Zijn er nog Fok!kers die op het circuit rijden of racen actief?
@Broeswillems,
@DS4,
@Barcaconia?
Na wat jaren pauze ivm verhuizen en de bouw van een huis heb ik nu eindelijk de Golf alweer een tijdje thuis staan. In 2021 was de garage klaar en toen ben ik begonnen de 2 liter motor (die al sinds 2016 klaar lag) in te bouwen. De 1.8 motor had in 2015 op Assen een kapot drijfstanglager opgelopen, waarschijnlijk door het missen van olie in de Ramshoek.
Eind 2021 liep de motor en begin 2022 ben ik weer gaan rijden, 3x naar Zolder en aan het eind van het jaar naar een charitydag op Meppen. De motor had 50pk meer dan de 1.8 dus vloog er ook nogal wat van de rondetijden af. Ik vond het ook veel leuker om te rijden op Zolder als voorheen, omdat ik nu dezelfde tijden rijd als het gros van de mensen kom je veel minder drukte tegen.
Dit jaar in april weer naar Zolder geweest en daar bij de laatste sessie een raar geluid uit het vooronder als de koppeling ingedrukt was. Lang verhaal kort bleken de axiale lagers eruit te liggen, letterlijk in het carter. Het lagerblok was ook beschadigd dus het onderblok was einde verhaal.
De motor was waarschijnlijk niet zo heel goed gebouwd... dus ging nog geen 1000 km mee.
Ik heb voor volgende week een trackday op Spa geboekt dus vanaf juni naarstig op zoek gegaan naar een andere motor. Deze begin juli een gevonden en opgehaald en meteen bij de motorbouwer gebracht. Daar is het blok gereviseerd, de catcams in de nieuwe kop gezet, de oude kop ook meteen schoon gemaakt en gereviseerd en de nieuwe motor weer samen gebouwd.
Bij de oude kop bleken 12 van de 16 kleppen niet geheel dicht te gaan. Tevens was er iets door de Kolbenschmidt oliepomp gegaan dus die heeft nu speling. Best zuur omdat het dus ook een nieuwe KS pomp was en die worden niet meer gemaakt.
Afgelopen maand gebruikt om motor, bak en auto weer samen te bouwen en afgelopen vrijdag naar de tuner geweest om de motor af te laten stellen. Met airbox (ivm geluidseisen op Zolder, Assen, Zandvoort etc) 188 pk (+8pk) en zonder airbox (Spa

) 201 pk (+6 pk)

Niet slecht in dit wagentje, hij gaat er lekker mee in ieder geval
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op
zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.