abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_185570252
Het was wel de uitloopronde, dus er werd al rustig gereden. Ik denk dat de Civic teveel bezig was met de Civic erachter en niet met de dingen om zich heen.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:10:28 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210245878
Lukt het nu wel @daNpy
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:24:54 #203
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210247850
Jep nu is de reactiemogelijkheid er wel :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:32:51 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210371957
Zijn er nog Fok!kers die op het circuit rijden of racen actief?
@Broeswillems, @DS4, @Barcaconia?

Na wat jaren pauze ivm verhuizen en de bouw van een huis heb ik nu eindelijk de Golf alweer een tijdje thuis staan. In 2021 was de garage klaar en toen ben ik begonnen de 2 liter motor (die al sinds 2016 klaar lag) in te bouwen. De 1.8 motor had in 2015 op Assen een kapot drijfstanglager opgelopen, waarschijnlijk door het missen van olie in de Ramshoek.
Eind 2021 liep de motor en begin 2022 ben ik weer gaan rijden, 3x naar Zolder en aan het eind van het jaar naar een charitydag op Meppen. De motor had 50pk meer dan de 1.8 dus vloog er ook nogal wat van de rondetijden af. Ik vond het ook veel leuker om te rijden op Zolder als voorheen, omdat ik nu dezelfde tijden rijd als het gros van de mensen kom je veel minder drukte tegen.
Dit jaar in april weer naar Zolder geweest en daar bij de laatste sessie een raar geluid uit het vooronder als de koppeling ingedrukt was. Lang verhaal kort bleken de axiale lagers eruit te liggen, letterlijk in het carter. Het lagerblok was ook beschadigd dus het onderblok was einde verhaal.
De motor was waarschijnlijk niet zo heel goed gebouwd... dus ging nog geen 1000 km mee.

Ik heb voor volgende week een trackday op Spa geboekt dus vanaf juni naarstig op zoek gegaan naar een andere motor. Deze begin juli een gevonden en opgehaald en meteen bij de motorbouwer gebracht. Daar is het blok gereviseerd, de catcams in de nieuwe kop gezet, de oude kop ook meteen schoon gemaakt en gereviseerd en de nieuwe motor weer samen gebouwd.
Bij de oude kop bleken 12 van de 16 kleppen niet geheel dicht te gaan. Tevens was er iets door de Kolbenschmidt oliepomp gegaan dus die heeft nu speling. Best zuur omdat het dus ook een nieuwe KS pomp was en die worden niet meer gemaakt.

Afgelopen maand gebruikt om motor, bak en auto weer samen te bouwen en afgelopen vrijdag naar de tuner geweest om de motor af te laten stellen. Met airbox (ivm geluidseisen op Zolder, Assen, Zandvoort etc) 188 pk (+8pk) en zonder airbox (Spa _O_) 201 pk (+6 pk) :s)
Niet slecht in dit wagentje, hij gaat er lekker mee in ieder geval :)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210376458
Ik niet meer, ik heb alles verkocht omdat ik al 4 jaar niet meer geweest was en de circuit auto's alleen maar plek in beslag namen. Het is gewoon belachelijk duur geworden en je bent zo 500 tot 1000 euro lichter als je een dagje plezier wil hebben. (En dan mag er nog niets geks gebeuren)

Soms twijfel ik, ik heb nog altijd mijn DB9 maar de kans op schade/steenslag is eigenlijk te groot voor mij om daar het risico mee te lopen.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:44:45 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210377615
Ja het is wel wat duurder geworden om te rijden, maar gelukkig niet zoveel als de onderdelen. Die lijken met de maand 10% te stijgen, van remmerij tot differentieelen.

Met de DB9 het circuit op zou wel mooi zijn, al snap ik wel dat je inderdaad geen schade van wat dan ook wil. Misschien is zo'n charitydag wel wat, dat gaat er nog een stuk veiliger aan toe, maar er is ook plek om een beetje gas te geven. En je maakt kinderen blij, zeker met zo'n auto :)
  maandag 18 september 2023 @ 13:27:31 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210672759
Spa was heel erg vet! Mooie baan en zeker uitdagend met de vele blinde bochten en sommigen ook met hoge snelheden. Erg tof om voor het eerst Eau Rouge omhoog te blazen. Ik probeerde rustig aan te doen vanwege de nieuwe motor maar dat lukt dan toch vrij slecht :+
De auto heeft het goed gehouden. Er was wel een moertje losgelopen van de throttle linkage, waardoor het gaspedaal ineens wegviel. Ik dacht dat de kabel gebroken zou zijn, maar dat was gelukkig niet want die had ik niet reserve bij.
Na het terug duwen van het boutje kon ik voorzichtig naar de pit rijden (beetje kracht erop houden dmv beetje gas geven) en daar meteen 2 nieuwe moertjes erop gedraaid om het te 'locken'.
De motor liep lekker. Zonder airbox dus een enorme bak herrie uit het vooronder, de inlaat zit direct achter de grille. Ik had wel een nieuw PX luchtfilter gemonteerd tegen vervuiling uiteraard.
De nieuwe EBC Yellowstuff blokken op de achteras deden ook lekker mee, ik moest de rembalans meermaals verstellen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')