Nee, niet doen. Anouk moet vooral een week of drie haar koffers steeds opnieuw rangschikken, haar sloffen kammen, douchetijd afstaan aan langharige mensen en iedereen in het huis best heel goed begrijpen. Ze is volgens mij, in deze labiele eerste dagen zelfs volledig bereid om Ruuds ongehoorde ejaculatiedrift, slechts te vergelijken met die van de laatst levende mannelijke potvis, op de enige juiste wijze in te schatten en leent hem haar koffer, waar hij zich, ruikend aan het handvat, in ontlaadt. "Geeft niets, joh, prrrima hoor." Mag allemaal, maar ze moet niet gaan zingen!!! Plaatsvervangende schaamte tot diep in de knieën. Waar komt toch het krankzinnige idee vandaan dat er bij iedere vibratie van een gitaarsnaar gezongen moet worden? Trek op een strand, camping etc een gitaar te voorschijn en er staan meteen 4 sentimentele dertigers om je heen te doowoppen. Anouk en Cyril ken ik allebei, als type, wel. Namelijk In mijn geheime hoedanigheid als Gitaar Spelende Oude Lul, wat ook heel erg is, toegegeven, Met name Cyril is de vleesgeworden nachtmerrie van iedere band. Je voelt het op een kilometer afstand, al bij de afslag naar het gehucht waar je moet spelen. Het is het in Indonesië zo bekende Goeroe Goeroe Moeleeke Malokie, ook wel het Zogenaamd Dronken Meezingen met Band genoemd.
Zitten eerst de hele avond wat ritmisch mee te trommelen op de muziek en daar komen ze, net voordat je een daverende climax aan je derde set wil breien. Of ze een nummer mee mogen zingen. Negen van de tien keer is het een 14 octaven te laag gezongen Madonna, maar Cyril lijkt mij meer het type voor een Kate Bush In Haar Manische Periode. Kate Bush is met wijd opengesperde ogen je van kamerwand tot kamerwand op muziek bewegen alsof je een honderdtal hondsdolle vleermuizen probeert te ontwijken.
Anouk is weer veel meer het type van "lekker gek doen". Met bierflesje als microfoon Paradise by the dashboardlight meezingen, samen met Roelof-Hendrik van Gezondheidleer en Roderik-Cees van de Account-Follow Up Crisis Output colleges. "Mieterrrrs nummer".
Ik heb ondertussen wel al erg genoten van die Anouk. Waar Ruud zou zeggen dat "de koffer potverdomme, ja, joh, hé, echt waar, door mijn moordwijf met d'r voorkant zeg maar over de deksel heen schurend, ingepakt is, hier voel, de deksel is nog warm" daar zei Anouk vanavond, zonder een greintje cynisme: "Mijn koffer is uitermate goed ingepakt"
Daar houden wij van. Nauwkeurig formuleren. "Werrkelijk betrreurrenswaardig dat ik err niet in geslaagd ben om de medegenomen biefstuk te behoeden voorr een lichte uitdrroging aan de rranden" Ze heeft ook altijd iets aan haar nek. Fascinerend. Ze ging ook nog even haar kamer organizen. Dat wordt nog genieten de komende weken. Alsof je in slaap bent gevallen met een cd van Kinderen voor Kinderen op repeat.
Cyril maakte niet de indruk een ochtendmens te zijn. Die gaat het heel zwaar krijgen als Karin vanaf morgen met geweld haar rechtdraaiende bio-ritme om gaat gooien. Is gewend om, na voorstellingen in Showbizz-City, uren aan de bar te blijven hangen hopend op die 1e keer in de 3 jaar dat Joop zelf even komt kijken, en die moet nu om 24.00 naar bed om de volgende ochtend weer gezellig met zijn allen te ontbijten en dan….. borduren!
Waarom zou Karin huilen? Nou we vragen het ons af! Probeer het even om te draaien. Je zit redelijk lekker in je vel, Bianca zorgt er buiten de muur voor dat Karins kinderen gaan geloven dat Fellatio een merk auto is en dan krijg je een kind op je kamer die je van onder de dekens met haar liefste erretje helemaal gaat liggen begrijpen. Zou ik ook niet trekken.
Was het weer even. Tot morgen.