Ja die bedoel ik, ik had er zelf ook een uit tsjechie maar die is kapot gegaanquote:Op maandag 28 april 2008 15:47 schreef sander89 het volgende:
Dat is balletjes pistool, sommige zijn op gas maar meeste gewoon met een veer, zijn in NL verboden omdat zo echt lijken.
Fotootje voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Maar het is zeker geen speelgoed, je krijgt flinke blauwe plekken in en zijn al aardig wat mensen die hun ogen zijn beschadigd of blind zijn geworden door die balletjes.
Hoe het precies in Duitsland zit weet ik helaas niet.
Hoe zag het eruit?quote:Op maandag 28 april 2008 20:31 schreef Igen het volgende:
Volgens mij heb ik die laatst nog in Duitsland in een speelgoedwinkel zien hangen.
Ze verkopen ze dus niet meer aan kinderenquote:Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef Igen het volgende:
Nou goed, hier wat meer informatie:
Gericht erschwert Verkauf von Soft-Air-Waffen
"Het Oberlandesgericht Karlsruhe heeft de verkoop van zogenaamde soft-air-wapens aan banden gelegd. Volgens dit principe-oordeel is de verkoop van deze veer- of gasdrukpistolen aan minderjarigen strafbaar, wanneer de afgevuurde kogels een bewegingsenergie tussen 0,08 en 0,5 Joule bereiken. Dat komt volgens de politie overeen met een sterkte die rode vlekken en blauwe plekken - maar ook zware verwondingen veroorzaken kan. Soft-Air-wapens zijn meestal imitaties op ware grootte van echte wapens en schieten met plastic- of lichtspoormunitie met een kaliber van 5,5 of 6 millimeter.
(...) 0,5 Joule komt overeen met een gewicht van 50 gram, dat je uit een hoogte van 1 meter laat vallen."
Voorbeeldje van zo'n ding?
Wat dacht je van een wapenwinkelquote:Op maandag 28 april 2008 21:26 schreef First het volgende:
[..]
Ze verkopen ze dus niet meer aan kinderen.
Maar denk je dat ze ze nog wel in speelgoedwinkels verkopen, of waar zou ik anders moeten kijken?
Inderdaad.quote:Op maandag 28 april 2008 22:03 schreef Evil_Jur het volgende:
Het feit dat je zo'n ding in Duitsland koopt maakt bezit ervan in Nederland niet minder strafbaar. Is een stukje speelgoed dat echt waard?
Uhm nee,,, Koop dan gewoon een legaal luchtdrukwapen, of beter nog; ga bij een schietclub en heb lol met het echte werk.quote:Op maandag 28 april 2008 22:11 schreef SuperShark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Als je dan tóch een pistooltje wil halen, haal er dan één van metaal met loden kogeltjes (op gas). Kosten niet heel veel meer, en de boete die je krijgt is net zo hoog als voor zo'n stukje plastic. Schiet tien keer beter.
Je wil echt niet voor zo'n speelgoedje van 5 euro de wapenwet hier in NL overtreden
Met beetje BB gun heb je zo blauwe plek door die balletjes, zelf ook aardig wat ervaring mee gehadquote:Op maandag 28 april 2008 21:09 schreef SuperShark het volgende:
Blauwe plekken van zo'n plastic balletje![]()
Daar kill je nog geen vlieg mee man, zelfs niet op gas. Speelgoed dingen.
Oooh...quote:Op dinsdag 29 april 2008 10:14 schreef First het volgende:
Ik was ook niet van plan om ze mee naar buiten te nemen ofzo, gewoon op mijn kamer als ik niet kan slapen op een papieren doelwit schieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |