abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58366032
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik binnenkort een lisexcisie moet ondergaan,uit de biopsi van mijn baarmoedermond bleek het toch niet helemaal goed te zijn.
Ik zie er echt heel erg tegen op omdat de biopsie heel pijnlijk was.Zijn er hier vrouwen die deze behandeling ook hebben gehad,hoe was de behandeling en veel last gehad van napijn en/of bloedingen?
01-08-2008
pi_58366140
Lijkt me geen pretje: LINK

Sterkte!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58366855
quote:
Op maandag 28 april 2008 20:17 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik binnenkort een lisexcisie moet ondergaan,uit de biopsi van mijn baarmoedermond bleek het toch niet helemaal goed te zijn.
Ik zie er echt heel erg tegen op omdat de biopsie heel pijnlijk was.Zijn er hier vrouwen die deze behandeling ook hebben gehad,hoe was de behandeling en veel last gehad van napijn en/of bloedingen?
Eerst maak je een praatje met de gynaecoloog en raadt hij je af om te roken. Klinkt heel flauw, maar de meeste verkeerde uitstrijkjes worden veroorzaakt door celveranderingen a.g.v. het Humaan Papilloma Virus. Vrouwen die roken 'ruimen' dit virus slechter 'op' dan mensen die niet roken.
Na het beginpraatje kleed je je uit en neem je plaats op een operatietafel, je benen gaan in beugels. Dan pakt de gynaecoloog een colposcoop (soort vergrootglas) om de portio (deel van cervix dat in vagina uitstulpt) te bekijken. Ziet er ongeveer zo uit:

Daarna kleurt hij de portio met azijnzuur. Slechte gebiedjes in je baarmoederhals kleuren zo wittig aan. Hierna gaat hij je met jodium van binnen 'steriel' maken om vervolgens een paar verdovingsspuitjes te zetten rond de gebiedjes waar hij iets gaat weghalen. Hij vraagt je tegelijkertijd om te hoesten, omdat je dan de spuitjes minder goed voelt. Van te voren zet hij nog wel een klemmetje op je baarmoederhals, wat het meest gevoelige is van het onderzoek. Als de verdoving is ingewerkt begint hij de slechte gebiedjes weg te branden. Hier voel je dus niets meer van. De bloedende gebiedjes worden dichtgeschroeid. Je krijgt een flinke tampon mee om het bloeden extra te helpen stelpen. Mocht je na de operatie nog steeds bloed verliezen, dan moet je eventueel naar de operatiekamer om daar de portio onder narcose te hechten. De gebiedjes die worden weggesneden worden tevens opgestuurd voor pathologisch onderzoek. Het infectierisico is nagenoeg nul.

Succes!!!
I feel kinda Locrian today
pi_58369533
quote:
Op maandag 28 april 2008 20:55 schreef starla het volgende:

[..]

Eerst maak je een praatje met de gynaecoloog en raadt hij je af om te roken. Klinkt heel flauw, maar de meeste verkeerde uitstrijkjes worden veroorzaakt door celveranderingen a.g.v. het Humaan Papilloma Virus. Vrouwen die roken 'ruimen' dit virus slechter 'op' dan mensen die niet roken.
Na het beginpraatje kleed je je uit en neem je plaats op een operatietafel, je benen gaan in beugels. Dan pakt de gynaecoloog een colposcoop (soort vergrootglas) om de portio (deel van cervix dat in vagina uitstulpt) te bekijken. Ziet er ongeveer zo uit:

[ afbeelding ]

Daarna kleurt hij de portio met azijnzuur. Slechte gebiedjes in je baarmoederhals kleuren zo wittig aan. Hierna gaat hij je met jodium van binnen 'steriel' maken om vervolgens een paar verdovingsspuitjes te zetten rond de gebiedjes waar hij iets gaat weghalen. Hij vraagt je tegelijkertijd om te hoesten, omdat je dan de spuitjes minder goed voelt. Van te voren zet hij nog wel een klemmetje op je baarmoederhals, wat het meest gevoelige is van het onderzoek. Als de verdoving is ingewerkt begint hij de slechte gebiedjes weg te branden. Hier voel je dus niets meer van. De bloedende gebiedjes worden dichtgeschroeid. Je krijgt een flinke tampon mee om het bloeden extra te helpen stelpen. Mocht je na de operatie nog steeds bloed verliezen, dan moet je eventueel naar de operatiekamer om daar de portio onder narcose te hechten. De gebiedjes die worden weggesneden worden tevens opgestuurd voor pathologisch onderzoek. Het infectierisico is nagenoeg nul.

Succes!!!
Dank je voor de uitleg.Maar heb je dit uit eigen ervaring? Vind het wel fijn om te horen hoe mensen het persoonlijk ervaren ipv zo'n medisch verhaaltje want dat heeft de dokter me ook verteld.Roken doe ik niet gelukkig,vroeg ie de vorige keer ook.Heb wel overgewicht,maar geloof niet dat dit iets met elkaar te maken heeft.Ik ben heel bang voor de pijn,de vorige keer bij de biopsie zij de gynacoloog ook dat het vergelijkbaar was met de pijn van bloedprikken,nou ik gilde het uit van de pijn en dat heb ik met bloedprikken echt nog nooit gedaan hoor!!!
01-08-2008
pi_58373858
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:54 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Dank je voor de uitleg.Maar heb je dit uit eigen ervaring? Vind het wel fijn om te horen hoe mensen het persoonlijk ervaren ipv zo'n medisch verhaaltje want dat heeft de dokter me ook verteld.Roken doe ik niet gelukkig,vroeg ie de vorige keer ook.Heb wel overgewicht,maar geloof niet dat dit iets met elkaar te maken heeft.Ik ben heel bang voor de pijn,de vorige keer bij de biopsie zij de gynacoloog ook dat het vergelijkbaar was met de pijn van bloedprikken,nou ik gilde het uit van de pijn en dat heb ik met bloedprikken echt nog nooit gedaan hoor!!!
Volgens mij is het beter om een objectief verhaal te horen dan allemaal ervaringen. Het verschlt tóch per persoon dus je maakt je alleen maar voorstellingen die niet waar worden gemaakt. Als 5 mensen zeggen dat het heel veel pijn deed en 4 mensen zeggen dat het absoluut géén pijn deed, wat geloof je dan?
Ik ben bij veel lisexcisies geweest, niet als patient, maar als assistent. Hoe patienten hiermee omgaan verschilt gewoon teveel om iets zinnigs over te zeggen. De ene patient is heel relaxt, de andere patient valt bijna flauw op tafel vanwege alle 'hectiek'. Dat heeft alles met je persoonlijkheid te maken. In het algemeen is het een kleine ingreep die niet heel pijnlijk is, maar gewoon vervelend.

Nogmaals veel sterkte.
I feel kinda Locrian today
pi_58373935
Lisexcisie kan onder narcose. Dan voel je er dus niks van.

Binnen een dag ziekenhuis in en uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58373965
Ik heb eind 2006 een lisexcisie gehad... onder plaatselijke verdoving, dus je bent idd zo het ziekenhuis in en uit.. en das wel fijn.

belangrijkste is om echt goed naar je lichaam te luisteren en rust te houden erna Je ziet natuurlijk er niets van maar er zit echt wel iets wat moet helen dus neem de tijd en til niet te zwaar enzo ..

Veel sterkte ermee
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58381750
Ik heb vorig jaar mei een lisexcisie gehad. Ik heb voor de ingreep een ruggeprik gehad.
Ik heb eigenlijk nergens last verder van gehad. Terwijl ik na het afnemen van de biopten niet eens op de fierts kon komen.

Ik wens je heel veel sterkte...
pi_58390191
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 07:51 schreef DarkElf het volgende:
Ik heb eind 2006 een lisexcisie gehad... onder plaatselijke verdoving, dus je bent idd zo het ziekenhuis in en uit.. en das wel fijn.

belangrijkste is om echt goed naar je lichaam te luisteren en rust te houden erna Je ziet natuurlijk er niets van maar er zit echt wel iets wat moet helen dus neem de tijd en til niet te zwaar enzo ..

Veel sterkte ermee
Is de plaatselijke verdoving niet gigantisch pijnlijk?Ik vond het afnemen van de bioptie namelijk heel pijnlijk en ben nu zo bang voor de 4 verdovingsspuiten in mijn baarmoeder.De behandeling op zich ook niet fijn maar oke,alleen die verdoving word er nu al akelig van als ik er aan denk!
01-08-2008
pi_58390621
Zou je misschien een 'roesje' (injectie in je arm met slaapmiddel) kunnen krijgen?
Je slaapt dan kort en je merkt dan niets van de behandeling.
Ik had er ook een bij het zetten van mijn spiraal. Erg fijn!
pi_58391229
Dat is mischien ook een optie,zal er eens naar informeren cinnamongirl .
01-08-2008
pi_58392954
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Is de plaatselijke verdoving niet gigantisch pijnlijk?Ik vond het afnemen van de bioptie namelijk heel pijnlijk en ben nu zo bang voor de 4 verdovingsspuiten in mijn baarmoeder.De behandeling op zich ook niet fijn maar oke,alleen die verdoving word er nu al akelig van als ik er aan denk!
de biopsie was bij mij ook zeer pijnlijk en daar had ik dus ook angst voor en ja de eerste prik voel je (maar geen pijn pijn ofzo) en de verdere prikken niet meer... zou dus ook niet meer weten of het er 3 of 4 waren..

voordeel is dat je erg snel weer opknapt erna
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58394379
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:40 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Nog een keer: het kan ook onder narcose. Gewoon helemaal weg.
Kost je nog steeds maar een halve dag ziekenhuis.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 30 april 2008 @ 08:02:55 #14
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_58394424
Ik heb t ook gehad, ik heb 5 spuitjes gekregen, en ik moet eerlijk zeggen, die deden fucking pijn Voor de rest viel t allemaal wel mee.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_58394500
quote:
Op woensdag 30 april 2008 07:46 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog een keer: het kan ook onder narcose. Gewoon helemaal weg.
Kost je nog steeds maar een halve dag ziekenhuis.
Ik weet het maar als ik overweeg graag alle 3 de opties. Daarbij vorige keer toen ik narcose had gehad had ik een tijd lang last van vermoeidheid,mijn gezondheid gaat voor maar ik begin volgende week met een nieuwe functie dus ben het liefst z.s.m weer fit!
01-08-2008
pi_58395149
Een roesje is veel lichter dan een narcose! Nadien ben je nog een uurtje heerlijk high, en kun je beter die dag niet rijden, maar daarna is alles weer bij het normale.
pi_58395341
quote:
Op woensdag 30 april 2008 08:20 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Ik weet het maar als ik overweeg graag alle 3 de opties. Daarbij vorige keer toen ik narcose had gehad had ik een tijd lang last van vermoeidheid,mijn gezondheid gaat voor maar ik begin volgende week met een nieuwe functie dus ben het liefst z.s.m weer fit!
Succes met alles .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')