel Bon bij jou in de buurt of van jou uit ergens aan de andere kant van Nederland?
BMFdinsdag 29 april 2008 @ 14:14
Waarschijnlijk is dat hotel een zakelijke klant, dus daar zullen ze toch wel wat spoed achter zetten
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 14:14
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:12 schreef buitenbeentje het volgende:
Zit Hotel Bon bij jou in de buurt of van jou uit ergens aan de andere kant van Nederland?
Zit hier 500 meter verderop.
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 14:16
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:14 schreef BMF het volgende:
Waarschijnlijk is dat hotel een zakelijke klant, dus daar zullen ze toch wel wat spoed achter zetten
Is een bedrijf waar je hotels kan boeken via telefoon, internet, etc. Dus fax is wel zo belangrijk.
DANILXLdinsdag 29 april 2008 @ 14:22
ik snap helemaal geen reet van het verhaal
Devlinsectdinsdag 29 april 2008 @ 14:23
Daar ben je mooi klaar mee.
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 14:23
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:22 schreef DANILXL het volgende:
ik snap helemaal geen reet van het verhaal
Heel simpel:

Ik heb de lijn van Hotel Bon.
Hotel Bon heeft de lijn van mij.
buitenbeentjedinsdag 29 april 2008 @ 14:28
Bied ze zo lang aan dat ze tegen een X aantal bonnen zo lang een fax bij je neer kunnen zetten.
BMFdinsdag 29 april 2008 @ 14:47
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:28 schreef buitenbeentje het volgende:
Bied ze zo lang aan dat ze tegen een X aantal bonnen zo lang een fax bij je neer kunnen zetten.
Of dat je in ruil daarvoor je ADSL modem en PC daar neer mag zetten
jitzzzzedinsdag 29 april 2008 @ 15:00
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 13:49 schreef -Arena- het volgende:
Had je maar niet over moeten stappen

Klacht?
Samenvatting?
Precies, van ruilen komt huilen
Beelzebufodinsdag 29 april 2008 @ 15:35
TVP! Meest spannende topic van vandaag!
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 17:03
De inbelsnelheden van GPRS beginnen erg te vervelen...
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 18:59
Heb ondertussen een paar keer contact gehad met de contactpersoon van Hotel Bon:

KPN zegt tegen hem dat zijn lijn niet bij mij uitkomt, maar netjes op het adres van Hotel Bon volgens de lijnmeting... Zojuist nog getest, hij belt het faxnummer van zijn bedrijf en de telefoon gaat hier over.
KPN ontkent dit dus...

Heb ook XS4ALL gebeld en die konden mij vertellen dat ik sta ingeplant voor 2 mei voor de overschakeling tussen AvK en Only...

Als ik mijn eigen nummer bel, krijg ik niet meer zoals vanmorgen voordat ik KPN belde, de faxlijn van Hotel Bon, maar loopt mijn lijn ergens anders naartoe of helemaal dood. De lijn gaat nog wel over, maar de vraag is: waar?
hugecoolldinsdag 29 april 2008 @ 20:34
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:23 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Heel simpel:

Ik heb de lijn van Hotel Bon.
Hotel Bon heeft de lijn van mij.
Je kan dan toch gewoon met uhm *21 of #21 je nummer (dus eigenlijk hun nummer) doorschakelen naar Hotel Bon en zij doen hetzelfde. Dan regel je met KPN dat dat op hun kosten is, aangezien het ook hun fout is.
gebrokenglasdinsdag 29 april 2008 @ 22:08
Goed kut. 'Er heeft iemand een fout gemaakt'. En wie of waar hoor je nooit.
Heel slordig van KPN. Gepruts.

[cynisch]
Wat nou als ze een verwisseling hebben gemaakt met een ziekenhuis of brandweer? Is het dan ook dat ze pas vrijdag op zn vroegst iemand kunnen sturen? Ja sorry van die 10 huizen die zijn afgefikt, maar ja iemand heeft een fout gemaakt, maar we kunnen dat niet eerder dan op zn vroegst vrijdag repareren.
[/cynisch]
Blue Thunderdinsdag 29 april 2008 @ 22:16
Dat heeft kpn ook laatst bij een klant van ons gedaan de SIPS (ofzo) in de centrale waren verwisseld.

1 voordeel, als je belt, bel je op kosten van het hotel (dat had ik gevraagd aan die kpn monteur die langskwam
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 22:27
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:16 schreef Blue Thunder het volgende:
Dat heeft kpn ook laatst bij een klant van ons gedaan de SIPS (ofzo) in de centrale waren verwisseld.

1 voordeel, als je belt, bel je op kosten van het hotel (dat had ik gevraagd aan die kpn monteur die langskwam
Nou, zoveel bel ik niet. Hotel Bon (is geen hotel) is een groot kantoor met callcenters en dergelijke, kans dat ze flink de wereld rond hebben lopen faxen op mijn kosten...
gebrokenglasdinsdag 29 april 2008 @ 22:30
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je kan dan toch gewoon met uhm *21 of #21 je nummer (dus eigenlijk hun nummer) doorschakelen naar Hotel Bon en zij doen hetzelfde. Dan regel je met KPN dat dat op hun kosten is, aangezien het ook hun fout is.
Zou dat goed gaan? Of krijg je dan een loop?
NoBody122dinsdag 29 april 2008 @ 22:31
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je kan dan toch gewoon met uhm *21 of #21 je nummer (dus eigenlijk hun nummer) doorschakelen naar Hotel Bon en zij doen hetzelfde. Dan regel je met KPN dat dat op hun kosten is, aangezien het ook hun fout is.
En vervolgens wordt de onwetende beller letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd, en weer terug, en weer terug (etc.)
gebrokenglasdinsdag 29 april 2008 @ 22:33
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:27 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Nou, zoveel bel ik niet. Hotel Bon (is geen hotel) is een groot kantoor met callcenters en dergelijke, kans dat ze flink de wereld rond hebben lopen faxen op mijn kosten...
Ja dat wordt nog een interessante onkostencorrectieencompensatievergoeding.... dat gefax van dat callcenter op jouw kosten, dan jullie nu steeds mobiel moeten bellen, en dan ook nou jouw Blox ding van vodafone noodgedwongen moeten nemen.
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 23:06
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja dat wordt nog een interessante onkostencorrectieencompensatievergoeding.... dat gefax van dat callcenter op jouw kosten, dan jullie nu steeds mobiel moeten bellen, en dan ook nou jouw Blox ding van vodafone noodgedwongen moeten nemen.
Ik heb er vandaag zelfs 60 euro beltegoed doorheen gejaagd.
F4T4L_3RR0Rdinsdag 29 april 2008 @ 23:06
Mijn Linksys modem ziet wel een ADSL signaal, maar dit is van Orange. Volgens de contactpersoon van Hotel Bon hebben ze Orange inclusief livebox.

Met een paar slimmigheidjes heb ik hier nu de werkende internetverbinding van Hotel Bon, zonder wachtwoord ingesteld te hebben. Moet de verbinding wel donderdag op vrijdagnacht verbreken, ze hebben morgen en overmorgen vrij en gaan vrijdagochtend weer aan het werk.
gebrokenglaswoensdag 30 april 2008 @ 08:36
Dit moet toch eenvoudig te verhelpen zijn? Gewoon de draadjes die dinsdag verkeerd zijn aangesloten, weer terugwisselen. Een werkje van 5 minuten lijkt me.
Ben benieuwd hoe dit afloopt en of KPN idd jouw beltegoed wil vergoeden. "ja maar u heeft natuurlijk niet alleen voor deze kwestie met uw mobele telefoon gebeld, dus wij vergoeden niet."
PeZuwoensdag 30 april 2008 @ 08:45
gewoon alle kabels uit je wijkcentrale rukken, komen ze direct
TheSiegewoensdag 30 april 2008 @ 09:36
Gebruiken er nog veel mensen fax dan? Ken eigenlijk niemand die het nog wel gebruikt.
veldmuiswoensdag 30 april 2008 @ 09:39
Fax
EPIC FAIL!!!11einz
Diederik_Duckwoensdag 30 april 2008 @ 09:41
Snel fax moneteren, beschik je straks over allemaal bedrijfsgevoelige informatie.
Diederik_Duckwoensdag 30 april 2008 @ 09:42
quote:
Op woensdag 30 april 2008 09:36 schreef TheSiege het volgende:
Gebruiken er nog veel mensen fax dan? Ken eigenlijk niemand die het nog wel gebruikt.
Bedrijven wel hoor.
Farenjiwoensdag 30 april 2008 @ 10:19
Je moet gewoon de telefoonkabel even in het stopcontact jassen, moet je opletten hoe snel kpn actie onderneemt.
postmortumwoensdag 30 april 2008 @ 10:59
tvp om te lachen
Swetseneggerwoensdag 30 april 2008 @ 11:02
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 14:22 schreef DANILXL het volgende:
ik snap helemaal geen reet van het verhaal
Je hebt een iq van 12?
veldmuiswoensdag 30 april 2008 @ 11:02
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:19 schreef Farenji het volgende:
Je moet gewoon de telefoonkabel even in het stopcontact jassen, moet je opletten hoe snel kpn actie onderneemt.
Ja moet je doen als je net een fax ontvangd dan gaat bij de mens die de fax verstuurdt de lampe branden (alleen als ze tl hebbe)

GRTZ
LittleBoy_woensdag 30 april 2008 @ 11:42
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:02 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ja moet je doen als je net een fax ontvangd dan gaat bij de mens die de fax verstuurdt de lampe branden (alleen als ze tl hebbe)

GRTZ
F4T4L_3RR0Rvrijdag 2 mei 2008 @ 13:13
Vanmorgen hebben ze de lijnen weer teruggezet waardoor ik weer mijn eigen nummer heb en Hotel Bon zijn eigen faxlijn.

Ik ben ook overgeschakeld naar XS4ALL Only, alleen hebben ze de draden in de KPN DSLAM laten zitten... Daardoor krijg ik geen IP.

Zojuist totaal anderhalf uur in de wacht gestaan bij de XS4ALL helpdesk. Ik werd ook doorverbonden met iemand van de tweede lijn. Volgens hem was ik al de derde vandaag met hetzelfde probleem.

Ticket is aangemaakt kreeg ik per SMS, dus even afwachten of ik nog dit weekeind kan internetten via XS4ALL.
gebrokenglasvrijdag 2 mei 2008 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:13 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Vanmorgen hebben ze de lijnen weer teruggezet waardoor ik weer mijn eigen nummer heb en Hotel Bon zijn eigen faxlijn.

Ik ben ook overgeschakeld naar XS4ALL Only, alleen hebben ze de draden in de KPN DSLAM laten zitten... Daardoor krijg ik geen IP.

Zojuist totaal anderhalf uur in de wacht gestaan bij de XS4ALL helpdesk. Ik werd ook doorverbonden met iemand van de tweede lijn. Volgens hem was ik al de derde vandaag met hetzelfde probleem.

Ticket is aangemaakt kreeg ik per SMS, dus even afwachten of ik nog dit weekeind kan internetten via XS4ALL.
Gelukkig heb je je Blox nog. Wat een gedoe man.
F4T4L_3RR0Rvrijdag 2 mei 2008 @ 16:30
Ik heb nu helemaal geen ADSL signaal meer... Ticket is blijkbaar uitgevoerd, alleen zijn ze vergeten om de draden in de Bitstream DSLAM te stoppen...

Zojuist even langs de wijkcentrale gefiets en het is een dooie bedoeling daar, werken moeten ze!
MissHobjevrijdag 2 mei 2008 @ 16:40
Ik zou ook maar goed je rekening in de gaten houden met dat hotel verhaal
Wat een drama bedrijf ook heb er ook geen goed woord meer voor over.
NoBody122vrijdag 2 mei 2008 @ 20:32
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:19 schreef Farenji het volgende:
Je moet gewoon de telefoonkabel even in het stopcontact jassen, moet je opletten hoe snel kpn actie onderneemt.
En dan krijgen ze bij TS' elektro-leverancier allemaal telefoontjes binnen!1!111!!!1
Renzokuvrijdag 2 mei 2008 @ 22:57
Hij is nog niet ingekopt dus doe ik het maar:

1 april kikker in je bil.

gebrokenglasvrijdag 9 mei 2008 @ 16:14
Wat is nu de status van dit verhaal? Kan TS al weer internetten?
Angstvrijdag 9 mei 2008 @ 16:18
je weet dat xs4all gewoon een afdeling van kpn is he
F4T4L_3RR0Rzondag 11 mei 2008 @ 17:18
Afgelopen maandag had ik dus weer internet, maar dan een verbinding die er om de paar minuten uitklapte. Weer uren zitten bellen met de helpdesk, hebben ze van een 14 mbit naar een 12 mbit profiel gezet, waarna de verbinding weer stabiel was.

Netto haalde ik 10 mbit, en daardoor geen zin om de volle pond (55 euro) te betalen, dus gedowngrade naar een lagere variant van 8 mbit voor 40 euro.

Momenteel loopt er nog een ticket omdat ik met deze verbinding met maximaal 5 mbit netto kan downloaden, met misschien de slechte SNR waarde als oorzaak, deze bedraagt 9 db voor de downstream en 10 db voor de upstream. Met de eerdere 12 mbit profiel waren de downstream waardes beter en bij een downgrade zal dit alleen maar moeten verbeteren. Ben wel van ADSL2+ teruggezet naar ADSL2 modulatie.

Ter vergelijking:

KPN:
Downstream 6144 kbps / 16 db SNR
Upstream 768 kpbs / 17 db SNR

Bitstream:
Downstream 7996 kbps / 9 db SNR
Upstream 1023 kbps / 10 db SNR
gebrokenglaszondag 11 mei 2008 @ 22:50
Dus.... dit wordt wel heel lastig voor kpn en xs4all.

- TS wil van ADSL2+ naar xs4all only.
- Er wordt een fout gemaakt in de centrale waardoor TS tijdelijk de fax van een callcenter krijgt.
- TS maakt hierdoor voor tientallen, misschien wel honderden euro's extra kosten (Blox, beltegoed, helpdesk).
- Vrijdag worden de draadjes teruggewisseld, maar wordt er opnieuw een fout gemaakt met de DSLAM, waardoor TS geen IPnummertje krijgt.
- Na aanmaken ticket wordt er opnieuw een fout gemaakt, TS krijgt helemal geen ADSL signaal meer.
- Na het herstellen heeft TS nog steeds niet de goede snelheid, en wordt op 12Mbit gezet.
- TS doet een downgrade naar 8Mbit.
- TS heeft echter nog steeds niet de goede snelheid, 5Mbit slechts.
- TS moet nog een rekening indienen wegens gemaakte kosten.

Nou.... ik denk dat TS er bij de eerstvolgende factuur dit topic aanvult met nieuwe issues omdat er fouten zijn gemaakt met de vergoedingen....
Farenjimaandag 12 mei 2008 @ 00:09
quote:
Op zondag 11 mei 2008 17:18 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Momenteel loopt er nog een ticket omdat ik met deze verbinding met maximaal 5 mbit netto kan downloaden, met misschien de slechte SNR waarde als oorzaak, deze bedraagt 9 db voor de downstream en 10 db voor de upstream. Met de eerdere 12 mbit profiel waren de downstream waardes beter en bij een downgrade zal dit alleen maar moeten verbeteren. Ben wel van ADSL2+ teruggezet naar ADSL2 modulatie.

Ter vergelijking:

KPN:
Downstream 6144 kbps / 16 db SNR
Upstream 768 kpbs / 17 db SNR

Bitstream:
Downstream 7996 kbps / 9 db SNR
Upstream 1023 kbps / 10 db SNR
SNR waardes van 9/10 zijn op zich helemaal niet slecht hoor. Rond de 6 wordt het pas kritiek. Maar op zichzelf zeggen die SNR waardes niet zo veel; je moet ook naar de demping (attenuation) en transmit power van modem en dslam kijken om iets zinnigs te kunnen zeggen over de lijnkwaliteit en de oorzaak hiervan.